ام جی

ام جی ماروِل R الکتریکی، خودرویی نه‌چندان مناسب برای کاپیتان آمریکا!

ام جی شاسی‌بلند الکتریکی جدیدی را معرفی کرده است. این خودرو با نام مارول R شناخته می‌شود و به دنبال عرض‌اندام در بازارهای اروپایی است جایی که شاهد عرضه این خودرو با سه پیشرانه، سیستم چهار چرخ محرک الکتریکی و شعاع حرکتی رقابتی خواهیم بود.

مارول R دارای یک پیشرانه در جلو و دو پیشرانه در اکسل عقب بوده و قدرت ترکیبی ۲۸۸ اسب بخاری و گشتاور ۶۶۵ نیوتون متری دارد. این خودرو شتاب صفر تا ۵۰ و ۱۰۰ کیلومتر در ساعت به ترتیب ۱.۸ و ۴.۹ ثانیه‌ای داشته و حداکثر سرعت و ظرفیت یدک کشی‌اش نیز به ترتیب ۲۰۰ کیلومتر در ساعت و ۷۵۰ کیلوگرم اعلام شده است. در آینده نیز نسخه دیفرانسیل عقب مارول R تولید خواهد شد.

شاسی‌بلند بدون آلایندگی ‌ام جی شعاع حرکتی ۴۰۰ کیلومتری دارد. باتری این خودرو که ظرفیتش فعلاً اعلام نشده با شارژر سریع هماهنگی داشته و ۸۰ درصد آن را می‌توان در ۳۰ دقیقه شارژ نمود. این باتری لیتیوم-یونی دارای انرژی لازم برای پشتیبانی از وسایل برقی همچون اسکوتر الکتریکی، لپ‌تاپ و… می‌باشد.

با طول/عرض/ارتفاع به ترتیب ۴۶۷۴/۱۹۱۹/۱۶۱۸ میلی‌متری، مارول R بزرگ‌تر از هیوندای کنا الکتریک بوده و فاصله بین محوری ۲۸۰۰ میلی‌متری آن تقریباً به اندازه نسل دوم آئودی Q5 است. محفظه با عقب خودرو گنجایش ۳۵۷ لیتری داشته که با خواباندن صندلی‌ها به ۱۳۹۶ لیتر می‌رسد. همچنین در بخش جلو نیز فضای ۱۵۰ لیتری وجود دارد.

مارول R دارای جلوپنجره بسته شده، چراغ‌های جلوی C شکل، چراغ‌های عقب ناز و نوار نورانی در هر دو بخش جلو و عقب است. خط شانه این خودرو گیراتر بوده و سقف نیز کمی به سمت عقب کشیده شده و بخش‌های پایین بدنه نیز به پوشش‌های پلاستیکی محافظتی مجهز شده است.

فرمان خودرو به ام جی ۵ شبیه بوده و همین موضوع درباره پانل درب‌ها نیز صدق می‌کند اما این دو تنها چیزهای مشترک بین مارول R و ام جی ۵ هستند. کنسول مرکزی پذیرای نمایشگر بزرگ ۱۹.۴ اینچی و کنترل‌های سیستم تهویه مطبوع شده و یک انتخاب‌گر دنده چرخشی نیز زیر نمایشگر قرار دارد. از دیگر موارد برجسته می‌توان به پشت آمپرهای ۱۲.۳ اینچی، نورپردازی داخلی و پوشش چرم اشاره کرد.

جزئیات بیشتر ام جی مارول R در ماه‌های آتی منتشر خواهد شد.

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. محمد رستمی نژاد

    ۳۰ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (733 ديدگاه)

    بچه ها قدر پراید رو ندونستیم تولیدش رو متوقف کردن
    الان کسی نمیتونه بخره بیایید قدر پراید رو بدونیم بابا داخل سوریه اماراتی‌ها اومدن سوریه بعد بی ام و آوردن و بی ام و های اونجا رو خریدن یعنی در واقع کسانی که تو سوریه بی ام و دارن از خرج ماشین های بی ام و یا به هر دلیلی خسته شدن اماراتی‌ها که اومدن اونجا هزار دینار به همراه با یک عدد پراید به سوریه ایی ها میدن در ازای اینکه بی ام و شون رو می گیرن یعنی یه بی ام و 740 میگیرن جاش یه پراید و هزار دینار به صاحب بی ام و میدن اماراتی ها میان این بی ام و ها رو با خودشون میبرن امارات و کشورهای حوزه خلیج فارس بیاید بریم سوریه تا بیام هامون رو بگیریم ۸۰ میلیون ایرانی ۸۰ میلیون بی ام و سوریه منتظر ماست

    موافقم 5
    مخالفم 22
  2. Aryan kia

    ۳۰ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (574 ديدگاه)

    سلام به دوستان و کاربران پدال امیدوارم سال خیلی خوبی رو در کنار خانواده بگذرونید و همه ی شما به خودرو های دلخواه خودتون برسید

    موافقم 13
    مخالفم 4
  3. Amir

    ۳۰ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (121 ديدگاه)

    این بیشتر ام جی عمو برقیه تا کاپیتان آمریکا

    موافقم 7
    مخالفم 10
    1. F22RAPTOR

      ۳۰ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (2596 ديدگاه)

      ????

      موافقم 7
      مخالفم 2
    2. Avan

      ۳۰ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (326 ديدگاه)

      به نظرم تیتر درست نیست.شتاب 0تا 100زیر ۵ ثانیه عدد بسیار خوبی هست و نمیشه بگیم بده.مشخصات فنی و قدرت و گشتاور خوبی داره.به نظرم نویسنده خواسته از اسم مارول و کاپیتان آمریکا به هر شکل تیتری بسازه.

      موافقم 13
      مخالفم 3
  4. نا شناس.

    ۳۰ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (78 ديدگاه)

    دیگه ما نمیتونیم در موردش نظر بدیم.

    اخه واسه استیو راجرزه……

    من برم اینیستاگرام کریس ایوانز عکسو نشونش بدم مشخصات هم بدم.
    شاید خوشش اومد….. ????

    # زود- قضاوت- نکنید

    ولی از حق نگذریم واقعا پیشرفت چین خیره کنندس. تو 15 سال از چیا رسیدن به چه پرفورنسی …. ?

    البته ام جی ، چینی انگلیسی هست

    موافقم 18
    مخالفم 7
  5. R@m!n

    ۳۰ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    ماستنگ مک ای و تسلا و ماشینای جنرال موتورز و آلمانیا و ژاپنیا و حتی کره ای ها رو ول کنی تو اروپا و آمریکا ماشین چینی بخری. واقعا یه نفر باید خخخخخخخخخخخخخخخخخخخیییییلی تباه باشه همچین کاری کنه ???

    موافقم 7
    مخالفم 16
    1. حسین

      ۳۰ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (1011 ديدگاه)

      ام‌جی چینی نیست.

      موافقم 8
      مخالفم 10
      1. R@m!n

        ۳۰ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (2243 ديدگاه)

        این ام جی فقط اسمش انگلیسیه. مثه بنلی و بورگوارد و ….. از اسمای قدیمی و اسم و رسم دار استفاده می کنن. در عمل همون ماشین چینی که با خرید سهام شرکتای بزرگ علم و دانششون هم می خرن اما بازم همون موتور 1.5 لیتری یا چهارتا باتری بی کیفیت زیر ماشین میزارن

        موافقم 9
        مخالفم 5
    2. پارسا

      ۳۰ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (282 ديدگاه)

      خوب باشه چه فرقی میکنه کجایی هست

      موافقم 8
      مخالفم 1
      1. R@m!n

        ۳۰ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (2243 ديدگاه)

        اتفاقا خیلی فرق می کنه. شما که فقط ماشینو نمی خری. قطعا خراب میشه یا به سرویس نیاز داره و اونجاس که توان کمپانی معلوم میشه. وجهه برند هم خیلی مهمه. کیفیت قطعات خودرو و چند تا فاکتور دیگه هم دخیلن. کشورای صاحب صنعت خودرو بیشتر از 50 سال تلاش کردن خودشونو ثابت کنن و مشتری جمع کنن و برند و کشور خودشونو ببرن بالا پس خیلی مهم کجایی هست.

        موافقم 3
        مخالفم 11
    3. محمد

      ۳۰ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (54 ديدگاه)

      دوست عزیز ام جی سابقه خودشو در اروپا داره اینایی گه گفتین در همه مارکتها هستند ولی شرکت سایک داره کم کم حتی در بازار اروپا سهم خودشو میگیره میتوند به سایت mgmotor.eu مراجعه کنید تا دفاتر شرکت ام جی در کل اروپا ببینید .

      موافقم 6
      مخالفم 2
    4. محمد

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (62 ديدگاه)

      کاملاً مشخصه از مرحله پرتی و کلا از صنعت خودرو چیزی نمیدونی . کمپانی سایک موتور پنجمین خودروساز بزرگ دنیاست . یعنی بالاتر از جنرال‌موتورز و ژاپنی ها و خیلی از اروپایی ها . محصولات ام جی گارانتی هفت ساله دارند در همه جای دنیا و ام جی در اروپا دویست نمایندگی داره . بعد از تسلا و فولکس واگن بیشترین فروش خودرو برقی را سایک موتور داره که اکثر اونها هم از برند ام جی هستند

      موافقم 3
      مخالفم 0
  6. Hadi

    ۳۰ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    مشخصات خوبی داره ولی همیشه قیمته که حرف اول و اخر رو میزنه!

    موافقم 8
    مخالفم 0
  7. میثم

    ۳۰ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (3524 ديدگاه)

    واقعا بنظر ماشین خوبی میاد
    طراحیش که خیلی خوبه

    موافقم 11
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا