ام جی

عرضهٔ کراس‌اوور جدید ام‌جی HS در بریتانیا

کراس‌اوور جدید ام‌جی HS در تابستان سال گذشته در بازار چین عرضه شد و حالا سرانجام به‌عنوان پرچم‌دار این شرکت به بازار بریتانیا هم رسیده است. نسخهٔ بریتانیایی این خودرو به‌جز ترکیب فرمان راست، کاملاً با نسخهٔ چینی یکسان است. HS در ظاهر همانند نسخهٔ بزرگ‌تری از کراس‌اوور ZS به نظر می‌رسد و به همین دلیل احتمالاً بسیاری از خریداران به‌سختی می‌توانند تفاوت میان این دو مدل را تشخیص دهند. درهرحال ازجملهٔ ویژگی‌های بیرونی برجستهٔ این خودرو می‌توان به جدیدترین نسخه از جلوپنجرهٔ ستاره مانند ام‌جی با لوگویی بزرگ‌تر از همیشه، دو سر اگزوز و محافظ آلومینیومی در زیر سپرها اشاره کرد.

متریال نرم و خوش لمس فراوان، موقعیت راحت راننده و صندلی‌های جادار از ویژگی‌های کابین HS هستند. ام‌جی ادعا می‌کند این خودرو برای سرنشینان جلویی بیشترین فضای شانه و سر را در کلاس خود ارائه می‌کند درحالی‌که سرنشینان عقب هم به لطف صندلی‌های تاشو، دو دریچهٔ تهویه، دو پورت USB و زیر آرنجی‌های تاشو، از راحتی مناسبی سود خواهند برد.

برای HS صرفاً یک پیشرانه در نظر گرفته شده که از نوع ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو با ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور است. نیروی این موتور در حالت استاندارد توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی انتقال پیدا می‌کند اما یک نمونهٔ هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه هم برای آن قابل سفارش است. بااین‌حال هردو گیربکس نیرو را فقط به چرخ‌های جلو منتقل می‌کنند و خبری از سامانهٔ چهارچرخ محرک نیست.

HS ظرف ۹.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند و حداکثر سرعت آن به ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این کراس‌اوور چینی-بریتانیایی به‌صورت ترکیبی با گیربکس دستی در هر صد کیلومتر ۷.۶ لیتر و با گیربکس اتوماتیک ۷.۸ لیتر سوخت مصرف می‌کند. HS در سه تیپ مختلف به نام‌های Explore، Excite و Exclusive به بازار عرضه می‌شود که قیمت تیپ پایهٔ Explore از ۱۸,۹۹۵ پوند آغاز می‌گردد. این تیپ به نمایشگر لمسی ۱۰.۱ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با اپل کارپلی و اندروید اتو، آینه‌های جانبی تاشو برقی با گرم‌کن، رینگ‌های آلیاژی ۱۷ اینچی و سیستم ورود بدون کلید مجهز است.

قیمت تیپ Excite از ۲۰,۴۹۵ پوند آغاز می‌شود و رینگ‌های آلیاژی ۱۸ اینچی، دوربین پارک عقب، سنسور باران و ناوبری را به خودرو اضافه می‌کند؛ و نهایتاً تیپ بالا ردهٔ Exclusive هم با قیمت پایهٔ ۲۲,۹۹۵ پوند، کابین چرمی، راهنماهای LED، صندلی‌های جلوی اسپرت با گرم‌کن و تنظیم برقی، کنترل تهویهٔ دو منطقه‌ای، نورپردازی داخلی و سانروف پانورامیک را به همراه دارد. در مدل‌های مجهز به گیربکس دوکلاچه به تجهیزات این تیپ حالات رانندگی مختلف و درب صندوق برقی هم اضافه می‌شود.

علاوه بر این، تمامی تیپ‌های HS به‌صورت استاندارد به پکیج ایمنی Pilot ام‌جی هم مجهز هستند که شامل ترمز اضطراری فعال، کروز کنترل تطبیقی، دستیار حفظ حرکت میان خطوط، دستیار محدودیت سرعت هوشمند، کنترل هوشمند چراغ‌های جلو، هشدار ترافیک عقب، سیستم تشخیص نقاط کور و هشدار باز شدن درها می‌شود.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۱۹ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (1326 ديدگاه)

    بهترین چینی در دنیا که البته نتونست موفقیتی بدست بیاره

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. مزدا

      ۱۹ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (2029 ديدگاه)

      انصافا همه چیزش عالی هست ولی نمیدونم چرا روی این خوشگله موتور ۱.۵ لیتری گذاشتن!!
      این چینی ها کجل کردن با این موتور ۱.۵ لیتری

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمد

        ۲۹ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (62 ديدگاه)

        به سفارش انگلستان یک و نیم لیتری گذاشتند و گرنه برای کشور های عربی فقط دو لیتری توربو با گیربکس هفت سرعته هست

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. مهردادكمال

    ۱۹ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (203 ديدگاه)

    کاش یکی پیدا شه به این چینیا بگه موتور بزرگتر ١/۵ لیتر هم میشه رو ماشین گذاشت!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حمید

    ۲۰ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    چند تا برند عالی چینی درست شده خیلی خوب میسازند wey lynk

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. محمد

    ۲۰ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (54 ديدگاه)

    البته در نسخه بریتانیایی موتور 1.5 عرضه شده
    در چین و تایلند نسخه 2 لیتری 230 اسیی با گیربکس 7 سرعته AWD

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا