بی ام وموتورسیکلت

حضور موتورسیکلت خودران ب‌ام‌و در CES

از نظر بسیاری از افراد، خودروهای خودران بسیار ترسناک هستند. البته زمانی که خودروهای خودران را با موتورسیکلت‌های خودران مقایسه کنیم، آن‌ها را بسیار امن و راحت خواهیم یافت.


موتورسیکلت‌سازان سطح بالای جهانی در حال کار روی نسخه‌های پیش‌تولیدی از مدل‌های خودران هستند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به موتورسیکلت مسابقه‌ای و خودران یاماها اشاره کرد که برای سریع‌تر راندن در مقایسه با والنتینو روسی اشاره نمود. در سپتامبر سال ۲۰۱۸، ب‌ام‌و نیز با رونمایی از R1200GS سفارشی که می‌تواند بدون موتورسیکلت‌سوار حرکت کند وارد این بازی شد. اخیراً موتورسیکلت یاد شده در رویداد تکنولوژی CES 2019 حضور یافته است.


پس از دیدن ویدئو شاید از خود بپرسید چه کسی در دنیا یک موتورسیکلت خودران را می‌راند؟! جایی که خودروهای خودران به راحتی و به‌صورت ایمنی می‌توانند سرنشینان را به مقصد برسانند، نشستن روی یک موتورسیکلت خودران اصلاً جذاب نخواهد بود. خوشبختانه ب‌ام‌و علاقه‌ای به تولید چنین موتورسیکلتی ندارد.

به جای آن، ب‌ام‌و گفته این R1200GS فوق‌العاده پیشرفته به منظور بهبود ویژگی‌های ایمنی محصولات آتی توسعه یافته است. بنا به گفته‌ی این کمپانی، تکنولوژی‌های نوین باعث خواهند شد موتورسیکلت‌های جدید رفتار راننده را تشخیص داده و موقعیت‌های خطرناک را پیش از وقوع حادثه‌ای تخمین بزنند. در صورت نیاز نیز موتورسیکلت می‌تواند به سوارکار هشدار دهد و حتی مانع از وقوع تصادف شود.


سیستم‌های مرسوم‌تری همچون کروز کنترل تطبیقی و دستیار حفظ وسیله نقلیه بین خطوط نیز می‌تواند در موتورسیکلت‌های آینده بکار رود.


در اکثر بخش‌ها R1200GS خودران شبیه یک موتورسیکلت استاندارد است اما خب از برخی سیستم‌ها و کامپیوترهایی استفاده می‌کند که باعث کنترل آن می‌شود.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۲۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    شگفتاااااا

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. Amir

    ۲۳ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (9 ديدگاه)

    ?. اینو کم داشتیم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. هادی

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    الله اکبر از دست این آلمانیا ?

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا