مینی

تولید ابر قهرمان مینی، شاید دو سال دیگر

شرکت خودروسازی مینی احتمالا تا سال ۲۰۱۹ خط تولید خودروی الکتریکی خود را که پایگاه‌های خبری حوزه خودرو به آن لقب سوپر هیرو (Superhero) داده‌اند، راه‌اندازی می‌کند. آنگونه که چند وب‌سایت معتبر حوزه خودرو از جمله اتوبلاگ و یا موتور۱ آمریکا گزارش داده‌اند این خودرو که پیشتر در قالب کانسپت مینی راکت‌من (Rocketman) در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۱ رونمایی شده ،قرار است به عنوان پنجمین خودروی این برند پس از مینی کلاب‌من، مینی کانتری‌من، مینی کوپر و مینی کوپر کانورتیبل راهی بازارهای جهانی شود.


مینی که سال ۲۰۱۳ از قصد خود برای ساخت یک خودروی کوچک الکتریکی پرده برداشت، در چند سال اخیر تلاش خود را برای توسعه زیرساخت‌های فنی ساخت چنین خودرویی توسعه داده و هم‌اینک بیش از هر زمان به ساخت این خودروی سبز و البته جذاب نزدیک است. وب‌سایت اتوبلاگ درباره این خودرو نوشته، راکت‌من به همراه سوپرلگرا بهترین نمونه کانسپت‌های مینی برای احیا برند خود به عنوان سازنده خودروهای سریع، ریترو و کوچک هستند.


پیتر شوارتزنبرگ مدیر عامل مینی با اعلام رسمی این خبر، تولید این پنج مدل را یک بسته کامل از سوی مینی خواند که در آن به طیف‌های مختلف توجه شده و استراتژی فروش مینی بر مبنای این پنج ابر قهرمان طراحی شده است. جالب است که مدیر برنامه‌های جهانی مینی، سباستین مکنسن در گفتگو با اتوموتیو نیوز اعلام کرده از سال ۲۰۱۹ فروش خودروی جدید و الکتریکی مینی شروع می‌شود. او درباره این مینی الکتریکی گفته :

این خودرو یک نمونه صرفا پاک و برقی با کاربرد اندک نیست چرا که مردم از خرید چنین اتومبیلی پرهیز می‌کنند. مینی الکتریکی جدید یک اتوموبیل واقعی برای استفاده تمام وقت و با بهترین کارایی است که مردم با رضایت تمام آن را می‌خرند.

مینی که پیشتر کانسپت سوپر لگرا را به عنوان یک خودروی روباز برقی به جهانیان معرفی کرده بود، و به زودی از خودروی راکت‌من رونمایی خواهد کرد، احتمالا با استفاده از پلت‌فورم خودروی کوچک و الکتریکی ب.ام.و که در اختیار شرکت مینی قرار گرفته مدل راکت‌من را خواهد ساخت. مینی اخیرا با بستن پرونده مدل پیس‌من و بازطراحی مدل‌ کانتری‌من تمرکز خود را بیش از گذشته روی محصولات سبز و کوچکی گذاشته که آینده بازار‌های بزرگ هستند.

منبع: motor1 insideevs

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

محمدحسین شاوردی

دانش آموخته و خبرنگار حوزه اقتصاد و علاقه مند به صنعت خودرو

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. ali

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (775 ديدگاه)

    طراحی این کانسپت خیلی خوشکله …هم مشخصه که مینی هست چون طراحیش برگرفته از مینی های الانه ….هم خیلی مدرن و زیبا شده… حال کردم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا