نیسان

با نیسان آن‌طرف ساختمان‌ها را هم مشاهده کنید!

پیرو پیش‌نمایش صورت گرفته در هفته‌های قبل، نیسان از تکنولوژی تبدیل اشیای نامرئی به قابل‌رؤیت پرده‌برداری کرد.


این تکنولوژی که I2V نام دارد اطلاعات جمع آوری شده از حسگرهای بیرون و داخل خودرو را با داده‌های ذخیره شده در فضای ابری ادغام می‌کند. این امر باعث می‌شود سیستم یاد شده نه تنها اطراف خودرو را سریعاً بررسی کند بلکه می‌تواند جلو و حتی آنچه در پشت ساختمان و اطراف پیچ جاده می‌گذرد را نیز نشان دهد.


دیدن اشیای نامرئی باعث بهبود قابل‌توجهی سواری خودرو شده و نیسان می‌گوید این سیستم اطلاعاتی درباره‌ی ترافیک و زمان سفر تخمینی را ارائه خواهد کرد. تکنولوژی موردبحث ما همچنین می‌تواند اطلاعات ارزنده‌ای همچون سریع‌ترین لاین حرکتی در ترافیک را نشان دهد.


اگرچه توضیح این تکنولوژی کمی سخت است اما نیسان می‌گوید حسگرهای موردبحث می‌توانند نقشه‌ای ۳۶۰ درجه از محیط اطراف خودرو را خلق کند. این امر باعث می‌شود سیستم جدید نیسان اطلاعاتی درباره‌ی عابران پیاده‌ی نزدیک، علائم ترافیکی خیابان و تقاطع‌های پیش رو را فراهم کند.


تکنولوژی جدید نیسان می‌تواند افراد داخل خودرو را بررسی کرده و این امر به خودروها اجازه می‌دهد نیازهای رانندگان را بهتر بشناسند. به عنوان مثال نیسان خاطرنشان ساخته خودرو می‌تواند زمان نیاز راننده به کمک را تشخیص داده و یا خسته بودن راننده و نیاز به استراحت را اعلام کند.


این تکنولوژی تنها به وظایف اعلام‌ شده محدود نبوده زیرا نیسان می‌گوید اطلاعات دیگری را نیز می‌توان داخل خودرو نشان داد. از جمله این موارد می‌توان به اطلاعات سفر گرفته تا جدیدترین نقاط هات اسپات و… اشاره کرد.

نوآوری جدید نیسان برای کار با خودروهای سنتی و خودران طراحی شده اما نیسان اعلام نموده این سیستم دیدی به آینده باز می‌کند.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. احمد

    ۱۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (124 ديدگاه)

    آدم این پیشرفت هارو میبینه با ایران مقایسه میکنه ، دلش به درد می آد.
    بدتر اینجانست که هیچ آینده ی روشنی هم واسه صنعتمون نیست.
    هی ……..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. GHOST RIDER

    ۱۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (40 ديدگاه)

    نیسان یک تنه انقلاب کرد توی خودروسازی
    متن رو که خوندم یک صحنه عرق کردم
    بعد باز یک استار تاپ دیگه مییاد یک نمونه بهترشو ارایه میده .بعد باز یک شرکت دیگه مییاد رو دسته همه ی اینها بلند میشه
    اینجوریه که دنیا پیشرفت میکنه
    بعد ماهم میگیم اینستاگرام آدم رو باردار می کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. me84

    ۱۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    صنعت خودروسازی داره به جایی میره که دیگه مسائلی مثل موتور و گیربکس و هندلینگ و این دست موارد که الان خیلی مطرح هستن تبدیل میشن به مسائل فرعی و در آینده نزدیک رقابت سر تکنولوژی هستش نه شتاب و اسب بخار و درگ تایم و این چیزا.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا