ام جی

ام جی 750، مدرنی کلاسیک از شرق آسیا

۷۵۰، خودرویی است که در چین ساخته شده و با آرم و نشان ام جی، اسپرت گشته است. این خودرو به بازار سدان‌های کامپکت چشم دوخته است. با حجم فراوانی از تجهیزات، که حتی با محبوب‌ترین‌های این کلاس نیز برابری می‌کند، ۷۵۰ را می‌توان ازجمله گزینه‌های عالی و حتی فراتر از حد انتظار در خط تولید کنونی شرکت ام جی دانست. ام جی ۷۵۰ به نحو بسیار خوبی موقعیت خود را در میان خودروهای برتری که این روزها در شو روم‌های کشور مصر به نمایش در می‌آیند، تثبیت نموده است.

طرح بدنه


با آنکه ام جی ۷۵۰ از یک دهه پیش تاکنون در بازار حضور دارد، اما طراحی بدنه آن گویی جاودانه به نظر می‌رسد. با آمیزه‌ای از دو اِلمان مدرن و کلاسیک، ام جی ۷۵۰ هنوز هم از حیث طراحی عالی به نظر آمده و حسی همانند یک خودروی مدرن امروزی را القاء می‌کند. برای مدل ۲۰۱۸، نمای خارجی ام جی ۷۵۰ به امکاناتی همچون دستگیره‌های همرنگ بدنه و رینگ‌های آلومینیمی مجهز شده است که تم تجملاتی بیشتری را به بدنه آن ارزانی داشته است.

داخل کابین


درون کابین ام جی ۷۵۰ از طرحی خوشایند و دلپذیر بهره برده و کیفیت ساخت آن نیز مطلوب است. فضای داخلی کابین جادار بوده و حجم فراوانی از جاپایی و جاسری در بخش‌های عقب و جلویی آن وجود دارد. این کابین از امکاناتی همچون ستون جمع شونده فرمان و شیشه‌های برقی سود برده و استفاده از تریم چوب مصنوعی و ساعت آنالوگ در میانه داشبورد، اتمسفری کلاسیک را هماهنگ با نمای بیرونی بدنه برای آن مهیا نموده است.

تجهیزات


شماری از تجهیزات استاندارد به هدف اصلاح و بهبود کیفیت سواری در این خودرو وجود دارند. برای مثال، بعضی از این تجهیزات جالب توجه شامل یک سوکت برقی ۱۲ ولتی در جلو ونیز ساپورت جانبی برای صندلی سرنشینان جلویی آن، می‌گردد. همچنین حجم بلند بالایی از تجهیزات ایمنی در آن تعبیه شده که ازجمله آن‌ها می‌توان به سامانه ضد بلوکه ترمز، ترکشن کنترل یا همان سامانه ضد لغزش، آلارم ضد سرقت، ایربگ ها و نیز لنگرگاه صندلی کودک (سامانه ISOFIX)، اشاره نمود.

مشخصات فنی ام جی ۷۵۰


دو گزینه انتخابی از پیشرانه برای ام جی ۷۵۰ در دسترس است. گزینه نخست و یا همان پایه، نسخه‌ای ۴ سیلندر (توربو) به حجم ۱.۸ لیتر است که توان خروجی آن ۱۵۸ اسب بخار و گشتاور تولیدی آن ۲۱۵ نیوتن‌متر است. گزینه برتر اما نسخه‌ای ۶ سیلندر به حجم ۲.۵ لیتری (تنفس طبیعی) می‌باشد که از توانی معادل ۱۸۱ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۲۳۰ نیوتن‌متر برخوردار است. هر دو پیشرانه با یک گیربکس ۵ سرعته خودکار تغذیه می‌شوند که توان تولیدی را به محور جلوی این خودرو منتقل می‌کند. با آنکه ام جی ۷۵۰ تا اندازه‌ای از فقدان عملکرد کافی و یا همان پرفورمنس در رنج است، اما به نظر نمی‌رسد که این خودرو برای نیل به چنین هدفی طراحی شده باشد. (نسخه ۱.۸ لیتری‌ام جی ۷۵۰ در مدت زمان ۱۱.۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و ماکزیمم سرعت آن ۲۰۵ کیلومتر بر ساعت است نسخه ۲.۵ لیتری نیز، در مدت زمان ۱۰.۹ ثانیه از حالت توقف به تندی ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و بیشینه سرعت نهایی آن برابر با ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت است).

داوری

با توجه به موارد در نظر گرفته شده و به‌رغم اینکه ام جی ۷۵۰ متجاوز از یک دهه است که در جاده‌ها حضور دارد، کماکان می‌توان بر روی این خودرو به عنوان گزینه‌ای مطرح حساب باز نمود. این خودرو اسباب رویکرد یگانه و منحصر به فردی را در تولید خودروهای کامپکت فراهم نموده است. ام جی ۷۵۰ حتی قادر است تصور و درک شما را از خودروهای ساخت چین تغییر دهد.

توضیح: ام جی ۷۵۰ در اصل همان خودرویی رووی ۷۵۰ از محصولات نسبتاً قدیمی شرکت سایک موتور چین است. ام جی ۷۵۰ و یا رووی ۷۵۰ بر مبنای خودروی روور ۷۵ بریتانیایی تکوین و توسعه یافته بود. این خودرو از سال‌های ۲۰۰۶ الی ۲۰۱۶ در خود چین تولید می‌شد اما به نظر می‌رسد که هنوز هم نسخه‌های صادراتی آن با عنوان مدل ۲۰۱۸ در بازارهایی همچون مصر عرضه می‌شوند. نسخه ۱.۸ لیتری ام جی ۷۵۰ در مصر به بهای ۲۱۰,۰۰۰ پوند مصری (۱۱,۹۰۰ دلار) و نسخه ۲.۵ لیتری آن به بهای ۲۳۵,۰۰۰ پوند مصری (۱۳,۳۰۰ دلار) به مشتریان عرضه می‌شوند.

Roewe 750
Roewe 750

منبع اصلی:
Yallamotor.com
منابع دیگر:
Wikipedia.org
Chinaautoweb.com

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. حمید

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    بدیش هم نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ونوم اف ۵

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    تو عکس اول عقبش یه مقدار شبیه رولز رویسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. amirali

      ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (185 ديدگاه)

      طراحی بدنه خودرو الهام گرفته از کرایسلر S300 هست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Mostafa

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (28 ديدگاه)

    کلن نگا میکنی یاد
    دوتا ماشین میوفتی
    یکی جگوار
    و کرایسلر 300s
    میوفتی
    http://car2.upload.ir/News/504-Jaguar-XE-2017-Review/9.jpg

    https://www.zoomit.ir/2016/3/25/128498/chrysler-300s-sport-package-newyork-debut/

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. علیرضا

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (337 ديدگاه)

    از طراحیش خیلللی خوشم اومد
    یه ماشین شیک و خاص با قیمت کم,طراحیش واقعا کلاسیکه و به خودروهای روور شبیهه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Just bentley continental

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (540 ديدگاه)

    پشتش عین جیلی امرگرند ۸ هست.
    کپیه همن رسما.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Hamid.Hellcat

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    ««برای مدل 2018، نمای خارجی ام جی 750 به امکاناتی همچون دستگیره‌های همرنگ بدنه و رینگ‌های آلومینیمی مجهز شده است که تم تجملاتی بیشتری را به بدنه آن ارزانی داشته است.»»
    آخ جون دستگیره های همرنگ بدنه. پس بهتره الان برم یک ام جی 750 بخرم تا تموم نشده!
    بابا تجمل کجا بوده داخل کابین همش پلاستیک بازیافتی کار کرده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. حمیدرضا

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    جالبه من از دوستان میخام که بازم بیان و این خودرو رو مسخره کنن تا شاید یکم از عقده کمبود خودمون کم کنیم که زورمون حتی به این ماشین نمیرسه بخریم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. PaRHaM

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (741 ديدگاه)

    یکم چراغ هاش حس جگوار نداره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. ستار

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (145 ديدگاه)

    جالبه هنوز نفهمیدم چرا یک ایرانی یک پراید قرن بوق داره با اینکه یکبارم از ماشین چینی استفاده نکرده وحتی مشخصاتشم نمیدونه میگی چینی اشغاله
    ولی بقیه کشورهای جهان سوم دارن از خودروهای چینی استفاده میکنن
    بازم میگم باس خودروهای چینی با قدرت بیشتری تو بازار ظاهرشن و خودروهای از رده خارج ایرانی حذف شن،اگه چینی ها بیان قیمتاشون رقابتی تر و ماشین های به روزتر سوار میشیم برای قشر متوسط به پایین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hamid.Hellcat

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (1198 ديدگاه)

      اگه منظورت من هستم پس بدون:
      1. پراید سوار شدن عار نیست هرکس با توجه به وسعش میتونه ماشینی رو بخره و هر نظری که دلش خواست بده و به من و شما هم مربوط نیست که چی سوار میشه. ضمنا ممکنه حمل بر فخر فروشی بشه وگرنه میگفتم خودم چه ماشینی دارم.
      2.تو اون کشورهای جهان سوم،. مردم این الماسهای گرانبهای چینی رو به چه قیمتی میخرن؟ به همین قیمتهای نجومی تو ایران؟
      3. خیلی ساده لوح هستی اگه فکر کنی سودی که ایران خودرو و سایپا و پارس خودرو از فروش ماشین چینی کسب میکنن کمتر از سود تولیدات خودشون هست.
      پس افتخار نکن که با ماشین چینی خریدن بهشون ضربه زدی. برعکس کمکشون کردی. اصولا آقایون کاری نمیکنن که به نفع من و شما باشه.
      4. من نمیگم ماشین ایرانی بخرید ولی اگه قرار به آرمان و هدف هست آرزو کنیم ماشین آمریکایی و ژاپنی و آلمانی با قیمت ماشین چینی عرضه بشه. باخرید ماشین دست دوم بجای نو به این هدف کمک کنید.
      قصد دارم دیگه با چینی سوارها اینجا بحث نکنم چون از تایپ کردن و تکرار مکررات خسته شدم. نوش جونتون برید چینی بخرید حالشو ببرید.

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. ستار

        ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (145 ديدگاه)

        بحث فخر فروشی نبود
        شما چون خودت ماشین ایرانی داری اینجوری نظر میدی
        من گفتم قشر متوسط به پایین اونم تو کشور جهان سومی مثه ایران .آرزو خودرو ژاپنی امریکایی با وجود افرادی که از تولید خودرو داخلی حمایت میکنن مثه شما باس به گور ببریم،آرزوی محاله،من که دیگه بش فک نمیکنم
        منظورم این بود با واردشدن خودروهای چینی به صورت مستقل بجای ایرانی های از رده خارج
        تو هیچ کشور دنیا پراید و ۴۰۵ دیگه تولید نمیکنن،اگه کشوری هست بگین؟

        موافقم 1
        مخالفم 1
  10. ali a

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (775 ديدگاه)

    برای 10 سال پیش خوب بود…ولی الان کاملا قدیمی بنظر میاد. باید نسل جدیدش بیاد وگرنه محکوم به شکسته…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. ali a

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (775 ديدگاه)

    البته قیمتش واقعا خوبه…قیمتش با ماشین های یه کلاس پایین تر برابره و ارزش خرید خوبی داره.. گزینه خوبی واسه مونتاژ تو ایرانه با قیمت 50 تومن نهایت…

    موافقم 1
    مخالفم 0
  12. نیما

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (336 ديدگاه)

    جگوار رو ریختن تو بنتلی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. ابراهیم

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (11 ديدگاه)

    در وبسایت china auto web قیمت این خودرو کمی متفاوت می باشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. Hadi

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (458 ديدگاه)

    13 هزار تا یه ماشین شیش سیلندر واقعا عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. رضا

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من کاری به این ماشین ندارم ولی با توجه به اینکه مدیا موتور نماینده ام حس تو ایران هستش فقط این میگم که اگه مدیا موتور شروع به واردات خودرو های رند بازار مثل کیا و هیوندا هم بکنه من یکی ازش ماشین نمی خرم، نه مدیریت درست حسابی دارن نه برای مشتریان ارزش قائل میشن و فقط به فکر سرکیسه کردن مشتری هستن، یه سرویس دوره ای جز اس یک میلیون برات تموم میشه، قطعات رو اصلا نمیتونی روش حساب باز کنی و مدیریت و مسئولین شرکت هم فقط به فکر فروش هستن و به هیچ عنوان پاسخگوی خدمات پس از فروش نیستن وکلا چیزی به اسم سی آر ام هم ندارن لذا من که یک بار از مدیا ماشین خریدم برای هفت پشتم بس بود،

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. Genius

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1237 ديدگاه)

    ایکاش مهندسین و صنعتگران پرادعای وطنی هم باندازه همین چینی ها در کپی کاری ماهر بودند تا با مخلوقات عجیب الخلقه ای مثل رانا و تیبا و ساینا مواجه نمی شدیم!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. محمد

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (56 ديدگاه)

    این خودررو کاملا از خط تولید خارج شده و در این سگمنت به جای roeve 750 سایک چند سالی هست که خودرو roewe 950 که خودرویی بسیار مدرن تر هست روی پلت فرم بیوک با همکاری جنرال موتور تولید میکند. خودرو roewe 950 از معدود محصولات سایک هست که معادل MG آن وجود ندارد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نریمان

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (138 ديدگاه)

      بخاطر اینه که رووی از خاکستر برند ورشکست شده روور با سرمایه گذاری سایک چین ، بیرون آمده و الان هم از مهندسی ام جی در انگلیس برای طراحی رووی کمک میگیره

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا