باجاج هند، سومین تولیدکننده بزرگ موتورسیکلت جهان، با تزریق ۸۰۰ میلیون یورو، کیتیام را از ورشکستگی نجات داد و به سهامدار اصلی این برند اتریشی تبدیل شد.
باجاج، کیتیام را از پرتگاه ورشکستگی نجات داد و به سهامدار اصلی آن تبدیل شد. این خبر با اطلاعیهای در بورس هند تأیید شده است. سرمایهگذاری شامل ۶۰۰ میلیون یورو تزریق جدید و ۲۰۰ میلیون یورو وام قبلی است که اوایل سال ۲۰۲۵ ارائه شده بود. این اقدام، پایان دورهای پرتلاطم برای کیتیام را رقم زد که از نوامبر ۲۰۲۴ با اخراج کارکنان در اتریش و توقف تولید آغاز شده بود. مشکلات اصلی کیتیام، تولید بیشازحد و مسائل کیفی بود که شرکت مادر آن، پیرر موبیلیتی AG را به دلیل وابستگی درآمدی به کیتیام، با چالشهای جدی مواجه کرد.
در دسامبر ۲۰۲۴، کیتیام با بدهیهای هنگفت بیش از ۲.۵ میلیارد یورو در آستانه ورشکستگی قرار گرفت و وارد فرآیند بازسازی شد. در فوریه ۲۰۲۵، کیتیام سهام خود در برند ایتالیایی MV آگوستا را فروخت و با طلبکاران به توافقی برای اجرای برنامه بازسازی ۵۷۶ میلیون دلاری دست یافت. در این مرحله، باجاج وامی ۵۰ میلیون یورویی برای راهاندازی مجدد تولید ارائه کرد اما کیتیام همچنان به ۸۰۰ میلیون یورو برای پشتیبانی از تولید و تکمیل نیازهای مالی خود نیاز داشت. اکنون، با سرمایهگذاری اخیر باجاج، کیتیام آماده بازگشت به روزهای اوج خود است. این شرکت قصد دارد ابتدا مدلهای با حجم پایینتر، ازجمله موتورسیکلتهای خیابانی و اندورو ۱۲۵ سیسی و مدلهای ادونچر ۳۹۰ سیسی را به نمایندگیهای سراسر جهان عرضه کند.
گوتفرید نویمایستر، مدیرعامل کیتیام، درباره آینده این برند گفت:
کارخانههای موجود، بهویژه کارخانه اصلی ما پایه موفقیت آینده ما خواهند بود. این به این معناست که ما همچنان کارفرمایی مهم برای کل منطقه باقی خواهیم ماند.
این اظهارات نشاندهنده تعهد کیتیام به حفظ پایگاه تولیدی خود در اتریش و ایجاد ثبات شغلی است. باجاج که از سال ۲۰۰۷ شریک کیتیام بوده، با این سرمایهگذاری احتمالاً کنترل کامل کیتیام را به دست خواهد گرفت. این حرکت نهتنها کیتیام را از ورشکستگی نجات میدهد بلکه باجاج را به بازیگری کلیدی در بازار جهانی موتورسیکلتهای پریمیوم تبدیل میکند.
R
۴ خرداد ۱۴۰۴کار به کجا رسیده باجاج کی تی امو نجات میده
شما فقط به ظاهر خوفناک کی تی ام دوک ۱۲۰۰ نگا کن ابهتو ببین
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۴ خرداد ۱۴۰۴ولوو سوئد به اون عظمت، توسط جیلی خریداری شد و الان سودآوری بهتری داره
باجاج هند هم با تزریق سرمایه میتونه KTM از مشکلات مالی نجات بده
بنلی ایتالیا هم با سرمایهگذاری شرکت چینی، الان سرپا شده، مدتی تعطیل بود
اگر یک شرکت، سودآور باشه و زیان نده، مجبور نمیشه سهام به هند و چین بفروشه
Mohammad
۴ خرداد ۱۴۰۴مشکل شما ها با کشور های شرقی چیه ؟
چرا فکر میکنید غرب خدا هست
لطفاً منژقی صحبت کن انگ و توهمت حمایت از کمونیست یا اسلام و دولتی بودن نزن منطقی صحبت کنیم
امیر
۴ خرداد ۱۴۰۴چون واقعا خداست
شرق مخصوصا چین آشغالی بیش نیست
froG-driVer
۴ خرداد ۱۴۰۴اگر آشغالی بیش نبود که الان خود غرب باهاشون همکاری نمیکرد،باجاج کی تی ام رو تسخیر کرد،
جیلی،ولوو و تاکسی لندن
تاتا،جگوار و رنجروور
و کلی مثال دیگه از بیوک و بقیه شرکتها
مشکل کلیشه هایی هست که تو گوش شما خوندن عزیز برادر…
KOP
۵ خرداد ۱۴۰۴@امیر
واقعیت فعلی دنیا و سیر تاریخی گذار تمدنی ، خلاف تصورات امثال تو را نشان میدهد.
مثال زیاده ، اما فقط ورشکستی مجموعه های اقتصادی در غرب و محو شدن و یا خریداری شدن توسط دیگران ، باید بتونه توجه شما را به واقعیت جلب کنه و یا در آینده با سیلی حقیقت از خواب غفلت بیدار شید.
اگر تاریخ بخونید میبینید که در 5000 سال گذشته تمدن ها ظهور ، گسترش ، شکوفا ، افول پیدا کردند.
یک نمودار سینوسی که که این چرخه تکرار میشود. هیچ چیز همیشگی نیست و زیبایی دنیا در همین تحولات دایمی است.
میتونید تحولات تاریخی در قاره اوراسیا تا اروپا از فینقیه ها تا ظهور فرانکها و امپراتوری مقدس روم
همچنین تاریخ امپراتوری های آفریقا ، آمریکای جنوبی ، آسیا جلب میکنم. آمدند شکوفا شدند و رفتند.
Navid A J
۴ خرداد ۱۴۰۴نسل جدید باهوش ولی احمقن. حالا شما هرچی میخوای از واقعیات براش بگو، در توهمات اینستاگرامی خودش سیر میکنه. خیلی بخواد بگه سرچ زدم از چت جی پی تی میپرسه فکر میکنه دیگه همه چی بلده و مو لادرزش نمیره.
علیرضا
۴ خرداد ۱۴۰۴دورت بگردم اروپا صنعتش ۴۰۰ سال از ما جلوتره شرق داره هندا ۱۲۵ میزنه اونا دوک ۱۳۹۰ سی سی دارن با موتور وی و یه دنیا امکانات کامپیوتری ک به رایدر کمک میکنه ماها حتی تکنولوژی رنگ کردن شبیه اونارو هم نداریم . کی تی ام و یاماها و دوکاتی موتور تولید نمی کنن اونا اثر هنری خلق میکنن.
Mohammad
۵ خرداد ۱۴۰۴عزیز میدونم غرب تکنولوژی بهتری داره حتی کره جنوبی با قدمتی کمتر از هند هم تکنولوژی بالاتری داره ولی شرق هم داره پیسرفت میکنه خودمون رو نبینیم که هر روز داریم بدبخت تر میشیم
اروپا هم از پله اول شروع کرد اومد بالا و به پله موفقیت رسید یه شبه که به اینجا نرسید
مشکل مردم اینه که وضعیت زندگی مون رو به روابط با شرق نسبت میدن و میگن گه زندگی خوبی نداریم بخاطر اینه که روابطمون با غرب کمتره و با سرق بیستر وایه همین هم به کامنت بنده دیسلایک میدن
پدال عزیز تایید کن بی زحمت با قوانین مجموعه پدال مطابقت داره
محمد
۴ خرداد ۱۴۰۴اینایی که چین و هند رو مسخره میکنن لطفاً کارنامه زندگی خودشون هم زیر کامنتشون شرح بدن ما بدونیم این طرفی که از زمین و زمان ایراد میگیره خودش چه دستاوردی داشته ، کجا رو آباد کرده ؟ چه کار مهمی تو زندگیش کرده که دستاورد های بقیه براش اینقدر بی ارزشه؟ در خصوص غرب و شرق هم دیگه تاریخ رو زیر سوال نبرید اون زمانی که غربی ها بدوی بودن و رو درخت زندگی میکردن شرق پر از تمدن های شکوفا بوده ، شکوفایی غرب بعد رنسانس بود و الان دوباره شکوه به شرق داره برمیگرده ، واقعا مشکلتون با پیشرفت بشریت چیه؟
مردیم از خوشی
۴ خرداد ۱۴۰۴باجاج یه موتورسیکلت ساز اقتصادی هندی هست که به لطف بازار بزرگ هند توانسته سومین برند پرفروش باشه
موتور های خوبی داره تو ایران هم هست ولی دو برابر قسمت واقعی فروش میره و ارزش خرید نداره
هاشمی
۴ خرداد ۱۴۰۴هربار اخبار منفی درباره یکی از بهترین تولید کنندگان جهان میاد بعد هنوزم یه عده معتقدند بدون پشتوانه مالی عظیم و رسوندن هزینه های تولید به پایین ترینم حد ممکن بازم میشه میلیونی فروخت برای مثال تسلا
کورش
۴ خرداد ۱۴۰۴حالا ما همچنان بشینیم و هند مسخره کنیم، اینا که پیشرفت نیست ما پیشرفت کردیم
JDM سابق
۴ خرداد ۱۴۰۴بهترین موتور سازی که تو ایران به صورت عمده وارد میشه لوازم داره و ساپورت میشه همین باجاج هند هست
مدل های NS و RSتو ایران خیلی محبوب ان
بعدش sym و بنلی هستن
که همشون با هم دیگه درحده یه سوزوکی GT250 X7 دو زمانه زمان شاهی پرفورمنس ندارن در واقع لوله اگزوزش هم نمیشن، تو شتاب هوندا CB 750 رو میزد ، معروف بود به سوزوکی ایکس مرگ،
جزو معدود دوزمانه هایی بود که شمعش خال نمیزد
بابام یکیشو داشت یادش بخیر
حامد
۴ خرداد ۱۴۰۴ای کاش یه شرکت چینی پیدا بشه سایپا رو بخره
حسن
۴ خرداد ۱۴۰۴خیلی خبر زیبایی بود تبریک میگم به طرفدارای کی تی ام
کی تی ام واقعا دوست داشتنیه امیدوارم موفق باشه
حسن
۴ خرداد ۱۴۰۴بهترین تصمیم را گرفتن اگه موتور پایه نفروشی نمیتونی سرپا بمونی باجاج هم متخصص موتورهای کم حجمه بازاریابیش هم محشره جمعیت هدفش را هم داره پس موفق میشه
اصلا اتفاق بدی نیست چین و هند بازار هدف دارن 3 ملیارد برای دو کشور
متاسفانه اروپاییها حتی با اتحاد و یکی شدن هم نتونستن اتحاد مالی و جمعیتی بدست بیارن کشورهایی به شدت طمعکار و برند پرست که حاضر نیستن اجازه بدن برند کشور دیگه تو مملکتشون اوج بگیره برا همین یا وابسته به امریکان یا هند و چین
چین داره همه را قلع و قمع میکنه فعلا مونده هند و امریکا هند هم از دست بره 50 درصد برندهای اروپایی نابود میشن
کی تی ام کار درستی کرد هم از ورشکستگی و نابودی نجات پیدا کرد هم پول گرفته 800 ملیون یورو از بمب اتم هیروشیما قویتره هم بازار 2 ملیاردی برای موتورهای کوچک پیدا کرد
محمد
۴ خرداد ۱۴۰۴در این جابهجایی قدرت و رقابت شرق و غرب صنعت ما مانند یک عقب مانده ذهنی به آسمان نگاه میکند چقدر بدبختیم ما که حتی پیچ آلات این موتور های قراضه بی کیفیت را از چین وارد میکنیم هزار شرکت بی خاصیت پرمدعا درست شده ولی دریغ از تولید ، بی کیفیت ترین از چین بیار سرهم کن به سه برابر به این مردم بفروش