نیسان

نگاهی به خودروی مسابقه‌ای فرمول E نیسان

طرفداران تیم نیسان فصل جدید مسابقات فرمول E را به دقت دنبال خواهند کرد تا بتوانند با خودروی این تیم آشنا شوند.


این طرح بدنه‌ی قرمز، مشکی و سفید رنگ در یوکوهاما رونمایی شده و به وضوح الهام‌پذیری از پوشش کیمونو را نشان می‌دهد. کیمونو نماد سنتی برای آینده‌ای خوش‌یمن و طولانی است. یک پوشش بدنه‌ی مشابه نیز روی خودروی لیف نیسمو RC به کار خواهد رفت.


آلفونسو آلبیسا معاون طراحی نیسان گفته است:

از آنجایی که به آغاز دومین فصل حضور در مسابقات فرمول E نزدیک می‌شویم تیم طراحی ما هم ظاهر جدیدی را پیشنهاد کرده تا با آن بتوان میراث ژاپنی و DNA نیسان را گرامی داشت. ما از رنگ‌های نمادین قرمز، مشکی و سفید نیسان در یک الگوی کیمونو استفاده کرده‌ایم و یک حس دینامیک و قدرتمند به وجود آورده‌ایم.

به منظور رسیدن به این طراحی جدید، نیسان از حدود ۴۰ طراح زبردست برای ارائه‌ی ایده‌های خود دعوت کرده بود.


تیم e.dams نیسان هفته‌ی پیش سری به پیست زده تا تست‌های پیش از شروع فصل را در والنسیای اسپانیا انجام دهد. این تیم در سه روز تست خود رکوردهای قابل‌توجهی ثبت کرده است.

نیسان برای فصل جدید مسابقات از قوای محرکه‌ی به‌روز شده‌ای استفاده خواهد کرد تا جایگزین سیستم دو پیشرانه‌ای سال پیش گردد.


مدیر موتور اسپورت جهانی نیسان اظهار داشته است:

دومین فصل حضور در فرمول E سخت‌تر از فصل اول خواهد بود. با تغییر مهم و استفاده از یک پیشرانه ما باید کارهای زیادی انجام دهیم. ما از تمامی تجارب به دست آمده در فصل قبل برای بهبود خودروی خود استفاده می‌کنیم و تأکید بیشتری روی مدیریت باتری و انرژی داریم.

فصل جدید مسابقات فرمول E از ماه آینده در عربستان سعودی آغاز خواهد شد. فرمول E امسال دارای ۱۴ مسابقه در ۱۲ شهر بوده و دو مسابقه نهایی در لندن برگزار می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. ایمان

    ۲ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    لطفاً تاریخچه فرمول E + اسامی تیم ها و رانندگان و افتخاراتشون رو بگذارید ؛ با تشکر ??

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا