ام جی

آشنایی با اولین خودروی تمام الکتریکی ام جی

ام جی بریتانیا از خودروی الکتریکی ZS در نمایشگاه خودروی لندن ۲۰۱۹ رونمایی می‌کند.


این شرکت همچنین پیش‌فروش اولین خودروی الکتریکی تاریخ خود را شروع کرده و گفته که تاکنون ۸۰۰ نفر برای خرید ZS الکتریکی ثبت‌نام کرده‌اند. البته فعلاً جزئیات کامل قیمت‌گذاری این خودرو منتشر نشده اما تا ورود خودرو به بازار یعنی اول سپتامبر سال جاری شاهد انتشار قیمت آن خواهیم بود.


ZS الکتریکی از مجموعه باتری آب خنک ۴۴.۵ کیلووات ساعتی استفاده کرده و با استفاده از شارژر خانگی می‌توان آن را در ۶.۵ ساعت شارژ کرد. البته در صورتی که از شارژر سریع استفاده شود می‌توان ۸۰ درصد باتری را در ۴۳ دقیقه شارژ نمود. انتظار می‌رود محدوده حرکتی تأیید شده‌ی این خودرو با توجه به استانداردهای جدید WLTP در سه‌ماهه سوم امسال تائید شود.


نسخه‌ی چینی این خودرو از پیشرانه الکتریکی ۱۴۶ اسب بخاری استفاده می‌کند. این نسخه برد حدود ۴۳۰ کیلومتری داشته که احتمالاً با استانداردهای WLTP به حدود ۳۲۰ کیلومتر کاهش خواهد یافت.

مدیر فروش و بازاریابی ‌ام جی بریتانیا می‌گوید:

عرضه‌ی ام جی ZS الکتریکی نشان دهنده‌ی شروع بلندمدت برند ما و گسترش برنامه‌ی تولید مدنظر بوده و ما مفتخریم که برای اولین بار جزئیات این خودرو را در اختیار اصحاب رسانه قرار می‌دهیم. تولید این خودرو بعد جدیدی به بازار خودرو می‌دهد چراکه ZS الکتریکی خودرویی پیشرفته و بدون آلایندگی است.

جدای از قوای محرکه‌ای که مشخصاتش هنوز اعلام نشده، ZS الکتریکی با تجهیزات استاندارد متنوعی عرضه خواهد شد. مونروف پانورامیک، ناوبری ماهواره‌ای، رادیو DAB، اپل کارپلی و اندروید اتو، ورود بدون کلید و… از جمله تجهیزات این خودرو هستند. این کراس اوور الکتریکی همچنین به ترمز اضطراری خودکار، هشدار عابران پیاده، پایش نقاط کور، دستیار ترافیک با فرمان پذیری در سرعت‌های پایین و کروز کنترل تطبیقی مجهز است.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. ehsan

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (61 ديدگاه)

    من اگه تو اروپا زندگی میکردم حتما خودروی برقی میخردیم با توجه به قیمت بنزین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. مهدی

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (552 ديدگاه)

    گفته در عمل شارز سریع حدود 45 دقیقه تا 80 درصد ظرفیت باطری است و شلرژ معمولی 6/5 ساعت طول میکشه برای 320کیلومتر که اگر بخاری ویا کولر بگیری و یا وزن مسافر و بار بالا بره مسافت طی شده حتی تا نصف کم میشه حدود 150 کیلومتر یعنی مثلا در ایران برای شهرهای بزرگ مثل تهران و یا مسافرت های 300 تا 700 کیلو متری اصلا جالب نیست خودروهایی مثل تسلا و …. بنظرتان چه جوری است
    البته من طرفدار پرو پا قرص ماشین برقی هستم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حمیدرضا

      ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (2415 ديدگاه)

      اگر ایستگاه های شارژ باشه مشکلی پیش نمیاد بعدشم فکر می کنم استفاده از کولر و سایر ملزومات در استاندارد جدید رعایت شده باشه وزن اضافه هم تاثیر خواهد گذاشت ولی در شهرها خصوصا برای ترافیک اتوموبیل برقی یا هیبریدی مصرف کمتری نسبت به تمام بنزینی خواهد داشت چون عمده مصرف این خودروها به خاطر مصرف موتورهای برقی هست و باقی ملزومات بعیده مصرف برق بالایی داشته باشن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. حمیدرضا

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    این مدل ماشین ارزان ترین مدل شاسی بلند درکشورهای عربی حوزه خلیج فارس هست و معمولا هم خیلی ازش استقبال نمیشه چون زیادی برای اون بازار ارزون هست به نظرم رشد ام جی با توجه به طراحی های واقعاتکراریش بد نبوده البته مدیریت چینی ها همیشه در رسیدن به اهداف اقتصادی بی نظیر عمل کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا