ام جی

رقیب الکتریکی ام جی برای مزدا MX-5 میاتا

ام جی را همه با رودسترهای نمادین می‌شناسند اما این خودروساز هم‌اکنون روی کراس اوورهایی همچون ZS تمرکز کرده است.


خوشبختانه ام جی ریشه‌های اصیل خود را فراموش نکرده است زیرا رئیس بخش طراحی سایک موتورز آقای شائو جینگ فنگ تأیید کرده این کمپانی یک‌بار دیگر اقدام به تولید خودروهای اسپورت خواهد کرد. این مدیر ارشد در مصاحبه با درایو گفته که ام جی برنامه‌هایی برای تولید رقیب مزدا MX-5 میاتا داشته و آن را به عنوان خودروی تایپ B و A توصیف کرده است.


اگرچه جینگ فنگ اشاره‌ای به جزئیات نداشته اما ظاهراً تأیید کرده این خودرو یک رودستر الکتریکی با سیستم چهار چرخ محرک خواهد بود. او همچنین گفته خودروی مورد بحث از پلتفرم کاملاً جدیدی که برای هماهنگی با قوای محرکه الکتریکی طراحی شده سود خواهد برد.


هنوز اطلاعاتی از زمان عرضه این رودستر در دست نیست اما احتمالاً پس از آن چند خودروی دیگر نیز معرفی خواهند شد. جینگ فنگ گفته ام جی همچنین برنامه‌هایی برای تولید یک خودروی موتور اسپورت، یک خودروی الکتریکی و… دارد. این گفته‌ها کمی مبهم هستند اما مدیر طراحی سایک خاطرنشان می‌سازد تاریخ ام جی باید زنده شود زیرا این برند برای چندین سال متوقف شده بود. یکی از سخنگویان این شرکت نیز قبلاً گفته بود خودروهای اسپورت عصاره وجودی برند ام جی بوده و ما تلاش می‌کنیم این عصاره را در برنامه‌های آتی خود بگنجانیم.


چند سالی از تولید محصولات اسپورت ام جی به خصوص TF می‌گذرد. این خودرو در اواخر سال ۲۰۱۰ از خط تولید خداحافظی نمود اما ام جی علاقه خود به ساخت خودروهای اسپورت را با نمایش کانسپت E-Motion در نمایشگاه شانگهای ۲۰۱۷ نشان داده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. بهمن

    ۹ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (3 ديدگاه)

    عالی بود عالی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Alireza

    ۹ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (754 ديدگاه)

    واقعا ام جی داره به کجا میره شده عین شرکتای کپی کار چینی خودش زبان طراحی مخصوص خودشو داشت که اتفاقا قشنگ هم بود اما حالا از مزدا اسکی میره از لحاظ ایمنی هم در مقایسه با قبل در تستها پسرفت داشته آخه چرا؟!!!

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. محمد

      ۸ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (62 ديدگاه)

      برند ام جی توانست به سایک موتور کمک کند تا سومین غول خودروسازی جهان باشد، پسرفت در این کمپانی وجود ندارد وهمیشه در حال توسعه و گسترش و پیشرفت هست این طرح که شما می بینید اولین بار جگوار طراحی کرد و مزدا و بسیاری از کمپانی های دیگه از جگوار اسکی رفتند. در ام جی به خاطر استخدام یکی از طراحان جگوار زبان طراحی تغییر کرده است. اگر شما خودرویی میخواهید که زبان طراحیش تغییر نکند و کپی کار نباشد به محصولات ایران خودرو و سایپا مراجعه فرمایید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Mohsen

    ۹ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (77 ديدگاه)

    دقیقا چه جور می خواد یه خودرو اسپرت کروک برقی با برد بلند بسازه که از نظر قیمت بیست و خورده ای هزار دلار قیمتش باشه؟!
    هیچ جوره زیر 30~40 هزار دلار در نمی یاد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا