میز خبر

میز خبر: از حاشیه‌های فروش مزدا 3 تا جدیدترین قیمت وارداتی‌ها

سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد: بر اساس بررسی‌های مقدماتی پیرامون شیوه فروش خودروی مزدا ۳، هنوز تخلفی احراز نشده است اما این به منزله تأیید نهایی فرآیند فروش نیست.

مزدا 3 نیو سدان
به گزارش پدال و به نقل از ایرنا، این سازمان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در صورت بررسی و احراز تخلف احتمالی، بدون هرگونه مسامحه برخورد قانونی لازم معمول خواهد شد. احمد فاردار، مدیرکل نظارت بر کالای فلزی و معدنی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان چند روز پیش اعلام کرد: بررسی‌های مقدماتی نشان می‌دهد بیش از ۲۰۰ هزار نفر در ساعت و تاریخ یاد شده (۹ صبح چهارشنبه، سوم مرداد) برای پیش‌خرید تعداد محدودی مزدا ۳ (یعنی تنها ۲۷۰ دستگاه) به سایت فروش مراجعه کردند. قیمت بازار آزاد مزدا ۳ قدیمی که البته هنوز توسط گروه بهمن با نام جدید به فروش می‌رسد، اکنون با بازارگرمی‌های اینچنینی از مرز ۲۲۰ میلیون تومان هم گذشته است. پیش از این محمد شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت در توئیتی درباره تخلف‌های احتمالی در ثبت‌نام این خودرو نوشت: چگونگی پیش‌فروش مزدا ۳ گروه خودرو بهمن به دلیل حاشیه سود و قطع و وصل‌های مشکوک بحث‌برانگیز شده؛ بر این اساس به مرکز روابط عمومی وزارتخانه دستور دادم با همکاری سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با بررسی روند پیش‌فروش، نسبت به شفافیت فهرست خریداران اقدام و اگر تخلفی رخ داده به سازمان تعزیرات معرفی کنند. قضاوت اینکه چرا گروه بهمن تنها پیش فروش ۲۷۰ دستگاه را انجام داده به شما می‌سپاریم. هرچند این روشی است که سایر خودروسازان و خودروفروشان داخلی نیز در آن به درجه استاد تمامی رسیده‌اند.

  • تولید محصولات رنو ادامه دارد

ایسنا نوشت: رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی تأکید کرد تولید محصولات رنو متوقف نخواهد شد.

سرنوشت پژو 206 در انتظار تندر؟
محمدرضا نجفی‌منش اظهار کرد: شرکت رنو نیز همچون سایر شرکت‌های بین‌المللی از تحریم‌ها متأثر خواهد شد، اما برخلاف آنچه گفته شده فعالیت‌هایش را در ایران متوقف نخواهد کرد. وی با بیان اینکه البته فعالیت‌های رنو نیز تحت تأثیر تحریم‌ها قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: تحریم‌ها باعث ایجاد مشکل در نقل‌و‌انتقال مالی خواهد شد که خود موجب کاهش سطح فعالیت‌ها می‌شود. رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی ادامه داد: طبق بررسی ما سطح فعالیت‌های رنو در ایران به دلیل تحریم‌ها و مشکلات نقل‌و‌انتقال مالی کاهش خواهد یافت، اما به‌هیچ‌وجه قطع نخواهد شد. وی افزود: بنابراین برخلاف آنچه گفته شده تولید محصولات فعلی رنو در ایران شامل خانواده تندر ۹۰ و ساندرو همچنان ادامه یافته و متوقف نخواهد شد. نجفی‌منش با بیان اینکه رنو تمایلی به کاهش فعالیت‌های خود در ایران ندارد، ‌تصریح کرد: بااین‌حال تحریم و مشکلات نقل‌و‌انتقال مالی فعالیت‌های رنو در ایران را محدود خواهد کرد. پیش از این اخباری مبنی بر احتمال توقف تولید محصولات رنو در ایران در نیمه دوم سال جاری میلادی، منتشر شده بود.

  • جزئیات اعلام‌جرم قاچاق علیه واردکنندگان خودرو

تسنیم نوشت: بعد از نهایی شدن تحقیقات در پرونده تخلفات ثبت سفارش خودرو، علیه ۵۳ شرکت واردکننده با ۱۲۴ اظهارنامه وارداتی، مدیران و عوامل دخیل در فساد مذکور اعلام‌جرم صورت گرفته است.


جزئیات پرونده فساد در ثبت سفارش‌های خودرو برای نخستین بار در فروردین‌ماه سال جاری به‌صورت رسمی از سوی این خبرگزاری منتشر شد. جمع‌بندی محرز شدن فساد از اسفندماه سال ۹۶ انجام شده بود، اما در نهایت در آغاز سال جاری گمرکات کشور مکلف شدند علیه شرکت‌های متخلف واردکننده بعد از نهایی شدن تحقیقات اعلام‌جرم انجام دهند.

بعد از شدت گرفتن نظارت‌های رسانه‌ای و پیگیری‌های انجام شده از سوی مراجع نظارتی و ورود مستقیم رئیس‌جمهوری، در نهایت پیگیری پرونده در گمرکات اصلی که ۶۴۸۱ خودرو به آن‌ها وارد شده بود وارد مرحله جدیدی شد و این گمرکات علیه ۵۳ شرکت واردکننده اعلام‌جرم انجام دادند.

گفتنی است این اعلام‌جرم طی روزهای اخیر و بعد از تکمیل تحقیقات وزارت اطلاعات به عنوان ضابط خاص دستگاه قضا در خصوص نحوه انجام ثبت سفارش خودروها در سامانه ثبت سفارش سازمان توسعه تجارت انجام شده است؛ ۵۳ شرکت مذکور که اسامی آن‌ها طی روزهای آتی منتشر خواهد شد ۱۲۴ اظهارنامه وارداتی ترخیص قطعی و در جریان در گمرکات داشته‌اند که اعلام‌جرم علیه آن‌ها انجام شده است. پیش‌تر نیز اعلام شده بود که از خودروهای مذکور تنها ۱۹۰۰ دستگاه از گمرکات ترخیص شده و مابقی با وجود اظهار توقیف شده‌اند. در بخشی از اعلام‌جرم تجمیع شده که در شعبه ویژه مستقر در تهران رسیدگی به آن انجام خواهد شد، به نقش عوامل دخیل در ثبت سفارش‌های غیرقانونی نیز اشاره شده که قطعاً مدیران صنعت، معدن و تجارت هم به عنوان متهم یا معاونت در ارتکاب جرم در این پرونده وجود دارند.

بنابراین و بر اساس شکایت گمرک، علاوه بر شرکت‌های سودجو که ممنوعیت ثبت سفارش واردات خودرو را دور زده‌اند، مدیران متخلف در وزارت صنعت نیز باید در این خصوص به مراجع قضایی پاسخگو باشند. بر اساس این گزارش، از آنجا که ثبت سفارش‌ها در فرآیند مجرمانه انجام شده، دو اتهام برای افراد و شرکت‌های متخلف در این پرونده از سوی گمرک ایران در نظر گرفته شده، اول موضوع جعل رایانه‌ای و استفاده از مجوزهای مجعول برای واردات و بحث دوم موضوع قاچاق خودرو است. درصورتی‌که دستگاه قضا قاچاق کالا را در این پرونده محرز بداند کلیه خودروهای توقیف شده به سازمان اموال تملیکی تحویل داده خواهد شد تا در فرآیند صادرات مجدد قرار بگیرند.

همچنین گفته شده معاون وزیر صنعت در پرونده تخلفات واردات خودرو نیز بازداشت شده و البته با قرار وثیقه آزاد شده است. سخنگوی قوه قضائیه هم در این باره گفت: افرادی البته دستگیر شده‌اند و الان هم در بازداشت هستند و اینکه آیا دستگیری‌ها منحصر به همین افرادی که فعلا بازداشت هستند، می‌شود و یا اینکه بعدا افراد دیگری هم بازداشت می‌گردند، موضوعی است که بعدا در تحقیقات روشن می‌شود.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی جدیدترین آمار دستگیری‌ها نیز گفت: این‌ها البته دو دسته هستند که یک دسته در تهران دستگیر شده‌اند که قبلا ۱۳ دستگیری داشتیم که ۵ نفر نیز اخیرا بازداشت شده‌اند و دیروز حکم جلب افرادی داده شده که اگر افراد دیگری در این فاصله زمانی دستگیر شده‌اند، بنده اطلاع ندارم؛ ولی ابتدا ۱۳ نفر در بازداشت بودند و ۵ نفر هم اخیرا دستگیر شدند که بازداشت هستند. البته تعداد کسانی که ممکن است دستگیر شده باشند و با قرار آزاد شده باشند و یا احضار شده، ولی منجر به بازداشت‌شان نشده، بیشتر است، ولی کسانی که در بازداشت هستند، همان تعدادی است که عرض کردم.

همچنین رئیس پلیس فتا نیز گفته که سایت وزارت صنعت برای ثبت سفارش خودروها هک نشده بود.
به گفته وی پرونده واردات این خودروها که در استان هرمزگان تشکیل شده بود به دستور مقام قضایی برای بررسی‌های فنی به پلیس فتا ارجاع شد و بررسی‌های فنی ما در بخش سایبری نشان داد به هیچ وجه هیچ هک در این ماجرا اتفاق نیفتاده است.

در ادامه جدیدترین قیمت خودروهای وارداتی رابرای شما عزیزان آورده‌ایم:

نام خودرو

قیمت (میلیون تومان)

هیوندای سوناتا هیبرید GLS پلاس ۲۰۱۸

۴۳۰
هیوندای توسان ۲۰۱۷ اتوپارک

۴۸۰

هیوندای الانترا ۲۰۱۸

۳۴۵
کیا سورنتو

۶۳۰

کیا سراتو

۳۲۵
کیا اپتیما

۴۵۰

تویوتا راو ۴ فول

۶۳۰
تویوتا هایلوکس دوکابین اتومات

۷۷۰

تویوتا کمری هیبرید

۴۸۰
نیسان جوک اسکای پک

۲۵۵

فولکس پاسات

۵۲۰

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. s ๏ я ๏ u s h

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (101 ديدگاه)

    نمیدونم چرا وقتی قیمت هایلوکس رو میبینم خنده ام میگیره….
    با این قیمتی که هایلوکس داره ، اگه دلار رو 4 تومن در نظر بگیریم میشه باهاش یه s500 و یه بی ام و سری 2 صفر خرید!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (10176 ديدگاه)

    اگر شما تونستین با این قیمتها ماشین بخرید شاهکار کردید .
    بجز الانترا و سراتو که قیمت کمتر دارند اما باقی قیمتها بیش از این حرفهاست .
    هایلوکس هم قیمت درستی درج کردین .
    اما مثلاً اپتیما صفر کیلومتر زیر ۵۰۰ میلیون گیر نمیارین و یا راو۴ مدل ۲۰۱۸ عمان با ۵سال گارانتی و رینگ خرچنگی زیر ۸۰۰ میلیون گیرت نمیاد و….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. morteza

      ۱۱ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (278 ديدگاه)

      به درک از اولشم نمیتونستم بخریم.هیچوقتم نمیتونیم.شاید یه روز ی رفتم اونور یه اسکلاید سفید روز با یه لیدی خوشگل گرفتم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. سام

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (709 ديدگاه)

    تکرار مکررات و گلایه ها و خبرهای تکراری و……سخن تکراری ملال آور و خسته کننده است….شاعر می گوید که سخن نوآر که نو را حلاوتی ست….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. s.h

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (712 ديدگاه)

    ااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا خدااااااااااااااااااااااااااااااااا
    هایلوکس 800 تومن شده
    یا حضرت عباس
    خدا خودت به مردم رحم کن
    از ماست که بر ماست
    خودم کردم که لعنت بر خودم باد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. حمید

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    خخخخخ
    ببایید مثبت فکر کنیم
    تو پیش خرید مزدا تقلب نشده
    قیمت ماشین واقعیه
    خودرو‌یازها اشغال نمیسازند
    رانت وجود نداره
    خخخخخخخ

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نیما

      ۱۱ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (336 ديدگاه)

      گاورها پرواز میکنن
      پرنده ها شنا می کنن
      و ماهی ها هم آب شش ندارن!
      ما هم آدم فضایی هستیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. مهرداد

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (353 ديدگاه)

    شرم ،، ننگ ،، خاک بر سرمون با این ارزش پول !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. بهراد

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (753 ديدگاه)

    نمی دونم یا دیوار کجه یا ما کج میبینیم؟

    همینطور پیش بره پری میشه 50 تومن اِلی هم میشه 100 تومن سانی هم 150 تومن اِسی هم میشه 5 میلیارد (به ترتیب پراید ، ال نود ، ساندرو،اس کلاس)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. محسن

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (249 ديدگاه)

    طعنه زیر پوستی خوبی در مورد بحث قدیم و جدید زده شد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. ADAK

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1841 ديدگاه)

    قضاوت اینکه چرا گروه بهمن تنها پیش فروش 270 دستگاه را انجام داده به شما می‌سپاریم ؟؟
    دلیل چی بوده ؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا