ام جی

ام جی سایبرستر کانسپت، یک رودستر دو نفره و الکتریکی

طرفداران ام جی مدت‌های زیادی است که منتظر تولید رودستر جدیدی توسط این شرکت هستند و امروز این انتظارات تا حدی پاسخ داده شده زیرا ام جی تیزری از کانسپت جدید خود با نام سایبرستر را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده است.

این شرکت چیز زیادی درباره کانسپت یاد شده اعلام نکرده اما تائید نموده سایبرستر توسط تیم طراحی بریتانیا و شانگهای طراحی شده است. ام جی همچنین گفته سایبرستر چیزی بیش از رندرهای دیجیتالی بوده و پیش‌نمایشی از چیزی بسیار هیجان‌انگیز است. ام جی از هواداران خواسته منتظر اطلاعات بیشتر درباره این کانسپت باشند.

اگرچه چیز زیادی را نمی‌توانیم ببینیم اما در رندرها یک رودستر شیک با کاپوت طویل و چراغ‌های گرد به چشم می‌خورد. همچنین نمای جلوی آئرودینامیک، نام و گرافیک چراغ‌ها حاکی از وجود قوای محرکه الکتریکی در این خودروی مفهومی است.

از دیگر ویژگی‌های قابل‌ذکر سایبرستر می‌توان به شیشه جلوی خمیده، بدنه‌ای سرراست و رینگ‌های بزرگ با استایل شبیه توربین اشاره کرد. همچنین نمای عقب زاویه‌دار با چراغ‌های متمایز هم جزو عناصر طراحی این خودرو هستند.

فعلاً جزئیات زیادی از سایبرستر منتشر نشده اما آخرین رودستر ام جی یعنی TF در سال ۲۰۱۱ بازنشسته شد. این خودرو طرفداران زیادی نداشت اما ادامه دهنده راه خودروهایی همچون MGA و MGB بود.

البته ام جی در سال‌های اخیر کاملاً دگرگون شده و هم‌اکنون تحت تملک سایک چین است. خودروهای اسپورت بازار محدودتری پیدا کرده‌اند و ام جی نیز روی دیگر کلاس‌ها به ویژه کراس اوورها تمرکز کرده و حتی پیکاپی را نیز در تایلند عرضه کرده است.

البته دو سال پیش شایعاتی درباره برنامه‌های ام جی برای رقابت با مزدا MX-5 میاتا به گوش رسید. این خودرو طبق شنیده‌ها از قوای محرکه الکتریکی، سیستم چهار چرخ محرک و پلتفرمی کاملاً جدید استفاده خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. مهربد

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (48 ديدگاه)

    به امید ظهور خودروهای خاطره انگیز و روزهای طلایی ام جی..

    موافقم 3
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا