ام جی

اولین تصاویر از ام‌جی GT

روزگاری خودروهای MG انگلستان نمایانگر سطحی از مهندسی سطحی بودند که در خودروهای روور نیز مشاهده می‌شد. اما اکنون با دهه ۵۰ میلادی متفاوت است و ام‌جی به تصاحب شرکت‌های چینی درآمده است. حالا سدان متمایزی از لانگ بریج بیرون آمده که نام GT (یا با نام احتمالی MG5) را بر آن نهاده‌اند. این خودرو نیز به دو عضو دیگر خانواده‌ام جی یعنی MG3 و MG6 خواهد پیوست و البته سال آینده احتمالاً یک SUV نیز در این جمع حضور خواهد داشت.

MG GT
MG GT
در نخستین نگاه این خودرو برای رقابت مستقیم با اشکودا راپید طراحی شده است. ممکن است الگوهای طراحی رنو را نیز در آن پیدا کنید. اما در مجموع طراحی این خودروی اسپیس‌بک را می‌توان دل‌نشین و جذاب و در ادامه طرح‌های اخیر شرکت ام‌جی نظیر MG6 دانست. پلتفرم مورد استفاده همان زیرساخت MG350 شوالیه می‌باشد.

MG GT
در قلب این ماشین یک موتور ۱.۵ لیتری توربو شارژر می‌تپد که ۱۲۷ اسب بخار نیرو و ۲۰۰ نیوتن متر گشتاور خروجی آن است. برای مشتریان اروپایی عاشق دیزل باید یک موتور کوچک‌تر از موتور فعلی دیزلی ۱.۹ لیتری برای این خودرو توسعه یابد. یک گیربکس شش سرعته خودکار با کلاچ دوگانه جزو شایعات شنیده شده می‌باشد.

قیمت تخمینی این خودرو ۱۲۰ هزار یوان (۱۹۳۰۰ دلار) برای مدل پایه و ۱۵۰ هزار یوان برای مدل فول می‌باشد و مدل‌های اروپایی آن با حمل قطعات از چین، در انگلستان مونتاژ خواهند شد. انتشار اطلاعات کامل و رونمایی رسمی این خودرو در ماه سپتامبر خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۸۱ دیدگاه‌ها

  1. جلال

    ۹ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (20 ديدگاه)

    بهترین سدان متوسط دنیا بدون هیچ بحثی تویوتا کرولا هست با 41 میلیون فروش و در تمام سالهای گذشته بلا استثنا در رتبه اول تا سوم پر فروشترینهای جهان قرار داشته طبق اخرین آزمایش 400000 کیلومتر رانندگی بدون نقص فنی رو پشت سر گذاشت یک تویوتای کرولا 2014 بگیرید و تا 3014 استفاده کنید اما متاسفانه قیمتش در ایران بیش از اندازه بالاست مثل همه ماشینهای وارداتی اما نکته جالب اینه که اگه میخاین تو همین آشفته بازار خودروهای وارداتی سرچ کنید میبینید قیمت ماشینهای تویوتا بخصوص کرولا در بازار بسیار گرانتر از نمایندگی اون یعنی ایرتویا هست این در مورد ماشینهای کره ای و چینی صدق نمیکنه که این خودش معنای زیادی داره همین ام جی تا حالا ده بار صاحبش عوض شده چون هیچوقت هیچکس نتونست توش موفق بشه حتی بی ام و حالا چطور یک صاحب چینی میتونه موفق بشه؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مروت

      ۲۱ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (57 ديدگاه)

      البته تو دنیا و نه ایران که باید پول ارزش کرولا بهعلاوه پول اتینا برخی‌ها به‌علاوه پول خون بابای وارد کننده را باهم پرداخت کنی! ! !

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. جلال

    ۹ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (20 ديدگاه)

    با خرید ام جی فقط پولتونو دور ریختید

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. نریمان

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (18 ديدگاه)

      تو سایت ایرانجیب ، قیمت کرولا جی ال آی دربازار کمتر از نمایندگی هست و ام جی ۶ ، بیشتر .
      با این استدلال شما ، باید بریم فضا .
      راستی هیچ وقت توجه کردی که کرولا پرفروشترین خودروی جهان ، قیمتش پایین هست ؟! تو دبی ۷۵۰۰۰ درهم ، یکی از رموز موفقیت کرولاست.
      چرا درباره کمری هیچی نمیگی ، چون نمیصرفه نه !!!
      http://www.iranjib.ir/showgroup/46/%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D9%88%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AA%DB%8C/

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. arashyt

      ۷ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (3 ديدگاه)

      mg6 یک شاهکار در صنعت خودرو سازی جهان و در رده قیمتش در ایران هیچ رقیبی نداره. مرسی MG Motor ،به امید جشن 100 سالگیت. البته از شرکت بسیار بزرگ SAIC هم باید تشکر کرد که در پیشرفت و جون گرفتن دوباره MG کمک شایانی کرده است.
      به نظر من حرفهای مفت را نباید تحویل گرفت کسانی که می گویند این ماشین چینی و آشغال است در واقع خودشان را از یک ماشین و برند خوب و با قیمت مناسب محروم کرده اند و صاحبان این خودرو در حال لذت بردن از این خودرو هستند.
      موفق باشید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. نیام

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (18 ديدگاه)

    اقا جلال ،
    عجب استدلالی درباره ام جی میکنی ، میشه بگید دلایل حرفتون چیه که با خرید ام جی پولمون رو دور ریختیم ؟!!
    حتما با استدلال و مستند باشه عزیز ،
    ۹۰ سال تجربه و اصالت که اگر مثل لوتوس و یا روور و یا تالبوت ، جایگاه مناسبی در صنعت خودرو نداشت ، کاملا محو میشد . مطمئن باش اگر برند ضعیفی بود بی ام دبلیو نمیخریدتش در دهه ۹۰ میلادی .
    به نظر من ام جی ۶ بهترین گزینه در رنج قیمتی خودش هست ، کرولا پرفروشترین در دنیاست و شکی نیست ولی به چه قیمتی ، در دبی قیمتش ۷۵۰۰۰ درهم ، خوب اینها رو هم ببین ، در ضمن همین الان قیمت نمایندگی تویوتاکرولا GLI ،
    ۱۳۰ میلیون و تو بازار ۱۲۶ میلیون ، قیمت مدل ۲۰۱۵ ، ۱۳۵ تا نمایندگی و بازار ۱۳۱ میلیون هست ، و ام جی ۶ مدل ۲۰۱۴ ، ۱۱۲ میلیون نمایندگی و ۱۱۳ میلیون بازار هست ،
    خسته نباشید ،
    http://www.iranjib.ir/showgroup/46/%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D9%88%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AA%DB%8C/

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. نریمان

    ۱۹ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (18 ديدگاه)

    حضور وزیر دفاع انگلستان در غرفه ام جی در مسابقات BTCC ، از ام جی یک تبلیغ تازه درست کرده .
    اونجا وزیر دفاع میره این خودرو رو از نزدیک میبینه و عکس میگیره . اونوقت اینجا یه دلال تو نمایشگاه سر کوچه و خیابون یا یه بچه که دوچرخه هم نداره تو همین فرومها میگه چینیه آشغال !!!
    یان پاسخگو باشن که چه لزومی داره تیم MG چینی تو مسابقات انگلیس شرکت کنه و وزیر دفاع بیاد از غرفه اینا بازدید کنه و …..
    http://www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=244&t=93249&start=40

    http://www.btcc.net

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۲۹ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (335 ديدگاه)

      موافقم
      تازه تو سایتایی ک کمتر تخصصی هستن وضع ازینم بدتره
      ***

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. alireza

    ۲۴ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (46 ديدگاه)

    دوستانی که ام جی ۵۵۰ داشتن میشه راهنمایی کنن که چطور ماشینیه؟
    ۲۰۱۲ ۲۰هزار کارکردش ۸۰ تومن خوبه به نظرتون؟
    در کل ۵۵۰ ارزش خرید داره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهرام

      ۹ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دوست عزیز آقای علیرضا
      من خودم یک هفته میشه MG550 مدل 2012 با 50 هزار کارکرد خریدم و بسیار راضی ام از هر لحاظ. گزینه های خریدمم النترا و مزدا 3 و این ماشین بود در کل نسبت به پولی که میدی عالیه. در ضمن اینهایی که میان نظرات منفی میدن بدون تردید میگم یا پوله خریدشو ندارن یا تا حالا دوچرخه هم سوار نشدن شک نکن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. alireza

    ۱۱ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (46 ديدگاه)

    آقا بهرام درود
    منم دقیقا ۵روزه که ۲۰۱۲ ۵۰هزار کارکردشو خریدم واقعا راضیم فوق العادس! من با تحقیق ۵۵۰ رو انتخاب کردم و واقعا راضیم
    به نظر من از مزدا ۳ سراتو مگان النترا خیلی بهتره و قابل مقایسه با ماشینای بالای ۱۰۰میلیونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. meghdad

    ۲۴ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من 80000 تا با 550 توی 1 سال رانندگی کردم. تحت هر شرایطی تستش کردم. از اون آذمایی هستم که خیلی روی ماشین فشار میارم. باور کنید هنوزم بعضی از وقتا منو غافلگیر میکنه که چه جوری زیر دست من دوام آورده. در کل خیلی کم مصرف و به صرفه هست. تنها اشکالش کمبود نمایندگیه.
    واقعا راضیم. از نظر ایمنی و رانندگی حرف نداره. شتاب و هندلینگش در سطح خودش خیلی خوبه. ماشین قبلیم ماکسیما بود. که فقط توی قدرت و شتاب از این سرتره. توی موقعیت های مختلف امتحانش رو به خوبی پس داد. با 150 تا سرعت لاستیک ترکید ولی یه ذره هم از کنترل خارج نشد. در آخر هم اگه کامیون نمیزد بهش حالا حالاها نگهش میداشتم. الانم میخوام برم ام جی 3 بگیرم.
    نسبت به قیمتش خیلی خوبه. مطمین باشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. hossein

    ۴ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ما یه ام جی ۶ داریم عالیه حرف نداره تا سوار نشین نمیفهمی چه ماشینیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. امین

    ۶ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان،من گزینه خریدم ام جی 350 هستش،لطفا اگه کسی اطلاعاتی در موردش داره،بده.آیا ماشین خوبی هست؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کیان

      ۴ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (17 ديدگاه)

      امین جان.ببین به نظر من اگه بسترن B50F رو بخری به نفعته.دربارش تحقیق کن می فهمی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. کیان

      ۳۰ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (17 ديدگاه)

      برای این گفتم این ماشینو بخر بهجای ام جی 350 بخر چون اگه ما بخوایم این دوتا رو باهم مقایسه کنیم:بسترن دارای موتور 4سیلندر 1800 سی سی 142 اسب بخار و 6دنده تیپ ترونیکه.اما ام جی 350 دارای موتور 4سیلندر باحجم 1500 سی سی 105 اسب بخار و 4دنده اتوماتیکه.دیگه خودت مقایسه کن.تازه پشت ام جی 350 خیلی شبیه سمند LX است.اما بسترن B50F خیلی شیک تر و قشنگتره.تنها خوبی که ام جی 350 نسبت به این ماشین داره اینه که مصرفش یه مقدار کمتره و از یک کمپانی نسبتا معتبر تریه.فقط همین.دیگه خودت می دونی امین جان.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علی

        ۲۹ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (335 ديدگاه)

        بسترن داخلش نشستم واقعا بوی گند میداد

        موافقم 0
        مخالفم 0
  10. محسن

    ۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    بنده ام جى ۶ جى تى لیفت بک ٢٠١۵ را انتخاب کردم و خریدارى نموده ام انشالله تا آخر هفته تحویل میگیرم البته با تحقیق فراوان و رجوع به نمایندگیهاى مختلف از جمله هیوندا و کیا و رنو تصمیم بنده قطعیت پیدا کرد چون متریال عمده اطاق اتومبیلهاى کره اى پلاستیک خشک است و بعد از مدت کوتاهى به سرو صدا میافتد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. کیان

    ۴ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (17 ديدگاه)

    فکرکنم اگه تو ایران بیاد قیمتش حدود 100 تا 110میلیون بشه.که با این پول میشه یه هیوندای اکسنت هم خرید.خودتون مقایسه کنید.ولی من اینو ترجیح میدم.چون خیلی قشنگ تره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. مجید

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقایان. کسی با ام جی GT رانندگی کرده ببینیم شتاب و راه رفتنش چطوریه؟ ضمنا به نظرم دیگه توی این دوره زمونه دیگه مهم این نیست که یک محصول در کجا مونتاژ میشه. چیزی که مهمه اصالت و کیفیته. ام جی اصالت داره و برندش جزو یکی از با اصالت ترینهاست. حالا اگر کیفیتش هم خوب باشه دیگه چه فرقی میکنه که در کجا مونتاژ میشه. مگه الان کلی از برندهای آمریکایی در چین مونتاژ نمیشود. تا حالا شنیدید بگویند که مثلا اپل چینیه. حالا اینکه ام جی ماشین خوبی هست یا نه مهمه. نه اینکه در کجا مونتاژ میشود .

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا