ام جی

معرفی کانسپت ام‌جی E-Motion در شانگهای

پس از غیبتی طولانی‌مدت در سگمنت خودروهای اسپورت و شایعات فراوان مبنی بر بازگشت ام‌جی به این کلاس، به نظر می‌رسد در نهایت این کمپانی بریتانیایی به بازار اسپورت ها باز خواهد گشت.

e-motion-mg
به تازگی تیزرهایی از خودروی مفهومی جدید این کمپانی منتشر شده و طبق برخی گزارش‌ها نام آن E-Motion خواهد بود.

mg-e-motion-concept-2-1
همان‌گونه که از نام خودرو برمی‌آید، این یک خودروی اسپورت کاملاً الکتریکی خواهد بود که به‌طور بالقوه می‌تواند پیش‌نمایشی از نسل جدید ام‌جی TF باشد. تولید TF از سال ۲۰۱۱ متوقف شده است.

mg-e-motion-concept

mg-e-motion-concept-01
احتمال رونمایی از این خودروی مفهومی در نمایشگاه خودروی شانگهای بالاست زیرا که چین وطن برند مادر ام‌جی یعنی سایک است. هنوز جزئیات زیادی از کانسپت E-Motion منتشر نشده اما اخبار منتشره نشان می‌دهند که شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت این خودرو زیر ۴ ثانیه خواهد برد و محدوده‌ی الکتریکی حدود ۴۸۰ کیلومتری خواهد داشت.

mg-e-motion-concept-02
در تیزر منتشر شده شاهد طراحی و فرمی هستیم که پیش از این در هیچ‌کدام از محصولات ام‌جی دیده نشده است. تنها می‌توان چراغ‌های جلوی الهام گرفته شده از ZS را دید. به وضوح با یک کوپه‌ی دو درب صاف و صیقلی طرف هستیم اما حدس زدن ابعاد آن سخت است اما با در نظر گرفتن استایل بدنه به احتمال زیاد شاهد خودرویی در حد و اندازه‌های ب ام و سری ۴ خواهیم بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. sunmartin

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    بازگشت به اسپورت ها خیلی هیجان انگیز میتونه باشه از هنگ آور بلند جلو مدل پرتوتایپ میشه فهمید خصوصیات 100 درصد اسپورتی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. hrezzati

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (42 ديدگاه)

    مزدا مزرا مزدا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. سید مهران میرابوالقاسمی

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (64 ديدگاه)

    همه دارن از طراحی های مزدا تقلید می کنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Jast bentley continental

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (185 ديدگاه)

    اه بسته دیگه حال ما رو به هم زدین کجاش شبه مزداهه پشتش که شبیه نی جلوشم که اونقدر شبیه نیست این یه سبک طراحیه جدیده که پشتو فیست بک می کنن کاپوتو کشیده مثل f type یا amg gt .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. رسول

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (9 ديدگاه)

    طراحی فوق العادس ا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Mehrbod

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (248 ديدگاه)

    کانسپت دیگری هم از MG هست بنام Vision-E که همراه با همین طرح در نمایشگاه شانگهای رونمایی می شود ، طرح آن کانسپت ، یک شاسی بلند سایز میانه الکتریکی است..
    طرح ها در اینستاگرام eva_saic هست..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. ...::: فقط لمبورگینی :::...

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    این جور در ها فقط به لامبورگینی میاد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. مازیار

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (55 ديدگاه)

    با سلام.
    در متن کاملا اشاره شده که چراغ های جلو از ZS الهام گرفته شده.حتی فرم جلو پنجره رو هم از ZS برگرفته شده.اما موضوع اینه که طراحی ZS خصوصا در قسمت نمای جلوی خودرو از Mazda CX-5 برگرفته شده بطوریکه اگر لوگو جلو پنجره برداشته بشه،از افراد بپرسید که بنظرشون این چه ماشینی هست در نگاه اول با شک و تردید نام مزدا CX-5 را بیان خواهند کرد.حال این خودروی کانسپت در نمای جلو از MG ZS تبعیت کرده.در طراحی اتاق و نمای جانبی این خودروی کانسپت MG هم به شما مطالب و مشاهده تصاویر خودروی کانسپت Mazda RX-Vision رو که 2 سال پیش بعنوان برترین خودروی کانسپت سال دست یافت،دعوت میکنم.خصوصا که در زمینه رنگ هر دو این کانسپت ها مشابه هم میباشد.

    http://www.pedal.ir/mg/%da%a9%d8%b1%d8%a7%d8%b3%e2%80%8c%d8%a7%d9%88%d9%88%d8%b1-%d8%ac%d8%af%db%8c%d8%af-%d8%a7%d9%85%e2%80%8c%d8%ac%db%8c-zs-%da%af%d9%88%d8%a7%d9%86%da%af%da%98%d9%88/

    http://www.pedal.ir/%d9%85%d8%b2%d8%af%d8%a7/%d8%ac%d8%a7%db%8c%d8%b2%d9%87-%d8%b2%db%8c%d8%a8%d8%a7%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%da%a9%d8%a7%d9%86%d8%b3%d9%be%d8%aa-%d9%85%d8%b2%d8%af%d8%a7/

    اینکه فرضا گفته میشه طراحی فلان خودرو از طراحی M خودرو برگرفته شده اشکالی نداره.چه اشکالی داره که برای جذب مشتریان و ورود به طراحی به روز خودرو و جلب نظر صاحبنظران بیاد از طراحی موفق خودروساز دیگری که تونسته از لحاظ طراحی محصولاتش از 7 سال گذشته تا کنون در جهان موفق ظاهر بشه و با عرضه هر محصول جدید یا مفهومی جدید،جوایز متعددی رو به خودش از لحاظ طراحی اختصاص بده،هیچ اشکالی نداره.ولی قضیه از اونجایی شروع میشه که عده ای عمدا یا سهوا کلا منکر قضیه استفاده کردن از المان های طراحی استفاده شده در محصولات یک برند،بر روی برند مورد علاقه خودشون میشوند و این قضیه رو انکار میکنند.مثلا هیچ شخصی تنیتونه ادعا کنه که فیات اسپایدر 124 از مزدا ام ایکس-5 متمایزه و از هم جداست..چون اصلا از پلتفرم یکسان و شاسی یکسان استفاده شده و حتی داشبرد و صفحه کیلومتر شمار و تزئینات و جانمایی ادوات داخل اتاق هم همچون ام ایکس 5 هست و فقط بجای لوگو مزدا روی فرمان،لوگو فیات قرار داده شده.یا هیچکس نمیتونه منکر این اتفاق بشه که تویوتا یاریس iA درواقع همون مزدا 2 هست که با اندکی تغییر در فرم بدنه تحت عنوان محصول تویوتا برای آمریکای شمالی داره به تولید میرسه.

    http://www.pedal.ir/%d8%aa%d9%88%db%8c%d9%88%d8%aa%d8%a7/%d8%b1%d8%a7%d9%86%d9%86%d8%af%da%af%db%8c-%db%8c%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%b3-ia-%d9%85%d8%b2%d8%af%d8%a7-%d8%aa%d9%88%db%8c%d9%88%d8%aa%d8%a7/

    خود این جریان اشکالی نداره ولی اگر یکی بیاد بگه امکان نداره شرکت تویوتا که خودش تو همه زمینه ها طراح داره و جزو برترین برندهای پرفروش خودرو هر سال معرفی میشه،بیاد از مزدا که برند پر تیراژی نبوده و نیست در جهان استفاده کنه.

    یا حق …!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. خسرو

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    چراغ پشت جگوار XJ / چقدر کپی کاری زیاد شده/ یعنی دیگه طرح نمونده ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Behrouz .anzali

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (37 ديدگاه)

    کاملا حق با دوستمون مازیار عزیزه . از این که بیشتر ماشینهای دنیا شبیه هم شدن شکی نیست. ولی شاید یه سبک جدید باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. نویدی

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (409 ديدگاه)

    کره ای ها با اون همه سابقه هنوز نتونستن ماشینی بسازن که شتاب صفر تا صدش زیر ۵ ثانیه باشه.در صورتیکه شتاب صفر تا صد این ماشین زیر ۴ ثانیه ست،با اینکه mg تازه کارشو توی چین شروع کرده.
    برند mg واقعا قابل اعتماده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نریمان

      ۲۷ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (138 ديدگاه)

      جناب نویدی عزیز

      شرکتهای کره ای با اتکا به شرکتهای آمریکایی بیش از 30 سال نیست که بصورت حرفه ای پا به عرصه صنعت خودرو گذاشته اند و این مدت در این صنعت یعنی هنوز جوان هستند ، برند ام جی با قدمت 94 سال در صنعت خودروسازی آنهم در زمینه اسپورت ، زمانی بزرگان خودرویی همچون پورشه و مک لارن را به چالش کشید و میتوانید از خودروی اسپورت EX181 اطلاعات کسب کنید که چطور در دهه 50 میلادی از یک موتور 1500 سی سی ، 300 اسب بخار توان تولید نمود و سرعت 410 کیلومتر بر ساعت را بنام خودش ثبت کرد . بنابراین در حال حاضر سرمایه گذار چینی با استفاده از تجربه یک قرن این خودروساز توانسته برند ام جی را مجددا احیا نماید
      http://www.car.ir/news/Foreign-Company/mg-ex-181

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. منصور

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (18 ديدگاه)

    افرین به mg , و mg سواران

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا