ام جی

رونمایی از ام جی RX5 در خاورمیانه

اخیراً در موتورشو ۲۰۱۷ عربستان از خودروی ‌ام جی RX5 رونمایی شد. این مدل از جدیدترین ساخته‌های شرکت سایک موتورز چین به شمار می‌آید و در خود این کشور با نام رووی RX5 عرضه می‌شود ولی در بازارهای جهانی با نام “ام جی” بازاریابی می‌گردد. این خودرو بر مبنای مدل ام جی ZS تکوین و توسعه یافته است و از پلت فرمی مشترک با این خودرو بهره می‌برد.

رووی RX5
ام جی RX5
فروش ام جی RX5 از ماه ژانویه سال ۲۰۱۸ میلادی در بازار عربستان شروع شده و قیمت تقریبی آن نیز در آغاز معادل ۵۳,۰۰۰ ریال سعودی (۱۴,۱۰۰ دلار) تعیین شده است که چنین رقمی در این کلاس بسیار رقابتی است. ام جی RX5 از رینگ‌های ۱۸ اینچی آلومینیمی، جزییات براق و زیبای کرومی در گرداگرد بدنه و نیز سقف پانورامیک بهره می‌برد. این خودرو از یکی از وسیع‌ترین فضاهای داخلی در کلاس خود برخوردار است و بسته به نوع پیشرانه به کار رفته نیز، دو سایز متفاوت از صفحه نمایش لمسی آن در کابین آن قابل مشاهده است. از همین رو، نسخه ۱.۵ لیتری توربوی آن از صفحه ۸ اینچی و نسخه ۲ لیتری توربوی آن از صفحه ۱۰.۴ اینچی سود می‌برد.

ام جی RX5

ام جی RX5
ام جی RX5 با دو پیشرانه ازجمله ۱.۵ لیتری توربو با توانی معادل ۱۶۹ اسب بخار و گشتاور ۲۵۰ نیوتن‌متر و نیز ۲ لیتری توربو با توانی معادل ۲۲۱ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتن‌متر به بازار خاورمیانه عرضه می‌شود. پیشرانه ۱.۵ لیتری با گیربکس ۷ سرعته خودکار و پیشرانه ۲ لیتری آن با گیربکس ۶ سرعته خودکار کوپل شده است. نسخه ۲ لیتری ‌ام جی RX5 در مدت زمانی معادل ۸.۲ ثانیه از سرعت صفر کیلومتر به ۱۰۰ کیلومتر شتاب می‌گیرد.

ام جی RX5
پیش‌تر، این کراس‌اوور زیبا و باکیفیت شرقی در ایران به‌وسیله شرکت ام جی پارس آذربایجان به نمایش در آمد اما از تولید قطعی آن هنوز خبری انتشار نیافته است. ام جی پارس هم‌اکنون به تولید خودروی سدان ام جی ۳۶۰ مشغول است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. حمیدرضا

    ۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    ام جی پارس همون ۳۶۰ رو به دست مشتری با قیمت مناسب برسونه کراس اور زدنش پیشکشمون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شندی

      ۸ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (58 ديدگاه)

      پرسال این خودرو رو در نمایشگاه خودرو دیدم. از کیفیت متریال داخلیش متعجب شده بودم! قرار بود امسال تولید بشه که خبری نشد!
      با این رنج قیمت خیلی بهتر از سایر هموطن هاش هست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. سامان اذری

    ۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    ام جی 360 رو از نزدیک دیدم و با صانبش هم حرفیدم
    میگفت که فعلا ماشین رو تازه گرفتم و تو این یکی دو ماه اصلا مشکلی پیش نیومده که البته نباید هم باشه
    از مصرف سوخت و صدای موتور و فنربندی رضایت داشت
    ولی معلوم نیست که این مدل مونتاژ خواهد شد یا نه
    ولی اگه بیاد با قیمت 100 تا 140 میلیون (البته این قیمت با توجه به قیمت خودروهای رقیب گفتم) میتونه خیلی موفق بشه
    چون واقعا کیفیتش از ام وی ام بالا تره چون مهندسی سایک موتور پشتش هست و اونجور که شنیدم موتور و گیربکش با همکاری جنرال موتورز ساخته شده که تو بعضی از مدلهای بیوک هم استفاده میشه
    ولی در کل صنعت خودرو ایران به شدت دست چندتا کله گنده هست که خودشونم با دولت همدست هستن هرچی بخوان همون میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. F۲۲RAPTOR

    ۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2599 ديدگاه)

    ایول هویت
    کپی نیست و با تناسب و زیبا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حسین

    ۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2824 ديدگاه)

    ۱۴۱۰۰ دلار برای نسخه ۱.۵ لیتری هس؟ فول اپشن یا لو اپشن؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۷ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (709 ديدگاه)

      حسین عزیز،در متن اصلی اشاره ای به نوع پیشرانه و تریم رفاهی که این خودرو با این قیمت عرضه می شود،نشد ولی به احتمال زیاد این قیمت مربوط به نسخه 1.5 لیتری و پایه آن است.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. lawyer hamid

    ۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (73 ديدگاه)

    14100 دلار واس مدل پایه!!!
    ینی چیزی حدود 60 میلیون!!!
    تقریبا هم قیمت دنای توربو پلاس!!!
    این کجا و آن کجاااا؟؟؟!!!!
    واقعا دم MG گرم، بهتره بگم دم چین و سایک موتورش گرم، بااینکه از ماشین چینی دل خوشی ندارم ولی چین دیگه داره واس خودش کسی میشه تو دنیا خودرو، هرچند که همین الانشم کسی شده واس خودش و این ما هستیم که تکلیفمون با خودمون مشخص نیست و به اسم تولید داخل داریم ماشین های سی سال پیش رو مونتاژ میکنیم!!!
    نمیدونم چرا یهویی دلم خواست از ایران خودرو و سایپا یه تشکر و قدردانی گررررم کنم بابت تولید محصولات به روز و استاندارد و ارزونشون…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. بهنام

    ۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    اول دست آذربایجان بود بعد ظاهرا با اونا به مشکل خوردن و قراره تو خودرو سازی فردا که برای خانواده گرامیه (دارنده محصولات گلستان؛ آسان موتور و….) تو سمنان تولید بشه منتها من دیدم مدل 2 لیتریش 4 چرخ متحرکه اگر با همون امکانات بیارنش تو رده زیر 150 بی رقیب چه موتور چه آپشن یکی از گردن کلفت ترین رقیباشم میشه هاوال h6 که پرفروش ترین کراس خود چینه و گروه بهمن میخواد بیارتش منتها از نظر اسب بخار و اگر 4 چرخ متحرک باشه من اینو ترجیح میدم درواقع این ماشین نسخه لوکس GS هست امیدوارم خودرو سازی فردا اشتباه در قیمت گذاریش نکنه و بتونه فروش خوبی داشته باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا