نیسان

نقاط قوت و ضعف نیسان کیکس SV مدل 2020

نیسان کیکس که اخیرا فیس‌لیفت آن هم معرفی شده، تمامی مواد لازم برای تبدیل شدن به یک کراس اوور ساب کامپکت عالی را دارد. کابین جادار، تجهیزات ایمنی زیاد و قیمت پایه ۱۸۸۷۰ دلاری که جزو برجسته‌ترین ویژگی‌های این خودرو هستند؛ اما در این کلاس بسیار رقابتی، حتی کیکس خوب هم برخی نقاط ضعف را نشان می‌دهد.

یکی از این موارد مشخصات سواری خودروست که می‌توانست هیجان‌انگیزتر باشد؛ اما این کراس اوور فاقد برخی متریال سطح بالای چند رقیب است که این موضوع خود را به ویژه در تریم تست شده SV بیشتر نشان می‌دهد. همچنین طراحی ظاهری کیکس شاید باب میل همه نباشد. مشتریان خواهان چیزی چشمگیرتر همچون جوک هستند و شاید کیکس را کمی پیش پا افتاده بدانند.

به‌هرحال با ما همراه باشید تا نقاط قوت و ضعف این کراس اوور ژاپنی را با یکدیگر مرور کنیم.

  • نقاط قوت

فضای زیاد: کیکس کوچک شاید ابعاد ظاهری جمع‌وجوری داشته باشد اما در واقع یکی از جادارترین کابین‌ها را بین هم‌کلاسی‌های خود دارد. فضای پای جلوی این خودرو بهترین در کلاس خود بوده و فضای سر سرنشینان جلو نیز رده دوم را پس از جیپ رنگید به خود اختصاص می‌دهد. همچنین فضای موجود برای افراد قدبلند هم در جلو و هم در عقب خیلی خوب است. خودروهایی همچون تویوتا C-HR و کیا سول در مقایسه با کیکس حس تنگ بودن کابین را القا می‌کنند.

فضای بار نیز دیگر برگ برنده این خودرو است. فضای ۷۱۶ لیتری پشت صندلی‌های ردیف دوم بیشترین فضا در این کلاس بوده و حتی بیشتر از مدل بزرگ‌تر روگ اسپورت می‌باشد. تنها هوندا HR-V است که به این خودرو نزدیک می‌شود. همچنین درب صندوق بزرگ و پهن باعث می‌شود بارگیری اشیا راحت‌تر صورت گیرد. در کل باید گفت شاسی‌بلند ساب کامپکت نیسان یکی از بهترین فضاسازی‌های کابین را دارد.

تجهیزات ایمنی عالی: کیکس نه تنها جزو جادارترین خودروهای کلاس است بلکه جزو ایمن‌ترین آن‌ها نیز محسوب می‌شود. این خودرو تنها محصول در کلاس است که به‌صورت استاندارد با ترمز اضطراری خودکار در جلو و عقب عرضه می‌شود و همچنین جزو معدود کراس اوورهای کلاس خود با دوربین ۳۶۰ درجه (در تریم SR) می‌باشد. کیکس همچنین امتیاز ایمنی Top Safety Pick را کسب کرده است. اگر ایمنی یک خودرو اولویت زیادی برای شما دارد، کیکس این انتظار را برآورده کرده است.

قیمت مناسب: شما می‌توانید این خودرو را با قیمت ۱۸۸۷۰ دلار بخرید. کیکس ارزان‌ترین خودروی کلاس نبوده و هیوندای Venue و کیا سول قیمت پایه کمتری دارند اما حتی نسخه کاملاً مجهز SV حاضر در تست نیز تنها ۲۴۸۱۰ دلار قیمت می‌خورد. از جمله آپشن های این خودرو می‌توان به سیستم صوتی راکفورد، پکیج الکترونیک کابین شامل نورپردازی، چراغ داخل درب‌ها و آینه وسط بدون فریم، رینگ‌های ۱۷ اینچی مشکی، بدنه دو رنگ و… اشاره کرد.

  • نقاط ضعف

سواری نه چندان جالب: نیسان کیکس از پشت فرمان کاملاً بی حاشیه و سربه‌زیر است. پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری ۱۲۲ اسبی خودرو فقط کافی حس می‌شود و گیربکس CVT نیز اصلاً جالب نیست و در سرعت‌های بالا صدا تولید می‌کند. سیستم تعلیق نیز نرم بوده و اگرچه باعث ایجاد راحتی می‌شود اما سواری خیلی جالب ارائه نمی‌دهد. اگر خواهان خودرویی هیجان‌انگیزتر هستید می‌توانید هیوندای کنا یا تویوتا C-HR را انتخاب کنید.

متریال ارزان‌قیمت در کابین: ما انتظار کیفیت یک خودروی لوکس را در این کلاس نداریم اما حتی نیسان کیکس نسبت به کلاس خودش نیز درخشان ظاهر نشده است. پلاستیک‌های سخت زیادی در پانل درب‌ها و دکمه‌ها وجود دارد. صندلی‌های پارچه‌ای مدل تست شده نیز احساس کیفیت زیادی را منتقل نمی‌کنند؛ و برای به دست آوردن چیزهایی همچون دوخت های صندلی، فرمان چرمی و… باید مدل فول SR را انتخاب کنید.

استایل دو قطبی: نیسان کیکس ظاهر خوبی دارد اما نسبت به ظاهر جنجالی جوک می‌توان طراحی آن را کسل کننده دانست؛ و اگرچه برخی رنگ‌های بدنه بسیار جذاب هستند اما رنگ‌های استاندارد خیلی چنگی به دل نمی‌زنند. بهتر است برخی ترکیب رنگ‌ها همچون نارنجی سقف مشکی یا همین قرمز سقف مشکی را انتخاب کنید.

مشخصات نیسان کیکس SV

  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری بنزینی
  • قدرت/گشتاور: ۱۲۵ اسب بخار/۱۵۶ نیوتون متر
  • گیربکس: CVT، دیفرانسیل جلو
  • مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی: ۷.۶/۶.۵/۷.۱ لیتر در هر صد کیلومتر
  • قیمت پایه: ۱۸۸۷۰ دلار
  • قیمت مدل تست شده: ۲۴۸۱۰ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
Motor1

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. Soli

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (54 ديدگاه)

    حیف
    قرار بود اینارو ایران مونتاژ کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. datsun

      ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (3496 ديدگاه)

      مونتاژ هم میکرد فایدی نداشت با این قیمتهای فضایی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (10232 ديدگاه)

        امروز درهم شده نزدیک ۵ هزار
        طلا عجیب ، دلار غریب
        این جریان ماشین ایرانیها چیه ، قضیه جدیه که میگن باید از قیمت کارخانه ۱۰٪ گرونتر باشه و در غیر اینصورت زنگ بزنید ۱۲۴ یا ۱۱۰ ؟؟؟
        آقا اگر واقعاً حقیقت داشته باشه ، دست آقای رئیسی ، رئیس قوه‌قضائیه را میبوسم که اگر بتونه جلوی این دلال‌های حرومی را بگیره ، تنها کسی بوده که کارش را درست انجام داده و میشه حداقل به یک مسئول امیدوار شد .
        البته بستگی داره به روزهای آینده و تحویل خودرو از کارخانه ، اگر چنین باشه ، حرف نداره و قیمتها بر میگرده به قبل عید .

        درسته به مرگ گرفتن تا به تب راضی بشیم ، ولی در این شرایط همینشم خوبه ، و اگر یه جوان هزاری هزاری پول جمع کرده برای خرید ، خودش کمک بزرگیه ، چون عملاً تو جنگ اقتصادی با تمام دنیا هستیم .

        جدی میگم ، مثل اینکه یه اتحاد خوبی داره بین مردم شکل میگیره و خدا کنه تولید ملی در تمام ضمینه‌ها و صنایع شروع بشه و کمکی بشه برای اشتغال جوان‌ها .، البته که حمایت ارتش ، سپاه ، وزارت اطلاعات ، نیروی انتظامی و قوه قضائیه از همه واجب تره برای پشتوانه کارآفرینان و زدن دست دلالان در تمام زمینه‌ها .
        دوستان ، جبهه گیری نکنید ، جنگ اقتصادی وحشتناک داره تاثیر میگذاره روی زندگی همه ماها از بزرگ تا کوچیک که نیاز به اتحاد و همت مردمی داره .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ارسلان

          ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (125 ديدگاه)

          نوید جان دلار رو دولت مصنوعی کشیده بالا تا اولا بتونه بدهی خودشو به بانک ها صاف کنه که کرد چون بدهی دولت به تومن بود که با بالا رفتن وحشتناک قیمت دلار دولت صاحب سرمایه عجیبی شد و دلارهای حاصل از فروش نفتش چند برابر شد و دلیل دوم بتونه دست توی جیب مردم بکنه برای جبران کسری بودجه

          زمان احمدی نژاد مثله الان نبود که فقط امریکا تحریم کرده باشه وضعیت خیلی بدتر بود از لحاظ تحریمی و کل دنیا تحریم کرده بود ایران رو و تحریم توسط سازمان ملل انجام شده بود اما دلار از 1000 تومن شد سه هزار تومن یعنی سه برابر اما الان تحریم به شدت زمان احمدی نژاد نیست از طرفی چون ایران راه های در-رو و دور زدن رو از تجربه تحریم قبلی داشت برای همین این سری اصلا توی هچل نیوفتادن و کاسه چه کنم چه کنم دست نگرفتن و سریع انداختن روی ریل دور زدن که با این تفاسیر دلار باید کمتر از سه برابر میکشید بالا اما الان دلار شونزده برابر بیشتر از وقتی که کل دنیا ما رو تحریم کرده بود کشیده بالا ( یعنی هزار تومنی که تحریم اون موقع شد 3 هزار تومن الان شده 16 هزار تومن با تحریم فعلی)
          از طرفی بعد برجام نه تنها تحریم ها برداشته شد بلکه صد و خوردی میلیارد دلار پول های بلاک شده ایران از زمان شاه به ایران برگشت که این به معنی هست که نه تنها باید دلار بخاطر رفع تحریم برمیگشت به همون 1000 تومن بلکه باید ارزونتر هم میشد چون کشور صاحب صد و خوردی میلیارد دلار ارز شده بود که باعث افزایش ارزش پول ملی میشه همونطوری که خروج ارز باعث کاهش ارزش پول ملی میشه

          ولی دولت دلار فقط مصنوعی میکشه بالا شما چه انتظاری داری ؟؟ الان قیمت واقعی دلار با توجه به چیزایی که گفتم نباید بیشتر از 2000 تومن باشه اما چرا دولت نباید این پول باد آورده رو بیخیال بشه ؟؟ پس بهانه که جوره پس دلار رو تا جایی که میتونه میشکه بالا و حالشو میبره

          این کارایی هم که میکنن بازی شون هست و دارن برای ملت ساده تئاتر بازی میکنن … فساد دولتی هست و قوه قضاییه هم اولین قسمت دولت هست که به فساد آلوده شد وقتی قانون گذار و مجری و به اجرا در اورنده ی قانون خودش فاسد هست کی میخواد جلوی فساد رو بگیره من بهت قول میدم وضعیت هر روز بدتر از دیروز میشه همونطوری که همیشه همینطور بوده توی ایران ما چیزی به اسم پایین کشیدن قیمت و ارزونتر شدن نداریم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. سینا BMW

          ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (2427 ديدگاه)

          هیچ وقت به اونا امیدوار نباش ،
          اونا با هم هماهنگ هستن
          اول ۲۰ میلیون گرون میکنن و بعدش ۱۰ میلیون ارزون میکنن ، بعدش همه خوشحال میشن درحالی که در واقع همچنان ۱۰ میلیون گرونتره.
          قبلی تر ها زمانی که مردم نون نداشتن بخورن دنبال انرژی هسته ای بودن . الان هم کلی تلاش کردن که دلار رو همین قدر نگه دارن ، اون زمان نفت میفروختن، الان ده لیتر هم نمی تونن بفروشن.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      تو منطقه آزاد رشت ، زیاد وارد شده از این ماشین .
      برام جالبه که دقیقاً رقیب جوک به حساب میاد و کمی از قشقایی کوچکتره .
      عملاً سه کراس‌اوور کامپکت از یک شرکت دارند تولید میشود که جالبه برای خودشون رقیب ساختن .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. net

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (3149 ديدگاه)

    ۴ ستون سقف که مثل رنجرور مشکی هست بد هست.این خط پهن استیل u شکل جلوپنجره مدلهای نیسان خیلییییی بد هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مهدی

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1196 ديدگاه)

    جوک معذب

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. datsun

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (3496 ديدگاه)

    نوید جان قشقایی کراس اوور کامپکته و جوک ساب کامپکت کیکس هم ساب کامپکته ولی نسبت به جوک امکانات کمتری داره و ارزونتره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      ??????

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. رحیم

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (104 ديدگاه)

    سلام پرسشی برام ایجاد شد:
    کیکس مدل۲۰۲۰ با موتور ۱۶۰۰ مصرف سوخت شهری و بزرگراهی۷٫۶ و ۶٫۵لیتری داره در حالی که از جدیدترین گیربکس cvt هم استفاده شده ، در حالی که موتور tu5 با تکنولوژی ۲۰ ، ۲۵سال قبل و کیفیت ساخت ایرانی(?) مصرف کمتری داره.
    فقط نگید tu5ها مصرف واقعیشون بالاست چون خودم رانا مدل ۹۳ دارم و مصرف صدی۶ لیتر دستمه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. net

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (3149 ديدگاه)

    اگر سقف مشکی باشه مشکلی نیست و سقف سانروف هم مشکی هست قشنگه ولی ستون سقف اگر مشکی باشه مثل همین ماشین و ستون سقف مدلهای رنجرور بد هست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا