ایستگاه خبر

تهدید دوباره خودروسازان: 7 استاندارد تعلیقی قابل‌اجرا نیست!

انجمن خودروسازان در نامه به وزارت صمت بر عدم اجرای ۷ استاندارد تعلیقی تا پایان تیرماه تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در حالی پایان تیرماه ۱۴۰۲ آخرین‌مهلت خودروسازان برای اجرای ۷ استاندارد تعلیقی است که انجمن خودروسازان در نامه‌ای به منوچهر منطقی معاون وزیر صمت بار دیگر خواستار تأخیر در اجرای این استانداردها شدند و ادعا کردند، اصرار بر اجرای این استانداردها موجب می‌شود، شماره‌گذاری ۷۰ درصد خودروهای سواری پرتیراژ، ۱۰۰ درصد وانت‌های تولیدی کشور و ۵۰ درصد خودروهای تجاری از اول مرداد متوقف شود.

در تصاویر زیر می‌توانیم متن نامه منتشر شده انجمن خودروسازان ایران خطاب به وزارت صمت را مشاهده کنیم.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه‌ها

  1. Scuderia Ferrari

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    کشوری که میتونه هایپرسونیک بسازه ، نمیتونه یه آپشن ESC به ماشیناش اضافه کنه ؟؟
    به امید نابودی کامل خودروسازان ایرانی ….

    موافقم 135
    مخالفم 9
    1. Python

      ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1113 ديدگاه)

      رسما تهدید میکنن که اگر اذیت کنید توقف تولید میکنیم تا قیمتا بی نهایت بره بالا
      دیگه این نهایت گستاخیه

      موافقم 76
      مخالفم 3
    2. A.H MOTORS

      ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (494 ديدگاه)

      یکی ندونه فک میکنه قدرت نظامی مال یه کشور دیگست و خودروسازی مال یه کشور فقیر و بدبخت !

      موافقم 52
      مخالفم 19
      1. محمد

        ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (344 ديدگاه)

        قدرت نظامی هم که … کل قطعات برای کشور های دیگست اینجا سرهم میشه میشه گودرت نظامی میییلی

        موافقم 16
        مخالفم 19
        1. ❤BMW❤

          ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1246 ديدگاه)

          نه که شما سر هم کننده موشک های ایرانی ، از همه چیز خبر داری …

          موافقم 15
          مخالفم 10
    3. رضا

      ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (3 ديدگاه)

      مشکل ما مرم اینه که همیشه توی صف هستیم و هجوم میبریم و هر بنجلی که میخوان بهمون غالب میکنن خوشحالیم . خوشحال از این که موفق شدیم !!!!!!!!!!

      موافقم 22
      مخالفم 17
      1. Aliasg5

        ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (261 ديدگاه)

        شماها هم که یه عده پیام بازرگانی هستید که هرجا حرف از خودروسازی و بدبختی میشه تقصیرو بیندازید گردن مردم ، یه مشت جمله کلیشه ای هم دایما تکرار میکنید هر چیم بشه مردم نمیدونم این حجم از نفمیدن از کجا میاد

        موافقم 17
        مخالفم 5
        1. پویا

          ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1 ديدگاه)

          از ماست که بر ماست ، خوبه برای خودمون ارزش قائل بشیم و برای خرید هر بنجلی صف نکشیم . ارزش ما مردم خیلی بیشتر از این بنجلهایی هست که غالب میکنن .

          موافقم 5
          مخالفم 0
      2. منصور

        ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (36 ديدگاه)

        فکر نمی کنید انداختن مشکلات به گردن مردم برای پرت کردن حواس همین مردم از عوامل اصلی مشکلات ، یک کم نخ نما شده باشه؟

        موافقم 8
        مخالفم 6
    4. محمد

      ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (344 ديدگاه)

      اونم نمیتونه بسازه کل قطعات اصلیش رو وارد میکنه

      موافقم 9
      مخالفم 4
    5. علیرضا

      ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      درست اینه که برعکسش رو بگیم، کشوری که نمیتونه یه ESC بسازه میتونه هایپرسونیک بسازه

      موافقم 8
      مخالفم 2
  2. Kamy

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (686 ديدگاه)

    خدایا بیا منو بخور ⁦⁦:(

    موافقم 31
    مخالفم 10
  3. Kamy

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (686 ديدگاه)

    آخه شما میفهمین استاندارد چیه؟؟؟ گیرم که فهمیدین,استانداردی که صد سال پیش بقیه اجرا میکردن شما هنوز دارداری واسه اجراش چک و چونه میزنین؟؟؟

    موافقم 49
    مخالفم 4
  4. Carlson 84

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آره بابا چه خبره آخر تیر ماه .
    تا ۵ سال دیگه فرصت بدین که آروم آروم از پایه ، آپشن ها جا بیفته .
    اگه هم نه میخاین زودتر نصب بشه این استانداردا ، پس لطف کنین قیمت رو باز ببرین بالا و بالا تر . به سوی بی نهایت و فراتر از آن .

    موافقم 43
    مخالفم 5
  5. Kamy

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (686 ديدگاه)

    جالبیش اونجاست که جلوی واردات و ترخیص بعضی مدلای خارجی از جمله بنز و بی ام و گرفتن چون از نظر اینا استاندارد نبودن… O_o

    موافقم 47
    مخالفم 5
  6. فرزاد

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (281 ديدگاه)

    اگه خودروهای مدرن و تکنولوژیک داخلی از پسِ این استانداردها برنمیان پس وااااای به حال وارداتی‌ها
    بنابراین قضیه‌ی واردات خودروهای دست دوم کـَعـَم پـَم لـَکونته

    موافقم 15
    مخالفم 6
  7. Kato

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (446 ديدگاه)

    می خوایم گرون کنیم….

    والسلام…

    موافقم 27
    مخالفم 4
  8. علی

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (335 ديدگاه)

    بین اینا ESP و استحکام کابین اهمیت داره و سازمان استاندارد نباید ازشون بگذره.
    ولی ترمز اضطراری و رادار بین خطوط فرسنگ‌ها با خودروهای ما فاصله داره.
    در حال حاضر هم بخشی از ضعف در توانایی حرکتی خودروهای جدید (شتابگیری) به دلیل استانداردهای آلایندگی جدیده.
    وقتی انجین در زمان استاندارد یورو ۲ مهندسی شده (یا حتی قبل تر) و تا الان هم تغییر خاصی نکرده، از طرف دیگه بنزین داخل کشور هم نهایتا همون یورو ۲ هست، خودروساز برای اینکه استاندارد بگیره، توی تست بنزین یورو۵ داخلش میریزه و موتور رو انقدر محدود میکنه که در بازه‌ی الایندگی خواسته شده قرار بگیره.
    این میشه که امروز دنا توربو ۶ دنده، شتابگیریش با دنا اتمسفرهای قدیم یکی شده، یا ۲۰۶ های تیپ ۵ امروز، در حد تیپ ۲ قدیم هستن.

    موافقم 24
    مخالفم 4
  9. AMANTE

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1853 ديدگاه)

    اون GSI, TPMS, LDWS بودن شون خوبه ولی لازم نیست ولی ESC، AEBS و استحکام بدنه جزو موارد ضروری هست که باید هر ماشینی داشته باشه مگر اینکه بخوان خیلی اقتصادی بسازن.
    اون چینی هایی که شما صحبت میکنید بیشتر این سیستم ها رو داره اگه گمنام نباشه ولی خود وارد کننده برای پایین تر اومدن قیمت برشون میداره.
    اصلا هیچ کدوم از این سیستم ها رو نزارید ولی استحکام بدنه رو درست کنید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Ben

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (202 ديدگاه)

    لگن سازان مافیایی

    موافقم 33
    مخالفم 3
  11. مسعود

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (53 ديدگاه)

    سازمان استاندارد هم توقعاتی داره ها ! مثل این میمونه که رو فرغون بخوای ضبط و باند ببندی ! بابا این لگن هایی که تولید میکنن و چه به این امکانات ! اینا خیلی هنر کنن ایربگشون باز شه شاخ غول و شکوندن …

    موافقم 25
    مخالفم 4
  12. Bavaria

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (581 ديدگاه)

    شورای عالی استاندارد ایران شوخی میکنه دیگه؟ درست متوجه شدم؟!!!!
    بعضی جاده های ایران رو انسان نمیتونه تشخیص بده، مخصوصا توو شب
    کدوم علائم جاده ایی!!!
    طرفدار خودروسازی نیستم ولی خود استاندارد هم فرقی با خودروسازها نمیکنه

    موافقم 25
    مخالفم 7
    1. Kamy

      ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (686 ديدگاه)

      اینجاست که همون جمله ی معروف «همه چیمون به هم میاد » رو باید گفت

      موافقم 21
      مخالفم 4
  13. میلاد

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    امیدوارم فشاری از سمت سازمان استاندارد و نیرو انتظامی وارد باشه و خودرسازان تو منگه قرار بگیرین و راه برای واردات خودرو با این استاندارد های جدید باز بشه . اینجوری فضا رقابتی و میشه اینا هم مجبور میشن یه تکونی به این فرقون های رنگارنگشون بدن

    موافقم 10
    مخالفم 7
  14. حسن

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (186 ديدگاه)

    در اوایل دهه نود، در چند جلسه مربوط به آلودگی هوای تهران در استانداری تهران حضور داشتم. در این جلسات نمایندگانی از طرف پلیس راهنمایی تهران، خودروسازان، قطعه سازان، اوژانس تهران و وزارت نفت حضور داشتن (و افرادی از سمت استانداری تهران)
    اگه بخوام بی پرده حرف بزنم، بیسوادترین، بی ادب ترین و پررو ترین افراد در اون جلاسات از سمت خودروسازان بودند. حتی راضی به قبول وجود مشکل در تولیداتشون نبودند. تمام مشکلات آلودگی تهران مربوط به بنزین، ترافیک و قطعه سازان بوده و خودروهای تولیدی اونا هیچ مشکلی نداشتند!
    بعد از ده سال هنوز خودروسازان در مقابل کمی پیشرفت و بهتر شدن مقاومت میکنن!

    موافقم 37
    مخالفم 3
  15. منتقد

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (14 ديدگاه)

    البته سازمان استاندارد و سازمان محیط زیست هم توقعات نادرستی از شرکتهای خودرو سازی دارد .
    علت : وقتی سوخت کشور یورو ۲ هست خودروی یورو ۵ میخواهیم چکار ؟؟؟؟؟؟!!!!!!!
    آیا واقعا با این کار هم آسیب به اموال مردم ( خودرو) و اعصاب و روان آنها نیست . و حتی آسیب به محیط زیست ، خورویی مثل تیبا و ساینا که در مدل های قدیمی تر هم کیفیت رانندگی از حیث مصرف بنزین کمتر و شتاب و کشش بیشتر داشتند در مدلهای جدید کاملا عقبگرد کرده اند .
    در تمام کشورهای دنیا وقتی خودرویی را به دریچه گاز مجهز میکنند باعث کاهش کمی مصرف بنزین و آلایندگی میشود ولی در ایران کاملا برعکس است وقتی ساینا های جدید به دریچه گاز برقی مجهز شدند هم مصرف سوخت بیشتر شده و بطبع آلایندگی هم زیادتر میشود و پدال گاز خودرو هم کپ شدید دارد ¡!!!!!!!!!!!
    تازه این یکی از مشکلاتی هست که با مثلا استاندارد های جدید ایجاد شده و مابقی بماند چون دیگر حوصله تایپ کردن را ندارم و فایده ای هم ندارد چون آنها عزیزان دل کار خودشان را میکنند و برای نظر مردم هیچگونه ارزشی قاعل نیستند.(بجز در سخنرانی)

    موافقم 7
    مخالفم 4
  16. al-ml-kh

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (99 ديدگاه)

    چیزی که واضح و مبرهنه واردات خودرو چه نو و چه دست دوم جوریه که اصا روش نمیشه حساب کرد و صرفا برایه کسانی هستش که بودجه خریدشون میلیاردیه .از طرفیم کیفیت بنزین کشور اگه قرار بود بهتر بشه تاحالا بهتر شده بود پس ینی از اینم خبری نیست(حاضرم بهتون قول بدم حالا حالا هم خبری تو بهبود کیفیت بنزین نیست چون همین بی کیفیتی منجر به سود میلیاردی خودرو ساز و قطعه سازان میشه.الآن 90 درصد که نه بهتره بگم تموم ماشین های وارداتی و مونتاژی حساسیت به بنزین دارن و بعد از کارکرد مشخصی موتور به مشکل میخوره که تعویض و تعمیر قطعات فقط سوده که میره توی جیب خورو سازان) پس حالا که مجبوریم و راهی غیر از ماشین های تولید داخل نداریم سازمان محترم استاندارد بیا پیله کن به خودرو ساز که اول همه امنیت و استحکام بدنه اون ماشینو ببرن بالا و دوم کم آلیاژ موتور نزارن که با کوچک ترین چیزی یجای موتور میپکه کلا(آقا این دو موردو اوکی کنید که جان مردم حفظ بشه شتاب بوخوره تو سرتون) که البته بازم میگم پشت پرده بی کیفیتی امنیت ماشین هاشون سود های میلیاردی خابیده که اینا حاضرن به خاطر این پول از جون مردم وآسایششون تو رانندگی بگذرن.

    موافقم 1
    مخالفم 1
  17. al-ml-kh

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (99 ديدگاه)

    چیزی که واضح و مبرهنه واردات خودرو چه نو و چه دست دوم جوریه که اصا روش نمیشه حساب کرد و صرفا برایه کسانی هستش که بودجه خریدشون میلیاردیه.
    از طرفیم کیفیت بنزین کشور اگه قرار بود بهتر بشه تاحالا بهتر شده بود پس ینی از اینم خبری نیست(حاضرم بهتون قول بدم حالا حالا هم خبری تو بهبود کیفیت بنزین نیست چون همین بی کیفیتی منجر به سود میلیاردی خودرو ساز و قطعه سازان میشه.الآن 90 درصد که نه بهتره بگم تموم ماشین های وارداتی و مونتاژی حساسیت به بنزین دارن و بعد از کارکرد مشخصی موتور به مشکل میخوره که تعویض و تعمیر قطعات احتایج پیدا میکنه که اونم فقط سوده براشون و میره توی جیب خورو سازان).
    پس حالا که مجبوریم و راهی غیر از ماشین های تولید داخل نداریم سازمان محترم استاندارد بیا پیله کن به خودرو ساز که اول همه امنیت و استحکام بدنه اون ماشینو ببرن بالا و دوم کم آلیاژ موتور نزارن که با کوچک ترین مشکلی یجای موتور میپکه کلا(آقا این دو موردو اوکی کنید که جان مردم حفظ بشه شتاب بوخوره تو سرتون) که البته بازم میگم پشت پرده بی کیفیتی امنیت ماشین هاشون سود های میلیاردی خابیده که اینا حاضرن به خاطر این پول از جون مردم وآسایششون تو رانندگی بگذرن.

    موافقم 1
    مخالفم 1
  18. حسن

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1276 ديدگاه)

    وقتی موزه ی لوبور و لووور و لولو را کنار ای اف ای تی- تی ای اف تی بذاریم قشنگ باید از این چیزای ساده بگذریم اینا چی یی نی. مملکت دست اسگلاست

    موافقم 4
    مخالفم 3
  19. IRAJ KING

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (28 ديدگاه)

    به این موضوع فکر کردین که اگه از اول مرداد سال ۱۴۰۲ شماره گذاری هفتاد درصد خودروهای سواری پرتیراژ و صد درصد وانت ها متوقف بشه ، وزارت صمت چطوری میخواد خودروهای پیش فروش شده در دو مرحله ثبت نام در سامانه یکپارچه فروش خودرو رو تحویل مشتریان و برندگان خوش خیال لاتاری قرعه کشی خودرو بده ! 🤔🤔🤔
    پس نتیجه میگیریم این بخشنامه و دستورالعمل هم مثل بقیه به فراموشی سپرده خواهد شد و مافیای فرغون سازی کشور تا سالهای متمادی با آرامش کامل و خیال راحت به استثمار کردن ملت شریف و نجیب ایران ادامه خواهند داد ! 😠😠😠

    موافقم 2
    مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا