موتورسیکلت

کی تی ام ۱۲۹۰ مدل ۲۰۱۴ [ویدئو]

برای معرفی سوپر دوک R همین یک جمله کافیست: تنها کی تی امی که می توان با آن آسفالت خیابان ها را ترک داد . . . !

2014 KTM 1290 Super Duke R
۲۰۱۴ KTM 1290 Super Duke R

در دوسال اخیر فعالیت کی تی ام، این نکته کاملا مشهودست که فروش سیکلت های خیابانی این کمپانی اتریشی روزبه روز افزایش یافته تا آنجا کارشناسان بازار پیش بینی کرده اند تا پایان ۲۰۱۳ فروش این کلاسش به حدود ۱۱۰,۰۰۰ دستگاه برسد؛ یعنی تقریبا ۵۰% کل فروش سالانه کی تی ام.

اما چه اتفاقی برای کی تی ام افتاده که در چهار سال گذشته فروش خود را بیش از ۳ برابر کرده؟ جواب این سوال را می توان در خط تولید کمپانی یافت؛ جایی که مدلهای فوق العاده جذابی برای مشتریان آماده می شود از دوک های ۲۰۰ و ۳۹۰ گرفته تا ۶۹۰ و یا مدلهای منحصر به فرد ۱۱۹۰ ادونچر R .

کی تی ام درهمین راستا دست به معرفی مدلهای ۲۰۱۴ سوپر دوک R یا بهتر بگوییم ۱۲۹۰ زد؛ همان سیکلتی که سال گذشته در نمایشگاه EICMA میلان به لقب The Beast یا “وحشی” مفتخر شد! همان سیکلتی که کی تی ام از آن بعنوان نسل چهارم سوپر دوک هایش یاد میکند.

انجین ۱۲۹۰ همان انجین ۲ سیلندری مایع/خنکی است که قبلا روی ۱۱۹۰RC8 هم نصب شده بود با این تفاوت که قطر سیلندر آن با ۳ میلیمتر افزایش به ۱۰۸ میلیمتر و کورس پیستون آن نیز با ۲ میلیمتر افزایش به ۷۱ میلیمتر رسیده؛ یعنی حجم انجین آن از ۱۱۹۵ سی سی به ۱۳۰۱ سی سی افزایش یافته است.

سایر مشخصه های مهم ۱۲۹۰ عبارتند از:

  • قدرت ۱۸۰ اسب بخار در دور ۸۸۷۰.
  • گشتاور ۱۴۴ نیوتن متر که حدود ۶۹% آن از دور ۲۵۰۰ در دسترس است.
  • گیربکس ۶ سرعته.
  • وزن ناخالص ۱۸۹ کیلوگرم.
  • شتاب صفر تا ۲۰۰ در ۷.۲ ثانیه.
  • کالیپرهای M50 برمبو با ۴ پیستون در جلو و ۲ پیستون در عقب.
  • باک ۱۸ لیتری.
  • تایرهای دانلوپ از مدل Sport smart² .

در ۱۲۹۰ از ABS های مدل ۹ME ساخت Bosch استفاده شده اما کی تی ام آنها را ارتقا داده طوریکه موتورسوار می تواند آنرا در حالت Supermoto قرار دهد؛ در این حالت ترمز چرخ جلو قوی تر شده اما ترمز چرخ عقب حساسیت کمتری از خود نشان داده و اجازه لغزیدن چرخ عقب را می دهد. کیت ترمزها را هم برمبو ساخته است.

در لیست امکانات الکترونیکی ۱۲۹۰ نام سیستم کنترل کشش نیز به چشم می خورد اما هنوز مشخص نیست که این سیستم همان نسخه جدید MCS یا Motorcycle Stability Control است که روی مدلهای ۱۱۹۰ ادونچر نصب شده یا خیر.

[jwplayer mediaid=”50849″]

کی تی ام ۱۲۹۰ سوپر دوک R تنها در دو رنگ مشکی مات و نارنجی تحویل مشتریان خواهد شد. تنها قیمتی که از این موتور اعلام شده ۱۳,۹۹۹ پوند یا معادل تقریبی ۲۲,۶۰۰ دلار بوده که مختص بازار انگلستان است. مشتریان آمریکایی نیز از بهار ۲۰۱۴ فرصت سوارشدن بر روی این نیکد اتریشی را خواهند داشت.

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. km

    ۲ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (681 ديدگاه)

    برای عشق و حال هم فقط موتور!! لامصب شتابش خیلییی زیاده!!!

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  2. امین

    ۲ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (825 ديدگاه)

    کاش میشد موتور اینو رو ماشینامون نصب کنیم
    ۱۸۰ اسب بخار برای یه موتورسیکلت !!!!!!!!!!

    روی خودروسازیامون کم بشه که موتورشون با حجم ۱۸۰۰cc به زور ۱۱۰ اسب بخار نیرو تولید میکنه (که با توجه به کیفیت بالاشون ، بعد ۱ سال افت هم داره)
    فکر کنم (( اگه )) یه توربو روی موتور ۱۸۰۰ نصب کنن قدرتش حداقل ۶۰ واحد افزایش پیدا میکنه!

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  3. امین

    ۲ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (825 ديدگاه)

    پدال همون جوری بهتر بود!

    نظرات جدیدتر باید زیر نظرات قدیمی تر قرار بگیرن!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. km

      ۲ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (681 ديدگاه)

      منم موافقم حالا همه میان زیر این کامنت پاسخ میدن و کسی که اول نظر داده میره آخر…

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. سردبیر

      ۲ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (761 ديدگاه)

      سلام. در حال اصلاح سیستم نظرات هستیم و انشاالله این مشکلات بر طرف خواهد شد. ممنون از توجه شما.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  4. محسن.د

    ۲ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (1451 ديدگاه)

    قدرت و زیباییش که حرف نداره حتی بهتر از ماشینایی که سوار میشیم! ولی خب ۲۲۶۰۰دلار واسه یه موتور، خیلیه دیگه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. زیگما

    ۳ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (3084 ديدگاه)

    امین واقعا چند سالته و چقدر بی سوادی که فکر میکنی میشه این موتور رو روی ماشین گذاشت؟برات متاسفم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. حسین

      ۳ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (7 ديدگاه)

      فکر نمیکنم یه سایت تخصصی جای توهین و تمسخر باشه
      منم فکر نمیکنم امین با ۴۷۰ تا دیدگاه متوجه نشه که انجین موتور رو نمیشه رو ماشین نصب کرد

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. شاهین

      ۳ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (23 ديدگاه)

      زیگما جان شما رکورد دار دیسلایکی

      یه علتش طرفداریت از هیوندای و کیای بی کلاس و نظرات بی پایه و بی کلاسته

      علت دیگشم مسخره کردنه غولهای تکنولوژی (آلمان و ژاپن) هست

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  6. امین

    ۳ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (825 ديدگاه)

    آقای زیگما (!)
    آقای مهندس
    آقای باسواد
    آقای فنی
    آقای همه چیز بلد!
    .
    .
    .
    شما معنی “کاش” رو نمی دونی؟
    خودم میدونم که موتور ماشین اساسش با موتور، موتور سیکلت فرق میکنه. اون جمله هم برای نشون دادن تعجبم از قدرت این موتور بود!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. محسن.د

    ۳ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (1451 ديدگاه)

    آقا امین،بعضی نظرها ارزش جواب دادنم ندارن!چه برسه به ناراحت شدن! بیخیال…

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. میلاد. فقط المان.فقط بنز.

    ۳ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (6544 ديدگاه)

    درود.
    من هم با امین موافقم.
    اگر یک تغییراتی در طراحیه موتورش انجام میدادند و قابل نصب روی ماشین های کلاس مینی و کلاس Aو B بود خیلی عالی میشد.دقیقا کاری که فیات روی محصولاتش انجام میده.

    ((( ایران و المان )))

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. carbonado aventador

    ۳ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (4234 ديدگاه)

    آقایون زیگما همون مسیحه چون کسی مثل مسیح بلد نیست چرت و پرت بگه . چون یه چند وقتی است که نیست و زیگما هم تازه اومده . شباهت تفکر هردو و دیدگاهاشون رو نگاه کنید!!!!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. یکی میگه...

    ۳ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یعنی این موتور اینقدر تعادل داره!!!وای خدا ببین چی میسازن،اونوقت ما هم موتور تولید میکنیم؟؟
    عاششششششششششششششششششقققققققققققشششششششششششم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. hero

    ۳ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (593 ديدگاه)

    متاسفانه مخاطبای پدال بجای بحث فنی برا هم کری میخونن!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. مهران

    ۴ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (64 ديدگاه)

    توی یکی از ویدئوهایی که تو سایت ktm است نشون داده شده که این موتور توی پیست هم میتونه موتور خیلی عالی ای باشه چون تو این ویدئو می بینید که این موتور به طرز باور نکردنی ای bmw s1000rr روشکست میده.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. جلال

    ۴ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (587 ديدگاه)

    سلام
    موتور سواری هم واسه خودش عالمی داره
    به نظر من هیجانش ۲ برابر ماشینه و همین طور خطرش!!!
    فکرشو کن ۱۸۰ اسب فقط روی ۱۸۹ کیلو وزن!
    چه هیولایی شده………

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  14. عمران

    ۴ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (10 ديدگاه)

    ای جانم ktm هر روز بهتر از دیروز
    کارش درسته

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  15. غلی

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    موتور کی تی ام واقعا عالیه الحق که یک موتور اروپاییه

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  16. ممد

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    حیییییییف که مثل هوندا پلاک نمیکنن وگرنه رو اسفالتا با موتور اسممو مینوشتم.

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  17. qeshmi

    ۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من خودم توی قشم ktm duke 200 سوار میشم جونوره باسه خودش

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
  18. KTM DUKE

    ۱۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پدال لطفا متن ها رو پررنگ تر کن . زمینه هم روشنه کور میشیم تا متنو بخونیم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا