نیسان

احتمال تولید نیسان GT-R50 ایتال دیزاین با بهای نجومی!

نیسان اعلام کرد معرفی عمومی پروتوتایپ GT-R50 ایتال دیزاین چند روز دیگر در فستیوال سرعت گوودوود خواهد بود.


این خودروساز ژاپنی با موسسه ایتال دیزاین برای تولید اولین نسخه بدون محدودیت از خودروی اسپورت پرچم‌دار خود همکاری کرده است.


نیسان می‌گوید بسته به بازخوردهای صورت گرفته، احتمال ورود این خودرو به خط تولید وجود دارد اما در صورت تحقق چنین امری سقف تولید آن بسیار محدود خواهد بود و با دستان هنرمند صنعت‌کاران ژاپنی ساخته خواهد شد. تخمین زده می‌شود قیمت اولیه این خودرو حدود ۹۰۰ هزار یورو (بیش از ۱ میلیون دلار) باشد.


نیسان خاطرنشان ساخته اگر این پروژه چراغ سبز تولید دریافت کند بیش از ۵۰ دستگاه از آن ساخته نخواهد شد.


نیسان GT-R50 ایتال دیزاین بر پایه جدیدترین نسخه GT-R نیسمو ساخته شده اما بدنه و طراحی کابین کاملاً جدیدی دارد. این خودرو به منظور گرامی داشت ۵۰ سالگی گودزیلا و ایتال دیزاین خلق شده است.


از جمله ویژگی‌های برجسته این خودرو می‌توان به پف‌کردگی مشخص روی کاپوت، چراغ‌های جلوی LED، خط سقف با ۵۴ میلی‌متر ارتفاع کمتر، چراغ‌های عقب شناور و… اشاره کرد. این پروتوتایپ دارای رنگ بدنه خاکستری کینتیک مایع بوده و از عناصر طلایی‌رنگ برخوردار است. GT-R50 از رینگ‌های آلیاژی ۲۱ اینچی سفارشی بهره می‌برد.


کابین خودرو کاملاً تغییر یافته و داشبورد جدید آن دارای سیستم اطلاعات سرگرمی مرکزی است درحالی‌که پشت آمپرها نیز از نوع دیجیتالی می‌باشند. ایتال دیزاین دو طرح متفاوت فیبر کربنی در کنسول مرکزی، پشت آمپرها و روی درب‌ها به کار گرفته است. عناصر طلایی‌رنگ داخل کابین نیز به کار رفته‌اند و چرم مشکی به همراه آلکانترا نیز در این بخش استفاده شده است.


چنین پروژه‌ای بدون ارتقای پیشرانه کامل نخواهد شد. پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری توئین توربوی نیسان از توربوهای بزرگ‌تر مدل مسابقه‌ای GT3 برخوردار بوده و همچنین میل‌لنگ هوی دیوتی، پیستون‌ها، ورودی هوا، جت‌های روغن جدید، پروفایل بازنگری شده میل‌لنگ، انژکتورهای متفاوت و… باعث شده‌اند این پیشرانه هم‌اکنون قدرت ۷۱۰ اسب بخاری در دور ۷۱۰۰ پیشرانه و گشتاور ۷۸۰ نیوتون متری بین دورهای ۳۶۰۰ تا ۵۶۰۰ پیشرانه داشته باشد.


شاسی نیز از دامپرهای بیلشتین بازنگری شده، ترمزهای ارتقا یافته، دیفرانسیل‌های قوی‌تر و گیربکس دوکلاچه تقویت شده سود می‌برد تا این قدرت بیشتر پیشرانه را به‌طور ایمن‌تری هندل کند.


مدیرعامل ایتال دیزاین می‌گوید:

ما در شرکت تاریخچه‌ای عظیم از ساخت خودرو برای آرزوهای مشتریان بر جای گذاشته‌ایم. ما با همکاری نیسان یک خودروی خیال‌انگیز ساخته‌ایم. هدف ما این است که این هیولا به زودی زندگی هر ۵۰ مشتری را تغییر دهد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. datsun

    ۲۰ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (3431 ديدگاه)

    خوش به حال اون ۵۰ نفر که صاحب این گودزیلای دست ساز میشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. مهدی

    ۲۰ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    نفس ادمو بند میاره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا