ام جی

همراه با HS، جدیدترین کراس‌اوور ام جی

این HS است، جدیدترین شاسی‌بلند برند احیا شده‌ی ام جی. قیمت رقابتی و گارانتی ۷ ساله‌ی چشمگیر باعث شده جدیدترین محصولات ام جی محبوبیت خوبی به دست آورند و مدل الکتریکی ZS این موضوع را نشان داده به گونه‌ای که در اولین ماه فروش حدود ۲ هزار سفارش را دریافت کرده است.

ام جی HS
اما حرکت به سمت خودروهای بزرگ‌تر می‌تواند چالش‌برانگیزتر باشد. خریداران خواهان خودرویی جذاب‌تر و لوکس‌تر هستند و با وجود انتخاب‌های بسیار زیاد در کلاس شاسی بلندهای میان سایز، HS باید خود را ثابت نماید. خب آیا این ام جی می‌تواند رقیبی درخور برای نیسان قشقایی و یا اشکودا کاروک باشد؟

ام جی HS
در آغاز باید گفت ام جی تریم های HS را ساده نگه داشته است. سه تریم و یک پیشرانه یعنی ۱.۵ لیتری توربوی بنزینی برای این خودرو در نظر گرفته شده و می‌توان از بین گیربکس ۶ سرعته دستی یا ۷ سرعته دوکلاچه یکی را انتخاب کرد.

ام جی HS
استایل خودرو نیز کاملاً ساده است. نمای جلو شبیه دیگر محصولات ام جی بوده اما فرمی پهن‌تر و مستطیلی به خود گرفته است. ام جی HS خودروی کاملاً متمایزی نیست اما خب جدای از پژو ۳۰۰۸، اکثر خودروهای این کلاس در همین بازه‌ی طراحی قرار می‌گیرند.

ام جی HS
از نظر طول هم این خودرو بین قشقایی و کاروک قرار گرفته و از نظر پهنا و ارتفاع چند میلی‌متر کوتاه‌تر از اشکوداست. ام جی می‌گوید فضای کابین این خودرو جزو بهترین‌های کلاس خود بوده و ما هم با آن موافقیم. فضای پای HS زیاد بوده و فضای سر بیش از حد نیاز وجود دارد. اگرچه ما به‌صورت سه‌نفری در صندلی عقب ننشستیم اما اعداد نشان می‌دهند که از این نظر هم HS یکی از بهترین‌های کلاس است. با وجود فضای ۴۵۰ لیتری، صندوق خودرو بزرگ‌تر از قشقایی بوده اما به پای اشکودا نمی‌رسد.

ام جی HS
ام جی در طراحی کابین و داشبورد به انتقادات مشتریان درباره‌ی استفاده از متریال ارزان‌قیمت گوش کرده و نتیجه‌ی به دست آمده در HS واقعاً خوب بوده است. تریم های پلاستیک نرم و چرم روی اکثر سطوح بکار رفته و پلاستیک‌های سخت در معرض دید نیستند. در کل شاهد کابینی هوشمند و مینیمالیستی هستیم.

شاید هم طراحی کابین بیش از حد مینیمالیستی است. در داشبورد خبری از دکمه‌های فیزیکی زیادی نیست و اگرچه سوئیچ‌های زیر ورودی‌های هوا ظاهر بسیار خوبی دارند اما خب تعداد آن‌ها مناسب نیست. تمامی تنظیمات مربوط به بخاری و کولر را هم باید با استفاده از صفحه لمسی انجام داد.

صفحه لمسی ۱۰.۱ اینچی خودرو دارای سه میانبر بزرگ برای سیستم صوتی، ناوبری و سیستم تهویه مطبوع بوده و هریک هم گرافیک‌های روشن و رنگی دارند.


تا به اینجا که همه‌چیز خوب بوده اما در جاده است که روی دیگر سکه پیدا می‌شود. شاسی ام جی HS نمی‌تواند ترکیب راحتی و هندلینگی که در کاروک می‌بینید را ارائه کند. سیستم تعلیق خودرو در روی سنگ‌فرش‌ها یا دست اندازهای کوچک احساس سفتی داشته و شاید با این کار انتظار داشته باشید که خودرو در سرعت‌های بالاتر کنترل بدنه‌ی خوبی داشته باشد اما این‌گونه نیست. حرکات و نوسان‌های بزرگ‌تر باعث تکان های بیشتر بدنه می‌شوند. فرمان هم کاملاً مبهم بوده اما سنگینی خاصی دارد.

MG HS 2019
البته بزرگ‌ترین نقطه‌ضعف این خودرو پیشرانه‌ی آن است. پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری توربو با قدرت ۱۶۰ اسبی و گشتاور ۲۵۰ نیوتون متری در روی کاغذ حرف‌های زیادی برای گفتن دارد اما در جاده حس سریعی نداشته و پیشرانه‌ی ۱.۳ لیتری قشقایی و ۱.۵ لیتری کاروک شتاب بهتری را به ارمغان می‌آورند. این در حالی است که دو پیشرانه‌ی یاد شده به ترتیب ۱۳۸ و ۱۴۸ اسب بخار قدرت دارند.

MG HS 2019
اگرچه پرفورمنس HS برای اکثر افراد کافی خواهد بود اما متأسفانه آرامش و رفاه داخل کابین چنگی به دل نمی‌زند. این خودرو حتی در زمان شتاب گیری عادی هم پر سر و صدا بوده و در دور ۴ هزار پیشرانه جو کاملاً بدی بر کابین حاکم می‌شود. شما هنوز هم در سرعت‌های بزرگراهی شاهد صدای پیشرانه خواهید بود. همچنین صدای سیستم تعلیق و باد نیز به گوش می‌رسد.

MG HS 2019
این خودرو همچنین پرمصرف‌تر از رقبا می‌باشد. آلایندگی دی‌اکسید کربن HS هم در مقایسه با قشقایی یا کاروک بیشتر است.

MG HS 2019
گیربکس دستی خودرو نسبتاً خوب بوده و گیربکس اتوماتیک هم کمی از بدی پیشرانه می‌کاهد اما خب در معکوس دادن کاملاً تعلل کرده و مانور با آن در سرعت‌های پایین سخت و عذاب‌آور خواهد بود. یک دکمه‌ی قرمز رنگ زیر فرمان وجود دارد که باعث فعال شدن حالت سوپر اسپورت شده و تیزتر شدن پاسخ پدال گاز و نورپردازی قرمز کابین را به همراه دارد.

این حالت ضروری‌ترین ویژگی موردنیاز مشتریان HS نیست. در تریم اکسپلورر این خودرو شاهد ترمز اضطراری فعال با تشخیص عابران پیاده، کروز کنترل، رینگ‌های ۱۷ اینچی، پوشش چرم، سیستم تهویه مطبوع، صفحه لمسی ۱۰.۱ اینچی، اپل کارپلی و اندروید اتو و… خواهید بود. مدلی از قشقایی که دارای تجهیزات مشابهی است چند هزار پوندی گران‌تر از HS است.

این خودرو به حدی کافی ارزان بوده و ام جی می‌گوید اکثر افراد تریم رده میانی Excite را نادیده گرفته و مستقیماً مدل فول Exclusive را خریداری خواهند کرد. در این مدل پوشش چرم کابین، چراغ‌های جلوی LED، دوربین دنده‌عقب و سانروف پانورامیک وجود داشته و قیمت مدل دستی آن تنها ۲۲۹۹۵ پوند است.

سؤال اصلی این است که آیا این موارد برای جلب نظر مشتریان به HS و فکر کردن به اینکه قیمت ارزان باعث فراموشی برخی نقاط ضعف آشکار می‌شود کافی است؟

برند ام جی با معرفی این خودروی جدید قدمی به خودروسازان تثبیت شده نزدیک‌تر شده است. HS فضای کابین خوب، گارانتی ۷ ساله و قیمت رقابتی را ارائه می‌کند و کیفیت و طراحی کابین آن نیز بهبودهای زیادی نسبت به ساخته‌های پیشین این شرکت داشته است. البته هنوز هم کارهای زیادی از نظر سواری خودرو وجود دارد. از نظر سواری، هندلینگ و صدای پیشرانه، HS راه زیادی برای رسیدن به بهترین‌های کلاس دارد…

مشخصات ام جی HS Exclusive

  • قیمت: ۲۲۹۹۵ پوند
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربوی بنزینی
  • قدرت/گشتاور: ۱۶۰ اسب بخار/۲۵۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۶ سرعته دستی، دیفرانسیل جلو
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۹.۹ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۱۹۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۷.۶ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. ایمان

    ۲ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (3895 ديدگاه)

    نمی دونم چرا حس خوبی به ماشین های فرمان راست ندارم
    فکر میکنم اگه بشینم پشت فرمونشون حتماً تصادف میکنم
    جالب تر اینکه عکس ماشین های فرمان راست رو هیچوقت روی کامپیوتر و گوشیم دانلود و ذخیره نمی کنم !!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. مهراد

    ۲ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (762 ديدگاه)

    بَرو بَکسِ عزیز : نسل جدید گلف معرفی شد ، اینبار با طراحیه سنت شکنانه ، عقبش خیلی زیبا شده – از پهلو طراحی معقول و معمولی داره – جلوش مثل محصولات رنو شده و بنظر من بیریخته . پدال لطفا مطلبشو بذار

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احمدرضا

      ۲ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (877 ديدگاه)

      بیریخت؟
      خدای بسه دیگه
      خسته شدیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهراد

        ۳ آبان ۱۳۹۸
        سوابق: (762 ديدگاه)

        بیل زدی خسته شدی ؟ بیا کتو کولتو بمالم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. فرید

    ۴ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چه فرقی داره وبه ما چه ربطی داره ام جی که پارسال از ایران رفته وتولیداتش در ایران متوقفه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یاس ی

      ۴ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (1020 ديدگاه)

      فرید جان اگه اینجوری حساب کنیم هیچ خبر خودرویی به درد ما نمیخوره. مثلا همین مطالب فعلی کدومشون مربوط به ماشینی هستش که توی ایران تولید یا مونتاژ بشه ؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. یاس ی

    ۴ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (1020 ديدگاه)

    کاری به این ام جی ندارم!!!!!!!!!! من توی کف قشقایی با موتور توربو 1.3 لیتری هستم.منکر حسن موتورهای کوچک توربو نیستم ولی خودم به شخصه برای خودروهایی مثل کراس اوورها نمیتونم موتوری با ابن حجم را قبول کنم. به نظرم موتور کوچک برای هاچبکها و سدانهای کوچولو موچولو خوبه. حتی اگه 200 اسب بخار هم قدرت داشته باشه از نظر فکری همیشه حس میکنم موتور به درد این جثه نمیخوره. دیگه حداقل 2000 سی سی باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. حسینی

    ۷ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (3 ديدگاه)

    این درواقع مدل جدید جی اس میشه ، هندلینگ بد ؟!؟! ، ضمنا کاروک و قشقایی جزع بهترین ها هستن و نمایندگان برند های دیگه منجمله کیا و هیوندای و سانگ یانگ هم نتونستن با این دو رقابت کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا