ام جی

نگاهی به ام‌جی 350، دورگه چینی بریتانیایی

چند وقتی است که پای خودرویی به کشور ما باز شده است که نسبت به چینی‌های دیگر چند تفاوت دارد.
این خودرو ام‌جی ۳۵۰ نام دارد که نمی‌توان آن را خودرویی تمام چینی نام برد. شرکت ام‌جی قبلاً متعلق به انگلیس بوده و شایعاتی هم هست که می‌گویند هنوز موتور و گیربکس این خودرو از کشور انگلستان تهیه می‌شود.

MG 350
MG 350
این خودرو ۱۶ سوپاپه است و ۱۰۷ اسب بخار در دور ۶۰۰۰ قدرت تولید می‌کند. گشتاور این خودرو هم ۱۳۵ نیوتن متر است. مصرف این خودروی ۱۵۰۰ سی‌سی حدود ۷ لیتر در هر صد کیلومتر (به صورت ترکیبی) می‌باشد. جعبه دنده آن ۴ سرعته اتوماتیک است و تا حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت می‌تواند سرعت خود را افزایش دهد.

MG 350
MG 350
کیفیت این خودرو نیز از خیلی از ماشین‌های چینی بالاتر است شاید به این دلیل که در این ماشین می‌توان رگه‌های کشور انگلستان را یافت!

MG 350 Interior
MG 350 Interior
MG 350 Interior
MG 350 Interior
نمای جلویی این خودرو جذاب و پویا نیز هست. در قسمت عقب هم طراحی قابل قبولی دارد و می‌توان آن را نیز زیبا یاد کرد.

MG 350
MG 350
MG 350
MG 350
MG 350
MG 350
با توجه به قیمت ۸۶ میلیون تومانی آن، می‌توان این ماشین را اصلی‌ترین رقیب خودروهای جیلی امگرند ۷، کیا سراتوی سایپا و رنو مگانی باشد که تولید آن به مشکل برخورده است.

MG 350
MG 350
این خودرو امکانات خوبی را نیز ارائه می‌دهد، این امکانات نیز از قبیل:
۶ کیسه هوای ایمنی
قفل تأخیری درب‌ها
کمربندهای ۳ نقطه ای پیش کشنده در جلو و عقب
مانیتور۷ اینچی
باز شدن اتوماتیک درها در هنگام بروز حادثه (هنگام باز شدن ایربگ) و قطع سیستم سوخت و… است که این نیز امکانات خوبیست.

جمع‌بندی: ام‌جی ۳۵۰ را می‌توان خودرویی با قیمت نسبتاً مناسب، جادار، با کیفیت و با امکاناتی مناسب نام برد.
فروش این خودرو در ایران نیز به عهده شرکت مدیا موتور است.

[jwplayer mediaid=”101692″] [دانلود ویدئو] گردآوری: کسری خیاطیان

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۱۶ دیدگاه‌ها

  1. Masoud AMG

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (65 ديدگاه)

    سلام در مورد خدمات پس از فروش شرکت مدیا موتور اگر اطلاعاتی دارید ممنون میشم من رو در جریان بزارید.(هر چند در ایران خدمات پس از فروش معنی نداره)
    بین این و سراتو سایپا موندم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام سامی

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (74 ديدگاه)

      سلام مسعود جان…راستش من که حدود 2 سال داشتم خدمات پس از فروشش خیلی عالی بود یعنی بر خلاف شنیده هام هیچ وقت هیچ مشکلی نداشتم. من ماشین رو نمایندگی میرزا بیگی می بردم. اما با این حال بهت پینهاد می دم که اگه توان مالیت میرسه حتما ام جی 6 بگیر اگه هم نه باز اگه بتونی مدل 2012 یا 2013 تمیز بگیری بنظرم خیلی از 350 سر هستش. با این حال از بابت اینکه ماشین عالی هستش شک نداشته باش

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Zonda R

        ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (1872 ديدگاه)

        @.F
        Masoud amg عزیز
        با احترام به نظره سام سامی عزیز
        مسعود جان یه mg6 مگنت یا gt
        2013 تمیز پیدا کنی حدود 85 تا 90 واقعا گزینه ی عالی نسبت به mg 350 بنظر میرسه
        هم جذابتره هم تو چشم تره هم بازاره فروش بهتری داره
        البته بازم تحقیق بیشتر کن و یه سر به شرایطه فروش اقساطیه بقیه خودروسازها هم بزن
        در ضمن اگه پوله بیشتری داری
        من یه سوناتای 2011 که حدود 107 تومن هست بهترین گزینست
        سپاسگزارم

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. 4MATIC

        ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (1054 ديدگاه)

        هیوندا اکسن=لایک
        ام جی 350=دیسلایک

        موافقم 1
        مخالفم 2
      3. TerraByte

        ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (116 ديدگاه)

        یه سوال :این MG6 که شما گفتید با این که ماشین خوبیه ولی چه مزیتی نسبت به یک سوناتا و یا مزدا3 کارکرده داره که مثلا منِ خریدار پولمو به این ماشین بدم و ریسک بازار فروش دست دوم بدتر و استهلاک بالااتر نسبت به اون دو تا رو قبول کنم

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. علیرضا

          ۱۶ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (593 ديدگاه)

          شتاب بهتر، هندلینگ بهتر، امکانات بسیار بیشتر و فضای زیاد تر نسبت به مزدا 3 و شتاب و هندلینگ بالاتر در عین قیمت بسیار پایینتر نسبت به سوناتا.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. علیرضا

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (593 ديدگاه)

      منم ام جی 6 دارم و تا الان از خدماتشون راضی بودم و خدا رو شکر مشکل خاصی نبوده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. [مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      داداش مسعود فقط بدون به سایپا نمیشه اعتماد کرد
      سراتو که از نظر فنی شاخه
      فردا پس فردا تو دنده 4 کات اف نمیکنه!
      حالا ببین من کی بهت گفتم
      من پیشنهادم بهت اینه.
      جیلی اتومات هم بد نیست
      ولی سراتو مونتاژی نگیر،اصلا!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. siavash

        ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (101 ديدگاه)

        دوست عزیز پرایدو تیبا و روآ زیاد سوار شدی فکر کنم چون تا اسمه سایپا ایران خودرو میاد یاده پرایدو تیبا و روآ سال میفتی و مشکلاتشون!!!
        چرا یاده نیسان ماکسیما رونیز نیو مورانو زانتیا مگان و حتی تندر نمیفتی یا پژو 407 ایران خودرو و ویتارا و کیزاشی
        اگر قرار بود سایپا تو مونتاژ در رنج سراتو این مشکلاتو داشته باشه الان نیسان ماکسیما مورانو سرانزا زانتیا رونیز و بقیه این ماشینها که اسم بردم باید این مشکلاتو داشت ولی چرا با نمونه وارداتی فقط از لحاظ آپشن و قیمت متفاوته و از لحاظ کیفیت و مونتاژ فرقی نداره؟
        مونتاژ ایران و جنس ایرانی بهتر از چینه مگر اینکه ماشین به قطعات چینی آلوده بشه مثل 206 از سال 90 به بعد

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. علی

          ۶ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (2 ديدگاه)

          بعضی از خودروهایی که شما نام بردی وارداتی بودن و اصلا به مونتاژ نرسیدن. برا نمونه ۴۰۷ یا کیزاشی یا نیومورانو.
          درباره زانتیا هم که یک خودروی از رده خارج بوده و سایپا وارد کرد رو هم بهتره نظر ندیم.
          اما در موارد دیگه بهتره نظارت شرکت مادر رو فراموش نکنیم. خودروهای پژو، یا حتی پراید و ریو از زمانی این بلاها سرشون اومد که نظارت شرکت مادر حذف شد (اتفاقی که در تندرهای جدید داره به نوعی می افته و عدم رضایت ازش زیاد داره می شه)
          و نکته دیگه ای هم فراموش نشه خوبه. خیلی از وسایلی که ما می بینیم تولید چین هست ولی با نام اون کمپانی مادر (حتی بنز و BMW در چین خط تولید دارن) پس صرف نام چینی بودن ملاک کیفیت یا عدم کیفیت نیست. خط تولید و تکنولوژی اون مهم هستش.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    4. iman

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (92 ديدگاه)

      یک اشتباهی که همه میکنن حتی نویسنده محترم مقاله که فکر میکنند ردپای چین تو اام جی یا ولو هست
      به هیچ وجه اینطور نیست
      شرکت سایک چین جزو 5 تا شرکت تولید کننده خودرو دنیا هست فقط هلدینگ هست و مونتاژ کننده با متریال، خط تولید و طراحی و مهندسی … انگلیسی
      هیچ کاری رو هیج کدوم از مدلهای ام جی انجام نداند و فقط مونتاژ کننده هتند
      دقیقا این سوال تو سایت ام جی انگلیس نوشته شده
      آیا ام جی چینی محسوب میشود؟ جواب خیر، “” کلیه ام جی های دنیا توسط ام جی انگلیس طراحی و مهندسی شده (فاز طراحی شامل ابتدا تا انتهای خودرو می باشد اعم از متریال و مونتاژ و…) و نیز اسمبل نهایی در انگلیس انجام میشه و دوباره به چین و استرالیا واروپا و… شیپ میشود
      همین شرکت سایک حدود 60 درصد جنرال موتورز رو هم داره و البته خودروهای دیگه، کارشون مونتاژ و یافت بازار و سود …. هست

      امیدوارم نویسندگان محترم ااین مسایل رو توجه کنند
      انشالله بنده مقاله هایی درباره ام جی خواهم نوشت و بدونیم مثلا ام جی 5 که در ایران نیست ضریب درگ یا آیرودینامیک بهترر از بهترین سری پورشه دارد
      افرادی که چین رفته باشند میدونند با وجود خودروهای بنز و بی ام و … ام جی هم قیمت همین ماشین ها می باشد و علت ارزانی در ایران( 120 میلیون) استفاده از ترم گمرک به نام دمپینگ می باشد
      ممنون

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. [مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]

        ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (2707 ديدگاه)

        درود
        من هر چی تو سایت مدیا موتورز(نماینده ام جی در ایران)بود رو برای شما نوشتم و از منابع دیگری استفاده نکردم
        حتی در اول متن گفتم که شایعاتی مبنی بر اینکه موتور و گیربکس ام جی از کشور انگلستان میاد بازگو کردم!

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. منصور

        ۱۲ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (50 ديدگاه)

        طراحی و مهندسی کلیه خودروهای MG و Roewe در مرکز فنی سایک موتور در انگلیس صورت میگیره.
        کلیه محصولات پس از طراحی، در چین ساخته و مونتاژ و به کشورهای دیگه صادر میشوند.
        استثنا خودروهای MG3 و MG6 مصرفی داخل خود انگلیس هستش که پس از ساخت و مونتاژ نیمه کاره در چین، بصورت SKD وارد انگلیس شده و در اونجا فقط موتور و سیستم تعلیق جلو و چرخ ها مونتاژ میشوند.
        کلیه خودروهای تحت برند MG در ایران ساخت و مونتاژ چین هستند و فقط طراحی و مهندسی آنها در SMTC UK صورت گرفته است.

        http://en.wikipedia.org/wiki/Longbridge_plant

        موافقم 0
        مخالفم 0
    5. Masoud AMG

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (65 ديدگاه)

      از راهنمای ها تون ممنون دوستان .من دنبال یه ماشین کم از یت می گشتم که پیدا کردم.
      تویوتا ، کرولا 2010XLI

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. سام سامی

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (74 ديدگاه)

    ام جی واقعا یکی از بهترین ماشینهایی است که با توجه به قیمتش در ایران میشه خرید مخصوصا ام جی 6 که الان داره به صورت دامپینگ تو ایران به فروش میره( گرچه ممکنه که خیلی از افراد با این نظر من مخالف باشند اما به عنوان کسی که تجربه رانندگی طولانی باهاشو داشتم اینو میگم)
    اما در خصوص ام جی 350 فکر میکنم قدرت موتور کم هستش اگه مثل ام جی 6 توربو داشتش عالی میشده.
    با این حال برای ام جی 350 با توجه به قیمتش سراتو 2000سی سی سایپا(علیرفم 7 تومان قیمت کارخانه ای بیشتر) رو رقیب گردن کلفتی میبینم.
    درود بر عشقان خودرو

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. E 36

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (918 ديدگاه)

      ام جی 6 نسبت به قیمت ، آپشن ها و ویژگی های فنیش در قیاس با سایر رقیب ها تو بازار ایران واقعا انتخاب عالی ای هست .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. علیرضا

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (593 ديدگاه)

      ام جی 350 و سراتوی سایپا دو طرف یه طیف هستند. سراتو قابلیت های فنی و قدرت و شتاب بهتر و ام جی 350 آپشن ها، نرمی، راحتی، ایمنی، امکانات و مصرف سوخت بهتر دارند. انتخاب بینشون بر اساس نیازهای مشتریه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. [مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]

        ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (2707 ديدگاه)

        دوست عزیز علیرضا
        همیشه اینو از من به یاد داشته باش
        به سایپا اصلا اعتماد نکن
        فردا تست تاپ اسپید و شتابش میاد تو اپارات در حد روا سال!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. علی آقا

          ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (572 ديدگاه)

          دوست عزیز، ماشین که فقط تاپ اسپید و شتاب نیست.
          مگه میخواد بین لامبورگینی یا فراری یکی رو انتخاب کنه که تاپ اسپید و شتاب معیارهای اول انتخابش باشن؟!

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. Zonda R

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      @.F
      سام سامی عزیز
      کسی که دره ام جی 6 رو باز کنه و صندلی ها ببینه متوجه تفاوتش نسبت چینیا میشه
      یه اشاره به گاز کافیه تا به صندلی بچسبید
      و کابینه خوبی هم داره و امکاناته رفاهیه عالی در حده پولش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. احسان(احسان سابق)

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    این الان نقد و بررسی بود یا تبلیغ؟پس بررسی امکانات و اپشن ها و بررسی فنی کجاست؟فقط بگین یک ماشین نیمه انگلیسی خوبه که نشد بررسی.حتی مصرف سوختش رو هم با حدود معرفی کردید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. tadano

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (176 ديدگاه)

      دیگه خلاصه زندگی خرج داره دیگه همین امروز یه نقد و بررسی به زبون ترکی از MG350 سایت پدال تو آپارات گذاشته. وقتی همینجوری میای واسه خودت تو سایت مطلب میخونی حال میکنی هیچی نمیگی حالا یه بار پدال بی طرفانه تبلیغ کرده .بعدشم ببین چقدر جنبه داره کامنت مزخرف منو تایید میکنه .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. [مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      بله جناب احسان شما حتما برو سایت مدیا موتورز ببین چی داشت که من از اونجا بکنم بریزم تو این مطلب؟
      یعنی این الان به نظر شما تبلیغه؟؟؟
      این یه معرفی کوچک یعنی در واقع مقدمه ی معرفی هست.
      شما مشکل داری میتونی از این مطلب بگذری!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. علی آقا

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (572 ديدگاه)

      به اینا میگن: رپورتاژ آگهی.
      نمیدونم پدال بهش چی میگه!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. [مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]

        ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (2707 ديدگاه)

        درود
        من فقط خواستم که از سایت مدیا موتورز یه پیش مقدمه ای درباره ای ام جی بنویسم
        حالا شما میخواید به عنوان اگهی دریافتش کنید

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. hero

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (593 ديدگاه)

    با وجود اینکه از چینی خوشم نمیاد ولی تعریف ام جی رو زیاد شنیدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. farzad

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (180 ديدگاه)

    به نظر من mg تنها ماشین تولید چینه که قابل احترامه قدرتش هم نسبت به هجم موتورش خوبه در کل تو این رنج انتخاب خوبی میتونه باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود .

    یادمه چند سال پیش نشریات خودرویی شرکت مدیا موتورز رو منصف ترین وارد کننده ی

    خودرو نامیدند . واقعا قیمت خودروهاش معقوله نسبت به امکاناتی که داره .

    ارزشش خیلی بیشتر از جیلی و آسا و جک و …. است . امیدوارم که موفق بشه در

    ایران .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. AliZeus

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (420 ديدگاه)

      داره دامپینگ می کنه گویا..برای جلب مشتری محصولاتش 20-30 درصد ارزونتر از قیمت خارجی داره فروخته میشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. [مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      درسته/
      ولی کرمان موتور و جیلیران هم خدماتشون بد نیست ولی خود ماشین خیلی بیشتر از اون قیمتیه که واقعی هست
      مثل الان جیلی دندنه اتومات بیشتر از65 نمی ارزه
      یا مثلا لیفان35 تومن بیشتر نمی ارزه
      یا…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. سامان از تبریز

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    قدرت موتورش کم نیس ????

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. tadano

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (176 ديدگاه)

      واسه شما که تو منطقه آزادی چرا کمه ولی واسه ما بدک نیست کارمونو را میندازه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. Amirhossein

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (20 ديدگاه)

    این ماشین درحال حاظر ارزونتر از قیمت واقعیش عرضه میشه وباتوجه به کیفیت خوبش ارزش خرید رو داره شک نکنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. [مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      درسته قبول دارم.
      خیلی ارزونتر از قیمت واقعیشه
      الان کیفیت خیلی عالی هم داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. طرفدار بی طرف . reza

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1409 ديدگاه)

    می تونست خوشکل تر باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Maysam..LaFerrari

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (581 ديدگاه)

    نسبت به قیمت و امکاناتی که داره ماشین به صرفه ای به نظر میاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. siavash

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (101 ديدگاه)

    از قدرت 107 اسب بخاری و چراغای غقب که کپی کامل volex c30 great waii هست معلومه چه آش دهن سوزیه کپی چینی از چینی!!!
    قدرت 107 اسب بخاری نشان دهنده دمیده شدن روح چینی تو این ماشینه
    در ضمن در بالا گفته از لحاظ قیمت رقیب سراتو میباشد وگرنه قدرت 156 اسب بخاری و گشتاور 196n.m سراتو کجا و قدرت 107 اسب بخاری و گشتاور 135n.m کجا…
    بچه های فنی بهتر میدونن این مقایسه کاملاً مع الفارقه
    دوست عزیز این ماشین در بهترین شرایط 45 درصد عوارض و گمرکی خورده بهش که میدونم بیش از این حرفاس چون وارداتی است
    سراتو سایپا چون قطعات CKD میاد و در اینجا مونتاژ میشه نهایتاً 25 درصد گمرکی داره
    پس بدون در حدود 1/2 پولی که داری برای این ماشین میدی یعنی 44 میلیون تو ماشینت کار نشده و تو جیب گمرک هست
    یه نگاه هم به قیمتهای پایه جهانی ماشینها بنداز ارزنده بودن پول پرداختی به نسبت ماشین دستت میاد
    تو خودروی سراتو هنوز سایپا دست نبرده و بعدها هم نمیتونه دست ببره چون تو رنج ماشین اگر بلد بود اینکارو بکنه الان خط تولید مگان نخوابیده بود
    کیفیت مونتاژ هم دوستانی که تحویل گرفتن میگن فوق العاده عالی و نرم و بی سروصدا هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (593 ديدگاه)

      کپی از گریت وال c30 ؟ شوخی میکنین دوست عزیز؟ درسته که ام جی 350 از نظر فنی، موتور و گیربکس به پای سراتو نمیرسه، ولی نرمی، راحتی، امنی و امکانات و آپشنای اون خیلی از سراتو بالاتره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. siavash

        ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (101 ديدگاه)

        علیرضا جان سعی کن از چیزی ایراد بگیری که بعدن به ضرره طرز فکرت نباشه
        من به ترمز کاسه ای که در بعضی الانتراها و سراتو سایپا هست ایرادی نگرفتم چون مشکلی نداره و عملکرد خوبی داره ولی شما گفتی تو سال 2015 کسی مخصوصاً چینیا از این ترمزها استفاده نمیکنن
        MG3 با برند MG که به قول شما با کیفیت ترین تولید کننده چینه نمونه ماشینش تو پاساژ میلاد نور شهرک غرب بود با کمال تعجب داشتم به کاسه ای بودن ترمزهاش در سال 2015 نگاه میکردم البته من ایرادی نمیبینم شما MG نخر چون بدرد نمیخوره چون ترمز کاسه ای داره

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. علیرضا

          ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (593 ديدگاه)

          آقا سیاوش این چه مقایسه ایه؟ ماشینای سوپر مینی مثل کیا پیکانتو و ام جی 3 و مزدا 2 به دلیل وزن کم و موتورهای نه چندان قدرتمند نیازی به ترمز های خیلی قوی ندارن. در نتیجه ترمز عقب کاسه ای هم براشون جواب میده. ولی برای خودروی سنگین و پرشتابی مثل سراتو وجود ترمز های قوی واقعا لازمه. الان توی همه سدان ها استفاده از ترمزای دیسکی عقب کاملا جا افتاده. لیفان و جک که جزو چینی های درجه 2 هستند هم این حداقل های ایمنی رو دارند. چه برسه به ام جی.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. iman

          ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (92 ديدگاه)

          سیاوش سراتو 1600 منظور بوده البته 350، 1500 هست و یا مصرف کمترو آپشنهای بیشتر
          البته با احترام اگه قرار باشه کپی انجام شده باشه چین از روی انگلیس کپی میکنه قطعا،
          طراحی های ام جی اصالت خاص خودشو دارن و از مشخصه هاش زیبایی و وقار هست از ام جی 3 بگیر تا شاسی بلندش و تو هیچ خودرویی شما نمیتونید مشابه طراحی هاشو ببنید
          ممنون

          موافقم 0
          مخالفم 0
  12. CarGeek

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (18 ديدگاه)

    شتابش اصلاً درخور قیمت نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. دانیال

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (596 ديدگاه)

    من خیلی از این ام جی 6 تعریف میشنوم یعنی واقعا یه ماشین خوب ( نسبت به قیمتش ) تو ایران هست؟؟؟!!! پول اگه داشتم یدونه نوکمدادی مدل GTش رو میخریدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (593 ديدگاه)

      قطعا نسبت به قیمتش هیچ رقیبی نداره. شتاب عالی، هندلینگ بالا، امکانات خوب، طراحی زیبا و چشم نواز، فضای کابین و صندوق عقب بسیار جادار و… همه اینا رو با قیمتی پایینتر از الانترا و سراتو میتونین به دست بیارین.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. siavash

        ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (101 ديدگاه)

        شتاب ضعیف تر از سراتو موتور ضعیف تر از سراتو هندلینگ ضعیفتر طراحی بد نسبت به سراتو که اسپرت تره فضای کابین کوچیکتر صندوق عقب کوچکتر همه اینارو توسط ام جی چینی میتونید بدست بیارید
        همه اینهارم با اعداد و ارقام اثبات میکنم

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. علیرضا

          ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (593 ديدگاه)

          آقا سیاوش اگه راست میگی یه مقایسه فنی رو در روی سراتو و ام جی بیار. کلیپای تست شتاب ام جی و سراتو توی آپارات هست.صفر تا صد ام جی 6 حدود 8.4 ثانیس و سراتو بالا 9 ثانیه. تازه موتور سراتو 200 سی سی از ام جی حجمش بیشتره.
          از نظر هندلینگ هم ام جی 6 در سال 2014 برای دومین سال پیاپی در رده اول هندلینگ در سایت اتو اکسپرس و بالاتر از رقبایی مثل پورشه 911 قرار گرفت.
          شما انگار ام جی 6 رو با یه ماشین دیگه اشتباه گرفتین که اینجوری میگین.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. siavash

          ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (101 ديدگاه)

          آقا علیرضا مقاله راجع به ام جی 350 هست ام جی 6 چیه دیگه
          ام جی 6 که 23 میلیون گرونتر از سراتو 2000 سایپا هست تا الان داشتی سراتو با ام جی 350 مقایسه میکردی حالا تغییر موضع دادی؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. iman

          ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (92 ديدگاه)

          بله حق با سیاوش هست
          و البته در باره ام جی 6 حق با علیرضا
          ام جی توان و گشتاور بسیار بالاتر وشتاب بهتر و مصرف کمتر از خودروهای 200 سیسی داره و تقریبا میشه با اپتیما 2015 مقایسش کرد البته اپتیما سواری و شتاب ام جی رو نداره و 2 ثانیه دیرتر به 100 میرسه

          موافقم 0
          مخالفم 0
  14. siavash

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (101 ديدگاه)

    این چینیا غیر از خرابکاری و قالب کردن جنس آشغاله خودشون کاره دیگه بلد نیستن تو زمان تحریم که پژو سیتروئن و نیسان و قطب های بزرگ خودروسازی از ایران رفتن و دولت هم اینقدر فشار به قطعه ساز با قانون هدفمندی آورد که قطعه ساز هم برشکست شد چین شروع کرد تولید قطعه برای ماشینهای تولید ایران و نتیجه شد 206 مدل 90 به بعد و سایر ماشینهایی که تولیدشون متوقف نشد ماشینهای پیچیده تر مثل مگان و 407 که تولیدشون قطع شد
    حالا که ماشینهای ایرانی کاملاً چینی شد ماشینهای آشغال چینی شده با کیفیت تر و بهتر از تولیدات خودمون یعنی این وسط فقط صنعت ایران از بین رفت و چین در هر دوصورت با ترفند خودش ماشینهای آشغالشو به ما تحمیل کرد
    واقعاً تاسف خوردم که طرف زیر تبلیغ برلیانس H230 نوشته بود از 206 خودمون که بهتره
    یعنی مقایسه ماشین 12000 دلاری با ماشین زیر 6000 دلار که اینم تقصیره چینیاس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. siavash

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (101 ديدگاه)

    علیرضاجان MG3 هفتادو چهار میلیون قیمت داره سراتو 1600 زیر 70 میلیون قیمت کارخونشه منم مثل شما به اندازه پولم توقع دارم
    اینم از اون استدلال های چینی که خودتون میگید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (593 ديدگاه)

      من ام جی 3 رو با رقباش مقایسه کردم. ام جی هم اگه مونتاژی بود قیمتش خیلی پایینتر میومد. رقبای ام جی 3 مزدا 2 و کیا پیکانتو و هیوندای i20 هستن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. siavash

        ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (101 ديدگاه)

        شما اگر واقع بین و فنی باشین میدونید که رقیب سراتو 2000 مگان2000 و کرولا و ام جی 6 هست پس اگر ام جی 3 رو با رقیباش مقایسه کردی از این به بعد هم بحث سراتو پیش رقباش بکش وسط آخه ام جی 350 با ریو 2014 کیا هم مقایسه نمیشه چه برسه به سراتو
        تو اون نظر بالا هم اگر تعصب چینی نداشتی مطمئناً گفته بودی مقایسه سراتو 2000 با ام جی 350 چیزه خنده داریه و کاملاً با تعصب چینی مقایسه کردی همونطور که قبلاً سراتو با لیفان خودت مقایسه کرده بودی

        موافقم 0
        مخالفم 0
  16. محمدرضا

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (804 ديدگاه)

    غیر منطقی ترین کار دنیا اینکه بری یه ام جی 6 جیتی بخری 133میلون خوب میری سوناتای فول 2014 باهمین قیمت میگیری چه کاری

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (593 ديدگاه)

      این قیمتا رو از کجا اوردین؟ ام جی 6 جی تی الان 118 میلیونه و سوناتا 170 میلیون. میدونین چقدر اختلاف زیاده؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمدرضا

        ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (804 ديدگاه)

        اون سوناتایی که شمامیگین مدل 2015 هستش که هیچ شباهتی به مدل 2014 که من میگم نداره
        از توی سایت فروش مدیا موتر هم میتونید قیمت 133میلونی ام جی 6 جی تی رو ببینید اینم لینکش
        http://iran-mg.com/pages/%D8%B4%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%B7-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4

        اینم لینک سوناتا2014

        http://www.bama.ir/car/details-2-1987472/2014-hyundai-sonata-for-sale

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. محمدرضا ♥BMW♥

          ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (290 ديدگاه)

          منکه اگه داشته باشم عمرا سوناتا بگیرم و بدون شک اگه مزدا3 جدید میومد اونو میگرفتم اما حالا که نیومد بدون ششششششک ام جی 6 رو انتخاب میکنم اگرم 170 تومن پولم بود کمری :)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. علیرضا

          ۱۶ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (593 ديدگاه)

          دوست عزیز یا من سواد خوندن اعداد رو ندارم یا شما دارین اشتباه میکنین! توی لینکی که دادین قیمت ام جی 6 جی تی مدل 2015 برابر 119 میلیون و مگنت 118 میلیون بود. وقتی قیمت ماشینا رو میخوان مقایسه کنن از نمایندگی قیمت میگیرن نه از باما! وگرنه ام جی های توی سایت باما که خیلی ارزونتر هستن!
          ضمنا این قیمت 119 میلیون مربوط به مدل 2015 ام جی 6 هستش و مدل 2014 حدود 110 میلیون قیمتشه که بازم با اختلاف زیادی از سوناتا ارزونتره.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. محمدرضا

          ۱۶ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (804 ديدگاه)

          در مورد ام جی درست میفرمایین اشتباه شد

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. iman

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (92 ديدگاه)

      محمد جان اشتباه بزرگی هست اگه ام جی 6 رو نگیری سوناتا بگیری
      به عنوان کسی که ماشین قبلیم مزدا بود و اسپرتج و سوناتای برادرمو سوار میشم اصلا قابل مقایسه نیست
      لینک زیر رو ببین
      یادمون باشه بدترین ماشین از لحاظ خرابی و… تو امریکا توسط جی دی پاور هیوندای و کیای کره ای ششناخته شد و هیج وقت با محصول انگلیسی مقایسه نکن

      http://iran-mg.com/files/images/GT.pdf
      تکنولوژیهای بکار رفته تو این ماشین فراتر از خودروهای کره ای هست

      مقایسه مزدا 3 جدید با ام جی 6 مگان و سراتو 2000 توسط مجله ماشین یکی از معتبرترین مجلات خودرو
      http://www.car.ir/news/New-Technology/Mazda3-Megane-MG6-Cerato

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. sunmartin

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    سیاوش جان واقعا که حق مطلب ادا کردی ضربه ای که چین با اجناس بنجلش به اقتصاد ایران زد در جنگ 8 ساله با رژبم بعثی نخوردیم مم نمیدونم ابن رده بندی کیفی خودروهای چینی از کجا پیدا شده؟ همشون سرو ته یه کرباسن. چین یک درجه داره اونم بی کیفیت و مواد باز یافتی است امروز به یک نکته درخور نوجه پی بردم جیلی امگرند کپی بی چون و چرای نیسان تیه نا ،هست از نمای عقب یعنی حتی حالت جعبه عقب و مسیر گلگیر و چراغ و ..کپی نیسان تیه نا پارس خودرو حالا نمیدونم روی چه حسابی دارن ام جی 350 با سراتوی 2000 مقایسه مبکنن که کیفیت و برتری هاش اثبات شده و بازار دست دوم عالی داره شتاب خوب و طراحی عالی و یکی از شاهکارهای کیا موتورزه با بک چینی سراپا کپی و با موتوری که بگفته مالکانش در سراابالایی دچار نقصان میشه در فصل گرما با کولر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. siavash

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (101 ديدگاه)

    مقاله بالا در مورد ام جی 350 هست تو مقاله هم گفته تو قیمت رقیب سراتو هست و من هم ام جی 350 نسبت به سراتو گفتم که اون دوستی که تردید در انتخاب داشت راحت تر انتخاب کنه من هیچ نظری راجع به ام جی 6 ندادم
    بحث ام جی 6 باشه تو مقاله خودش قرار نیست اینجا بزنه مقاله کیا ریو من برم کادنزا رو انتخاب کنم بیارم برای بررسی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. علیرضا

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (593 ديدگاه)

    من که دیگه از این همه بحث الکی و غیر منطقی خسته شدم. یه عده یاد گرفتن هر چی دلشون خواست بدون هیچگونه سند و مدرکی بگن. در نتیجه این بحثا کاملا بی فایدس. از قدیم گفتن کسی که خوابیده رو میشه بیدار کرد. ولی کسی که خودشو به خواب زده رو نه. یه عده به جای اینکه خوشحال باشن از این که ماشینای خوب و با کیفیت و با قیمتای بهتر دارن وارد کشور میشن، معلوم نیست برای چی ناراحت میشن و توهین می کنن. البته قطعا اگه منافعی در کار نباشه هیچوقت کسی اینجوری انصاف و منطق رو کنار نمیذاره.
    ام جی 350 باید به هیوندای اکسنت و کیا ریو مقایسه بشه و قطعا با وجود قیمت کمتری نسبت به اونا، برتری های زیادی نسبت به اونا داره. در مقایسه با سراتوی ایرانی سازی شده سایپا هم از نظر قدرت و شتاب کم میاره ولی در عوض در زمینه آپشن، نرمی، راحتی و خیلی زمینه های دیگه بهتره.
    ام جی 6 در خارج از ایران به مراتب از سراتو و الانترا و حتی سوناتا و اپتیما گرونتره. دلیلش کیفیت بالای ساخت، موتوی فوق العاده قوی و پر شتاب، سیستم تعلیق مثال زدنی و امکانات مناسب اونه.
    لینک مقایسه ام جی 6، سراتو، مزدا 3 و مگان در ایران که ام جی به راحتی اول شد:
    http://www.car.ir/news/New-Technology/Mazda3-Megane-MG6-Cerato
    نتیجه گیری نهایی اون تست: MG6 Magnet در کلاس C و محدوده قیمت حدود 100 میلیون تومان (اون زمان همه این ماشینا حدود 100 تومن قیمت داشتن)، بهترین گزینه است زیرا در آن می‌توان نرمی مگان، هندلینگ و اسپرت بودن مزدا و قدرت و آپشن‌های سراتو را توأمان تجربه کرد!
    در ضمن کیفیت پایین سراتو توی اون تست جزو عواملی بود که خیلی روش تاکید شد. از جمله گفته: “کیا، طی سال‌های گذشته تغییرات متعددی روی سراتو اعمال کرده تا بتواند در این بخش بازار، مقابل حریفان کهنه‌کار خود، حرفی برای گفتن داشته باشد اما علیرغم بهبودهای حاصل آمده، سراتو در بحث کیفیت کلی، همچنان یک قدم از رقبا عقب‌تر است. شاهد این ادعا را می‌توان کارکرد 7 هزار کیلومتری و بروز ایرادهای متعدد در خودرو (که باعث شده مالک چندین‌بار به نمایندگی رجوع کند)، دانست! ”
    تازه این سراتو مونتاژ خود کیا بوده. سراتویی که سایپا دست مردم میده معلوم نیست چی از توش در بیاد!
    فیلم درگ ام جی 550 با سراتو کوپ که ام جی باز هم سراتو رو شکست میده.
    http://www.aparat.com/v/sxmt7
    لازمه بگم که ام جی 6 در شتاب صفر تا صد 1 ثانیه از 550 بهتره و سراتو کوپ هم از سراتو معمولی شتاب بسیار بهتری داره. در نتیجه در شتاب رو در رو سراتو 2000 حرف زیادی جلوی ام جی 6 نخواهد داشت.
    مقایسه مشخصات فنی ام جی 6، هیوندای سوناتا، کیا سراتو و اپتیما و مزدا 3 در سایت drivearabia که معتبر ترین سایت خودرویی خاورمیانه هستش.
    http://www.drivearabia.com/ultimatecarbuyerguide/uae/carcompare.php/954-2014-1157-2015-1043-2015-822-2015-1102-2015/MG-6-2014-vs-Hyundai-Sonata-2015-vs-Kia-Optima-2015-vs-Kia-Cerato-2015-vs-Mazda-3-2015
    نکات قابل توجه اینه که شتاب ام جی 6 و البته قیمتش به مراتب از همه اونای دیگه بالاتره.
    مقایسه اطلاعات فنی سراتو و ام جی 6 در سایت باما:
    http://www.bama.ir/info/kia/cerato-2000/2012/compare/mg/6/2012/

    فک نمی کنم با گفتن این حرفا دیگه حرفی برای گفتن مونده باشه. ام جی 6 از همه نظر از سراتو بالاتره. هیچ شکی هم توش نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. siavash

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (101 ديدگاه)

    علیرضا:یه عده به جای اینکه خوشحال باشن از این که ماشینای خوب و با کیفیت و با قیمتای بهتر دارن وارد کشور میشن، معلوم نیست
    من که دارم از خوشحالی بال درمیارم جنس های باکیفیت چینی داره وارد کشور میشه
    خوب شد تو ایران زندگی میکنیم میتونیم چینی سوار شیم اگر تو آمریکا بودیم چون ماشین چینی اونجا راه نمیدن باید آشغالای بی کیفیت قطب های صنعتی جهان و سوار شیم اون موقع خیلی بد میشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (593 ديدگاه)

      همین ماشینای کره ای که سنگشو به سینه میزنین از نظر جایگاه توی آمریکا نقش ماشینای چینی رو توی ایران دارن و افراد طبقه متوسط به پایین و فقیر بیشتر دنبال سراغ ماشینای کره ای میرن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. siavash

        ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (101 ديدگاه)

        این یعنی چی؟
        یعنی تو ایران هم آدمهای فقیر و طبقه روبه پایین دنبال ماشین چینی هستند؟
        دوستانی که چینی خریدن با کلی امید و آرزو خریدن آقا علیرضا این حرفا چیه آخه!!!
        این دوستانی که چینی خریدن فقط فریب مشخصات الکی و تبلیغات بعضیارو خوردن!!!
        باید راهنماییشون کرد که فریب چینیارو نخورن همین!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. علیرضا

          ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (593 ديدگاه)

          آقا سیاوش منظورم از نظر جایگاه خودرو در اجتماع و نگاه بد مردم به اون بود. وگرنه به لطف وضعیت اقتصادی، الان داشتن پول به اندازه خریدن ارزونترین ماشین چینی هم واسه خیلیا توی کشور ما یک آرزوست.
          ضمنا شما خودتون چینی دارین؟ با کدوم چینی رانندگی کردین؟ از کدومشون تجربه ای دارین که می خواین مردم رو راهنمایی کنین؟ قطعا کسی می تونه بقیه رو راهنمایی کنه که خودش توی اون زمینه تجربیات کافی رو داشته باشه. من خودم لیفان 620 و ام جی 6 دارم. پس با تجربه کافی از دو تا چینی دارم این حرفا رو میزنم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. erfan

        ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (61 ديدگاه)

        مسخره ترین و پرتعصب ترین حرفی که تو پدال شنیدمو الان علیرضا زد

        (افراد طبقه متوسط به پایین و فقیر بیشتر دنبال سراغ ماشینای کره ای میرن)!!!!!!!!!!!!!!
        این چه حرفیه میزنی آخه
        یعنی کسی که جنسیس و سنتنیال یا K900 میگیره جز طبقه فقیر جامعس
        بعد کسی که ی ماشین ارزون تر از ژاپن یا انگلیس بگیره جز ثروتمندای جامعس

        هه نه تو خوبی

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. علیرضا

          ۱۶ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (593 ديدگاه)

          نخیر دوست عزیز. منظور اینه که ماشینای کره ای توی کلاس خودشون از همه ماشینای کره ای و ژاپنی و آلمانی و آمریکایی ارزونترن. مثلا سوناتا از کمری و آکورد ارزونتره. سراتو از کرولا ارزونتره. ریو و اکسنت هم جزو ارزونترین سدان هایی هستند که توی آمریکا میشه خرید.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. فرهاد تبریزی

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (90 ديدگاه)

      آقا سیاوش میدونم که شوخی میکنید مگه نه؟؟؟؟؟!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. siavash

        ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (101 ديدگاه)

        آره دوست عزیز من حرفام به شوخی شباهت داره یعنی اگر کسی صنعت مارو و حرفای بعضی دوستان و ببینه فکر میکنه شوخیه
        دلم به حال صنعت کشورم میسوزه
        دلم به حال کرمان موتور میسوزه که با کلی امید و آرزو با سرمایه ایرانی بنا شد و کیفیت توش حرف اولو میزد کجاس اون اسپرو و سیلو و ریسر که اون موقع که این چینیا چرخ خیاطی میساختن ما داشتیم اینارو تولید میکردیم حالا شدیم مونتاژ کار چرخ خیاطی سازها و با تولید لیفان و جک آبروی خودمونو بردیم
        الان دیگه میگه کرمان موتور با کیفیته؟
        کجاس اون مزدا3 مونتاژ بهمن موتور که لنگش تو کشورای اطراف فقط وارداتی بود حالا شده مونتاژ کار بسترن خنده داره نه؟
        کجاس اون 407 و 206 با کیفیت که این چینیا اومدن به گند کشیدن و رفتن
        کجاس اون ماکسیمای و مگان با کیفیت که ترکیه حسرتشو میخورد حالا لنگ قطعات مگان شدیم که ترکیه تولید کنه بده به ما و شدیم مونتاژ کار برلیانس و چانگان چینی
        تبلیغات چی مجانی چینیا نبودیم که داریم میشیم
        شوخی بود مگه نه؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  21. فرهاد تبریزی

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (90 ديدگاه)

    من اگه قرار باشه ام جی بخرم فقط ام جی 550 میخرم
    موتور 1800 توربو
    مصرف کم
    قدرت در حد قابل قبول
    طراحی خوب

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. armin

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (421 ديدگاه)

    با این قیمت میتسوبیشی لنسر تیپ ۲ بهتره …با ۱۶۰۰ سی سی ۱۱۷ اسب مرگم نداره…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. سام

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (899 ديدگاه)

    با سلام

    از کسری عزیز و گرامی، بابت ارائه این مطلب سپاسگذاری می کنم.این را می خواستم بگویم که در حال حاضر 300 مهندس و 60 طراح از لانگ بریج انگلستان بر روند ساخت، طراحی و مونتاژ نهایی و… خودروهای MG در کارخانه SAIC چین نظارت دارند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. فرهاد تبریزی

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (90 ديدگاه)

    اقا سیاوش من طرفداری از ماشینه چینی نمیکنم.چون یه روز کاملا منتقد چین بودم و قبولشون نداشتم .درسته حالا خودم جک دارم و ماشین چینی سوار میشم ولی خدا شاهد بی طرف حرف میزنم.چین هر چیم باشه از خودروسازهای داخلی خیلی سرتره .سراتو ماشین خوبیه ولی چون این فرغون سازها بهش دست میزن ادم به دلش نمیشینه.
    شما تو کجای دنیا دید که ماشین تولید کنه دنده عقب نداشته باشه(تولید پراید که همه میدونن و میتونم منبع شو هم معرفی کنم)با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. siavash

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (101 ديدگاه)

      فرهاد جان اصلاً بحث سراتو نیست ماشین مونتاژ داخل یه داستانه ماشین تولید داخل یه داستان
      پراید دیگه جزو تولید داخل حساب میشه مثل 206 که البته اون هم شده محصول مشترک چین و سایپا کدوم پراید مدل 74-75 که تحت لیسانس بود دنده عقب نداشته یا ماکسیما تحت لیسانس یا مورانو یا 407
      بحث سره اینه که جایگاه ایرانی جایگاهی نیست که مونتاژکار چینیا بشیم من بالا هم گفتم این فرغون سازهارو چین فرغون ساز کرد قطعه ساز ما ورشکست شد فقط چین بود با قطعات آشغالی تونست خودروهای مارو تو اون قیمت نگه داره که با سیستم اجباری قیمت گذاری کار خودروساز نخوابه و وجهه خودرو و خودروسازو خراب کنه پراید دیدم نیومده بیرون سنسور اکسیژنش سوخته قطعه بی کیفیت چینی 206 از اون بدتر 405 افتضاح
      حالا ما که یکبار از چینیا آسیب دیدیم بیایم این دفعه ماشینهاشونو مونتاژ کنیم؟
      یا تبلیغ کنیم؟
      خداییش مثل شوخی میمونه
      داریم از مقاله دور میشیم
      دوستان ببخشید دیگه بحث و تبادل نظر همین جا تموم کنم!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فرهاد تبریزی

        ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (90 ديدگاه)

        سیاوش جان فرمایش شما کاملا متین …
        ولی آخه ما از اولم خودرو ساز نبودیم مونتاژ کار بودیم.
        من خودمم دلم میخواد خودرو سازامون پیشرفت کنن ولی…
        ببخشید دیگه بحث نمیکنیم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  25. محمدرضا

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (804 ديدگاه)

    نفر بیاد به من یه اینا چیمیگن یه سوناتای صفر فول 2014 که آپشن هاش خیلی بیشتر از امجی 6 جی تی هست وقیمتش برابره
    وکلن سوناتا سر تره یعنی بازم میگید ام جی6 جی تی از سونا تا بهتره!!!!!!!!!
    !

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. erfan

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (61 ديدگاه)

      محمدرضا اینا تعصب چشماشونو بسته.ولی مهم اینه ک اینا فقط تو دنیای مجازی میتونن با تعصب حرف بزنن و تعداد فروش این ماشینا چ تو دنیا چ ایران حرف اینارو نقض میکنه.اگه به اینا باشه میگن حتی اگه کره ی ماشین بزنه ک دقیقا هم سطح بنز باشه بازم کره ای آشغاله
      جدی نگیر حرفشونو

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمدرضا

        ۱۶ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (804 ديدگاه)

        یه داستان قطعی وجود داره واو اینه که بازار میگه چه ماشینی بهتره ومقایسه رومن فقط توی خودرو های هم کلاس قبول دارم وتعداد اام جی 6 یک بیستم سونا تا هم نیست بیشترین خودروی 2013 وارداتی سوناتا بود
        بیشترین خورو وارداتی 2014 توسان
        وبیشترین خودروی وارداتی 2015 سانتافه هست
        من متوجه یه د چیزی شدم واونم اینه که اگر شما دو خودرو رو بزاری توی سایت پدال و هر دو در بازار متوجه میشی که امار فروش همیشه کاملا با اختلاف زیاد برعکسه جالبه

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. علیرضا

      ۱۶ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (593 ديدگاه)

      مرد حسابی سوناتا 2014 حداقل 25 میلیون از ام جی 6 گرونتره و از نظر شتاب و هندلینگ اصلا به گرد پای ام جی هم نمیرسه. فقط هم چهار تا آپشن مثل سرد کن صندلی و گرم کن صندلی عقب و چرخش نور چراغ سر پیچ رو بیشتر از ام جی داره که نهایتا 5 میلیون هم قیمتشون نیست. سوناتا کی هم قیمت ام جی 6 بوده؟ دیگه این که چیزی نیست که بشه سرش کل کل کرد. یه سری به سایتای نمایندگی هر کدوم بزنین و اختلاف قیمتا رو ببینین. ام جی 6 مدل 2015 119 میلیون مدل جی تی و 118 مدل مگنت قیمت دارن. سوناتا 2014 فول لااقل 135 میلیون قیمتشه. سوناتا 2015 هم 170 میلیون. کجاش هم قیمته؟ اینجا مثلا یه سایت تخصصی خودروست. اگه هیچ اطلاعی از بازار و مسایل فنی ماشینا ندارین چرا کامنت میدین و بقیه رو محکوم میکنین؟ یعنی نگاه کردن لیست قیمتا اینقدر کار سختیه؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمدرضا

        ۱۶ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (804 ديدگاه)

        بله درسته شما ام جی 6 جی تی رو از بازار 120 و سوناتای2014 رو 135 میلون میتونید بخرید

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. erfan

        ۱۶ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (61 ديدگاه)

        مگه نمیگی ام جی 118 تومنه
        خب تو که میگی همه چیش از سوناتا و اپتیما بهتره قیمتشم ک کمتره پس چرا آمار فروشش یک دهم اینام نیس
        اصلا گیریم بخاطر آپشن بیشتره سوناتا باشه پس چرا حتی یک پنجم سراتو و النترا فروش نمیکنه

        جالبه کل دنیا و ایران کره رو قبول کردن جز چنتا از بچه های پدال

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. علیرضا

          ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (593 ديدگاه)

          دلیلش واضحه. هیوندای الان بیشتر از 20 ساله که وارد ایران شده و آمار فروشش همیشه بالا بوده و به عنوان یه ماشین خوب و با کیفیت جا افتاده. اما ام جی فقط 4 ساله که وارد ایران شده و تمام این مدت هم شایعاتی در مورد چینی بودن پشت سرش بوده. اما الان تونسته با وجود تمام این شایعات خودش رو به عنوان یه ماشین خوب و با کیفیت و با قابلیت های بالا مطرح کنه.
          نمایندگی های هیوندای بسیار قدرتمند تر و با نفوذ تر از ام جی هستند و تعداد نمایندگی هاش هم به مراتب بیشتره و توی بازار هم بهتر خرید و فروش میشه. اما همه اینا دلیل نمیشه که ام جی از هیوندادی بدتر باشه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  26. محمدرضا

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (804 ديدگاه)

    ز این دولینک میتونید بررسی بکنید وببینید دوستانی که میگن قیمت ام جی 6 جی تی از سوناتا بیشتره کاملن اشتباه میکنن سوناتا در امارت 100 هزاردرهم وامجی6 جی تی 90هزار درهم در مدل فول هست که این دو مدل وارد ایران میشوند البته در مدل پایه که وارد ایران نمیشود نه ام جی نه سوناتا ام جی 4هزار درهم ارزان تر است که ملاک مانیست زیرا در ایران زندگی میکنیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. لانتا

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (48 ديدگاه)

    یه سر به سایت netcarshow.com بزنید تو اىن سایت تمام خودرو هاى تولیدى اکثر شرکت ها موجوده و سایت بسیار معتبریم هست .تو قسمت ام جى خبرى از این مدل 350 و مدل 550 نىست اما مدل 6 هست. شاید 350 فقط برند ام جى داره و توسط شرکت چینى ساخته شد و شاىد اصلا جزو تولیدات ام جى حساب نمیشه!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۱۶ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (593 ديدگاه)

      تا حدودی حق با شماست. ام جی در کل مدلهای 3، 5، 6، 7، GT و GS رو داره. مدلهای 350، 550، 750 تحت برندی با نام رووی ساخته میشن و در بازار های خارج از چین از برند ام جی برای اعتبار محصولاتشون استفاده میکنن. البته مدلهای رووی همگی با ام جی پلت فرم های مشترکی دارند و طراحی و مهندسی همه اونها در لانگ بریج انگلستان انجام میشه و تحت نظر مهندسین انگلیسی در چین ساخته میشن.
      نمونه مشابه استفاده از آرم یک برند برای معتبر ساختن یکی از زیر مجموعه هاش رو میشه توی محصولاتی مثل لوگان و داستر و ساندرو دید. این محصولات متعلق به داچیای رومانی هستند و در بازار های اروپایی با نام داچیا حضور دارند. اما در بازار های خارج از اروپا، از آرم کمپانی مادر یعنی رنو برای اعتبار بخشیدن به محصولاتشون استفاده میکنن. در نتیجه داچیا لوگان در کشور ما رنو لوگان و یا همون ال نود نامیده میشه. همونطور که رووی 350 در کشورایی غیر از چین ام جی 350 نامیده میشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. منصور

        ۱۲ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (50 ديدگاه)

        برند Roewe در سال 2006 برای محصولات لوکس شرکت سایک موتور که بر پایه پلت فرم های خریداری شده از Rover25 و Rover75 (از MG Rover) ساخته شده بود، برگزیده شد چرا که
        1- شرکت سایک موفق نشد برند Rover را خریداری کند.
        2- تا سال 2007 هنوز بقایای MG به زیر مجموعه سایک موتور منتقل نشده بود.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  28. محمدرضا ♥BMW♥

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (290 ديدگاه)

    مثل برادراش(ام جی6-3-550) تو رنج قیمتش بهترین انتخاب هست.:)البته ام جی 6 رو من حتی به سوناتا و اپتیما هم ترجیح میدم ولی اگه در حد اونا پول موجود باشه کمری حرفی واسه گفتن نمیذاره:)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. محمدMOHAMMAD

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (232 ديدگاه)

    دلم برای 86 میلیون میسوزه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا