ام جی

جزئیات و بهای رسمی ام‌جی GS مدل 2017

به تازگی قیمت و جزئیات جدیدترین ساخته‌ی ام‌جی یعنی مدل GS 2017 اعلام شده است.
این خودروی ۵ نفره که توانسته از تست‌های تصادف انکاپ استرالیا ۴ ستاره‌ی ایمنی را به دست آورد در دو تریم با بهای ۲۵۹۹۰ و ۲۷۹۹۰ دلار (استرالیا) عرضه خواهد شد.

mg_gs_suv_driveway
اما قلب تپنده‌ی این خودرو پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو با تزریق مستقیم است. پیشرانه‌ی یاد شده قدرت ۱۵۹ اسب بخاری و گشتاور ۲۵۰ نیوتون متری داشته و این نیرو از طریق گیربکس ۷ سرعته ی دوکلاچه ی اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. این گیربکس و پیشرانه با کمک‌های سایک موتورز و جنرال موتورز توسعه یافته است.

mg-gs_4
ام‌جی GS که استاندارد آلایندگی یورو ۵ را دارد در سیکل ترکیبی و در هر صد کیلومتر ۷.۴ لیتر سوخت مصرف می‌کند.

سیستم تعلیق این خودرو در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع تنظیمات چند اتصالی است. طول/عرض/ارتفاع خودرو به ترتیب برابر با ۴۵۰۰/۱۸۵۵/۱۶۹۹ میلی‌متر بوده و فاصله‌ی بین محورها نیز برابر با ۲۶۵۰ میلی‌متر می‌باشد. فضای محفظه‌ی بار GS در حدود ۴۸۳ لیتر بوده که با تا شدن صندلی‌ها این فضا به ۱۳۳۶ لیتر افزایش می‌یابد.

mg_gs_interior_02
دو تریم این خودرو عبارت‌اند از مدل‌های Core و Soul. برخلاف برادر این خودرو یعنی ام‌جی ۶، مدل Essence در GS وجود ندارد.

mg-gs_9
تجهیزات استاندارد مدل Core عبارت‌اند از رینگ‌های آلیاژی ۱۷ اینچی، سیستم تهویه مطبوع تک ناحیه‌ای با دریچه‌های پشتی، پورت USB، ارتباط بلوتوث و مدیا، سیستم صوتی با ۶ بلندگو، صفحه‌نمایش رنگی، کروز کنترل، صندلی‌های جلوی اسپورت و غربیلک فرمان چرمی.

در این مدل همچنین چراغ‌های جلوی اتوماتیک، چراغ‌های روز روشن و عقب LED، مه شکن‌های عقب، ریل‌های سقف، ترمزدستی الکتریکی، قفل مرکزی ریموتی و آینه‌های گرم شونده/برقی به چشم می‌خورند.

تجهیزات ایمنی GS 2017 نیز شامل ترمزهای دیسکی خنک شونده در جلو و عقب، ۶ کیسه‌ی هوا، دوربین و حسگرهای پشتی، دستیار نگه‌داشتن خودرو در تپه، دستیار ترمز الکترونیکی و کنترل پایداری الکترونیکی هستند.

mg_gs_interior_01
اما مدل Soul که مجهزتر است از رینگ‌های آلیاژی ۱۸ اینچی، سیستم ناوبری ماهواره‌ای، صندلی‌های جلویی برقی، مه شکن‌های جلو، تریم چرمی صندلی‌های جلو و صفحه‌نمایش چند عملکردی رنگی در پشت آمپر بهره می‌برد.

این خودرو با ترمز اضطراری خودکار عرضه نمی‌شود اما انکاپ استرالیا می‌گوید که در حال کار با ام‌جی برای افزایش تجهیزات ایمنی این خودرو است. کروز کنترل فعال، هشدار خروج از خط و هشدار کمربند ایمنی نیز در این خودرو دیده نمی‌شوند.

رئیس انکاپ استرالیا گفته است:

ام‌جی GS از نظر ساختاری خودروی خوبی است و حفاظت خوبی از سرنشینان به عمل می‌آورد اما از نظر تجهیزات ایمنی در سطح بالایی قرار ندارد.

همانند ام‌جی ۳ و ۶، GS نیز با گارانتی ۶ ساله‌ی بدون محدودیت کیلومتر و کمک‌های جاده‌ای عرضه می‌شود.

منبع: caradvice

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. اشکان

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (106 ديدگاه)

    دایی بنده مدل 2015 خریده بود..از اون 200 اسبی ها…کاپتاژ رفتیم نخجوان…درسته از نظر رفاه و قدرت و سرعت و کشش احساس کمبود نمیکنی…ولی خدایی یکم خشکه…یعنی حداقل بعد 4 ساعت رانندگی یه استراحت نیم ساعته میخواد تا استخونات تکون بخوره!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Shelby_1990

      ۱۲ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (12 ديدگاه)

      داداش دیگه رو مبل خونتونم ۴ ساعت بشینی خسته میشی خب…چ برسه ب ماشین

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. بهراد

      ۶ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (4 ديدگاه)

      سلام اصلا اینجوری نیست من دیسک گردن دارم قبل از جی اس سانتافه 2015 داشتم وقبل از سانتافه راو4 2015 داشتم من پشت فرمون نه سانتافه نه راو4 نمیتونستم بیشتر از 4 ساعت پشت رول بشینم ولی از وقتی جی اس و خریدم تا 8 ساعت پشت رول بودم اصلا گردنم درد نگرفته فکر کردم گردنم خوب شده بود تا اینکه یه روز ماشین داداشم که توسان جدید2017 خریده بود پشت رول فقط 2 ساعت نشستم وای دوباره گردنم شروع به درد کرد از اینکه راو4 فروختم و سانتافه رو فروختم خیلی ناراحتم چون ام جی با قیاس گرونی اصلا جلو نرفته ولی جدای این مورد بسیار بسیار ماشین خوبیه این ماشین و با لکسوس و بی ام و مقایسه کنید.

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. حسین

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (419 ديدگاه)

    از شرکت ام جی فهمدیم که چین اگه بخواد میتونه ماشین با استاندارد جهانی بسازه .. ولی امان از قیمت تمام شده و فقط مقدار تیراژ بالا که باعث منتاژ بد میشه
    ولی هنور هیچ خودرو چینی روح و پرستیژ و زبان طراحی نداره حالا هرچقدرم خوب باشه و باکیفیت

    موافقم 0
    مخالفم 1
  3. john

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (214 ديدگاه)

    توی ایران هم مدل 2017 با همین مشخصات عرضه می شه ؟؟؟
    فروشنده های ایرانی میگن حجم موتورش 2000 سی سی، قدرتش 217 اسب بخاره، دو دیفرانسیله!!!? اصن داریم همچین چیزی ؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یاسین

      ۱۲ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (658 ديدگاه)

      اون ام جی RX5 که رو همون پلتفرم جی اس طراحی شده قراره ام جی پارس موتورز تولیدش کنه موتور دولیتری توربو 210 اسبی با گشتاور 350 و جبعه دنده 7 دنده کلاج دوبل که من یه جا شنیدم از جنرال موتورز گرفتن نمیدونم چقدر صحت داره و سیستم AWD هم داره با قبلیت قفل میگن با قیمت زیر 130 فروش بره با این مشخصات فنی قیمتش خوبه طراحی خوبیم داره البته اتاقش از ولوو کپی شده
      طhttp://povozcar.ru/wp-content/uploads/Roewe-RX5-2016-2017-4-min-770×400.jpg

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. یاسین

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (658 ديدگاه)

    من همیشه برام سوال بود که جی اس با توجه به قیمت مشابهش با توسان و اسپرتیج چه برتری داره تا اینکه تجربه رانندگی باهاشو تو شیراز با ماشین دوستم تجربه کردم اولا هندلینگ ماشین دوست داشتنی بود دقیق بود و یه حس اسپرتی داشت شنیده بودم ترمزای ام جیا خیلی عجیب غریبه ما که نفهمیدیم عجیب غریبیش کجا بود خیلی خوب ترمز میکرد و یه حس ایمن و قابل اعتمادی داشت از نظر راحتی خوب بود حس یه ماشین با کیفیت رو داشت ولی به نظرم فنراش خیلی جای بازی نداره اینو وقتی کشیدم تو خاکی متوجه شدم فنراش یه جورایی خواسته حس اسپرت و محکمی داشته باشه ولی روی اسفالت خیلی خوب بود ولی چیزی که نظرم رو جلب کرد یکی موتورش بود که کشش و قدرت خیلی خوبی داشت و یکیم سیستم چهارچرخش که تو شرایط بیرون جاده ای در حد کراس اور واقعا میتونستی روش حساب کنی تنها چیزی که توش شاید ایراد به نظر بیاد متریال داشبورد بود حس ارزونی داشت نسبت به قیمت ماشین ولی در کل به نظرم به جز متریال روی داشبودر بقیه پارامترهای ماشین به قیمتش میاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Madjid

      ۱۲ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      من توسان و نسل جدید اسپورتیج رو خیلی بهتر میدونم ، ، نمیدونم نسل جدید اسپورتیج با چه موتوری میخواد بیاد ، نسل قبلش که 2.4 لیتری و عالی بود، ولی توسان یک موتور 2 لیتری و 1.6 لیتری توربو داره که به نظر من خیلی بهتر و پرکشش تره ، از این گذشته ، قیافه ی GS برای من یکم تکراری شده و ازش خوشم نمیاد ، برعکس نسل جدید توسان و اسپورتیج که خیلی دوستشون دارم.
      هیوندای تو این نسل توسان دیگه گُل کاشته. ?

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. نوید جهرمی

        ۱۲ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (3691 ديدگاه)

        اسپورتیج رو با موتور 2.4 لیتری GDI وارد کردن.کلن حتی در زمینه واردات هم یک سال از دنیا عقبیم دیگه وای به حال مونتاژ و تولیدمون. از نزدیک قشنگ تر از عکساشه ولی باز به پای توسان نمیرسه. نسل قبلش بهتر از این یکی بود.
        فعلا هم که قیمتا سرسام آور بالا رفته. کاش هر کس میتونس ماشین خودشو طبق قانون با همون تعرفه و عوارضی که میگن و سودی که ب نماینده کمپانی(که دلالی بیش نیستن- 4 درصدبرای گارانتی) وارد کنه. دیگه این گپ قیمتی میشکست.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. یاسین

          ۱۲ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (658 ديدگاه)

          نوید بازار مهندسی شده مسخره ای داریم اصلا این ماشین ها انقدر تعرفه واردات لازم نداره واردات شده سفره بخور بخور برای دولت و وارد کننده ها ما هم این وسط گوشت قربونی خداییش من از الان نگران قیمت قشقاییم باور کن زیر 190 قیمت نمیخوره اینهمه تعرفه واردات فقط شده منبع درامد دولت و اینهمه قیمت کاذب برای ماشین ها بعد مدیر مملکتی میاد میگه حمایت از تولید ملی اخه یکی نیست به خدا نشناس تو بازارو یه جوری مهندسی کردی ارزوی ماشین روز و مدرن برای 80 درصد جامعه ارزوی دست نیافتنیه بخوان نخوان باید اشغالهایی که تو تولید میکنیو بخرن

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. یاسین

        ۱۲ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (658 ديدگاه)

        اره در مقایسه با نسل جدید توسان و اسپرتیج طراحیش پیشرفتی نکرده ولی من در مقایسه با نسل قبلی گفتم به نظرم چیزی کم نداشت تو بحث فنی تو بحث متریالش عقب بود
        اره قبول دارم نسل جدید توسان و اسپرتیج خیلی خوب شده توطراحی ولی راسیتش به نظرم موتور دو لیتری توسان جدیده زورش یه ذره کمه دیدمش که میگم به نظرم کاش همون موتور 2400 رو میذاشتن یا با 1.6 توربو میومد بهتر بود ویه ایرادم خداییش میگم به عنوان یه کراس اور سایز C عقبش یکم بد جا برا نشستن سه نفر بود والا بقیه چیزاش به نظرم خوب بود

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. ایران

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (5 ديدگاه)

    ام جی مدلgs ماشین خوبیه ولی نه با این قیمت تخیلی که شرکت عرضه کنندش توی کشور داره میده.خب توی این رنج قیمت مشتری ایرانی ترجیح میده سوار ماشین کره ای بشه که هم راحت تر فروش میره،هم از نظر خدمات و لوازم خیالش راحته.تازه دردسرای ماشین توربو هم ندارن.شرکتای عرضه کننده ی ماشین با خودشون فکر میکنند که چون ماشینشون توربو داره دیگه باید تا اونجایی که میشه قیمتارو ببرن بالا.چرا؟چون توربو داره.ماشینی با کیفیت پایین مثل جکs5 به هیچ وجه نباید بالاتر از 75 میلیون قیمت بخوره.حتی توی این وانفسای کشور و دلار.متاسفانه مردم 100 میلیون پول جک میدن.البته بالاخره باید یه فرق سطح فکری بین مردم ایران با مردم اروپا و امریکا باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. علي

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (848 ديدگاه)

    نقد و بررسی این خودرو به نقل از دوستم :
    ١- فروش و بازار دست دوم خیلی بد
    ٢- افت کیفیت بعد از ٣٠٠٠٠ کیلومتر بطور واضح
    ٣- افت قیمت فوق العاده زیاد
    ۴- قیمت اولیه فوق العاده بالا
    ۵- فروش خودرو با شرمندگی و ضرر و خرید هیوندایی توسان کارکرده
    ۶- سواری خشک و بی روح
    ٧- فرمان گیج و گنگ
    ٨- موتور با داشتن توربو و ناسازگاری با بنزین ایران

    با تچکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. نویدی

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (409 ديدگاه)

    گارانتی شش ساله بدون محدودیت کیلومتر!!
    این یعنی اطمینان از کیفیت.
    ولی برای رقابت با خودروهای کره ای ،باید قیمت مناسب تر و معقولی داشته باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Ali

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (969 ديدگاه)

    ماشین فوق العاده ای
    خوبیهاش: قیافه و طراحی زیباییش یه جورایی هیچ وقت دموده نمیشه
    فضای داخل، نرمی و هندلینگ عالی که تو کراس اورها اکثرا نرمی ندارن ، امکانات و آپشنهای خوب، امنیت بالا، ترمزهای هوشمند، شاسی هوشمند که ظاهرا بین ام جی انگلستان و پورشه باهم طراحی شده
    و از مهمتر لذت سواری بسیار بالا (نرمی هندلینگ، صدا وکشش)و شتاب فوق العاده ٨ ثانیه ای که همه اینها بامصرف نصف خودروهای مشابه هست
    مثلا مصرف اسپرتیج تو شهری مثل تهران حداقل ١۴-١۵ هست
    و اما عیب خودرو:
    فقط جنس داشتبورد که برای ماشینی با این مشخصات فنی اصلا جور در نمیاد
    بیشتر ماشین های مشابه داشتبورداشون اینطوره مثل اسپرتیج، هایلوکس، توسان…
    خیلی ها مثل توسان حتی رودری وبقیه موارد هم کامل پلاستیک خشک هست، ولی باز به نظرم تو جی اس به جز داشتبورد چرم صندلی، کیفیت رودری ها و دکمه و… خیلی خوب هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. ناظر بی طرف

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (899 ديدگاه)

    برخی از دوستان می گویند هیوندای توسان قوی تر و پر کشش تر از MG GS است! ! این در حالیست که توسان های موجود در ایران از یک پیشرانه 2 لیتری 155اسب بخاری بهره می برند که شتاب صفر تا صد آن 11.5 ثانیه و حداکثر سرعت آن معادل 170 کیلومتر است.آیا چنین خودروی کندی از ام جی GS موجود در ایران که از پیشرانه ای 2 لیتری توربو به توان 217 اسب بخار استفاده می کند و شتاب صفر تا صد آنها 9 ثانیه و حداکثر سرعت آن 190 کیلومتر است،پر کشش تر است؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Madjid

      ۱۲ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      درست نخوندی چی میگم.
      موتور ۱.۶ لیتری توربوی توسان منظورم بود ، در مقایسه با موتور 1.5 لیتری توربوی این ماشین.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. کاپیتان

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (10 ديدگاه)

    پلت فرم کوراندو طراحی شده قیمتش در امارت خیلی پایینتره حدود ۶۰۰۰۰ هزار درهم، کیفیتش هم متوسط به پایین فقط خاورمیانه و چین عرضه میشه اروپا هم فقط انگلیس تا جای که اطلاع دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. سهيل

    ۱۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (138 ديدگاه)

    پر پرش ۹۰ تومن میارزہ

    موافقم 1
    مخالفم 0
  12. منصور

    ۱۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (18 ديدگاه)

    متاسفانه اکثر ماشین ها فضای داخلی بی کیفیتی دارند چند روز پیش هوندا مونتاژ امریکا تو نمایندگی دیدم کیفیت داخلی نامناسبی نداشت وقتی داخل ماشین می شینی حس بدی القاء میشه البته وارد کنندگان می توانند ماشین با تریم با کیفیت تر سفارش بدهند mg تمام مدلاش داشبورد بی کیفیت دارند اما در هر صورت این ماشین در خیلی از کشور ها نمایندگی دارد و ماشین بدی نیست. حرف دوستان درسته بازار دست دوم مناسبی ندارد البته غیر از bmw -benz , و ماشین هایی از این دست تریم بی کیفیت بسیاری از محصولات را در بر گرفته به نظرم کیفیت داشبورد سمند lx هنوز بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. نریمان

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (138 ديدگاه)

    بعضی از نظرات ، آدم رو یادت نفرت نمایشی از آمریکا میندازه .

    از یاسین جان بابت تجربه ای که با جی اس داشتند تشکر میکنم ، ایشون تست کردند و از نزدیک لمسش کردند نه مثل بعضی ها که فقط از روی حدس و گمان و بعضا حب و بغض نظر میذارن .
    بنده هم به تریم داخل جی اس معترض هستم و این اعتراضم رو در قالب کلاب ام جی ایران به گوش کلاب ام جی انگلیس و سایک رساندیم ، نتیجه اش تغییر تریم داخل در مدل نیو فیس آن است که کاملا چرم شده و با کیفیت .

    علی جان ، اون دوستتون صد در صد اطلاعات غلط بهتون داده ، کیفیت مونتاژ و فیت آپ خودروهای ام جی در حدی خوبه که در نمونه هایی که بچه های کلاب بالای 150 هزار کارکرد دارند ، هنوز اتاق به صدا نیوفتاده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. Ali

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام
    سوال؟
    ام جی جی اس 2017 نسبت به 2016 تغییراتی داره؟
    در سایت هیچ تغییری من ندیدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. حمید

    ۱ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من به عنوان هموطنتون توصیه می کنم نخرین . مدیا از بس بد عمل می کنه همش خدا خدا می کنید پاتون اونجا باز نشه . دیگه با خریدش روز خوش نخواهید دید . نمی دونم چطور آقای دیلمی که مالک مدیاس می تونه اینقد بی تفاوت بشینه و ببینه که این برندو مدیا موتورز داره تخریب می کنه به خاطر چندرغاز اضافه گرفتن اگه خدمات بهتر داشت که بیشتر می فروخت . یا اینکاره نیست یا مشتریاش براش مهم نیستن .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. محمدرضا

    ۵ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (14 ديدگاه)

    من از بدشانسی از هنگام خرید گیربکسم خراب شد و حس بدی پیدا کدم اما الان بعد از 70000 کیلومتر متوجه شدم که وقتی سوار ماشین های دوستام می شم با این قیمتهای نجومی تو ایران قیمت جی اس و کیفیتش عالیه چون تا الان بدون مشکل بوده و مدیا موتورس هم حسابی قوی تر شده .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. Anirali

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من زیر بارون ماشینم خراب شد و جعبه فیوزش سوخت اول که با یه یدک کش کشیدمش رو قسمتی که یدکیشو می کشی ماشین شاسیش کج شد من موندم و یه شاسی کج آخه چجوری بفروشم بگم فقط شاسیش کج شد

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا