تجربه و آزمایشنیسان

تجربه رانندگی با نیسان جوک اسپرت؛ خوب، بد، زشت؟!

امین قوام: جوک را دیگر همه می‌شناسند! کراس‌اوور ساب‌کامپکت نیسان (بخوانید نی‌سان، بر وزن ایمان) با ظاهری عجیب‌وغریب که البته محبوبیت فوق‌العاده‌ای در بازار بین‌الملل دارد. زمانی که در پاییز ۹۵ با آغاز بکار شرکت جهان نوین آریا به‌عنوان نمایندگی نیسان، راه خود را به بازار کشورمان پیدا کرد شاید خیلی‌ها آینده‌اش را از پیش مختوم می‌دانستند اما چیزی که در عمل اتفاق افتاد دقیقاً در راستای روند جهانی و کاملاً مخالف با این پیش‌بینی‌ها بود. مهر جوک به‌سرعت به دل اقشار مختلف مردم نشست و طی تنها چند ماه توانست به آمار فروش بسیار خوبی دست پیدا کند. همین تازگی و اقبال روزافزون ما را بر آن داشت تا سراغ این کراس‌اوور پرماجرا برویم. با پدال همراه باشید.

رانندگی با جوک چه حس و حالی دارد؟
بخش زیادی از کاپوت از موقعیت راننده قابل رؤیت است و همین مورد باعث می‌شود احساس کنید تسلط کافی به گوشه و کنار قسمت جلو دارید. به لطف سامانه ورود و استارت بدون کلید، درصورتی‌که سوییچ از یک حد معین دورتر نباشد، تنها با فشردن دکمه استارت پیشرانه ۱۶۱۸ سی‌سی توربو ۱۹۰ اسب بخاری آغاز بکار می‌‌کند. توربوشارژر تا پیش از بلوغ عقربه دورسنج به حوالی ۱۵۰۰ غیرفعال است و پس‌ازآن وارد مدار می‌شود تا زمان لازم برای فتح قله یکصد کیلومتر بر ساعت را کاهش داده و در مواقع نیاز دادرس باشد. اگر از لگ توربو چشم‌پوشی کنیم، شتاب‌گیری جوک وضعیت مناسبی دارد و در موارد معمول نیازتان را برطرف می‌سازد. جعبه‌دنده CVT-Xtronic گشتاور ورودی را با نرمی تحویل چرخ‌ها می‌دهد و خنگی یا تعلل خاصی در رفتارش مشاهده نمی‌گردد. ازآنجاکه این واحد از نوع Xtronic بوده و با نسخه‌های معمولی CVT متفاوت است، امکان تعویض دستی دنده‌ها را هم فراهم کرده و راننده می‌تواند با قرار دادن دسته‌دنده در وضعیت تیپ‌ترونیک افسار دنده‌ها را به دست بگیرد. در حالت دستی تنها با یک ضربه دنده سبک یا سنگین می‌شود.
پدال گاز دقت خوبی دارد و به‌اصطلاح پای راننده را مستقیماً به پیشرانه متصل می‌کند، درنتیجه طی تنها چند دقیقه قلقَش کاملاً دستتان می‌آید و در رانندگی طولانی‌مدت مشکلی با آن نخواهید داشت. کشش خودرو هم در مسیرهای پرشیب با وجود پنج سرنشین فوق‌العاده است و جای هیچ انتقادی باقی نمی‌گذارد. اصلاً از کم آوردن قلب ۱.۶ لیتری نهراسید و پدال گاز را پایین ببرید تا فرزند کوچک نیسان بزرگ و قوی بودنش را نشانتان دهد!


سواری جوک نه خیلی خشک است و نه خیلی نرم. سامانه تعلیق تعادل عمودی خوبی برای اتاق و سرنشینان به ارمغان آورده که البته در شرایط پرتَنش و فشار جانبی زیاد از کیفیت آن کاسته می‌شود. شاید بهترین ویژگی جوک در بحث رانندگی را بتوان سامانه چهار چرخ محرک (AWD) دائمی آن دانست که با اضافه شدن فناوری‌هایی همچون کنترل دینامیکی نیسان (NDCS) و پایداری الکترونیکی (ESP) به خوبی تکمیل می‌گردد. همه این‌ها در کنار هم چرخ‌ها را با قدرت به سطح زمین میخ کرده و خیال راننده را از بابت پایداری اتاق راحت می‌کنند. حتی در مسیرهای مارپیچ و دایره‌ای که تعادل خودرو نمره متوسط می‌گیرد، چرخ‌ها محکم به سطح زمین می‌چسبند و کنترل خودرو از دست راننده خارج نمی‌شود. الحق و الانصاف باید بخاطر این سامانه AWD کارا و نیز تعبیه آن در یک کراس‌اوور کامپکت شهری به نیسان آفرین گفت!

دیگر نکته‌ای که در مسیر اسلالوم به چشم می‌خورَد عدم کم‌فرمانی و دقت خوب غربیلک فرمان است که البته از خودروساز باسابقه‌ و پخته‌ای چون نیسان کمتر از این هم انتظار نمی‌رفت. به لطف طراحی مناسب بخش جلو و دقت بسیار خوب فرمان می‌توانید بدون برخورد از چند میلی‌متری مخروط‌ها عبور کنید. دقیقاً اینجاست که تسلط کافی بر جوانب خودرو که در ابتدای مطلب اشاره کردم معنی پیدا می‌کند. از این مورد همچنین می‌توان دریافت که جوک در رفت‌وآمدهای درون‌شهری ازجمله ترافیک پرحجم و معابر تنگ و باریک نیز قابل‌کنترل بوده و راننده را اذیت نخواهد کرد.


درمجموع می‌توان گفت رانندگی و سواری این سامورایی ریزنقش حس خاص خودش را دارد و خوبی‌هایش به معایبش می‌چربد.

سوار یک “نیسان” شده‌اید!

فضای اتاق علی‌رغم حس و حال نسبتاً معمولی و چاشنی اسپرت، حس سوار شدن به یک خودروی اصیل و ریشه‌دار را القا می‌کند. با التفات به طول، عرض و ارتفاع به ترتیب ۴۱۳۵، ۱۷۶۵ و ۱۵۶۵ میلی‌متری و نیز فاصله محوری ۲۵۳۰ میلی‌متر می‌توان حدس زد که با یک خودروی جمع‌وجور طرف هستیم.


فضای موجود در ردیف جلو برای افراد قدبلند هم کفایت می‌کند اما در ردیف عقب وضعیت چنین نیست. صندلی‌های عقب برای قد ۱۸۰ سانتی‌متری تقریباً تنگ هستند و فضای زیادی برای سر و پا وجود ندارد.

در تیپ اسپرت صندلی‌ها، دور غربیلک فرمان و قسمت بالای نشانگرهای پشت فرمان با چرم و باقی قسمت‌ها با پلاستیک مرغوب پوشیده شده است. همچنین کنسول میانی، دو طرف دسته‌دنده، حاشیه و دوخت صندلی‌ها، پنل درب‌ها و دور خروجی‌های سامانه تهویه با بدنه خودرو همرنگ هستند. البته این قسمت‌ها در نمونه موردبررسی (که اختصاصاً برای تست درایو عمومی تولید شده) با وجود رنگ بدنه زرد، قرمزرنگ بودند که در تصاویر موجود، هردو مورد (نمونه اختصاصی تست و مدل تولیدی) را مشاهده می‌کنید.

غربیلک فرمان دکمه‌های مربوط به کروز کنترل، تلفن همراه و سیستم صوتی را در خود جای داده است. کنترل‌های سامانه AWD، آینه‌های جانبی برقی، ESP، تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو و… در سمت چپ و دکمه استارت نیز در سمت راست آن قرار دارند. در مرکز داشبورد صفحه‌نمایش غیر لمسی به چشم می‌خورد که با دکمه‌های مربوط به سیستم صوتی، نقشه، رهیاب، دوربین عقب، رادیو و تلفن همراه احاطه گردیده است. کمی پایین‌تر یک نمایشگر کوچک دیگر وجود دارد که بنا به انتخاب سرنشین می‌تواند وضعیت سامانه تهویه (Climate) یا حالت رانندگی (D-Mode) را به تصویر بکشد. نکته جالب درباره این نمایشگر این است که با انتخاب هریک از گزینه‌ها دکمه‌های دو طرف تغییر کاربری داده و عبارت جدیدی روی آن‌ها نقش می‌بندد. از طرفی با فشار D-Mode می‌توانید بین سه حالت رانندگی معمولی (Normal)، اسپرت و اقتصادی (Eco) انتخاب کنید. خروجی USB، AUX و برق ۱۲ ولتی نیز درست زیر این قسمت جای گرفته است.

درون کنسول میانی دسته‌دنده، ترمزدستی، دو عدد جا لیوانی، دکمه‌های گرم‌کن صندلی‌های جلو و یک فضای کوچک برای حمل اشیاء را می‌بینید که (بجز دکمه گرم‌کن صندلی) بسیار هوشمندانه در این قسمت تعبیه شده و برای راننده و سرنشینان کناری کاملاً کاربردی خواهند بود. پنل سقف هم تنها شامل باز و بسته کننده سانروف و چراغ سقفی می‌باشد. وجود دوربین دید عقب و تصویر آن در صفحه‌نمایش مرکزی عملاً راننده را از آینه وسط بی‌نیاز می‌سازد. آینه‌های جانبی هم از ابعاد مناسبی برخوردار بوده و میدان دید نسبتاً کافی در اختیار راننده قرار می‌دهند. به‌عنوان آخرین مورد نیز باید اشاره کنم صندوق عقب ۳۵۴ لیتر حجم دارد که با خواباندن پشتی صندلی‌های عقب به ۱۱۸۹ لیتر می‌رسد.

جوک اسپرت همچنین (غیر از موارد گفته شده) به فناوری‌های بسیار خوبی مجهز شده که ازجمله آن می‌توان به ۶ کیسه هوا (راننده و سرنشین جلو، جانبی ردیف جلو، پرده‌ای ردیف جلو و عقب)، نمایش لحظه‌ای مرکز ثقل خودرو، هشدار خروج از خط حرکت، هشدار دهنده نقاط کور، رادار شناسایی اشیاء متحرک (MOD)، دید ۳۶۰ درجه خودرو از بالا، تهویه خودکار تک منطقه‌ای و قابلیت نصب صندلی کودک (ISO Fix) اشاره نمود.

طراحی ظاهری، بحث همیشگی درباره جوک!

پیش از هر چیز اشاره کنم که در تریم اسپرت آینه‌های جانبی و رینگ‌ها به رنگ مشکی هستند اما رنگ‌بندی نمونه موردبررسی کمی متفاوت بود و از این قائده پیروی نمی‌کرد. وقتی از روبرو به جوک نگاه می‌کنید یک جلوپنجره به‌اصطلاح سرتاسری می‌بینید که چراغ‌ جلوهای اصلی (همان دو چراغ گرد) در دو طرف و مجموعه بومرنگی چراغ روشنایی در روز (DRL) و راهنما در بالای آن قرار گرفته‌اند. طراحی عجیب و ناملموس محل چراغ‌ها باعث شده تا در بسیاری موارد این دو باهم اشتباه گرفته شوند.


سپر جلو به‌غایت ساده کار شده و تنها دو چراغ مه شکن و ورودی‌های هوا را در خود جای می‌دهد. این سادگی در نمای جانبی هم ادامه دارد و بجز برجستگی روی گلگیرها و بالای رکاب جانبی، زه پلاستیکی سرتاسری لبه پایینی بدنه و محل قرارگیری دستگیره درب عقب نکته قابل‌توجه دیگری به چشم نمی‌خورد. البته نباید از ابعاد بسیار خوب رینگ و لاستیک غافل شد. در تریم اسپرت بهره‌گیری از لاستیک‌های ۴۵/۲۲۵ و رینگ‌های ۱۸ اینچی چهره جسورتری به خودرو بخشیده و به نسبت مدل‌های دیگر نمای زیبا و جذاب‌تری دارد.

به عقب که می‌رسیم بازهم اول چیزی که جلب توجه می‌کند شکل و شمایل چراغ‌هاست که به علت نامعلومی تا نیمه شیشه عقب امتداد یافته‌اند! انگار که طلق چراغ داغ بوده و گوشه آن را با دست کشیده‌اند؛ درست مثل روشی که در کارخانجات شیشه‌گری می‌بینیم! از این مورد که بگذریم باقی بخش‌ها همانند دماغه ساده و به دور پیچیدگی کار شده و تنها می‌توان به حک نام جوک روی گوشه چپ درب صندوق، پوشش پلاستیکی زیر سپر و مه‌شکن و شبرنگ‌های داخل آن اشاره کرد. چراغ جلوی زنون، آینه‌های تاشونده برقی با راهنما، سانروف پانوراما، حسگر نور و باران و چراغ‌شوی جلو هم دیگر امکانات بیرونی را تشکیل می‌دهند.

پیشنهاد می‌کنم پیش از این که راجع به ظاهر جوک نظر بدهید حتماً یک بار از نزدیک ملاقاتش کنید. در ناملموس و بحث‌برانگیز بودن سبک طراحی شکی نیست؛ حتی خود نیسان نیز این موضوع را قبول کرده و سعی در کتمان آن ندارد. اما حقیقتاً خودِ جوک به میزان زیادی با تصاویرش متفاوت است و به طرز عجیبی دل‌نشین می‌نماید! البته نظر نهایی بستگی به سلیقه افراد دارد و نمی‌توان مطلقاً زشت یا زیبا توصیفش کرد.

کلام پایانی

نیسان جوک یک کراس‌اوور اصیل و باکیفیت (منظور کیفیت بدنه، ساخت، مونتاژ و…) است که با ابعاد جمع‌وجور و ارتفاع مناسب خود می‌تواند گزینه تحریک‌کننده‌ای برای کاربری روزمره و سفرهای آخر هفته باشد. اگر با دقت به چهره‌اش نگاه کنید، خواهید دید که با وجود برخی عناصر تعجب‌برانگیز و نازیبا، تناسب نهفته‌ای میان بخش‌های مختلف وجود دارد. تیپ اسپرت همچنین فهرست قابل‌قبولی از تجهیزات ایمنی و رفاهی ارائه می‌کند که هدفشان جلب رضایت و برقراری رفاه و آسایش سرنشینان است. در بحث فنی هم قلب ۱.۶ لیتری توربو و جعبه‌دنده CVT-Xtronic کشش و پتانسیل بسیار خوبی دارند و به خوبی با سامانه AWD همکاری می‌کنند. با التفات به همه این موارد و نگاهی به جایگاه رسمی‌اش در بازار جهانی، باید به جوکِ نیسان امتیاز مثبت داد.

نکات مثبت اصلی

  • کشش بسیار خوب پیشرانه
  • امکانات ایمنی و رفاهی مناسب
  • سامانه AWD فوق‌العاده کارا

نکات منفی اصلی

  • فضای تنگ ردیف عقب
  • تعادل عمودی متوسط

پیش از پایان توجه شما مخاطبان عزیز را به جدول مشخصات فنی و کاتالوگ رسمی نیسان جوک ۲۰۱۶ جلب می‌کنم. همچنین از شرکت جهان نوین آریا جهت هماهنگی این برنامه نهایت تشکر و قدردانی را داریم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امین قوام‌

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. Amir

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    هم خوبه هم زشت . ولی بد نیست. ( اشاره به عنوان مقاله ، خوب بد زشت … ).

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ferrari Zonda SuperFast

      ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (479 ديدگاه)

      این نیسان جوک، اصلا جوک خوبی نبود.
      خیلی لوس و زشت و بیمزه!!

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. سامان اذری

      ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      یکی از بهترین دوستام 2 ساله که جوک داره(پلاک منطقه) 18000 دلار مدل تنفس طبیعی
      چند بار روندم و خیلی توش نشستم
      ترمزهاش فوق العاده هستند
      شتاب اولیه اش معمولیه ولی شتاب ثانویه خوبی داره
      اونم.واسه گیربکس سی وی تی هست
      تو حالت اکو مصرفش 4.7 تا 5.5 میشه که عالیه
      صندلی های عقبش هم واسه 3 نفر هیکل معمولی و 2 نفر درشت هیکل خوبه
      تو این 2 سال هم حتی یک بار هم مشکلی براشون پیش نیومده حتی لنت ترمزهای ماکسیما هم بهش سازگاره که اینم یه مزیت بسیار عالیه

      موافقم 3
      مخالفم 1
    3. peyman

      ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (2029 ديدگاه)

      قیمتش ۱۷۰ میلیون!!بابا چه خبره ‌.با این قیمت این ماشین منصفانه نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سامان اذری

        ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (3197 ديدگاه)

        با 170 تومن میشه یه راو4 یا crv یا اوتلندر تمیز خرید

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. آرش

      ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (283 ديدگاه)

      من اگه بخوام تا 170 هزینه کنم الفا جولیتا یا میتو به نظرم خرید عاقلانه تریه چون هم با کلاس تر از اینه هم ایتالیاییه هم تو داشبورد جولیتا فیبر کربن بکار رفته و داخل و بیرونش زیباست چند تا ماشین دیگه هم هست که ارزش خرید بالاتری از این دارن مثل تویوتا پریوس ، کیا اپتیما، لکسس ct200h ، رنو تالیسمان ، هوندا سیویک ، اوپل استرا

      موافقم 1
      مخالفم 2
  2. الف.ی

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1634 ديدگاه)

    من اولش خیلی از طراحی نیسان جوک بدم میومد ولی یکم که گذشت دیدم خیلی بدم نیست.
    طراحی داخلیش خیلی خوبه

    موافقم 2
    مخالفم 1
  3. علی رضا

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من دو ماهه اسپرتش رو خریدم شتاب بسیار خوبی داره و ماشین بی سر وصدا و نسبتا نرمی هستش.در کل به نظر من خیلی خوبه.

    موافقم 3
    مخالفم 1
  4. #ali.m#

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    مصرفش خوبه ولی قیمتش تو ایران!!!!!?

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. ASTON

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (213 ديدگاه)

    ماشین رسماً دو نفره هست
    جای تنگ ردیف عقب به شرطی وجود داره که راننده و شاگرد یا اصلا ننشسته باشن یا قد کوتاه و ریزه میزه باشن چون اگه قد بلند باشن صندلی رو عقب میدن و دیگه هیچ جایی برای سرنشین عقب وجود نداره

    موافقم 3
    مخالفم 0
  6. DYBALA

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (480 ديدگاه)

    اسپرت هاچ بک دو نفره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Amir.dp

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (64 ديدگاه)

    اگر از تنگیه سرنشین عقب هم بگذریم با اینکه این ماشین رو خیلی زیاد دیدم ولی قیافش هنوزم برام غیر عادیه و نسبت به همکلاس هاش واقع زشت تشریف داره ولی از نظر فنی خودروی کم مصرف و با کیفیتیه

    موافقم 1
    مخالفم 1
  8. akrh78

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1356 ديدگاه)

    از نظر من زیباست تنها نقطه تاریکش لوله اگزوزشه که خیلی قطرش کمه و یکم توی ذوق میزنه….

    موافقم 2
    مخالفم 0
  9. سارا

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ما آخر دست نفهمیدیم این اصالت ماشین که میگن دقیقآ کجای ماشین رو میگن .

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. ahmad

      ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (659 ديدگاه)

      وقتی میگن اصالت، اون لوگوی نیسانیNISSAN رو میگن میگن که روی جلوپنجره، مرکز فرمون، پک موتور و ریموت ماشین جا خوش کرده و سالها تجربه و یک کوه اعتبار پشتش خوابیده!
      متوجه شدید؟

      موافقم 5
      مخالفم 1
    2. عبدل

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اینکه معلومه عقبشه دیگه

      موافقم 0
      مخالفم 1
  10. فرزاد

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (27 ديدگاه)

    یا خدا….170میلیون؟؟؟؟!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. عليتاليا

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (66 ديدگاه)

    من با قد ١٨۴ واقعاً فضای عقب رو تنگ و کوچیک دیدم. علاوه بر اون قیمتش هم واقعاً بالاست. من مردهئ اون عکس دست جمعی آخریم. ?

    موافقم 1
    مخالفم 1
  12. ahmad

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (659 ديدگاه)

    باور کنید من اگه یه مدت هرروز ظاهر این نیسان جوک رو ببینم افسردگی میگیرم!
    لااقل به سلیقه من خیلی زشت و ناموزونه…
    فقط برای توصیفش میتونم بگم: جوجه اردک زشت!

    موافقم 1
    مخالفم 3
    1. نیسان

      ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (899 ديدگاه)

      اصلا هم زشت نیست.من که واقعا ازش خوشم می آید.

      موافقم 3
      مخالفم 1
  13. فرضعلی عشوری

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (10 ديدگاه)

    170 میلیون آدم بخواد ماشین به این کوچیکی بخره که جاش اندازه 206 هست خب می ره آدم با 50تومن ساندرو می خره.هم قیمت کپچر باز بود یه چیز

    موافقم 1
    مخالفم 0
  14. javad m4

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (53 ديدگاه)

    ماشین خوبی ولی نه با قیمت 170 تومن داشبرد واقعا به یک ماشین بالای 150 میلیون نمیخوره

    موافقم 1
    مخالفم 0
  15. عليرضا نراقي

    ۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من امروز رفتم از نزدیک دیدم عاشقش شدم ویک اسکای پک ثبت نام کردم ، به نمایندگی آجودانیه سر زدم همه میگفتن سر ٣٠روز تحویل گرفتیم ، به نظر من ماشین خاص و با کیفیتی هستش، نیسان دروغ نمیگه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  16. arian

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مگه ازار داره ادم 170 تومن بده به این یه 10-12 تومن دیگه بزار روش سوناتاlfبگیر خیلی هم بهتره هم قوی تره و هم خوشگل تر و جادار تره

    موافقم 2
    مخالفم 1
  17. امیر

    ۱۷ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نیسان جوک یک ماشین با کیفیت و جذاب است که بزودی تعداد زیادی از آن را در خیابانهای تهران مشاهده خواهید کرد. اصالت نیسان چیزی نیست که بتوان نادیده گرفت. ایرانیها آنقدر ماشینهای جعبه ای شکل دیده اند که با هر طرح جدیدی به آسانی کنار نمی آیند این خصیصه انسان است. جوک خیلی زیبا طراحی شده و رانندگی با آن بسیار هیجان انگیز است. امیدواریم شرکت جهان نوین آریا خدمات خوب و آسانی را ارائه دهد

    موافقم 4
    مخالفم 1
  18. سعید

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ۱۷۶ میلیون تومان راهزنی در روز روشن هست و چندان ماشین خوبی هم نیست و چندان قدرتی ندارد در اروپا فقرا سوار میشن چون نصف ان قیمت تو ایرانه

    موافقم 1
    مخالفم 3
  19. رامین

    ۱۳ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عالی عالی عالی فقط همین

    موافقم 1
    مخالفم 0
  20. Mahshid

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این ماشین زیبایی بیرونی چندانی نداره به نظرم مخصوصا نسبت به قیمتش اما چون کسی برام خریده به عنوان کادو تولدم دوسش دارم
    اونجوری هم که بعضی دوستان خیلی زشت توصیفش کردن نیست ولی غیر عادیه یکم
    نرم و خوش دست بودن این ماشین خیلی خوبه من راضی ام شب همگی خوش

    موافقم 0
    مخالفم 2
  21. محمد

    ۲۶ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یه نظر من ماشین زیباییه و وقتی از نزدیک ببینیدش واقعا عاشقش میشید. جمع جور و تو دل برو?

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا