ام جی

گزارش اختصاصی پدال از نمایشگاه خودرو مشهد: شوالیه وارد می‌شود!

خودروهای MG لقب شوالیه را برای خود به دنبال می‌کشند و معمولاً خودروهایی خاص هستند که طرفدارانی خاص و بسیار متعصب دارند. این برند که نود و یکمین سال تأسیس خود را جشن می‌گیرد، همواره به گذشته باشکوهش می‌بالد. اما چند سالی است که پس از فروش این برند کهنه‌کار انگلیسی به سایک موتور (بزرگ‌ترین خودروساز چین) خطوط تولید آن نیز در چین شروع به کار کرده و به نظر می‌رسد سایک موتور قصد دارد که ام‌جی را دوباره به قله‌های افتخار برگرداند. پس با ما همراه شوید تا ببینیم در غرفه ام‌جی در نمایشگاه بین‌المللی خودروی مشهد چه می‌گذشت.

MG6
MG6

در غرفه ام‌جی نمادهای بسیاری وجود داشت که سابقه این برند را نمایان می‌کرد. گذشته از نوشته‌های بزرگ ۹۰، که نودمین سالگرد تأسیس برند ام‌جی را یادآوری می‌کرد و یک ماکت از باجه‌های تلفن معروف انگلیسی، یک بنر بزرگ نیز وجود داشت که تمامی خودروهای مهم این کمپانی از سال ۱۹۲۴ تا به امروز در آن به تصویر کشیده شده بودند. ام‌جی در نمایشگاه خودرو با دست پر آمده بود و جدیدترین محصول خود، یعنی MG GS را به نمایشگاه آورده بود تا خط و نشانی جدی برای SUV های کامپکت بازار یعنی کیا اسپورتیج و هیوندای توسان محبوب، سوزوکی گرند ویتارای پیر و میتسوبیشی ASX اصیل بکشد.

MG GS
MG GS

به دلیل اینکه به‌زودی قصد معرفی کامل این خودروی جذاب را داریم، وارد جزئیات فنی این خودرو نمی‌شویم. پس به همین حد اکتفا می‌کنیم که قوای محرکه این خودرو از سری MGE است که یکی از جدیدترین و پیشرفته‌ترین موتورهای این کلاس است. این سری موتورها که به طور مشترک توسط جنرال موتورز و سایک موتور طراحی و ساخته شده‌اند، در خودروهای شورولت، اوپل، بیوک و ام‌جی مورد استفاده قرار می‌گیرند. موتور استفاده شده در ام‌جی GS یک موتور چهار سیلندر دو لیتری، مجهز به تکنولوژی توربوشارژ و تزریق مستقیم سوخت و همچنین سیستم استارت/استاپ می‌باشد. این موتور توانایی تولید ۲۱۷ اسب بخار در دور موتور ۵۰۰۰-۵۳۰۰ دور بر دقیقه و گشتاور ۳۵۰ نیوتن متر در دور موتور ۲۵۰۰- ۴۰۰۰ دور بر دقیقه را دارد و با یک گیربکس ۶ دنده اتومات دو کلاچه، که آن هم محصول مشترک جنرال موتورز و سایک موتور است، همراه شده، تا شتاب صفر تا صد این خودرو را به حدود ۸ ثانیه برساند. همچنین سیستم AWD هوشمند این خودرو توسط کمپانی GKN ساخته شده است که یکی از معتبرترین تأمین کنندگان قوای محرکه در جهان است. علاوه بر اینها شاسی این خودرو توسط تیم مهندسی پورشه تیون شده است تا بتوان از نظر هندلینگ حساب ویژه‌ای بر روی این خودرو باز کرد.

کراس اوور ام‌جی جی اس
کراس اوور ام‌جی جی اس

همه این اسامی و ارقام بسیار قابل توجه و بزرگ هستند. پس وقت آن است تا قیمت و شرایط فروش این خودرو را بررسی کنیم. این خودرو با قیمت ۱۴۲ میلیون تومان و تحویل دو ماهه توسط مدیا موتورز به فروش می‌رسد. با این حساب این خودرو ارزان‌تر از دو SUV محبوب کره‌ای یعنی اسپورتیج و توسان و همچنین میتسوبیشی ASX قرار می‌گیرد. این در حالی است که از نظر فنی نزدیک‌ترین خودرو به GS ، سوبارو فارس‌تر دو لیتری توربو است که بیش از ۱۰۰ میلیون تومان گران‌تر از GS قیمت‌گذاری شده است. درنتیجه به نظر می‌رسد که رقیب مستقیمی برای GS در این بازه قیمتی وجود نخواهد داشت و GS این شانس را دارد که فصل جدیدی برای ام‌جی در بازار ایران بگشاید.

MG GS
MG GS

در غرفه MG در نمایشگاه بین‌المللی مشهد یک دستگاه GS موجود بود که با وجود این که فقط یک نمونه نمایشگاهی بود و امکان دسترسی و دیدن داخل آن وجود نداشت، اما با ظاهر جذاب و اسپرت خود توانسته بود نظر بازدیدکنندگان را به خود جلب کند. این نمونه مدت‌هاست برای آزمایش فنی در کشور ما حضور دارد و عکس‌هایی از آن در فضای مجازی پخش شده است.

MG6
MG6 مگنت

در کنار GS یک عدد ام‌جی ۶ جدید نیز وجود داشت که تغییراتی نسبت به مدل‌های قبلی در آن مشاهده می‌شود. اگرچه ازنظر فنی همچنان همان موتور ۱.۸ لیتری توربوشارژ موسوم به کاواچی، با قدرت ۱۶۰ اسب بخار، که با وجود قدیمی شدن هنوز هم حرف‌هایی برای گفتن دارد، وظیفه به حرکت درآوردن ام‌جی ۶ را بر عهده خواهد داشت. اما تغییر بزرگ در گیربکس خودروست که از ۵ دنده اتوماتیک، به ۶ دنده اتوماتیک دو کلاچه تغییر کرده است و این می‌تواند یکی از برگ‌های برنده ام‌جی ۶ جدید باشد.

MG6
MG6

علاوه بر این تغییر فنی، در بخش ظاهری هم تغییراتی در ام‌جی ۶ پدیدار شده است. این تغییرات شامل اضافه شدن چراغ‌های روشنایی روز، تغییر در چراغ‌های عقب و همچنین فرم صندوق عقب می‌باشد. به‌گونه‌ای که ام‌جی ۶ جدید در نمای عقب بزرگ‌تر و با ابهت‌تر از ام‌جی ۶ های قدیم به نظر می‌رسد. در داخل کابین نیز با تغییراتی در داشبورد، صفحه کیلومتر و طراحی کنسول روبرو هستیم. علاوه بر اینها، مانیتور خودرو نیز مجهز به صفحه نمایش لمسی شده و این خودرو مجهز به سیستم ارتباطی inkanet ام‌جی شده است.

MG6
MG6

البته فیس‌لیفت فقط مختص مدل‌های GT بوده و مدل‌های مگنت هیچ تغییری نداشته‌اند. خبر خوب این است که مدل فیس‌لیفت شده با مدل قبلی اختلاف قیمت فاحشی ندارد و ام‌جی ۶ جی تی جدید با قیمت ۱۱۶ میلیون تومان و ام‌جی ۶ مگنت با قیمت ۱۱۱ میلیون تومان (ویژه نمایشگاه) به فروش می‌رسند.

MG3
MG3

در کنار اینها سوپر مینی ام‌جی یعنی مدل MG3، که چندی است شاهد حضور آن در خیابان‌های کشور هستیم نیز با رنگ آبی قرار داشت تا ارتش شوالیه‌ها تکمیل شود.

ادامه دارد…
گزارش و تصاویر: مهندس علیرضا رحیقی

  1. گزارش اختصاصی پدال از نمایشگاه خودرو مشهد (قسمت اول)
  2. گزارش اختصاصی پدال از نمایشگاه خودرو مشهد: کرمان‌موتور پیشگام در افزایش قیمت
  3. گزارش اختصاصی پدال از نمایشگاه خودرو مشهد: مدیران‌خودرو
  4. گزارش اختصاصی پدال از نمایشگاه خودرو مشهد: شمشیرهای از رو بسته سوبارو
  5. گزارش اختصاصی پدال از نمایشگاه خودرو مشهد: شوالیه وارد می‌شود!
  6. گزارش اختصاصی پدال از نمایشگاه خودرو مشهد: ماجراجویان کره‌ای
  7. گزارش اختصاصی پدال از نمایشگاه خودرو مشهد: گروه بهمن سوار بر قطار گرانی
  8. گزارش اختصاصی پدال از نمایشگاه خودروی مشهد: خودروسازان راین
  9. گزارش اختصاصی پدال از نمایشگاه خودروی مشهد: سایپا
  10. گزارش اختصاصی پدال از نمایشگاه خودروی مشهد: قسمت پایانی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

علیرضا رحیقی

کارشناس ارشد مهندسی برق و نویسنده مقالات خودرویی

مطالب مشابه

‫۴۹ دیدگاه‌ها

  1. Alizeus

    ۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (420 ديدگاه)

    محصولات MG بالخص MG 6 با این قیمت ارزش خرید دارن…
    در حالی اکثر خوروهای موجود چه داخلی چه وارداتی هیچ تناسبی بین ارزش واقعی و قیمتشون نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید

      ۱ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (1525 ديدگاه)

      خدایی میخوام بدونم
      چرااااااااا قیمت رنو کپچر با موتور 1200 اندازه ی اینه؟ ؟؟؟؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. M3 RS 4D

      ۱ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (108 ديدگاه)

      دقیقا همینطوره ….

      MG کیفیت خیلی خوبی توی هم رده های خودش داره و خوب هم جلو اومده …. پشتیبانی خوبی داره و قطعاتشم تو بازار هست (مثل هیوندای قطعاتش گرون قیمت نیست)

      MG میتونه بازار خوبی دستش بگیره .الانم که دیگه ماشین داره میره بالا میتونه با قیمت گذاری مناسب جای پای خودشو حفظ کنه …

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سجاد

        ۱ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (203 ديدگاه)

        فکر کنم تاثیر اصالت انگلیسی ش باشه … ;) ;) ;)
        من خیلی دوستش دارم .. هرچند باز هم همچنان گران تر از بازار جهانی داره عرضه میشه و از طرفی عده ای ابهت ـش رو از همرده های کره ای ش کمتر می دونند .. که البته ابهت و این حرفا تو این رنج قیمتی برای من اصن اهمیتی نداره

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. محمد

    ۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (212 ديدگاه)

    به این میگن استراتژی موفق ودرست خودروی عالی از نظر فنی و قیمت مناسب اگر با خدمات پس از فروش مناسب هم همراه بشه مساوی است با موفقیت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Jon Snow

    ۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (147 ديدگاه)

    منتظر معرفی کامل شوالیه هستم :D

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. سام سامی

    ۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (74 ديدگاه)

    موتور 2 لیتری توربو و گشتاور 350 تایی!!!!! گیریبکس دو کلاچه!! سیستم تعلیق عالی…و البته طراحی جذاب(که البته امری سلیقه ای هستش) همه در یک پکیج تحت عنوان ام جی جی اس. قطعا در صورت مدیریت درست مدیا خیلی حدف ها برای گفتن داره و واقعا تا محدوده قیمتی خیلی بالاتر تک هستش.
    بنظرم محصولات ام جی هنوز هم جا دارند تا در ایران بیشتر شناخته بشن. اگر چه همین عدم شناخت باعث شده که بازار دست دوم خوبی نداشته باشه (صد البته نسبت به گذشته بهتر شده)
    دورد بر عاشقان خودرو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. شایان

    ۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1355 ديدگاه)

    همین مونده ام جی هم متعصبین خودشو داشته باشه ام جی تو مایه هایه جیلیه همین والا قیمتش اینقدر نبود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. afish

      ۲ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (32 ديدگاه)

      با عرض ادب دوست عزیز همونطور که شما نسبت به ام وی ام 110 و محصولات چری تعصب ویژه ای دارید برند ام جی از نظره شما چینیی و به احتماله زیاد جگوار و رنج رووره از نظره شما هندی هم متعصبینه خودشو داره در ضمن والا نون بربریهم قیمتش اینقدر نبود

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شایان

        ۲ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (1355 ديدگاه)

        من نسبت به چینی ها تعصب دارم؟افشین خان من پست قبلی شوخی کردم آخرم گفتم ضمنا چه ربطی به جگوار و لندرور(اسمش اینه) داره جگوار و لندرور و اینقدر ارزون و مفت بهت میدن حتی مدل چینیش که چند روز پیش پدال زحمتشو کشید گذاشت هم اینقدر ارزون نیست پس بدون که نون بربری که هیچی نداره اونقدر مفت میگرفتیم اینقدر گرون شده این معلوم نیست از کجاش زدن که اینقدر ارزونه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. شایان

          ۲ شهریور ۱۳۹۴
          سوابق: (1355 ديدگاه)

          مرسی برو بچ لایکر و دیس لایکر از اقتدارتون خوشم میاد

          موافقم 0
          مخالفم 0
  6. سعید

    ۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (477 ديدگاه)

    سوبارو با وجود ام جی و سبد پر محصول و قیمت های منصفانه اش باید از بازار ایران بکشه بیرون وگرنه هیچ شانسی نداره در ثانی مطمئنم با این قیمت های سوبارو مردم میرن لکسس و تویو تا میگیرن که میشناسنشون نه سوبارو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. HELL CAT

    ۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (196 ديدگاه)

    من رشتم مکانیکه و تعمیرکاری هم میکنم خلاصه که مهندسی ام جی عالیه بجز گیربکسش که کمی نقص داشت که نمیدونم بر طرف شده یا نه ولی تعلیق عقبش doble wish bone هست که تو این رنج قیمت فوق العادست واقعا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. امیرحسین

    ۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (337 ديدگاه)

    ام جی برای آدم های که میخوان از رانندگی لذت ببرند بهترین و اقتصادی ترین گزینه هست.در زمینه سواری راحت که اصلاً ایرادی نمیشه گرفت
    ام جی 6 نیوفیس با ارتقاء کیفیت مواد داخلی بسیار زیباتر شده
    حتی مدل ارزون قیمت ام جی 3 هم خواستنی هست.
    اما جی gs که با توجه به امکانات و همکاری اش با جنرال.موتورز و فولکس‌واگن هیچ حرفی باقی نمیذاره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. ahmad

    ۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (9 ديدگاه)

    ام جی 6 رقیب هیوندا سوناتا وکیا اپتیماست ولی هم تکنولوژی بالا وقیمت کمتر دارد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. آیدین

    ۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (82 ديدگاه)

    به احتمال 50% ام جی در ایران مونتاژ بشه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. me84

    ۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    یه همسایه داشتیم که MG550 داشت. یه بار ازش پرسیدم که راضیه یا نه، بهم گفت که مردم این ماشینو نمیشناسن وگرنه کسی سراغ سوناتا و اپتیما نمیره با اون قیمتهای الکی گرون. البته من که توش نشستم زیاد از داشبوردش خوشم نیومد. یه خورده بنظرم قدیمی بود. ولی کیفیت متریالش خیلی خوب بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. sunmartin

    ۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    قیمت این خودرو چینی بالاست و نام بریتانیا برای سالهای دور بود بصورت منطقی باید قبمتی در حد سایر چینی ها میداشت اما خوب دوسداران ام جی این برند ضعیف و کم تیراژ نمیخوان قبول کنند ام جی یک خودروی چینی هست و این خودرو را حتی برتر از کره ای میبینند اما در هیچ تست و مجله معروف خودروییی شرکت نکرده و مقامی نداره کیفیت MG در بخش ماتریال داخلی خیلی پایین و نامید کننده هست بعنوان مثال ام جی 3 با قیمت نجومی 73 ملیونی در این سگمنت موتور قدیمی و دنده نیمه اتومات یک شکست کامل هست نمونه دیگه کمبود قطعات و مشکل گیربکس سری های قبل از mg gs است که تاخیر زیادی در شتاب اولیه دارن میتوانید صحت صحبت های منو در آپارت جستجو کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « شاهین . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۱ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (137 ديدگاه)

      چی میگی برای خودت؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ali

      ۱ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (969 ديدگاه)

      آقای سان مارتین شما چرا این همه وقت میزاری که اطلاعات غلط بدی برادر، بجاش برو به شرکت ام جی انگلستان که تو سایتش سند کتبی گذاشته این خودرو کاملا انگلیسی هست و تو چین تحت لیسانس تولید میشه، به اونها بگو، اونا رو راضی کن
      اونوقت خیلی از مشکلاتت حل میشه :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. محمدرضا♥BMW♥

      ۱ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (290 ديدگاه)

      جناب sunmartin از کامنتاتون معلومه یا کم سن هستید یا مثل کم سن ها :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. مروت

      ۱ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (57 ديدگاه)

      سان مارتین عزیز، ضمن احترام به نظراتت توی همه مطالب راجع به ام‌جی توی همه سایت‌های خودرویی نظرات منفی میدی!!! واقعاً نمیدونم چرا؟ من نه ام‌جی داشتم نه ماشین کره‌ای. برحسب علاقه و مطالعه و سرچ تو سایتهای ایرانی و خارجی متعدد و تحقیق راجع به این خودروها از مراکز تعمیراتی و اونایی که داشتند، در کل جمع‌بندی من اینه که بدون توجه به قیمت باز هم ام‌جی ارزش خرید بیشتری نسبت به سوناتا و اپتیما داره. دست کم من برای خودم مطمئن شدم. البته هنوز اوضاع بازار دست دوم ام‌جی چندان جالب نیست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. وحید

    ۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (325 ديدگاه)

    این ام جی لایک داره بیاد تو بازار می خرمش به احتمال زیاد رو به پایین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. Archi KHAN

    ۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    علیرغم دیس های احتمالی فراوان …
    من ASX را به این ترجیح میدم “” با اینکه ژاپنی باز نیستم “”

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Archi KHAN

      ۱ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (2167 ديدگاه)

      والا جدا از مقاله و لایک و دیسلایک های دوستانی که حتی 1 بار هم ام جی سوار نشدن !
      خواهر یکی از دوستام ام جی 6 داشت. اصلا ازش راضی نبود.
      “”می گفت کاش با صد و خورده ای کرولا یا حتی سراتو یا النترا خریده بودم “”

      متن داخل “” نقل قول از مالک ام جی 6

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. Sina Sabet

    ۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    با درود خدمت همه دوستان
    این برند در ایران توسط نمایندگی عملکرد ضعیفی داشت و درست به بازار ایران معرفی نشد اما روز به روز این برند بیشتر شناخته شده و جایگاه خودش را در بین هواداران این برند به دست اورده و به یکی از خودروها یا به عبارتی یکی از پرحاشیه ترین برندهای موجود در بازار ایران تبدیل شده است.
    تاریخچه کهن و تخصص در تولید خودروها و موتورهای اسپورت و دانش فنی این خودروساز باعث شده که شرکت ام جی تنها با دو محصول جدید اقتصادی خود سریعا در بین رقبا جایگاه خودش را به دست بیاورد و به یکی از مدعیان قدرتمند در کلاس خود تبدیل شود، طوری که در کشور مادر و بازار رقابتی انگلستان با حضور برندهای معتبر و با تجربه توانسته به موفقیت های چشمگیری توسط کارشناسان و دارندگان این خودرو به دست اورد.
    این برند با حمایت مالی گروه چینی در صدد بازگشت به دوران اوج خود بوده و با استفاده از برنامه های هدفمند و هماهنگ شده اینده روشنی در انتظار خود خواهد داشت.
    برای اطلاع خوانندگان باید بگم ، مالک فعلی این برند گروه سایک چین بوده و تمامی خودروها در کارخانه گروه سایک در چین و تایلند تولید شده و در کارخانه سابق ام جی در انگلستان مونتاژ می شوند، البته تمامی فعالیت و روند تولید مطابق با نظارت ام جی بوده و مهندسی خودرو، طراحی و کانسپت و تولید نمونه اولیه در دفتر اصلی در انگلستان توسط تیم ام جی انجام می شود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. امیرحسین

    ۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (337 ديدگاه)

    جناب سن مارتین در سایت دیگری هم به تخریب ام جی میپردازند و دروغ های عجیب از میگن و وقتی دروغ هاشون رو شده آمدن پدال تا دوباره شروع به تخریب کنند
    برای نمونه آقای سن مارتین گفتن که هیچ مجله معتبر ام جی رو تست نکرده!!!با یک سرچ ساده میشه دروغ ایشون رو فهمید
    ام جی 6 جدید از گیربکس کلاچ دوبل 6 دنده استفاده میکنه که هیچ تاخیری نداره
    دوست دیگه ای گفته که ام جی فرقی با جیلی نداره!!!پسر خوب یکبار ام جی رو کنار جیلی بذار تا تفاوت رو ببینی.به خدا هر کودکی این تفاوت رو حس میکنه و نیاز به بحث فنی نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. محمدرضا♥BMW♥

    ۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (290 ديدگاه)

    صد در صد تو رنج 140 تا 180 تومن انتخابم جی اس هست این همه امکانات و تکنولوژی بیشتر با قیمت کمتر و کیفیتش هم بیشتر نباشه کمتر نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ارمان

      ۲ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (1307 ديدگاه)

      یعنی ماشین 180 ملیونی بگیریم بد بگیم ام جی خریدیم؟ نه عزیز اینجوریام نیست
      البته من از این برند سوار نشدم اما بعید میدونم این میزان پول برای این برند دادن منطقی به نظر برسه
      نظر شخصی من اینه که دوستان به امکانات رفاهی نگاه ویژه ای دارند اما کمتر در مورد ایمنی و تستهای تصادف خودرو ها بحث میشه البته اینو کلی گفتم
      با این حال میشه ماشینهای ارزون قیمتی خرید که از اسمو رسم بهتری بهره ببرن که بدونیم قطعاتش کجایی هست و امار خرابی و رضایت سایر مشتری ها به چه شکل هست
      شما یک نفر ماشین باز رو از اروپا و امریکا بیارید بگید ام جی خریدم هیچ شناختی از اون نخواهد داشت .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. Mehrbod

    ۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (247 ديدگاه)

    با سپاس از گزارش ها و تلاش های نوشتاری و دیداریتان ، بسیار سودمند است .
    یک نکته را گوشزد نمایم و آن دگرگونی چهره (فیس لیفت) MG مگنت است که وارد کشور نشده و به زودی شاهد آن خواهیم بود .
    تغییر چهره مگنت را در سایت ام جی تایلند و در بروشور می توان دید که طراحی پشت خودرو ، بسیار گیرایی دارد .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. genius

    ۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1237 ديدگاه)

    از همون اوایل که تازه MG550 اومده بود حس خوبی نسبت به این کمپانی و محصولاتش داشتم و حالا که پیشرفتش رو میبینم بیشتر بهش دلگرم میشم!البته نیاز به توضیح نیست که ما داریم در شرایط بازار ایران ام جی رو میسنجیم الآن دوستان نیان بگن یعنی از بنز و بی ام و و کادیلاک بهتره؟؟؟!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. AHMADREZA

    ۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    خوشم میاد ازش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. شایان

    ۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1355 ديدگاه)

    ام جی نوشناسمش؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. Mehrbod

    ۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (247 ديدگاه)

    در انتخاب و مقایسه ای که چند روز پیش منتشر شد : MG6 جدید و MG3 هر دو در پایگاه autoexpress ، جزو برترین و مناسب ترین خودرو های کلاس خود در سال 2015 جهت خرید انتخاب شدند . جالب است که از خودرو های این لیست ، فقط خودرو های MG ، تویوتا RAV4 ، هوندا CR-V ، بنز و ب ام و در ایران حضور دارند (رنو کپچر هنوز کامل عرضه نشده است) . http://www.autoexpress.co.uk/best-cars/85381/best-new-car-deals-2015

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. Mehrbod

    ۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (247 ديدگاه)

    MG6 جدید یک برنامه نرم افزاری قابل بارگیری در گوشی های هوشمند همراه دارد که inkanet نامیده شده و توانایی آن را دارد تا از راه تماس سه جانبه گوشی با مودم خودرو و مرکز تماس ام جی ، تمامی داده های چگونگی درونی و قرارگیری پیرامونی خودرو را روی گوشی نمایش دهد . از این راه می توانید گوشی همراه را همانند یک دستگاه کنترل از راه دور استفاده کنید و علاوه بر داده هایی مانند مسافت های پیموده شده ، زمان های باز و بسته شدن در ها از جمله در کاپوت و زمان استارت خوردن خودرو ، دمای بیرونی ، چگونگی شارژ باتری ، میزان بنزین و درست بسته شدن در ها و داده هایی دیگر از جمله نمایش محل خودرو و جهت پیمایش (نویگیشن) و همچنین عیب یابی های مربوط به موتور و دمای آن و مهار (کنترل) کارکرد درست عملگر هایی چون کیسه های هوا و ترمز های ضد قفل و … را روی نمایشگر گوشی همراه ببینید . توسط این نرم افزار می توان هشداردهنده های خودرو از جمله عملگر ضد سرقت را مدیریت کرد و نیز محل پارک خودرو را با چراغ ها هشدار دهنده ، یافت . این نرم افزار ویژه خودرو های MG طراحی شده و تحت نام inkanet به ثبت رسیده است .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. Abbas

    ۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (93 ديدگاه)

    با سلام . متاسفانه چون از اول خودروهای بی کیفیت چینی وارد ایران شد نظر منفی زیادی

    روی خودروهای چینی وجود داره . حالا میخواد خودرو تحت لیسانس ولوو سوئد باشه (جیلی )

    یا MG انگلیس . یاحق

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. نریمان

    ۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (138 ديدگاه)

    در مورد انگلیسى بودن این برند نظر شما رو به سایت مادر در انگلیس و مندرجات سوالات و جوابها جلب میکنم :
    http://mg.co.uk/about-mg/faqs
    ARE MGS CHINESE NOW?
    No, all MGs are designed, engineered and final assembly in the UK offices in Birmingham.

    حال اگر برخى اساتید !!!!! همچون سان مارتین خود را معتبرتر از اطلاع رسانى سایت ام جى در انگلیس میدانید ، بنده حرفى ندارم
    استاد سان مارتین که افاضه فضل فرمودند که هیچ سایت معتبرى برند MG رو بررسى نکرده ، البته از دید ایشون احتمالا سایت هاى اتوکار ، اتواکسپرس ، وات کار از اعتبار خاصى برخوردار نیستند و بنگاهى سر کوچه شون حرف اول رو تو دنیاى خودرو میزنه :
    http://www.autocar.co.uk/car-news/motor-shows-shanghai-auto-show/new-mg-gs-suv-show-shanghai-motor-show

    http://www.autoexpress.co.uk/mg

    http://www.autoexpress.co.uk/mg/mg6/61477/new-mg6-2015-review

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. نریمان

    ۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (138 ديدگاه)

    جناب سان مارتین

    شما که فارغ از مستنداتی که ارایه میدم ساز ناکوک خودت را در سایتها میزنی و دریغ از یک منبع معتبر ، هموطن گرامی ، به زبان ساده و شیوا عرض میکنم که نظر شخصی شما به هیچ وجه نمیتواند به تنهایی اعتبار داشته باشد و باید از نگاه سایت ها و کارشناسان تخصصی خودرو موضوع را ارزیابی کنیم . اینکه کیفیت کابین ام جی 6 و 3 پایین هست ، به چه معیاری و در قیاس با کدام رده خودوریی ( ارزان قیمت ، اکونومیک یا لوکس ) و طبق کدام معیار رسمی و استاندارد ، البته برای شما چند مثال میآورم :

    سایت اتواکسپرس :
    انتخاب ام جی 3 و 6 جزو 10 خودروی برتر در بازار فروش انگلستان در کلاس خودشان در سال 2015 :
    http://www.autoexpress.co.uk/best-cars/85381/best-new-car-deals-2015

    سایت اتوکار :

    ام جی 3 بررسیهای سایت اتوکار ۳.۵ ستاره گرفته با هیوندای آی ۲۰ یکی هست . و در سال ۲۰۱۴ جزو ۱۰ خودروی پرفروش در کلاس سوپر مینی در انگلستان شده است .
    http://www.autocar.co.uk/car-review/hyundai/i20
    http://www.autocar.co.uk/car-review/mg-motor/mg3

    سایت carwow :

    مطابق بررسیهای سایت carwow ام جی 3 جزو 10 خودروی برتر انگلیس در سال 2013 انتخاب شده است.
    http://www.carwow.co.uk/blog/carwow-cars-of-2013-766
    http://www.carwow.co.uk/blog/MG3-Review-736

    موسسه درایو پاور :

    بر اساس آمار موسسه Driver Power و رای گیری از 50 هزار راننده در انگلستان به ترتیب 10 خودروی خانوادگی با دوام در انگلیس را به شما معرفی می کنی
    – ام جی 6 در مقام پنجم ایستاد

    http://www.car.ir/news/Foreign-Company/most-reliable-family-cars

    – اتو اکسپرس

    در سال ٢٠١۵ ، همین سایت تخصصى اتواکسپرس ، در نظر سنجى ۶١٠٠٠ انگلیسى ، ام جی 3 در مقام 11 و ام جى ۶ در مقام ٢9 قرار گرفت به شرح ذیل :
    http://www.autoexpress.co.uk/best-cars/driver-power/91218/best-cars-to-own-in-2015
    در همین قسمت با کلیک روی Click here for the full results in an online spreadsheet. ، در بخش Build Quality

    جمع بندی کلی :

    Hyundai i10 – امتیاز 93.59% مقام 4 – کیفیت ساخت (Build Quality ) – امتیاز : 4.71
    MG MG3 – امتیاز 91.96% مقام 11- کیفیت ساخت (Build Quality ) – امتیاز : 4.77
    MG MG6 – امتیاز 90.52% مقام 29 – کیفیت ساخت (Build Quality ) – امتیاز : 4.47
    Kia Cee’d – امتیاز 89.91% مقام 39 – کیفیت ساخت (Build Quality ) – امتیاز : 4.63
    Kia Rio – امتیاز 89.07% مقام 60 – کیفیت ساخت (Build Quality ) – امتیاز : 4.49
    Kia Sportage – امتیاز 86.47% مقام 122 – کیفیت ساخت (Build Quality ) – امتیاز : 4.49
    Hyundai ix35 – امتیاز 86.38% مقام 124- کیفیت ساخت (Build Quality ) – امتیاز : 4.6
    Kia Picanto – امتیاز 86.24% مقام 126 – کیفیت ساخت (Build Quality ) – امتیاز : 4.46
    Hyundai i20 – امتیاز 82.68% مقام 200 – کیفیت ساخت (Build Quality ) – امتیاز : 4.22

    موارد فوق نشان دهنده آنستکه که ام جی 3 و 6 نه تنها از نظر کلی چیزی کمتر از کره ایها ندارند بلکه از نظر کیفیت ساخت هم کمتر نیستند همچنین ام جی 3 که شما از نظر کیفیت نظر منفی دارید ، مردم انگلستان که در کشور آزاد از نظر انواع خودرو قرار دارند و سایت اتواکسپرس به هیچ وجه با شما موافق نبوده و بلکه از نظر کیفیت ساخت برتر از هیوندایی آی 20 و کیا ریو و پیکانتو میبینند.

    البته این اطلاعات رو برای قانع کردن شما فقط ارایه ندادم بلکه خوانندگان بدانند که دلیل اینهمه ام جی ستیزی پایه و بنیان درستی ندارد .

    در خصوص تجربه شما ، دوستانی که بنده را در فضای مجازی و واقعی میشناسند ، میدانند که در سال 1392 ، یک فورد ادج مدل 2013 پلاک انزلی خریدم ، 2 ماه نگذشته ، در یک مسیر خیابانی با سرعت 30 کیلومتر بر ساعت ، نزدیک ترافیک سنگین که شدم ، ترمز کردم ، ولی ترمز خالی کرد و با اینکه دستی کشیدم ، زدم پشت ماشین جلویی ، مشکل هم از پمپ روغن ترمز فورد بود ، آیا باید بر اثر این اتفاق بگویم که ماشینهای فورد بی کیفیت و چنین و چنان هست ؟
    بلکه همه تحصیلکرده ها میدانند که در مهندسی و ساخت خطا وجود دارد و این خطا در صنایع مختلف دربازه 1 الی 5 درصد مجاز هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. Abbas

    ۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (93 ديدگاه)

    باسلام . دوستان عزیز که متعصبانه و چشم بسته از خودروهای چینی داخل ایران تعریف

    و تمجید میکنید از ایرادات و اشکالات این خودروها هم مطلب بزارید خودرو چینی همان

    خودروی وطنی هست با همان ایرادات فنی و متریال مصرفی ولی بزک شده و ظاهری گول

    زننده . متاسفانه خودم هم جیلی امگرند 7 دنده ای و هم MG 350 داشتم متاسفانه

    نسبت به پولی که پرداخت میکنیم خودرو ی قابل قبولی نیستند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. road

    ۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (57 ديدگاه)

    یکی از دوستانم چند سالیست ام جی 550 داره و بسیار ازش تعریف میکنه و تاحال فقط سرویس های نمایندگی رو انجام داده،
    با اینکه کارکرد ماشین بالاست بسیار بی صدا و پرقدرت بود،
    زیبایی و ابهت از ویژگی های کلیه محصولات ام جی هست که تو همه خودروهاش اصالت انگلیسی ش رو میشه دید و همراه با تکنولوژی های این شرکت تاریخی همراه شده،

    خیلی دوست دارم روزی ام جی 6 نیو فیس رو بگیرم چون هم زیباییش برام تحسین برنگیزه و هم مطابق بررسی های بین المللی معتبر و مجله ماشین فنی، هندلینگ عالی و شتاب فوق العادس هم جذابیتشو بیشتر میکنه

    مقاله سایت پدال خیلی خوب بود
    دوستانی که ام جی دارند این مقاله رو ازدست ندن
    اسطوره ای به نام MG EX 181 با موتور 1500 توان 300 اسب و رکورد سرعت تاریخی 400 کیلومتر
    http://www.car.ir/news/Foreign-Company/mg-ex-181

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Mehrbod

      ۳ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (247 ديدگاه)

      اوج مهندسی خودرو در اسطوره MG گونه EX و MG X Sport ..
      با سپاس از سایت Car ..

      موافقم 0
      مخالفم 0
  29. sunmartin

    ۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    نریمان اطلاعاتت خوب بود و همه مطالعه کردم اما در مورد چینی و یا انگلیس بودن ام جی چند نوع متفاوت دیدگاه وجود داره
    دیدگاه اول میگه چون این برند در ابتدا بتوسط موریس گاراژ در انگلیس ثبت شده و بعدها بعلت بحران مالی به سایک چین فروخته شده همانند برند سانگ یانگ کره ای پس خودرو اصالتا بریتانیایی و با نظارت بریتانی ها مونتاژ و طزاحی میشه
    تفسیر بعدی میگه چون تمامی قطعات چینی هست اعم از انجین و حتی گیربکس (یعنی گیربکس از شرکت های معروف ژاپنی و اتریشی و استرالیایی هست اما تحت لایسنس و در چین تولبد میشه)
    پس خودرو چینی هست و نام انگلیس برای اعتبار بخشی به ایت برند هسا که از سایر چینی های بی کیفیت متمایز بشه
    اما من لینکی بشما میدم که کیا ریو در رتبه 5
    هیوندای اکسنت اول و هیوندای پیکانتو و آی 20در رتبه های بعدی هستند و اثری از ام جی 3 نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mehrbod

      ۳ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (247 ديدگاه)

      به لطف غرض ورزی های برخی دوستان نا آگاه و کم مطالعه ، مقالات و مطالب مربوط به خودرو های MG ، جزو پر بازدید ترین و پر بحث ترین شاخه های پایگاه های خودرویی قرار گرفته اند و نتیجه آن دشمنی های بی پایه و اساس و بی منطق و نیز استدلال های MG دوستان و MG سواران و کسانی که به مطالب علمی و فنی احترام میگذارند ، ایجاد آشنایی بیشتر علاقمندان با ویژگی های واقعی این خودرو و رد مستدل و مستند تمامی دروغ ها و شایعات مربوطه شده است . با سپاس ویژه از تمامی دوستان فنی و واقع بین … و غیر فنی و …

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. pooria

      ۱۹ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      خب پس چرا لینکتو ندادی؟؟؟
      نریمان لینک گذاشت و منبع حرفش رو مشخص کرد
      شما اومدی فقط خراب کنی؟
      من ام جی ندارم ،قصد خرید هم ندارم ولی وقتی کامنتا رو خوندم واقعا مشخصه کیا و هیوندا یه عده رو فرستادن اینجا ام جی رو خراب کنن که بازارشون خراب نشه… فک کنم سال ٩۵ سال سرنوشت سازی برای ام جی باشه،٩۴ هم خیلی خوب رشد کرد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  30. محمد

    ۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (512 ديدگاه)

    ماشیناش واقعا عالی هست….کیفیت خوبی هم داره وتنهاماشین معتبرساخت چین هست چون تمامی قطعات حتی کوچکترین پیچ اتومبیل براساس استانداردهای روز انگلستان هست…تمامی خط تولید و…زیرنظرانگلستان انجام میشه…در واقع یک برند اروپایی هست که چین فقط مونتازش میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا