موتورسیکلت

نگاهی به دوکاتی دیاول 2019: شیطان جدید ایتالیایی

دوکاتی کروزر قدرتمند خود دیاول را درحالی‌که به‌شدت موردبازنگری قرارگرفته است در نمایشگاه میلان (EICMA) به نمایش درآورد.


در نگاه اول متوجه طراحی خشن‌تر مدل جدید نسبت به پیشینیان خودخواهید شد.
بدون شک حذف سیستم اگزوز از سمت راست موتورسیکلت و جایگزینی آن با دو خروجی کوچک اگزوز در پشت موتور، باعث جذابیت بیشتر آن شده است.


دیاول تماماً به رنگ مشکی درآمده است، از این حیث چهره مرموز آن همچون بیگانگانی است که با سفینه‌های فضایی خود کهکشان‌ها را تسخیر میکنند.


دیاول جدید با ورژنی حجیم‌تر و قوی‌تر از موتور دو سیلندر خورجینی تستااسترتا (Testastretta) با حجم ۱۲۶۰ سی‌سی و با سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌های دیزمودرومیک (DVT) به حرکت درمی‌آید. این موتور خروجی برابر با ۱۵۹ اسب بخار در ۹۵۰۰ دور در دقیقه همراه با حداکثر گشتاور ۱۲۹ نیوتن متر در ۷۵۰۰ دور در دقیقه برخوردار است.


شاسی فولادی لوله‌ای در مدل جدید به ساختار عظیم موتور متصل است و تنها وظیفه نگه‌داشتن محور جلو را بر عهده دارد.
فاصله بین دو محور این کروزر قدرتمند برابر با ۱۶۰۰ میلی‌متر است.


ترکیب لاستیک‌ها در دیاول جدید همچون گذشته باقی‌مانده است لاستیک‌های پیرلی دیابلو روسو III با اندازه‌ی ۱۲۰/۷۰R17 برای جلو و ۲۴۰/۴۵R17 برای عقب است.


شیطان دوکاتی در دو مدل عرضه می‌گردد، مدل استاندارد و مدل S که تفاوتشان در کیفیت نهایی و کمک‌فنرها است.


دوشاخ جلو با قطر ۴۸ میلی‌متر و کمک‌فنر عقب که هر دو قابلیت تنظیم کامل رادارند و توسط  شرکت Ohlins ساخته‌شده‌اند بر روی مدل S قرار داده‌شده‌اند.
دوشاخ جلو با قطر ۵۰ میلی‌متر و کمک‌فنر عقب ساخت Marzocchi که هر دو قابلیت تنظیم فشردگی دارند نیز بر روی مدل استاندارد قرار داده‌شده‌اند.


همچون تمام مدل‌های دوکاتی، دیاول نیز از تجهیزات کامپیوتری کارآمد دوکاتی استفاده می‌کند.
این تجهیزات امکاناتی نظیر سه مدل تنظیمات رانندگی و هشت مدل تنظیمات سیستم کنترل کشش به همراه لانچ کنترل و کنترل تک‌چرخ را ارائه می‌دهد.


سیستم ترمز برمبو با همکاری سیستم ABS Cornering EVO ساخت بوش این شیطان سرکش را در جای خود میخکوب می‌کند.

منبع: cycleworld

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

حسین مقدسی

علاقمند به دنیای موتورسیکلت ها، نویسنده و مترجم پدال

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۳۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    خدایا ، چرا ما لیاقت ماشین که هیچی ، موتورم نداریم .
    نگاه چه تیپی داره این موتور ، آدمو دیوونه میکنه .

    موافقم 5
    مخالفم 0
    1. مزدا

      ۱ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (2034 ديدگاه)

      داداش ما لیاقت داریم اگه ایدولوژی آقایون بزاره

      موافقم 5
      مخالفم 0
    2. امیر

      ۶ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      داداش من که یه 125 ندارم چی بگم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Omid

    ۳۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    بالاخره تو نمایشگاه امسال یه موتور واقعا خفن و قشنگ دیدیم

    موافقم 4
    مخالفم 0
  3. مهدی

    ۳۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    چقدر جذاب وزیباست.حس یه محصول گرون قیمت رو داره مثل بوگاتی

    موافقم 2
    مخالفم 0
  4. مهدی

    ۳۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (16 ديدگاه)

    خیلی خیلی جذابه

    موافقم 2
    مخالفم 0
  5. شاهین

    ۳۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1166 ديدگاه)

    بین این مدل موتور ها یعنی نیکد ها، یاماها zf10 بی نهایت جذابه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. Mopar or No Car

    ۳۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    واقعا خفنه
    160 اسب بخار!!!!!!!!!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. Aرmآn

    ۳۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (4 ديدگاه)

    چیز خفنیه خدایی

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. حمیدرضا

    ۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    عجب غولیه دوکاتی که عمرا به ایران نمیاد ما حتی در ارزوی این طراحی هم میمونیم . دقیقا بنلی یه موتورهمین شکلی داره که اسمش 502اس هست ولی خوب اونم نمیتونه وارد بشه چون 500 سی سی حجم داره این که دیگه هیولاست
    قدرت موتورش از خیلی از ماشین ها با توربو بیشتره

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. پژمان

      ۳ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (46 ديدگاه)

      تهران چند تا هستش از همین مدل

      موافقم 1
      مخالفم 1
  9. emad1990

    ۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    پدال دوچرخه فراموش نشه لطفا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. FF

    ۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (15 ديدگاه)

    فقط هارلی دیویدسون

    موافقم 0
    مخالفم 1
  11. Fk

    ۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (232 ديدگاه)

    از ی موتور دو سیلندر ١۵٩ أسب بخار صدو خورده ایی گشتاور میکشه بیرون
    ٢/۵ برابر ی پراید
    اینو اون دوستانی بخونن که دیروز واسه رونمایی که خودرو نظامی شاخو شونه میکشیدن
    میدونم الان هزار تا دلیل بی ربط و دیسلایک نصیبم میشه
    ولی حرف سر اینه خودمو گول نزنیم
    جاش تلاش کنیم که ب پیشرفت برسیم
    کد خدا سالی ٣٠٠میلیارد دلار خرج تحقیقات میکنه
    این پول برای همه أقشار کشوره
    از ی دانشجو گرفته که طرح تحقیقاتی داره که قابلیت شکوفا شدن داره تا ازمایشو طراحی. برای سلاحهای لیرزی
    که این اخری حتی تو بعضی نیروها در حال خدمت هم هست
    بهتره أفق نگاهمون رو وسعت ببخشیم
    دانش جهان بینیمو گسترس بدیم
    تشکر میکنم ازسر دبیر محترم

    موافقم 4
    مخالفم 0
  12. بهنام

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    موتورایه دوکاتی به طراحی زیباشون معروفن و قدرت بالا اما به نطرم تنها ایراده ریزی که همه ی موتورایه دو سیلندرش دارن اینه که تو سرعت پایین صدایه جذابی ندارن با توجه به رقباشون البته

    موافقم 1
    مخالفم 0
  13. سعید

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام و عرض ادب.ببخشید من قدم ۱۷۰ و وزنم هم ۷۰ کیلو هست.ایا این موتور که ارتفاع تا زین ۷۸ سانتی متری و وزن خشک ۲۲۱ کیلویی داره برای من مناسبه؟
    با تشکر

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا