ام جی

نمایش ام‌جی ZS در نمایشگاه خودروی لندن

کراس‌اوور جدید ام‌جی ZS سال گذشته برای اولین بار در چین رونمایی شد و حالا آمادهٔ عرضه در بازار انگلستان است اما با تغییری جزئی. این برند متعلق به سایک موتورز تصمیم گرفته بجای عرضهٔ این کراس‌اوور با نام ZS در بریتانیا، از نام XS برای آن جهت فروش در این کشور استفاده کند. این نام از ترکیب کلمات Extra و SUV گرفته شده است. عرضهٔ این خودرو در بریتانیا از اواخر امسال آغاز خواهد شد اما پیش از آن، ام‌جی آن‌را برای اولین بار در نمایشگاه خودروی لندن برای اروپاییان به نمایش درمی‌آورد.

در ابتدا نیروی موردنیاز ام‌جی ZS توسط یک پیشرانهٔ ۱ لیتری سه سیلندر بنزینی توربوشارژ تأمین می‌گردد که ۱۲۵ اسب بخار قدرت و ۱۷۰ نیوتن متر گشتاور دارد. سپس چندی بعد یک موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با ۱۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور هم به لیست سفارشات افزوده خواهد شد. نیروی هردوی این موتورها توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی یا یک واحد هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه منتقل می‌شود.

طبق بیانیهٔ ام‌جی، قیمت‌گذاری کراس‌اوور XS به‌شدت رقابتی خواهد بود و بنابراین می‌تواند فهمید که در بازار با خودروهایی چون سانگ‌یانگ تیوولی، رنو داستر و سوزوکی ویتارا مواجه خواهد شد. رئیس بازاریابی ام‌جی آقای «Matthew Cheyne» در مصاحبه‌ای با Autocar گفته است که احتمال ساخت یک نسخهٔ هیبریدی و حتی یک نمونهٔ تمام الکتریکی از این کراس‌اوور هم وجود خواهد داشت.

وی همچنین در ادامه عنوان کرده است که خانوادهٔ کراس‌اوورهای ام‌جی علاوه بر این مدل جدید، در سال ۲۰۱۹ با نسخهٔ هفت‌نفرهٔ GS تقویت خواهد شد درحالی‌که ساخت یک مدل کوچک‌تر از XS هم در دستور کار قرار دارد. این کراس‌اوورها در کنار هاچ‌بک سوپرمینی ۳ و سدان متوسط ۶ به بازار خواهند آمد درحالی‌که پرچم‌دار ام‌جی نیز یک خودروی اسپرت الکتریکی خواهد بود. کانسپت E-Motion به‌عنوان پیش‌نمایش این خودرو چندی پیش در نمایشگاه شانگهایی رونمایی شد.

عرضهٔ ام‌جی XS در بریتانیا برای ماه نوامبر امسال برنامه‌ریزی شده است و مشخصات فنی کامل و جزئیات مربوط به قیمت‌گذاری آن نیز پیش از عرضه منتشر خواهد شد. درحالی‌که فروش این شرکتِ تحت مالکیت سایک موتورز در بریتانیا طی سالیان بعد از احیاء مجددش کُند بوده است اما این وضعیت می‌تواند با ورود XS به بازار بهبود پیدا کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. sunmartin

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    امجی بسیار شبیه محصولات شرکت مزدا شده بخصوص ZS حتی جلو پنجره و هدلایت ها در نمای عقب هم یک سوناتای 2015 تمام عیار است ر قیمت رقابتی داشته باشد شاید بتواند فروش داشته باشد موتور 120 اسبی برای این خودرو بنظر هیچان انگیز نیست بنظر من اگر مواوری با قدرت 160 اسب برایش در نظر گرفته میشد بهتر بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1203 ديدگاه)

      قبلا گفته شده بود موتور توربو ۱.۵ لیتری ۱۷۰ اسبی میزارن روش …

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهربد

        ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (242 ديدگاه)

        اون پیشرانه در بازارهایی به جز بریتانیا عرضه خواهد شد ولی در اروپا ، تنها همین پیشرانه ها در نظر است که استاندارد یورو 6 دارند..

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. Milad

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (60 ديدگاه)

    چهره مزدا و فرم بدنه توسان

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Wolf

      ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (59 ديدگاه)

      ام جی در حالی که میتونست اصالت انگلیسی و زبان طراحی خودش رو پیدا کنه شده کپی کاری مثل زوتی
      .
      و این ماشین بنظرم با این که کپی شده هست اما واقعا زیباست
      و در کل باید به دوستان ام جی سوارگفت شما چینی سواری بیش نیسی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. #ali.m#

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    یه کپی زیبا از مزدا .
    حتی طرح داخل چراغشم مو نمیزنه .
    ام جی به واسطه ی اصالتش و خوش نامیش در دنیا میتونست با تکیه به یه زبان طراحی ثابت مشتری های خاص خودشو داشته باشه و یه هویت ثابت پیدا کنه .
    ولی حیف که راه کپی کردن رو پیش گرفت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حمیدرضا

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (60 ديدگاه)

    مزدا چی میگه؟! البته فقط چراغ جلو خیلی شباهت زیادی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا