موتورسیکلت

موتورسیکلت الکتریکی زیرو DSR/X مدل ۲۰۲۳ رونمایی شد

شرکت زیرو با محصول جدید DSR/X وارد کلاس موتورسیکلت‌های ادونچر می‌شود. این موتورسیکلت مدل ۲۰۲۳ از قوای محرکه الکتریکی و باتری نسبتاً بزرگی استفاده می‌کند و دارای تجهیزات الکترونیکی ساخت شرکت مشهور بوس است. زیرو DSR/X که با رنگ‌های سبز و سفید عرضه می‌شود از طراحی خاص محصولات کلاس ادونچر سود می‌برد. ما با موتورسیکلتی نسبتاً قدبلند و با ظاهر خشن روبرو هستیم. البته ویژگی‌های این محصول جدید به ظاهر آن محدود نمی‌شود زیرا مدیرعامل زیرو می‌گوید فرایند توسعه DSR/X بیش از ۱۰۰ هزار ساعت زمان برده است.

نیروبخش این موتورسیکلت پیشرانه الکتریکی جدیدی است که زد فورس ۷۵-۱۰X نام دارد و قدرت و گشتاور آن به ۱۰۰ اسب بخار و ۲۲۵ نیوتون متر می‌رسد. پیشرانه یاد شده با باتری ۱۷.۳ کیلووات ساعتی همکاری می‌کند. این باتری را می‌توان بزرگ‌ترین باتری نصب شده در یکی از محصولات زیرو قلمداد کرد. حداکثر سرعت این موتورسیکلت الکتریکی به ۱۸۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و با یک‌بار شارژ و سرعت پایدار ۱۱۲ کیلومتر در ساعتی می‌تواند مسافت ۱۳۷ کیلومتری را طی کند. درصورتی‌که مالک بیشتر به ترددهای شهری بپردازد شعاع حرکتی موتورسیکلت زیرو حدود ۲۹۰ کیلومتر خواهد بود. البته عملکرد DSR/X از این نظر خیلی خوب نیست زیرا بی ام و R 1250 GS شعاع حرکتی بیش از ۵۹۹ کیلومتری دارد. همچنین شارژ ۹۵ درصد ظرفیت باتری این موتورسیکلت با شارژر سریع ۶ کیلوواتی حدود ۱ ساعت طول می‌کشد هرچند اگر بخواهید باتری را به‌صورت کامل شارژ کنید نیم ساعت دیگر باید منتظر بمانید. وزن این موتورسیکلت هم به ۲۴۷ کیلوگرم می‌رسد.

به گزارش پدال و به نقل از اتوبلاگ، شرکت بوش نیز بسته کاملی از سیستم‌های الکترونیکی را برای این موتورسیکلت تدارک دیده است. این سیستم‌ها شامل ترمز و کنترل هلد ارتباط یافته با یکدیگر است که باعث می‌شود DSR/X در ترمزهای ناگهانی پایدار بماند. زیرو همچنین سیستم‌عامل سایفر III+ را با حالت پارک معرفی کرده که باعث دنده‌عقب گرفتن موتورسیکلت در سرعت‌های پایین و مانور بهتر آن در فضاهای تنگ خواهد شد. ارتباط با گوشی هوشمند نیز یکی دیگر از ویژگی‌های محصول جدید این شرکت است. زیرو DSR/X الکتریکی از هم‌اکنون قابل خریداری بوده و قیمت پایه ۲۴۴۹۵ دلاری دارد. برخی آپشن ها همچون کیف‌های جانبی، فلاپ محافظ و… نیز در دسترس خریداران قرار دارند. همچنین ماژول شارژ سریع نیز باعث می‌شود سرعت شارژ باتری دو برابر شود.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (553 ديدگاه)

    خیلی گرونه
    نمی دونم مشتری چرا باید موتورسیکلت برقی بخره
    وقتی عملکرد فنی تفاوتی با موتور بنزینی نداره و قیمت هم دو برابر گرونتر
    در خودروهای الکتریکی واقعا شتاب گیری و آرامش سرنشینان، خیلی متفاوت از مدل بنزینی هست

    موافقم ۲۲
    مخالفم ۳
    1. ۹۱۱

      ۲۹ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (176 ديدگاه)

      بله چرا یک نفر یک باید موتور برقی بگیره، بنزینیش بهتره. قیمت هم که اگر یارو برقی دوست داره یکم بزار روی پولش یک ماشین بخره. چه کاریه اینو بخره.

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
    2. شاهین

      ۲۹ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (4116 ديدگاه)

      سلام اقای اشتری
      واقعا برای منم جای سواله چرا موتور ادونچر باید برقی باشه؟ حالا اسکوترهای شهری یه چیزی ولی با این شعاع حرکتی و اینا فکر نمیکنم خیلی تو طبیعت کاربردی باشن.
      تب الکتریکی سازی دیگه خیلی جلو رفته بنظرم 😁😁😁

      موافقم ۱۶
      مخالفم ۱
  2. مهدی

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (60 ديدگاه)

    با این برد عملا به درد ماجراجویی نمی‌خوره.طرف باید موتور را با وانت ببره به محل مورد نظر بعد ازش استفاده کنه!

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۱
    1. ۹۱۱

      ۲۹ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (176 ديدگاه)

      برد که هیچی، قیمت رو ببین.

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
  3. محمد

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (746 ديدگاه)

    قیمت بالا وزن بالا ویژگی فنی نه چندان جالب در مقایسه با همرده های بنزینی ، برعکس ماشین های برقی که دارن به یک بلوغ نسبی میرسن موتورسیکلت های برقی انگار عجله ای برای پیشرفت ندارن

    موافقم ۵
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا