ام جیایستگاه خبرخودروهای چینی

بزرگترین محموله های خودروهای وارداتی خردادماه

نگاهی به فهرست محموله های خودروی وارداتی در خردادماه نشان می دهد، بزرگترین محموله ها مربوط به خودروهای چینی است. سواری MG و جیلی که محصول چین است در حال حاضر بازار خوبی در میان خودروهای وارداتی در ایران پیدا کرده و در خردادماه ۴ محموله بزرگ از این خودروها وارد کشور شده اند.

import.xlsx
در بین این محموله ها تنها یک محموله مربوط به تولیدات کارخانه کره ای هیوندا بوده است که شامل ۱۳۳ دستگاه هیوندا سوناتا است که در خردادماه به کشور وارد شده است، قابل ذکر آنکه متوسط قیمت دلاری این خودروها معادل ۱۱ هزار دلار بوده است که با قیمت هایی بین ۶۰ تا ۱۵۸ میلیون تومان در نهایت در بازار ایران به فروش می رسند.

بر اساس اعلام گمرک در سه ماهه ابتدای امسال ۸ هزار و ۵۰۴ دستگاه خودروی سواری وارد کشور شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ ارزش ۷ درصد افزایش یافته است.
بر اساس گزارش گمرک جمهوری اسلامی ایران در سه ماه نخست امسال ۸ هزار و ۵۰۴ دستگاه خودروی سواری به ارزش ۴ هزار و ۴۶۷ هزار و ۶۹۵ میلیون ریال از مبادی گمرک وارد کشور شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ ارزش ۷ درصد و از نظر تعداد ۱۹۱ دستگاه افزایش یافته است.
همچنین از این تعداد خودروی وارد شده در سه ماه اول امسال، ۴ هزار و ۹۰۵ خودرو در خرداد‌ماه وارد کشور شده که نسبت به خرداد سال گذشته ۱۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.

لازم به ذکر است قیمت تومانی درج شده در جدول مربوط به قیمت پایه گمرکی و قبل از اخذ حقوق و عوارض قانونی است ولی نکته قابل تامل آنکه به رغم کاهش تعرفه گمرکی واردات خودرو از ۹۰ درصد به ۴۹ درصد در عمل می بینیم که در مقایسه با سال گذشته مابه التفاوت قیمت خودروهای وارداتی در بازار با قیمت ثبتی در گمرک افزایش پیدا کرده که دلیل آن کاهش تولید خودروهای داخلی و افزایش تقاضا برای خرید خودروهای وارداتی است.

منبع : تین نیوز

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

محمدرضا ریاضی

محمدرضا ریاضی ، همراه با شما در دنیای هیجان انگیز خودرو

مطالب مشابه

‫۵۲ دیدگاه‌ها

  1. علی رضا

    ۲۰ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (7 ديدگاه)

    با سلام من نمیدونم چرا هر کی میاد تو سایت یا طرف میخواد ماشین رو با ماشین های لوس مقایسه کنه یا با ماشین ایرانی بابا جان شما هر چی پول میدی آش میخوری مگه میشه 65 بدی جیلی بعد توقع ماشین بنز رو ازش داشت یا مثلا 17 پراد توقع جیلی رو داشت یا لیفان یا سایر ماشین ها رو فقط لطفا راجب همون ماشین از مزایا یا معایب اون بگین در حد قیمت خودش هم کارشناسی کنید تا همه دوستان استفاده کنند مرسی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ياسر

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (397 ديدگاه)

      موضوع اینه که باندازه پولت آش نمیخوری. کدوم یک از این خودروها ارزش این قیمتهارو دارن؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. mohammad

    ۲ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (55 ديدگاه)

    من ساله 91 یک ام جی 6 لیفبگ خریدم وهر چی بیشتر می گزره کیفیتش بیشتر حس میکنی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. علی

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (255 ديدگاه)

    دوستان بازم دارم تاکید میکنم من میگم وقتی الان پژو پارس داره تحویل فوری میده 30500000پس هنوز خودرو های ایرانی بهتره .فروش به مناسبت روز پدر است
    فقط ماشین چینی که خوبه 1_MG
    2_جیلی امگرندX7
    لطفا کسایی که ماشین چینی داشتن نظر بدن در مورد این که چینی ها موتور شرکت هایی مثل میتسوبیشی یا ولوو نصب میکنند حرفی نیست.
    ولی من خودم جیلیX7 دارم یه تعویض روغن مجبور شدم خارج از سرویس انجام بدم 400تومن پام دروامد.اندازه تعویض روغن توسان2013 قبلیم.پس بدونید خرج بالاست پس بهتره یه ژاپنی یا کره بخرید تا حداقل ارزش خرج کردن داشته.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا