میتسوبیشی

حراج یک میتسوبیشی گالانت مسابقه‌ای خاطره‌انگیز

در چند سال اخیر فولکس‌واگن حرف اول را در مسابقات رالی زده است اما قبل از آن مسابقات رالی تحت سلطه سیتروئن فرانسه بوده است. البته در دهه ۹۰ میلادی این میتسوبیشی بود که پادشاه رالی لقب گرفته بود.

 میتسوبیشی گالانت مسابقه‌ای
اگرچه این برند به اندازه رقیب سنتی خود یعنی سوبارو برنده مسابقات نشده اما میتسوبیشی بین سال‌های ۱۹۹۶ تا ۱۹۹۹ چهار بار عنوان قهرمانی مسابقات رالی جهانی را به دست آورده است. البته این آمار شامل عناوین قهرمانی محلی، ملی و منطقه‌ای برنده شده در همان دوران نیست.

 میتسوبیشی گالانت مسابقه‌ای

 میتسوبیشی گالانت مسابقه‌ای
البته این روزها میتسوبیشی فقط به فکر تولید کراس اوورها است اما اگر شما زمان حضور خاطره‌انگیز این برند در رالی را به یاد می‌آورید بنابراین هم‌اکنون هم شاید با این خواندن این مطلب خنده بر لبانتان بنشیند.

 میتسوبیشی گالانت مسابقه‌ای
خودرویی که مشاهده می‌کنید میتسوبیشی گالانت گروه VR-4 A رالی است. البته این خودرو به اندازه لنسر اوو پرچم‌دار نیست ولی در همان سال برنده رالی Côte d’Ivoire Bandama شده است و بهترین موضوع اینکه می‌توان آن را خرید.


به منظور پاس کردن استانداردهای حضور در مسابقات تنها ۵ هزار دستگاه از این خودرو ساخته شده و این مدل مورد بحث نیز توسط مالک فعلی به فروش گذاشته است. او قبلاً به فرانسه رفته و خودروی خود را بازسازی کرده و یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو، سیستم چهار چرخ محرک و فرمان پذیری تمام چرخ‌ها را روی آن نصب کرده است.

گالانت گروه VR-4 A هفته آینده در موناکو و توسط حراجی RM Sotheby’s به فروش خواهد رفت. انتظار می‌رود این الماس ژاپنی با بهایی در حدود ۹۰ تا ۱۳۰ هزار یورو فروخته شود. اگر به دنبال به دست آوردن یک‌تکه از جواهرات پیشین میتسوبیشی هستید می‌توانید یک سر به این حراجی بزنید!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (2774 ديدگاه)

    پدال یه خورده مطالب جذاب تر کار کن.
    بعدشم نمیدونم چرا از سایت تاپ گیر هیچ مطلبی نمیزارید؟؟!!
    یه مدت((کوتاهی)) بود که مطالب و نقد و بررسی ها سریع تر میومد ولی باز هم کند شدین.
    مثلا میشد به جای وقت گذاری برای نمایشگاه خودوری پکن((که ذره ای جذابیت نداشت)) در مورد پروتوتایپ های مک لارن سنا یا فراری پیستا مطلب بزارید.
    اوروس-رنج روور svr -پورشه911 GT3 RS و ……خیلی وقته از پرویوشون گذشته ها.

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. ستار

      ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (145 ديدگاه)

      فک میکنم تا حدی سلیقه ای هس
      فعلا مطالب خودرو های داخلی ظاهرا خیلی برای بازدیدکنندگان جذابتره
      از لایک و دیسلایک ها مشخصه
      با اینکه یک سری ها مخالف مطالب خودروهای داخلی هستن ولی شاید یکسری هام با من هم عقیده باشن که اگه همه مقاله ها در مورد خودروهای پرفورمنس باشه و درکشورمون هیچکدومشو‌‌ نمیتونیم حتی از نزدیک ببینیم مسخره میشه
      شاید برای تینیجر ها جالب باشه بیشتر

      موافقم 2
      مخالفم 0
  2. EVO III

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (22 ديدگاه)

    اوج هیجان و البته ابهت ماشین های میتسو قبل 2000 بود. ماشین های میتسوبیشی یک شخصیت کاملا مختص به خود را داشتند و ابهت رو توی تمامی مدلهای اون میشد حس کرد.
    ولی متاسفانه با شروع دوران جدید و تغییر استراتژی در طراحی ها کلا شخصیت گذشته رو از دست داده و با اینکه ماشین های با عملکرد بالا رو تولید میکنه ولی در ظاهر نمیشه با ماشین های چینی فرق زیادی گذاشت. کاش یه روز به خودش بیاد

    موافقم 0
    مخالفم 1
  3. emad1990

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    منم موافقم نمایشگاه پکن مزخرف بود.
    از شما که گل سرسبد سایت های خودرویی کشورید بعید بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Mercede kaviani

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (551 ديدگاه)

    ا سلام به دوست عزیز شاهین احمد زاده
    وتشکر از مطلب عالی شما در مورد میتسوبیشی رالی خاطره انگیز
    باتشکر دوستدار شما مرسده کاویانی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. NAVID۰۰۹۸

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (10166 ديدگاه)

    من میدونم این چه ماشینیه
    اگر سوارش نَشُدید برای یکبار هم که شده سوارش بشید تا بدونید سواریش از ماشینای ۲۰۰میلیونی هم بالاتره .
    من با مدل ۱۹۹۲ این ماشین رنگ بژ با موتور۱۸۰۰cc خاطره زیاد دارم و اینم بگم صاحب خودرو هنوز ماشینو نِگه داشته و با هیچی عوض نمیکنه در صورتی که خودروهای دیگری در پارکینگ از پژو ، ماکسیما مدل ۸۱ تا بنز s مدل ۲۰۱۲ داره.
    برای همینه میگم میتسوبیشی باید یه طوفان مدریتی راه بندازه تا برگرده به اون زمانی که خودروهاش چیزی از ژاپنیهای درجه یک کم نداشت .
    این ماشین هم نسل تویوتا کریسیدا و هوندا آکورد بود و بنظر من که هنوز ظاهر بینظیری دارند این ۳ خودرویی که وارد ایران میشدند.
    با کریسیدا تجربه رانندگی ۲۰ کیلومتری دارم ولی سواری گالانت کمی شناورتره .
    ولی آکورد ۹۲ میلادی تا حالا سوار نشدم

    موافقم 3
    مخالفم 0
  6. حسین

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (2820 ديدگاه)

    گالانت ، خاطره ، عشق
    و دیگر هیچ!

    موافقم 3
    مخالفم 0
  7. یاس ی

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    ای خدا ااا یادش بخیر، زمان قدیم رانندگی حرفه ای سخت تر از الان بود. الان هم سخته خیلی هم سخته ولی فکر کنید که شما داری توی رالی جهانی رانندگی میکنی ولی باید با دنده دستی کار کنی با سه تا پدال، راننده سر پیچها باید با پای راست همزمان پدال گاز و ترمز را کنترل میکرد وبا پای چپ کلاچ میگرفت یکدست روی دنده بود با یکدست فرمون را کنترل میکرد، الان دنده پشت فرمون با کلی سیستم الکترونیکی به کمک راننده اومده، اگه دسته دنده ای هم باشه گیربکسها ترتیبی یا سکوئنشئال هستند، البته هنوز هم سخته ولی راحت تر از دهه نود شده، کیف میکردم وقتی تصویر دوربین داخل ماشین رالی پخش میشد، مو به تنم سیخ میشد، یادش بخیر یکبار میخواستم توی مسیر مستقیم با یک پا دوتا پدال کنترل کنم که سرم رفت توی فرمون، خلاصه اینکه این ماشین عشق ما می باشد، نسل جدیدتر شاید خیلی باهاش حال نکنه.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. پرهام

    ۳ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (200 ديدگاه)

    این عالیه عالی !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. مجتبی

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان میخوام ی ماشین خوب وکادرست قیمت مناسب البته کیفیت عالی سواری خوب داشته‌ باشه منظورم ماشینهای ده ۱۹۹۲الی۱۹۹۳مثل گالانت یالنسرآیا لوازم یدگی اونها توبازار هستش آیا تا این زمان کیفیت سواریشونودارن یافایده ای ندارن باپیشنهادتان راهنمایی کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا