ام جی

ام جی HS جدید، کراس اووری جمع‌وجور و غریبه با بازارهای غربی!

ام جی با معرفی کراس اوور جدید HS درصدد است فروش خود در بازار بزرگ چین را افزایش دهد. این خودرو که توسط سایک، برند مادر ام‌جی معرفی شده حداقل فعلاً در مقطع کنونی مختص بازار چین می‌باشد.


طراحی ظاهری این خودرو تعدیل شده‌ی کانسپت X-Motion می‌باشد که اوایل سال جاری و در نمایشگاه خودروی پکن رونمایی شده بود. مدل تولیدی نهایی ما را به یاد دو کراس اوور دیگر این برند یعنی ZS و GS می‌اندازد.


داخل کابین این خودرو شاهد صندلی‌هایی برای ۵ نفر و همچنین ویژگی‌های پریمیوم زیاد همچون تریم چرم، سانروف پانورامیک، سیستم صوتی Bose و نورپردازی زیبا با ۶۴ رنگ گوناگون در تریم های فول تر هستیم.


سیستم اطلاعات سرگرمی این خودرو که دارای صفحه‌نمایش شناور می‌باشد از ابعاد ۱۰.۱ اینچی برخوردار بوده و البته پشت آمپرهای سنتی نیز جای خود را به پشت آمپرهای دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی داده‌اند.


لیست کامل تجهیزات ایمنی و رفاهی ام جی HS جدید هنوز منتشر نشده اما به نظر می‌رسد مشتریان شاهد طیف وسیعی از سیستم‌های کمک‌راننده همچون پایش نقاط کور، دستیار حفظ خودرو بین خطوط، کروز کنترل تطبیقی و سیستم نیمه خودران ام جی خواهند بود.


نیروبخش نسخه پرچم‌دار HS پیشرانه ۴ سیلندر توربو با قدرت ۲۳۱ اسب بخار و گشتاور ۳۶۰ نیوتون متر خواهد بود. این نسخه همچنین از حالت رانندگی سوپر اسپورت و سیستم چهار چرخ محرک سود خواهد برد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (225 ديدگاه)

    یا ابوالفضل

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ali a

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (775 ديدگاه)

    ماشین بدی نیست …ولی خرابات اون دکمه سوپر اسپرت روی فرمون شدم..!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حميد

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    خیلی خوب طراحی شده داخلش هم زیباست و اسپرت
    دو دف و توربو خیلی خوبه کاش ایران هم بمیامد
    دیگه ماشین کره ای و ژاپنی که نمیشه خرید شاید أین بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حمیدرضا

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    عکسای جذابی داره باید دید در واقع هم انقدر جذابه
    منو یاد ایکس 50 میندازه که تو عکسا خیلی جالب بود و حتی جک اس 3 ولی در واقعیت خیلی منو جذب نکرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۱۸ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (709 ديدگاه)

      دوست عزیز،مطمئن باش که کیفیت این خودرو به مراتب بالاتر از خودروهایی چون جک S3 و لیفان X50 است.در زمینه کیفیت ساخت و نوع متریال مصرفی در محصولات جدید ام جی کارشناسان خودرویی در دنیا نظر خیلی مثبتی ابراز کردند.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. سام

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (709 ديدگاه)

    شما تیتر تو رو خدا نگاه کنین ….غریبه با بازارهای غربی ….هدف فقط خراب کردن ماشین های ساخت چین است.حالا اگه ماشین کره ای بود….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. میثم

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    با نظر سام موافقم. خدایی از نظر طراحی داره به ماشینای کره ای و ژاپنی چراغ میده که راه رو براش باز کنن. بخصوص طراحی داخلی که واقعا تو این رنج قیمتی من همچین چیزی ندیدم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۱۸ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (709 ديدگاه)

      شما لطف داری میثم جان.نکته جالب اینجاست که همین الان ماشین های ساخت کمپانی MG از جمله ZS،GS و MG3 در بازار بریتانیا فروخته می شوند.احتمالا این ماشین هم در آینده در بازار اروپا عرضه می شه.
      آدرس سایت MG در بریتانیا : http://WWW.MG.CO.UK

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. emad1990

      ۱۸ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (999 ديدگاه)

      اشکال شما همینجاست دوست عزیز
      اولویت اول اروپاییها طراحی نیست(گرچه خودروهای اروپایی زیباترن)
      برای اونا مصرف سوخت-بیمه و عوارض سالیانه-انتشار گازهای الاینده و موارد دیگه مهمه که چینیا هنوز باید روش کار کنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. امیر

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    در طراحی برابر با توسان ٢ میباشد
    در عملکرد هم در حد و اندازه توسان هست مطمئنا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Alireza

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (752 ديدگاه)

    طراحی داخلی کاملا از روی سانتافه ۲۰۱۹الهام گرفته شده!!!ولی گرافیک پشت آمپرش خفنه حال کردم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. نریمان

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (138 ديدگاه)

    از مطالعه پست های دوستان کاملا متوجه میشم که متاسفانه اکثرا آشنایی با برندهای خودرویی ندارند و فقط به محل ساخت توجه میکنند ، البته نویسنده مقاله هم اگه کمی جستجو میکرد و در سایت اصلی ام جی در انگلستان و یا مقاله بررسی X-Motion در اتواکسپرس رو مطالعه مینمود هیچ وقت از این تیترهای عجیب نمیزد.
    https://www.autoexpress.co.uk/mg/103326/mg-x-motion-concept-revealed-at-beijing-with-uk-release-in-2019
    بگذریم ، برندهای کره ای خیلی خوب تونستند رشد کنند و البته هنوز در سیستم تعلیق و هندلینگ خیلی با برندهای مطرح فاصله دارندو در واقع مهندسی و تکنولوژی این برندها وارداتی هست از کشورهای آلمان و آمریکا ، مشکل اصلی اکثر کاربران فضای مجازی خودرویی اینه که هیچ وقت به قدمت ، اصالت ، تکنولوژی و مهندسی خالق خودروها توجه نمیکنند .
    برندMG هم از این امر مستثنی نیست ، این برند حدود یکصدسال قدمت داره و توانسته در مقاطع مختلف جوایز متعدد و معتبری اخذ کنه ، اشتباه محض هست که طراحی و مهندسی این برند انگلیسی رو با خودروهای چینی و کره ای مقایسه کنیم .
    برند ام جی طی 50 سال گذشته بارها مالکیت سرمایه گذاریش تغییر کرده و در آخر بعد از BMW به SAIC رسید ، ولی تکنولوژی و مهندسی ، تجربه و دانش آن همیشه در دفتر مرکزیش در لندن و بیرمنگام انگلیس انجام میشده و میشود ،
    همین وضعیت را همین الان ولوو با جیلی دارد ، جگوار و لندروور با تاتا هند و سانگ یانگ با ماهیندرا هند .
    درواقع خودمون رو صرفا با محل ساخت خودروها گول نزنیم بلکه مهندسی ، اصالت ، تجربه و تداوم یک برند مهم هست ، در این شرایط یک برند که محصولاتش در کشور چین ، هند تحت نظارت مهندسان و بازرسان انگلیسی یا سوئدی ساخته میشود و به اصطلاح تحت لیسانس هست و مجوز حضور در سختگیرانه ترین کشورهای اروپایی از بابت رعایت استانداردهای آلودگی هوا را دارد را با دیگر محصولات برندهای نوظهور در چین و یا هند و یا کره مقایسه نکنید .
    فقط یک قلم را عرض میکنم :
    تکنولوژی شاسی دینامیک که از دهه 60 میلادی برند ام جی صاحب این تکنولوژی شد و در حال حاضر برندهای مطرح و صاحب سبکی مانند فورد ، GMC ، سوبارو ، تویوتا ، جگوار ، مک لارن ، لوتوس ، لندروور ، پورشه ، BMW، بنز ، فولکس واگن ، هوندا و چند برند اسپورت ساز و لاکسجری ساز اروپایی مانند بنتلی ، رولزرویس ، صاحب این تکنولوژی هستند .

    در زیر مقایسه سه خودروی suv کامپکت جی اس ، اسپورتیج و توسان رو توسط اتواکسپرس که به همگی سه ستاره از 5 ستاره داده رو میذارم تا ببینید فاصله دیدگاه متخصصان برتر خودرویی اروپا رو با دیدگاه دلال گونه تو ایران .
    http://www.autoexpress.co.uk/mg/gs
    http://www.autoexpress.co.uk/kia/sportage
    http://www.autoexpress.co.uk/hyundai/tucson

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا