ام جیایستگاه خبر

چینی‌های ماندگار: مقایسه ام جی 6 و بایک سابرینا

رپورتاژ: نام اصلی‌اش موریس گاراژ بود، اما به رسم بریتانیایی‌ها که اسامی را مخفف می‌کنند در نهایت به ام جی معروف گشت. موسس آن سسیل کیمبر است.

ام‌جی 6 پلاس
روح کیمبر هم خبر نداشت ام جی روزی در ۴۰ کشور توزیع و خرید و فرش شود. به نظر می‌رسد یک قرن عمر مفید اعتماد عمومی را به خرید ام جی کارکرده دنده‌ای و اتومات جلب کرده باشد. مثلا ام جی ۶ در سال ۲۰۱۱ تولید شد و بعد از ۷ سال همچنان مدل‌های دست دوم آن در بازار خودروی جهان معامله می‌شود. در مقابل، برند بایک که کمپانی نه چندان شناخته شده چینی در ایران است، از سال ۲۰۱۳ اقدام به عرضه خودرویی هاچ‌بک به نام بایک سابرینا کرد که خیلی‌ها آن را رقیب ام جی ۶ دانستند؛ البته در ادامه خواهیم گفت این رقابت، فقط در حد حرف است!


مانند اکثر خودروهای گروه ام جی، موتور ام جی ۶، چهار سیلندر ۱۶ سوپاپه است که البته در تولید اسب بخار قابلیت شگفت انگیزی دارد: قدرت تولید ۱۶۰ اسب بخار! حداکثر سرعت این خودروی چینی نیز ۱۹۳ کیلومتر در ساعت است. از معرفی خصوصیات کلی ام جی ۶ که بگذریم، به جعبه دنده استثنایی آن می‌رسیم که همین موضوع ام جی ۶ را در زمره خرید ام جی کارکرده دنده‌ای قرار می‌دهد. ۵ دنده اتوماتیک تیپ ترونیک، توصیفی است که از جعبه دنده ام جی ۶ می‌شود. تیپ ترونیک می‌تواند در عین حال اتوماتیک باشد یا دنده‌ای. همه چیز بستگی به اوضاع و موقعیت رانندگی دارد.

MG6 facelift 2015 Interior
ام جی ۶ تمام امکاناتی که یک خودروی لوکس می‌خواهد، داراست؛ از سیستم کمکی برای ترمز تا سیستم ضد لغزش و سیاستم الکترونیک تقویت ترمز. ۶ کیسه  هوا، ۸ بلندگوی صوتی، رینگ اسپورت ۱۷ اینچی آلومینیومی، صندلی برقی ۶ جهته برای راننده و کمک راننده، تنظیم نور در آینه داخل خودرو، سیستم نشان دهنده باد لاستیک‌ها، سانروف سه حالته، سنسور مخصوص باران و گرد و خاک و چراغ سقفی جلو و عقب از دیگر جذابیت‌های ام جی ۶ است. ام جی ۶ در سایت دیوار از ۱۴۰ تا ۲۴۵ میلیون تومان قیمت‌ دارد. برای مثال در میان آگهی‌های خرید ام جی کارکرده دنده‌ای، یک دستگاه ام جی ۶ قرمز، مدل ۱۳۹۳ با ۱۷۶ هزار کیلومتر کارکرد به قیمت ۱۶۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

بایک سابرینا
بایک سابرینا خودروی هاچ بکی است که در سال ۲۰۱۳ از چین به کشورهای دیگر از جمله ایران صادر شد. جعبه دنده آن اتوماتیک و قدرت تولید اسب بخارش ۱۱۳ عنوان شده است. حداکثر سرعت این خودرو هم از ام جی ۶ کمتر است: ۱۷۰ کیلومتر در ساعت. تجهیزات بایک سابرینا در حد سیستم ضد سرقت، سردکن داخل داشبورد، گرمکن آینه‌ها و سانروف برقی دو حالته است، تجهیزاتی به مراتب کمتر از ام جی ۶.

بایک سابرینا
از سوی دیگر خرید سابرینا مانند خرید ام جی ۶ کارکرده دنده‌ای آمار بالایی ندارد، اما در سایت دیوار چند آگهی فروش آن دیده می‌شود. به عنوان مثال سابرینا مدل ۱۳۹۵ با ۳۸۰ هزار کیلومتر کارکرد به قیمت ۱۱۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد. همچنین در آگهی دیگری سابرینا وارداتی ۲۰۱۵، ۱۴۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

 


 

منبع : ویرلن

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. sunmartin

    ۶ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    جالب اینجاس که کیا سراتو 2010-2013 هم با کد TD گیربکس 6 سرعته بسیار سریع و موتور 157 اسبی داره که بسیار هم عمر بالایی داره و خرابی بسیار کم در حدیکه مجله اتوکار گزارش مفصلی در مکورد کیا نوشت و چند سال پیاپی به عنوان قابل اعتماد ترین سدان کوچک خانوادگی شناخته شد خودوری امجی 6 بزرگترین ایرادی که داره فرسودگی و افتادگی کابین و نمای خارجی خودور هست یکی از همکاران سری جدید 6 داره که پس از تنها 220 هزار کیلومتر بدون تصادف اتاق تقریبا مقداری از صلب بودن خودش از دست داده و سپرها هم دفورمه شدن این موضوع میشه در امجی شوالیه 550 بوضوح دید بهر حال امجی زمانی که به تصرف saic در اومد از اصالت خودش دور افتاد مثل بورگوارد و بنظر من یک خودروی انگلیسی نیست

    موافقم 0
    مخالفم 2
    1. محمد

      ۶ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (56 ديدگاه)

      من که برای اولین بار میشنوم که ام جی اطاقش خودشو ول کرده باشه….احتمالن با سمند اشتباه گرفتین ..لازم به ذکره که mg 550 و 6 روی پلتفرم مشترکی که محصول پروژه نیمه کار MGROVER 75 بود تولید شده اند .این پروژه آخرین محصول قبل از فروپاشی اتحاد MG و ROVER در سال 2005 بود که بعدها بعد از خریداری شرکت توسط سایک این پروزه مجددا احیا شد و محصولاتی نظیر roewe 750،roewe 550،, و درنهایت MG6 تحت مدیریت جدید و با همان تکنولوزی تولید شدند.البته تا سال 2016 هرچند هنوز در برخی کشورها مانند استرالیا و تایلند هنوز این نسل از ام جی در حال تولید هستند.

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۶ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (10174 ديدگاه)

    این دو تا به جز این که چینی هستند ، ربطی به هم ندارند .

    موافقم 3
    مخالفم 0
  3. نویدی

    ۶ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (409 ديدگاه)

    بزرگترین ایرادی که میتونم از ام جی ۶ بگیرم اینه که با بنزین معمولی اصلا سازگاری نداره.
    تا مدل ۲۰۱۴ این ماشین ترمزش جوابگوی وزن و جثه بزرگ ام جی نبود(بخصوص توی جاده با شیب رو به پایین)،که البته توی مدل ۲۰۱۵ به بالا ظاهرا این مشکل حل شده.
    ضبطش هم چنگی به دل نمیزنه،خیلی قدیمی و کُنده.
    از نظر طراحی بیرونی واقعا بی نقص و جذابه.
    از نظر شتابگیری در حد اپتیماست،شایدم کمی سریعتر.
    توی جاده هم بسیار قرص و محکمه و چسبندگی خوبی داره.
    توی مسافرتهای طولانی احساس خستگی نمیکنید.کابین جادار و صندلیهای بزرگ و راحتی داره.

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا