مورگان موتور

حراج یک مورگان F-Super سه‌چرخ مدل 1947

به‌تازگی اعلام شده که قرار است یک دستگاه مورگان F-Super سه‌چرخ مدل ۱۹۴۷ فوق‌العاده در آینده به حراج گذاشته شود. شرکت مورگان در ابتدا کار خود را با ساخت خودروهای سه‌چرخ آغاز کرد و تا سال ۱۹۳۵ یعنی سالی که اولین خودروی چهارچرخ خود را معرفی کرد، صرفاً به ساخت خودروهای سه‌چرخ می‌پرداخت. بااین‌حال مورگان برای چندین دهه ساخت خودروهای سه‌چرخ را کنار گذاشت تا اینکه در سال ۲۰۱۲ با معرفی مدل ۳ Wheeler مجدداً خودروهای سه‌چرخ نمادین خود را احیا کرد.

am17_r115_001

این مدلی که قرار است به حراج گذاشته شود، در سال ۱۹۴۷ ساخته شده و برخلاف نمونه‌هایی که قبل و بعدازآن ساخته شده و از پیشرانه‌های V شکل دوقلو استفاده می‌کردند، این مدل به یک پیشرانهٔ ساخت فورد مجهز شده بود. موتور مورگان F-Super یک واحد کوچک ۱.۲ لیتری چهار سیلندر خطی بود که تنها ۳۰ اسب بخار قدرت داشت اما برای به حرکت درآوردن این سه‌چرخهٔ کوچک کافی بود. نیروی موتور نیز از طریق یک گیربکس سه سرعتهٔ دستی به تک‌چرخ عقب انتقال پیدا می‌کرد.

پس از جنگ جهانی دوم تنها ۹۲ دستگاه سه‌چرخ توسط مورگان ساخته شده که این F-Super یکی از آن‌ها است. این خودرو در سال ۲۰۰۵ توسط مالک فعلی آن خریداری شد و سپس تحت یک فرایند بازسازی کامل دوساله قرار گرفت. نتیجهٔ این بازسازی سخت را در تصاویر مشاهده می‌کنید که منجر به ارائهٔ خودرویی خیره‌کننده شده است. این F-Super کمی با سه‌چرخه‌هایی که امروزه مورگان تولید می‌کند متفاوت است اما کاملاً جذاب بوده و داشبورد چوبی آن نیز بسیار زیبا است.

am17_r115_004

قرار است این مورگان دوست‌داشتنی و منحصربه‌فرد ماه آینده در حراجی RM Sotheby در فلوریدا به حراج گذاشته شود اما اگر موفق به خرید آن نشوید می‌توانید یک نمونهٔ جدید کارخانه‌ای آن‌را خریداری کنید زیرا شرکت مورگان برخلاف بسیاری از خودروسازان دیگر هنوز هم خودروهایی با ظاهری کلاسیک و قدیمی را تولید می‌کند.

am17_r115_002

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. Alpha

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    اگه پول داشتم تا 15/000 دلار حاضر بودم براش پول بدم. بیشتر نه.
    ازین ماشین های سه چرخ خوشم نمیاد.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. (ali (CHEVY NOVA

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (6797 ديدگاه)

    این ماشین اگه 4 چرخ بود بسیار زیبا تر میشد به نظرم

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. MAHDI

      ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (208 ديدگاه)

      شاید فقط به خاطر تک بودنش یا کمیاب بودنش بیارزه بنظرم بخاطر سه چرخ بودنش زیاد ارزش خرید بالایی نداره ،ولی دقت کردین مالکش چقدر زیبا وبا دقت وبه بهترین نحو ممکن باز سازیش کرده دمش گرم خوشم اومد از سلیقش

      موافقم 1
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا