ام جی

بررسی MG3 یک سوپرمینی با ریشهٔ بریتانیایی

برند MG نامی آشنا برای تمامی عاشقان سرعت و شتاب می‌باشد. این سازنده معروف بریتانیایی از سال ۱۹۲۰ میلادی فعالیت کاری خود را آغاز نمود. در ابتدا این کمپانی به کارهای خرده‌فروشی و نیز پخش آگهی‌های بازرگانی می‌پرداخت. نخستین خودروی این شرکت در سال ۱۹۲۴ میلادی روانه بازار مصرف شد. این خودرو یک مدل اسپرتی بوده و ۱۴/۲۸ نام داشت و با بهایی معادل ۳۵۰ پوند فروخته می‌شد. علاوه بر ویلیام موریس که مؤسس کمپانی بود، بخش عمده‌ای از موفقیت این شرکت مرهون شخصی به نام سسیل کمبر (CECIL KIMBER) می‌باشد. این فرد در استخدام ویلیام موریس قرار داشت و همو بود که اولین خط تولیدی کمپانی را طراحی و اجرا نمود. نام اختصاری MG که برگرفته از حروف اول دو کلمه MORRIS GARAGGES است، نخستین بار توسط همین شخصیت انتخاب شد.

MG3 2014
MG3 2014
کمپانی MG تا اول جولای سال ۱۹۳۵ میلادی تحت مالکیت شخصی ویلیام موریس قرار داشت. در این تاریخ شرکت به موریس موتورزهولدینگ فروخته شد؛ پس از این تاریخ، MG در سال ۱۹۳۶ سهامش را صورت عمومی در بازار سهام عرضه نمود. این نکته را هم بگویم که پیش از این اقدام، کمپانی مذکوردستخوش تجدد سازمان دوباره شد. بعدها این شرکت تن به تغییراتی در مالکیتش داد و در سال ۱۹۵۲ پس از ادغام با آستین شرکت سهامی بریتیش موتور (مسئولیت محدود) را تأسیس نمود. تا سال ۱۹۶۷ این شرکت بخشی از بریتیش موتور بود و در سال ۱۹۶۸ بخشی از هولدینگ بریتیش موتور. از سال ۱۹۶۸ تا سال ۱۹۷۵ تحت کنترل شرکت سهامی بریتیش لیلاند موتور و از سال ۱۹۷۵ تا ۱۹۸۶ بخشی از بریتیش لیلاند و بعد از آن تحت کنترل شرکت‌هایی همچون ROVER و BRITISH AEROSPACE و BMW قرار داشت. در آغاز سال ۲۰۰۰، MG یکی از واحدهای تبعه MG ROVER بود و پس از ورشکستگی در تاریخ ۲۲ جولای سال ۲۰۰۵ میلادی تمام حقوق مالکیت آن به مبلغ ۵۳ میلیون پوند به کمپانی چینی SAIC واگذار شد. تولید مجدد آن هم از سال ۲۰۰۷ در چین آغاز شد و تولید محدودش هم کمی بعد در لانگ بریج بریتانیا آغاز گشت.

2014 MG3
Euro-spec MG3 2014
چندی پیش از محصول کوچک این کمپانی یعنی MG3 در کشورمان رونمایی شد. در مورد این مدل مطلب جامعی هم در نشریه «اتو اکسپرس» بریتانیا چاپ شده است که خلاصه‌ای از آن را در اینجا تقدیمتان می‌کنم. امیدوارم که مقاله مذکور رافع نیازهای شما و آشنایی هر چه بهترتان با این خودرو شود.

Euro-spec MG3 2014
Euro-spec MG3 2014
خودروی MG3 یک عامل مهم در موفقیت برند مجدداً احیا شده MG در بریتانیا خواهد بود. به‌وضوح دیده شده که خودروی بزرگ‌تر خانواده، MG6، از هنگام معرفی تاکنون، فروش کند و آهسته‌ای داشته است، بنابراین MG3 یک خودروی برد یا باخت برای یک برند احیاء شده بریتانیایی می‌باشد که هم‌اکنون تحت مالکیت شرکت چینی SAIC است.

Euro-spec MG3 2014
Euro-spec MG3 2014
Euro-spec MG3 2014
Euro-spec MG3 2014
سبک طراحی شیک، فضای داخلی جادار و گزینه‌های سفارشی (همانند آنچه که در فیات ۵۰۰ یا مینی هاچ بک وجود دارد) تأثیر اولیه شگرفی را بر مشتریان جدید می‌گذارد. با این وجود، شروع پایین قیمت‌ها نیز برخی از مشتریان جدید را جذب خواهد نمود: قیمت پایه MG3 برای هر مدل کمتر از ۸۵۰۰ پوند است، تیپ ۳ آن هم بهایی در حدود ۹۰۰۰ پوند دارد (بهای تیپ ۳ اسپرت کمی بیشتراست) و در بالاترین رده قیمت‌ها کمتر از ۱۰۰۰۰ پوند است. این روشی است که مزیت‌های یک خودرو جدید را با بهای یک خودروی دست دوم عرضه می‌کند و ممکن است که بالقوه خریداران داچیا ساندرو را هم وسوسه نماید. همه مدل‌های MG همان پیشرانه ۱.۵ لیتری بنزینی را به همراه یک گیربکس دستی دارا هستند. (امتیاز کلی خودرو: ۳ امتیاز از ۵ امتیاز کامل)

Euro-spec MG3 Interior
Euro-spec MG3 Interior

سبک طراحی         امتیاز: ۳.۸ از ۵

تنها با محاسبه تأثیرات آغازین و اتاق ۵ دربی که به دقت و آراستگی طراحی شده، MG3 شبیه به یک خودروی ارزان‌قیمت نیست. سیمای آن که همچون یک هاچ بک داغ است، جذاب طراحی شده و به خوبی هم تناسب یافته است، همین موضوع آن را بیرون از دایره خودروهای کمترسریع شهری همچون سیتروئن C1 و سئات MII قرار می‌دهد.

Euro-spec MG3 2014
Euro-spec MG3 2014
جزییات منظم و دقیقی که شامل مواردی چون لامپ‌های پشتی که در ارتفاع جا سازی شده‌اند، چراغ‌های LED و نیز قوس‌های سبک مینی ستون‌های A می‌گردند، درحالی‌که در این میان، فاصله زیاد بین دو محور (جلو و عقب) و برجستگی‌های کوتاه روی بدنه، جلوه‌ای اسپرتی به آن بر روی جاده‌ها می‌بخشد. شما همچنین می‌توانید گزینه‌های های شخصی سرگرم‌کننده‌ای نیز داشته باشید، مواردی چون برچسب‌های پررنگ و پوشش‌های رنگارنگ آینه‌های خودرو و نیز تعداد زیادی رینگ‌های زیبا. گرچه اضافه نمودن آپشن ها، صورتحساب ماهیانه‌تان را متأثر خواهد نمود.

Euro-spec MG3 2014
Euro-spec MG3 2014
با این وجود، تجهیزات فراوان MG3، شیوه‌ای است که با آن چیزهای زیادی را با پولتان به دست می‌آورید. کامپیوتر سفری، تهویه مطبوع، بلوتوث، رادیو DAB و پنجره‌های الکتریکی عقب، همه این موارد شما را مملو و برخوردار از تجهیزاتی می‌کند که همواره در یک خودرو کمتر از ۱۰۰۰۰ پوند پیدا نمی‌کنید.

Euro-spec MG3 Interior
Euro-spec MG3 Interior
Euro-spec MG3 Interior
Euro-spec MG3 Interior
Euro-spec MG3 Interior
Euro-spec MG3 Interior
علاوه بر این فضای داخلی هم به نحو منظم و آراسته‌ای و به همراه یک دید جوان گرا و شاد طراحی شده است. متأسفانه این تأثیرگذاری خوب اولیه با متریال ارزان‌قیمت و کیفیت ناهمگون ساخت نیمه‌کاره باقی مانده است. پلاستیک‌های مورد استفاده سخت و انعطاف‌ناپذیر و همچنین ارزان‌قیمت هستند و کلیدها هم سست و بی‌دوام به نظر رسیده و دکمه‌های کوچک روی استریو و ایرکاندیشن هم آزاردهنده و رنج‌آور هستند. بنابراین وقتی‌که مشتریان جوان و معاشرتی این خودرو را اضافه کنیم، لذت ناشی از مالکیت این خودرو روزبه‌روز به‌واسطه ضعف کیفی کابینش، کاهش خواهد یافت.

Euro-spec MG3 Interior
Euro-spec MG3 Interior

رانندگی           امتیاز: ۲.۸ از ۵

با سیستم تعلیقی که مخصوص جاده‌های بریتانیا تنظیم شده است و همچنین شاسی‌ای که توسط مهندسان بریتانیایی ساخته و پرداخته گشته تا این اطمینان حاصل شود که آن فاکتور لذتی را که از یک MG انتظار دارید تقدیمتان می‌شود، هاچ بکی که در این مورد وعده‌های زیادی داده و به آن نیز عمل می‌کند. یک جاده پیچ‌درپیچ را پیدا کنید تا این نکته را دریابید که خودرو به چه طرز خوب و مناسبی به رانندگی‌تان پاسخ می‌دهد، سریع تغییر جهت دهید تا دقیقاً و موبه‌مو با نوسان کم بدنه و چسبندگی زیاد خودرو مواجه گردید.

Euro-spec MG3 2014
Euro-spec MG3 2014
گیربکس ۵ سرعته یک واکنش فریبنده دارد و با مقداری مناسبی از تنظیم فرمان، تااندازه‌ای می‌تواند به‌آسانی موقعیت رانندگی راحتی را پیدا کند. با این حال، این تمامی خبرهای خوب نیست، چنانچه قصد تعویض رانندگی چابک و اسپرتی را داشته باشید، با یک سواری سخت و محکم مواجه خواهید شد. این نتایج از کوبش فنربندی آن در چاله‌ها و گودال‌ها به دست آمده است. پره‌های محکم و انعطاف‌ناپذیری که در سیستم تعلیق بکار رفته‌اند، موجب شده که MG3 به طرز ناراحت‌کننده‌ای از روی دست‌اندازها بپرد، که این امر به نوبه موجب آشفتگی و عدم تعادل در هندلینگ خوب آن می‌گردد.

Euro-spec MG3 2014
Euro-spec MG3 2014
از لحاظ تئوری، طرح موتور ۴ سیلندر این خودرو، گنجایش بیشتر و نیز قدرت اضافی آن قرار است موجب اعتبار بیشتر این مدل در برابر رقبایش در این بسته قیمتی گردد. اما وقتی عملکردی کافی را تحویل می‌دهد که به دنبالش مسائلی را وا می‌گذارد، هر لذتی ناشی از فشار بیشتر بر روی موتور موجب افت شدید و در پی آن تقلا و تنش زیادش می‌گردد. بعلاوه برای این که به اوج گشتاور در ۴۷۵۰ دور در دقیقه دست یابید، نیازمند به استفاده زیاد از پدال گاز هستید.

Euro-spec MG3 2014
Euro-spec MG3 2014
با توجه به پاسخ کند دریچه‌های گاز، این خودرو در حالت کم گازی شل و آهسته احساس می‌شود. علیرغم یک پیامد، فاکتور لذت در MG3 به هندلینگ چابک و فرز آن محدود می‌گردد، که این موجب شرمساری است، زیرا شاسی آن بالقوه استعداد رسیدن به یک خودرو خوب را دارد.

قابلیت اطمینان       امتیاز: ۳.۵ از ۵

این روزهای آغازین حیات مجدد برند MG است، لذا برای ما دشوار است که درباره قابلیت اطمینان آن داوری کنیم. با این وجود، اگر کمپانی به شاخص پیمایش رضایت ما مراجعه کند با جایگاه تحسین‌برانگیز سوم، در رتبه‌بندی سازندگان سال ۲۰۱۴ مواجه خواهد شد.

Euro-spec MG3 2014
Euro-spec MG3 2014
نگرانی ما کسب ۳ ستاره از موسسه ایمنی EURONCAP است، که در یک دوره غیرعادی به نظر می‌رسد آن‌هم در ایامی که اکثر خودروها در این زمینه ۵ ستاره را کسب می‌کنند. در حقیقت MG3 با ۶ عدد ایربگ، سیستم کنترل پایداری و نیز هشداردهنده فشار باد تایرها به این تست آمد که کمی نگرانی‌ها را درباره کاستی‌های ایمنی‌اش جبران نمود. برای مثال، میزان امتیاز محافظت برای سرنشینان بزرگ‌سالان در این خودرو، ۲۰ عدد کمتر از اشکودا CITIGO بود.

عملکرد و کارایی        امتیاز: ۴.۲ از ۵

اگر شما خواهان یک خودروی ارزان، لذت‌بخش که جادار هم باشد هستید، ارزشش را دارد که نگاهی به MG3 بیاندازید. برای شروع، صندوق عقب عمیق ۲۸۵ لیتری آن بزرگ‌تر از رقبای هم‌ردیفش است. گرچه اگر شما گزینه چرخ یدکی را انتخاب کنید، این حجم به ۲۵۶ لیتر کاهش می‌یابد. در صورت خواباندن صندلی‌های عقب حجم مفید آن به ۱۲۶۲ لیتر افزایش می‌یابد که برای جا دادن چمدان‌ها کافی است.

Euro-spec MG3 Interior
Euro-spec MG3 Interior
Euro-spec MG3 Interior
Euro-spec MG3 Interior
Euro-spec MG3 Interior
Euro-spec MG3 Interior
اتاق خودرو با تعداد زیادی محفظه دستی چیده شده است، که شامل جعبه‌های درب دار با سایز مناسب، یک جا دستکشی و نیز یک محفظه درپوش دار می‌شود که بالای داشبورد قرار دارد.MG3 جاپایی خوبی هم در عقب دارد. شما همچنین شیشه‌های عقب برقی و تنظیم‌کننده الکتریکی آینه‌ها را هم به دست می‌آورید، گرچه تنها ویژگی ردیف‌های بالایی نسخه‌های تولیدی این خودرو استفاده از سیستم مفید سنسور پارک می‌باشد. (مدل‌های وارداتی به ایران به این سیستم مجهز هستند- بنا به اعلان شرکت مدیا موتور)

Euro-spec MG3 2014
Euro-spec MG3 2014
در خاتمه می‌خواهم این مطلب را خدمتتان عرض کنم که گرچه ظاهراً مالک این برند، شرکت چینی SAIC می‌باشد ولی در حدود ۳۰۰ مهندس و ۶۰ طراح از لانگ بریج بریتانیا بر روند طراحی، هندلینگ، سواری و نیز مونتاژ نهایی این مدل نظارت داشته و پاسخگوی مسائل مربوط با آن هستند.

نکات مثبت این خودرو از نگاه نشریه (اتو اکسپرس)

  • بهای کم (خودرو)
  • حق بیمه پایین (گروه خودروهایی با بیمه‌نامه ارزان‌قیمت، البته در انگلستان!)
  • شیک و جادار

نکات منفی این خودرو از نگاه نشریه (اتو اکسپرس)

  • پیشرانه متوسط
  • کابین ارزان‌قیمت
  • صرفه اقتصادی کم

مشخصات فنی

  • حجم موتور: ۱۵۰۰ CC
  • قدرت: ۱۰۷ اسب بخار در ۶۰۰۰ RPM
  • حداکثر گشتاور: ۱۳۵ نیوتن متر در ۴۵۰۰ RPM
  • نوع گیربکس: اتوماتیک (AMT) با قابلیت تعویض وضعیت دنده به حالت زمستانی، اسپرت، نرمال
  • حجم باک: ۴۵ لیتر
  • مصرف ترکیبی: ۵.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
  • استاندارد آلایندگی: EURO 5
  • اندازه رینگ‌ها: ۱۸۵/۶۵ R 15
  • وزن: ۱۱۵۰ KG

ابعاد خودرو

  • طول/عرض/ ارتفاع: ۴۰۱۸/۱۷۲۸/۱۵۱۷ MM
  • فاصله دو محور: ۲۵۲۰ MM

ایمنی

  • مجهز به ۶ کیسه هوای ایمنی (جلو، جانبی، پرده‌ای)
  • مجهز به سیستم‌های ABS+EBD+BAS+BAS
  • سیستم هشداردهنده فشار باد لاستیک‌ها ((TPMS
  • سیستم تثبیت سرعت (کروز کنترل)
  • صندلی عقب مجهز به اتصالات ISOFIX جهت استقرار کودک
  • دارای ۳ ستاره ایمنی
  • شیشه‌های سولار جهت کاهش اشعه‌های مضر آفتاب
  • فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع + جذب ضربه در تصادفات
  • مجهز به میله‌های ایمنی در درب‌ها جهت کاهش ضربات ناشی از تصادف

تجهیزات

  • دارای شیشه بالابر برقی + آینه‌های برقی مجهز به سیستم گرم‌کن
  • فرمان الکترومکانیکی با بهره‌گیری از سیستم FV
  • مجهز به سانروف
  • مجهز به سیستم LED (DAY LIGHT)
  • سنسورهای پارک عقب (PTC)
  • سیستم تهویه مطبوع الکتریکی (ETC)
  • سیستم بلوتوث رادیو مجهز به سیستم استریو + CD PLAYER + MP3 با ورودی USB
  • AUX،IPOD به همراه ۶ بلندگو HIFI با ووفر و بلوتوث
  • دارای پورت شارژ موبایل (مطابق ساختار آل جی، آی‌فون، سامسونگ و ……)
  • روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغ‌های جلو (AUTO LIGHT)
  • سیستم ضد بخار شیشه‌ها

ارزش‌گذاری و قیمت

در ایران: ۷۲.۹ میلیون تومان

در بریتانیا: ۸,۳۹۹ – ۹,۹۹۹ پوند

در چین: ۷۶,۶۰۰- ۹۹,۷۰۰ یوآن (با موتور ۱.۵ لیتری)

در امارات متحده عربی: ۴۳,۰۰۰ – ۵۰,۰۰۰ درهم

نوشته: سام کاویانی – کارشناس مکانیک

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مطالب مشابه

‫۱۷۲ دیدگاه‌ها

  1. iman

    ۲۵ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (92 ديدگاه)

    ماشین خوبیه ربطی به چین نداره برند انگلیسی هلدینگش یا سرمایه گذارش چینیه
    کارخونه توی جین هم همون کارخونه و متریال و خط مونتاژ انگلیس هست با اپراتو چینی آموزش دیده
    مازارانی هم تا حالا 5 تا صاحب داشته، ولول، جی ام و…. همه اینطور بودند

    ام جی فوق العادس مخصوصا ام جی 6 توربو شتاب 8.4 سرعت محدود شده 220 با کلی آپشن و فضای داخل لوکس و با تجهیزات ، جایزه بهترین هندلینگ 2014 تو انگلیس رو گرفت!!
    ان جی 3 هم در مقابلان رقیباش حرفهای زیادی داره والا جزو 10 تای انگلیس نمیشه
    در ضمن برندهای انگلیس رو با کره اصلا مقایسه نکنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Ahmad..F12

    ۲۸ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (2543 ديدگاه)

    با تشکر ویژه از سام عزیز

    بسیار عالی مثل همیشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. MEHDI

    ۲۹ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (15 ديدگاه)

    دوستان ،در بررسیها طبق آدرسهای زیر خودرو ام جی 3(75 میلیونی) 26 ستاره ، کیا پیکانتو(72 میلیونی) هم 26 ستاره و میتسوبیشی میراژ(70 میلیونی) 19 ستاره ارزشیابی شده اند. وضعیت میراژ که مشخص هست ولی از شما دوستان میخواهم اگر مثل من ام جی 3 را مناسبتر برای خرید میدانید لایک بزنید و اگر پیکانتو را بهتر میبینید دیس لایک. ممنون

    http://www.whatcar.com/car-reviews/mg/mg3-hatchback/summary/26054-5

    http://www.whatcar.com/car-reviews/kia/picanto-hatchback/summary/25770-5

    http://www.whatcar.com/car-reviews/mitsubishi/mirage-hatchback/summary/26164-5

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۲۹ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (21 ديدگاه)

      از برگزاری نظر سنجی تشکر میکنم
      اما مقایسه ام جی 3 با پیکانتو کم لطفی است.ام جی 3 در کلاس خودروهای آی 20 و ریو است.
      پیکانتو باید با میراژ مقایسه بشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. نریمان

        ۱ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (138 ديدگاه)

        من هم با نظر آقا محمد موافقم ، پیکانتو در کلاس مینی ولی ام جی 3 در کلاس سوپر مینی و هم کلاس یاریس ، آی 20 و مزدا 2 هست ، در صفحه قبل مقایسه ام جی 3 و آی 20 رو از دیدگاه سایت معتبر اتوکار ( از وات کار بسیار معتبر تر هست و اولین مرجع تخصصی خودرو در انگلیس ) قرار دادم که مجددا درج میکنم :

        این خودرو مطابق بررسیهای سایت اتوکار ۳.۵ ستاره گرفته با هیوندای آی ۲۰ یکی هست . و در سال ۲۰۱۴ جزو ۱۰ خودروی پرفروش در کلاس سوپر مینی در انگلستان شده است .
        http://www.autocar.co.uk/car-review/hyundai/i20
        http://www.autocar.co.uk/car-review/mg-motor/mg3

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. نریمان

      ۱ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (138 ديدگاه)

      مهدی جان ، منظور از 26 ستاره چیه ؟ مثلا تعدادستاره ها در هندلینگ وزنش بسیار بیشتر از behind the wheel هست ، بنابراین جمع بندی کل که تعداد شتاره از 5 ستاره هست ملاک بررسی میباشد .
      از دید وات کار :
      ام جی 3 : 3 از 5 – کلاس سوپر مینی – قدرت 107 اسب بخار
      میراژ : 2 از 5 – کلاس مینی – قدرت 86 اسب بخار

      اما از دید سایت اتوکار و ارزیابی دو خودروی ای 20 و ام جی 3 ، هر دو 3.5 ستاره از 5 را گرفتند و در ایران با توجه به یکی بودن کلاس این دو خودرو و تفاوت قیمت 15 میلیون تومانی ، مسلما ام جی 3 انتخاب معقول تری میباشد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. نریمان

    ۱ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (138 ديدگاه)

    این خودرو مطابق بررسیهای سایت اتوکار ۳.۵ ستاره گرفته با هیوندای آی ۲۰ یکی هست . و در سال ۲۰۱۴ جزو ۱۰ خودروی پرفروش در کلاس سوپر مینی در انگلستان شده است .
    http://www.autocar.co.uk/car-review/hyundai/i20
    http://www.autocar.co.uk/car-review/mg-motor/mg3
    MG 3 verdict ( ارزیابی نهایی اتوکار )
    It’s a good-looking car: subtly sporting, modern and anything but cheap
    قضاوت نهایی : این ماشین خوبی به نظر میرسه : کم و بیش اسپرت ، مدرن و همه چیز اما ارزان .

    مطابق بررسیهای سایت carwow ام جی 3 جزو 10 خودروی برتر انگلیس در سال 2013 انتخاب شده است.
    http://www.carwow.co.uk/blog/carwow-cars-of-2013-766
    http://www.carwow.co.uk/blog/MG3-Review-736

    ترجمه سایت تست دریون:
    http://1car.ir/ns-3690

    مقایسه با خودروهای سوپر مینی موجود در ایران:

    – تویوتا یاریس هاچ بک ، مدل 2015 ، موتور 1.5 لیتر ، 4 دنده اتوماتیک ، 107 اسب بخار قدرت ، 141 نیوتون متر گشتاور ، قیمت 58.000 درهم قیمت ایران 106 میلیون تومان.
    -مزدا 2 ، مدل 1391 یا 2011 ، موتور 1.5 لیتر ، 4 دنده اتوماتیک ، 101 اسب بخار قدرت ، 135 نیوتون متر گشتاور ، قیمت 2011 حدودا 52.000 درهم قیمت کارکرده تمیز در ایران حدودا 68 تا 70 میلیون تومان.
    – هیوندای آی 20 ، مدل 2014 و 15 ، موتور 1.4 لیتر ، 4دنده اتوماتیک ، 101 اسب بخار قدرت ، 136 نیوتون متر گشتاور ، قیمت 46.500 درهم قیمت ایران 86 میلیون تومان.
    – کیا پیکانتو ، مدل 2014 و 15 ،موتور 1.2 لیتر ، 4دنده اتوماتیک ، 86 اسب بخار قدرت ، 120 نیوتون متر گشتاور ، قیمت 43.000 درهم قیمت ایران 69.800 مدل 2014 شرکتی و 71.000 میلیون تومان وارداتی.

    – ام جی 3 ، مدل 2014 ،موتور 1.5 لیتر ، 5دنده اتوماتیک ، 107 اسب بخار قدرت ، 135 نیوتون متر گشتاور ، قیمت 55.000 درهم قیمت ایران 69.800 میلیون تومان.

    باتوجه به استقبال از این خودرو در سال 2013 و 2014 در انگلستان و تضمین ام جی انگلستان مبنی بر گارانتی 5 سال موتورینگ بدون محدوده مصرف کیلومتر و تایید سایتهای معتبری همچون اتوکار ، اتواکسپرس ، واو کار ، تست دریون ، کاربایر و وات کار و ریچارد هموند و قیمت مناسب به نسبت دیگر رقبا ، میتواند گزینه بسیار خوبی برای یک خودروی شهری باشد که اصالت و طراحی اروپایی به همراه کیفیت مناسب ،را بهمراه دارد . فیلمهای بررسی :
    http://mg.co.uk
    http://www.aparat.com/v/bvLs5
    http://www.aparat.com/v/jTfbR

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. سام

    ۱ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (899 ديدگاه)

    با سلام

    با تشکر از خوانندگان گرامی، به عنوان نویسنده مقاله توضیح چند نکته را لازم می دانم.

    1- نویسنده بریتانیایی سایت، این خودرو را در جایی تست نموده که در آن بازاری رقابتی و آزاد وجود دارد و اگر هم در جایی به کیفیت داخلی آن ایرادی وارد نموده است، معیارهای جهانی را در نظر داشته نه استانداردهای کشورمان!
    کاملا بدیهی است که این خودرو در ایران در مقایسه با خودروهای تولید داخل، در رده کیفی بسیار خوب قرار می گیرد.

    2- طبق ارزیابی این سایت، خودروی MG در سال 2014، از نظر میزان رضایت مشتریان، جز 10 برند برتر بازار بریتانیا بوده است.

    3- فروش برند MG تنها در نیمه نخست سال 2014 در بازار بریتانیا، دو برابر مشابه آن در سال 2013 بوده است.

    با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. alireza

    ۵ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (46 ديدگاه)

    ماشینهای ام جی واقعا خاص و جذاب هستند
    از ۵۵۰ گرفته تا ۶ و همین ۳

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. على

    ۲۲ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چرا گیربکسش وضعیت pوnنداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۲۴ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (21 ديدگاه)

      این عکس ها مال مدل اتومات نیست
      اتوماتش N داره P نداره
      وقتی وسط باشه همون حالت پارکینگه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. نریمان

    ۲۶ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (138 ديدگاه)

    برند ام جی حتی در واپسین روزهای سال 2014 ، افتخارات رو نصیب خودش میکنه و آن اینکه جایزه مدال طلا طراحی خودرو در لندن به ام جی داده شد ، این فستیوال که با حضور 280 کمپانی از 29 کشور در Truman Brewery لندن برگزار شد ، برند اصیل ام جی توانست بواسطه MG3 Design Concept برنده این فستیوال در بخش طراحی شود .
    البتر اینه که در این فستیوال از ام جی بنام which is now Britain’s fastest growing brand نامبرده میشود ، در حالیکه برخی سایتهای به اصطلاح خودرویی ایران و یک عده کم دانش در دنیای خودرو ، این برند رو چینی تلقی میکنند و این نشاندهنده ضعف و تعصب بر برخی آموخته های غلط هست

    The MG3 was recently selected by Autocar as one of its [url]Best 50 Cars on Sale Today[/url], ranking alongside exotic models from the likes of Ferrari, Aston Martin and Porsche. Leading motoring guru Andrew Frankel ranked the MG3 ahead of cars such as the Audit TT and Vauxhall VXR8 GTS.
    Since it was launched the MG3 has played a key role in the incredible sales success of MG, which is now Britain’s fastest growing brand. Official figures from the Society of Motor Manufacturers and Traders (SMMT) show that MG sales have increased by 472 per cent so far this year. The industry average is 9.4 per cent

    منبع:
    http://www.mguk.org/t8p480-news-from-mg-motor-uk-ltd

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. ايمان

    ۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    من از طرفداران ام جی هستم و خودم در حال حاضر ام جی ۶ -٢٠١٣ دارم که واقعا ازش راضیم
    ولی چند وقت پیش از نمایندگی یه دستگاه ام جی ٣ برای یکی از دوستانم گرفتم که بعد از چند ثانیه رانندگی باهاش واقعا دلمو زد و اونم تاخیر فوق العاده زیاد تعویض دنده هاش بود مخصوصا از ١ تا ۴ که انگار یه نفر نگهش میداره بعد ولش میکنه خیلی بد بود کلا سیستم تعویض دنده اصلا خوب نبود ، اصلا گیربکسش خوب طراحی نشده مخصوصا اینکه گزینه پارک نداره !!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سینا

      ۸ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (21 ديدگاه)

      سلام
      کاش بیشتر توضیح میدادین.
      فکر کنم دو یا سه تا مد مختلف داره گیربکسش
      تو همش اینجوری بود؟
      گزینه پارک نداره یعنی واسه پارک باید چی کار کرد؟
      تو حالت دستی چطور بود عملکردش؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. suraj

        ۲۴ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (9 ديدگاه)

        آقا سینا من با اجازه یه توضیحی از تجربه 3000 کیلومتر رانندگی با ام جی3 نوشتم درمورد کیربکسش نمیدونم نظرم منعکس شد یانه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  10. suraj

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (9 ديدگاه)

    سلام. من ام جی3 تحویل گرفتم 3000 کیلومتر باحاش رانندگی کردم.گیربکس این خودرو دو مد اصلی اتو و منوال دارد.در مد منوال تعویض دنده به اختیار راننده است که در چه دور موتوری تعویض دنده انجام دهدالبته افزایش و کاهش دنده در اختیار راننده است اگ سرعت ودور موتور کم شود وشما دنده را کم نکنید اتومات دنده کم میشود. اما مد اتو سه حالت دارد رانندگی عادی که انتخاب پیشفرض گیربکس در حالت اتو می باشد دراین حالت اگر ناگهانی پدال گاز را فشار دهیدمثل اینکه شما میخواهید دنده معکوس بدین عمل میکنددور موتور بالارفته پس از مکس بسیار کوتاه شتاب میگیرد که بعضی از دوستان فرمودن در تعوض دنده ها انگار یکی ماشینو نگهش میداره.حالت دوم مد اسپرت است که در تعویض دنده هامسایل ذکرشده درحالت رانندگی عادی را ندارد ولی مصرف سوخت شما افزایش می یابد.حالت سوم مد زمستانی است که متاسفانه امسال هنوز در شهر ما برف نباریده که این حالت راتست کنم.ماشین زیبا جادار شتاب خوب سیستم صوتی عالی تمام امکانات موجودوآپشنها بدون نقص وخوب کار میکنند. ارتفا زیر ماشین قدری کوتاه است نمیدونم اگر رینگ 16 زیرش بندازیم بهتر میشه یانه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. pooriya

      ۵ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      doste aziz manam MG3 daram ama halate barfi roo too Modesh nadidam,chon bayad harfe W too safhe kilometr biyad.ama man nadidam,
      mishe rahnamei konid??

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. داوود

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان
    بین mg3 و برلیانسh330 نظر شما کدومه؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (21 ديدگاه)

      نظر شما بین بنز اس 350 و هیوندای جنسیس کدومه؟
      این مقایسه اصلا صحیح نیست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. MEHDI

    ۶ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    توی سایتهای فروش خودرو در قسمت ام جی 3 بعضی فروشنده ها نوشتند که خودروی ام 3 اونها فول ترین ام جی 3 موجود در بازار هست !
    دوستان لطفا اگر اختلافی در آپشن های ام جی 3 میدانند توضیح بدهند.
    ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۶ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (21 ديدگاه)

      همه نمونه های بازار که شرکتی هستند آپشناشون یکیه.
      فقط چند ماه پیش چند تا ام جی رو یه نمایشگاه اگهی کرده بود که میگفت سنسور عقب و سانروف ندارن.
      اما کلا فول و فولتر نداره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. مجتبي

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    با سلام خدمت همگی
    من این ماشین و استفاده کردم ، همه چی خوبه ، نسبت به قیمتش از همه رقبا سر تره
    در مورد گیربکسشم ، باید بهش عادت کرد، مزایای زیادی داره، چند تا مورد منفی داره که در کل مزایاش بیشتره، به همه پیشنهاد میکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۲۶ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (21 ديدگاه)

      این نکته ” در مقایسه با رقبا ” خیلی مهمه
      بعضی از دوستان با خودرو های هم قیمت، مثلا ماکسیما مدل 88 مقایسش میکنن یا ام جی 550 2010
      این ماشین باید با ماشین های صفر هم رده خودش مثل آی 20، یاریس و ریو مقایسه بشه.
      اونوقت خریدش توجیه داره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. رضا

    ۳ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من این ماشینو ۲ هفته هست که رفتم در کل عالی هست بی صدا و نرم و راحت در کل توی این قیمت بهترین گزینه است با ۷۵ میلیون فقط میشه هیوندای. ای ۲۰ مدل ۲۰۱۲ گرفت که اصلا نمی ارزه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. Mojtaba

    ۵ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (8 ديدگاه)

    کسی میدونه پاور ویندوز چه جوری کار میکنه؟ اصلا داره این آپشن ؟ جایی خوندم که داره ، ممنون میشم دوستان راهنمایی کنن
    در ضمن کامپیوتر سفری آمار مصرف بنزین درست نشون نمیده! لطفا کسی اطلاعات داره راهنمایی کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. مجتبي

    ۵ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (8 ديدگاه)

    سلام کسی میدونه بسته شدن پنجره ها بعد از پیاده شدن lazey key چطوری فعال میشه؟ یا همون پاور ویندو

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (21 ديدگاه)

      آقا مجتبی سوییچ رو تو قفل تو جهت قفل کردن نگه دارین شیشه ها میرن بالا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. mehdi

    ۵ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (15 ديدگاه)

    با سلام ، من یک ام جی 3 ، 2015 سفید شب عید تحویل گرفتم ولی بایدبفروشمش .صفر هست و قیمتش هم 76 میلیون ، البته کلیه هزینه های انتقال بعهده مشتری هست .09126194204

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. saed

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام با تشکر از سایت خوبتون میخواستم بدونم نسخه اروپایی با اونچه که تو ایران هست فرق میکنه ؟مثلا دی لایت که پایین قرار داره تو نسخه ای که تو ایراننه جاشو به دوچراغ پروژکتوری داده. ممنونم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (21 ديدگاه)

      شما کجا پروژکتور دیدی؟؟
      مدل 2011 اونجوری بود که دیگه تولید نمیشه.
      مدل اروپایی اتومات نیست،زه زیر رکاب،رینگ 16 و بال عقب داره.سانروف هم نداره
      مدلی که تو ایران اومده دیلایتش مثل اروپایی هاست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. suraj

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (9 ديدگاه)

    باسلام. آقا mojtaba اتفاقا”کامپیوتر صفری ام جی3 بسیارکامل است شما مصرف بنزین را در دو حالت میتوانید ببینید. یکی مصرف لحظه ای که هنگام توقف عدی را نشان نمیدهد وگزینه بعدی که مصرف میانگین را نشان میده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. Mojtaba

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (8 ديدگاه)

    سلام ، مرسی محمد جان ، ممنون از راهنماییت، فقط کاش پاور از روی ریموت هم کار میکرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۱۴ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (21 ديدگاه)

      ارادتمندم
      مشکل نبود آنتی ترپ تو بالا بر شیشه هاست که بالابردن اتومات از روی ریموت رو غیر ایمن میکنه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. محمد

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام ماشین من تو سربالایی ها موقع پارک به شدت عقب میاد و ترمز دستی توان متوقف کردنش رو نداره تا حالا چند بار نزدیک بوده تو این موقعیت تصادف کنم ام جی 3 بقیه دوستان هم اینطوره یا مال من مشکل داره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سینا

      ۱۹ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (21 ديدگاه)

      سلام
      بهتره ببرین نمایندگی رگلاژ انجام بدین.
      ماشین من اینطور نیست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  22. ali

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (969 ديدگاه)

    چند روز پیش ی ام جی 3 دیدم، خیلی زیباست مخصوصا بین ماشین ها کلا می درخشید
    توانش هم در ال 90 و تیپ 5 هست با مصرف 5-6 که خیلی خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. محمد

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (21 ديدگاه)

    کلا ام جی 3 رو هر چی بیشتر سوارش بشین بیشتر ازش خوشتون میاد.
    ماشین روون و دوست داشتنی و با امکانات نسبتا کاملیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. Mehrbod

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (240 ديدگاه)

    از نظر طراحی ، امکانات و کیفیت به نسبت مبلغ پرداختی در بازار گرانفروشی چند به اصطلاح نمایندگی دست دو کره ای و ژاپنی ، گزینه برتر در رده خود می باشد .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. مجتبي

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (8 ديدگاه)

    دوستان mg3 سوار هنگامی که ماشین تو سربالایی و سراشیبی پارک میکنید، برای جلوگیری از حرکت احتمالی ماشین و تو دنده 1 یا عقب خاموش کنید و بعد ترمز دستیو بکشید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (21 ديدگاه)

      آقا مجتبی
      اگه تو همین حالت که فرمودین دستی رو بخوابونید ماشین حرکت میکنه.
      من تو نمایندگی هم از مسئول فنی پرسیدم.
      وقتی ماشین خاموشه گیربکس درگیر نیست.پس فایده ای نداره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Mojtaba

        ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (3 ديدگاه)

        آقای محمد عزیز گیربکس این ماشین دقیقا مثل ماشین های دنده ای میمونه، کلاچ اتوماتیک هست، شما وقتی ماشین دنده ای تو شیب خاموش میکنی ، اونهم اگه فقط بزاری تو دنده حرکت میکنه، پیشنهاد میکنم تو شیب اول ماشین و تو دنده خاموش کن برای تکمیل کار دستیو بکش ، ردیف میشه ، من امتحان کردم جواب میده

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. suraj

        ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (9 ديدگاه)

        محمد آقا برای امتحان و اطمینان یه بار ماشینو تو دنده خاموش کنید بعد سعی کنید مشینو هل بدین یه بار هم همین عمل را با دنده خلاص یا همون وضعیت R تکرار کنید متوجه خواهید شد که دنده درگیرمی شود.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. محمد

          ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (21 ديدگاه)

          سلام
          حق با شماست.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  26. Mojtaba

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    واقعا هرچی بیشتر باهاش رانندگی میکنم، بیشتر عاشقش میشم، به نظرم بهترین انتخاب برای مصرف کننده تو این رنج قیمته،

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. Mojtaba

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    دوستان کسی راجع به لوازم جانبی mg3 مثل نمایشگر وسط و استیکر و .gps و … اطلاعاتی داره؟
    در ضمن دوستانی که بیمه بدنه کردن با چه قیمتی و چه بیمه ای را پیشنهاد میکنن ، درصد تخفیفش زیاد باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. izad

      ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (3 ديدگاه)

      اگر خواستی زنگ بزن من برات انجام میدم نمایندگی دارم یه صحبتی ام در مورد ماشین میکنیم 9122457123

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. izad

        ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (3 ديدگاه)

        البته نمایندگی بیمه دارم و درمورد بیمه بدنه یا ثالث میتونم کمکت کنم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  28. izad

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    mg3مدل 2014 با 15 فرقی داره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. محمد

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (21 ديدگاه)

    سلام
    هیچ فرقی ندارند
    اغلب مدل های 2015 هم ساخت 2014 هستند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. MEHDI

    ۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (15 ديدگاه)

    دوستان درود،
    خیلی وقت پیش برای خرید این ماشین یک نظر سنجی کردم که در پست های بالا موجود هست و جالبه که تا امروز 81 لایک گرفته . بعد از تحویل ماشین صرفا بخاطر مشکل مالی میخواستم بفروشمش که پست اون هم در بالا موجوده ، خلاصه اینکه خوشبختانه مشکلم حل شد و خودم شروع به استفاده کردم و باید بگم که به قول آقا مجتبی ” واقعا هرچی بیشتر باهاش رانندگی میکنم، بیشتر عاشقش میشم، به نظرم بهترین انتخاب برای مصرف کننده تو این رنج قیمته،” .
    ضمنا اگر دوستان در مورد بسته شدن اتومات پنجره ها توضیح بیشتری بدن ممنون میشم .
    همیشه سالم و شاد باشید.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا