موتورسیکلت

یاماها 700Ténéré: ژاپنی پرمدعا

یاماها اولین جزئیات در مورد موتورسیکلت ادونچر میان سایز خود را اعلام کرد.
پس از انتظارهای طولانی بالاخره یاماها تولید ۷۰۰Ténéré را تائید کرد. زمان تولید این مدل نیمه دوم سال ۲۰۲۰ میلادی اعلام‌شده است. مدل‌های مخصوص آمریکا در ژاپن ساخته می‌شوند، درحالی‌که مدل‌های اروپایی در فرانسه تولید خواهند شد.


۷۰۰Ténéré یا تینیری با موتور محبوب دو سیلندر موازی CP2 با حجم ۶۸۹ سی‌سی به همراه شاسی جدید که برای فرمان پذیری عالی در گل و روی جاده طراحی‌شده است، برای BMW F850GS و KTM 790 جدید شاخ‌وشانه می‌کشد.


۷۰۰Ténéré باید راضی‌کننده باشد، زیرا MT-07 و XSR-700 با همین موتور عملکرد خوبی از خود نشان داده‌اند.


یاماها توان موتور ۷۰۰Ténéré را اعلام نکرده است اما بررسی توان XSR-700 2018 نشان می‌دهد که این موتورسیکلت توانی برابر با ۶۸.۵ اسب بخار در ۸۹۰۰ دور در دقیقه و ۶۳ نیوتن متر گشتاور در ۶۵۰۰ دور در دقیقه را تولید می‌کند. این مقدار بیشتر از مقدار موردنیاز برای گشت‌وگذاری عالی در مسیرهای خارج جاده‌ای است.


ضرایب دنده‌های گیربکس نیز قابلیت تطبیق‌پذیری مناسبی با شرایط رانندگی مختلف دارند.


شاسی لوله فولادی و سه‌بعدی جدید دارای فاصله محوری برابر با ۱۵۹۰ میلی‌متر است. سیستم تعلیق شامل دوشاخ وارونه جلو به قطر ۴۳ میلی‌متر و کمک‌فنر قابل تنظیم عقب است که هرکدام به ترتیب ۲۱۰ و ۲۰۰ میلی‌متر قابلیت جابجایی دارند.


رینگ‌های ۲۱ اینچی جلو و ۱۸ اینچی عقب با لاستیک‌های Pirelli Scorpion Rally STR پوشانده شده‌اند که ۷۰۰Ténéré  را گزینه‌ای عالی برای ماجراجویی‌های آفرود می‌کند.


پانل‌های بدنه و شیشه جلو به سبک رالی، ۷۰۰Ténéré را شبیه موتورسیکلت‌های ۴۵۰ سی‌سی یاماها در رالی داکار کرده است.
چهار چراغ جلوی LED که با پیکربندی دوبه‌دو پشت شیشه جلو پنهان‌شده‌اند درست شبیه موتورسیکلت‌های رالی و مدل مفهومی T7.


نمایشگر LCD اطلاعاتی نظیر سرعت لحظه‌ای، مسافت طی شده، موقعیت دنده، مقدار سوخت باقیمانده، مسافت قابل‌دسترسی با سوخته باقی‌مانده و مصرف سوخت لحظه‌ای را در اختیار راکب قرار می‌دهد.
سیستم ABS باقابلیت غیرفعال شدن توسط راکب کنترل کامل ترمز چرخ‌ها را به او هدیه می‌دهد.


دو دیسک ۲۸۵ میلی‌متری جلو با همکاری دیسک عقب ۲۴۵ میلی‌متری توان ترمز گیری خوبی را برای این موتورسیکلت ایجاد می‌کنند. تانک سوخت باریک و بلند که تا زیر نشیمنگاه این موتورسیکلت کشیده شده است توانایی حمل ۱۶ لیتر سوخت را دارد.


یاماها قادر به پیمایش ۳۵۰ کیلومتر با یک‌بار سوخت‌گیری است. با چند عمل ریاضی ساده درمیابیم که Ténéré در هر ۱۰۰ کیلومتر ۴.۵ لیتر سوخت مصرف می‌کند. طبیعتاً این عدد مقدار مصرف سوخت روی جاده‌های آسفالت را نشان می‌دهد نه هنگام تاخت‌وتاز درگل و لای.
۷۰۰Ténéré تنها بارنگ سفید یخی (Ceramic Ice) ارائه خواهدشد.

منبع: cycleworld

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

حسین مقدسی

علاقمند به دنیای موتورسیکلت ها، نویسنده و مترجم پدال

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. Mohamad

    ۲۹ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (812 ديدگاه)

    همیشه فکر میکردم یاماها پرافتخارترین برند تاریخچه motogp هستش و هوندا را جا گذاشته اما زمانی که آمار رو دیدم متوجه شدم هوندا هنوزم با اختلاف زیادی اوله و تقریبا دست نیافتنی چون بیش از 20 درصد افتخارات این رشته رو به خودش اختصاص داده، یاماها در مقام دوم ایستاده و سوزوکی و کاوازاکی هم در رده های بعدی اند

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. hami

      ۲۹ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (34 ديدگاه)

      یه بار از یه نفر پرسیدم چرا موتور های قوی (موتور سنگین) وارد نمیشه
      و اگر میشه مثل بقیه کشورها راحت تردد نمیکنه
      جوابش این بود : گفت امکان سرقت یا ترور زیاده با این وسایل
      یعنی این مشکل راه حل نداره توی بقیه کشورها همش داره سرقت و ت… میشه
      واقعا کسی دلیلشو میدونه ؟؟؟؟

      موافقم 7
      مخالفم 1
      1. sina

        ۳۰ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (2643 ديدگاه)

        دقیقا بعد ترورهای دهه شصت استفاده از این موتورها ممنوع شو چون قدرت مانور زیادی داشتن و اکثرا ازشون استفاده میشد.
        خود پلیس از مردم خرید موتورهاشون رو اون موقع گویا به گفته همین همسایه ما

        موافقم 3
        مخالفم 0
        1. Mopar or No Car

          ۳۰ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (1198 ديدگاه)

          اتفاقا موتورهای سنگین ریس و کروزر نسبت به ادونچرهای مثل این یاماها اصلا قدرت مانور تو خیابان های شلوغ رو ندارن.

          موافقم 0
          مخالفم 1
  2. Solid Snake

    ۲۹ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (86 ديدگاه)

    با این میشه از دیوار راست رفت بالا
    عجب کمک فنرایی داره

    موافقم 2
    مخالفم 0
  3. sina

    ۲۹ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    یه همسایه 75 ساله داریم که از قدیم موتور باز بوده اونم به قول خودش موتور سنگین، میگفت من تموم ژاپنی های سنگین رو روندم ولی هیچکدوم یاماها نمیشن. اذعان داشت یاماهایی که داشته گاردن داشته جای زنجیر!!
    من خودم ترجیحم هوندا و کاواساکی هستش البت

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. H

      ۲۹ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (225 ديدگاه)

      راست میگفته منم عموم یه یاماها داره هنوز استارتش کار میکنه بعد این همه کارکرد
      موتورو انگار تازه از کارخونه گرفتی

      موافقم 3
      مخالفم 0
  4. GHOST RIDER

    ۲۹ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (40 ديدگاه)

    واقعا هیجان انگیزه ،باک بزرگ‌،حجم موتور بالا با مصرفی در حد موتور های ۲۰۰سی سی،اطلاعات lcdبرای افرود و مسیرهای دور از شهر عالی هستش

    موافقم 2
    مخالفم 0
  5. حمیدرضا

    ۲۹ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    طراحی این کلاس رو دوست دارم موتپرهاش خوراک مسافت های طولانی هستن همین طور قابلیت های خارج از جادشون خیلی بالاست
    متاسفانه در ایران فکر کنم فقط یه مدل هست اونم ورسیز کاواساکی باشه
    حجم موتور به نظر من بهانست مثل ماشین که میگن حجم بالا نیاد ولی همه سارقا از پراید و ۱۲۵ استفاده می کنن که هم زیادن هم تعمیر و نگهداریشون ساده شده

    موافقم 4
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا