نیسان

رندری جالب از نسل جدید نیسان قشقایی

نیسان قشقایی چندین سال عنوان پرفروش‌ترین کراس اوور قاره اروپا را در اختیار داشت اما سال پیش این جایگاه را از دست داد. داده‌های جاتو دینامیک نشان می‌دهد فروش قشقایی سال پیش افت ۶ درصدی داشته اما این خودرو با فروش ۲۱۸۵۶۰ دستگاهی هنوز هم بین مشتریان محبوبیت خوبی دارد. در واقع قشقایی سال پیش چهارمین کراس اوور محبوب قاره همیشه‌سبز بوده و بالاتر از آن داچیا داستر (فروش ۲۲۱۴۲۸ دستگاهی، رشد ۲۴ درصدی)، رنو کپچر (فروش ۲۲۴۱۲۷ دستگاهی، رشد ۵ درصدی) و فولکس‌واگن تیگوان (فروش ۲۲۴۸۹۰ دستگاهی، رشد ۱ درصدی) قرار داشته‌اند.

نسل فعلی این خودرو از سال ۲۰۱۳ تاکنون تولید شده و نیسان قبلاً اعلام کرده نسل جدید قشقایی را تا اواسط سال ۲۰۲۱ معرفی خواهد کرد. اخیراً رندر جذابی از سومین نسل قشقایی منتشر شده است. این خودرو در آمریکا با نام روگ اسپورت شناخته می‌شود.

نیسان جزئیات زیادی از نسل جدید قشقایی را منتشر نکرده اما گفته که در طراحی آن از کانسپت IMx رونمایی شده در اکتبر ۲۰۱۷ الهام خواهد گرفت.

ژاپنی‌ها از آن زمان تاکنون کانسپت IMQ کانسپت را معرفی کرده‌اند. این کانسپت پیش‌نمایشی از زبان طراحی کراس اوورهای جدید نیسان خواهد بود. خودروی الکتریکی یاد شده حدود یک سال پیش در نمایشگاه ژنو و با استایل شیب‌دار، درب‌های عقب متمایز و کابینی مینیمالیستی معرفی شده اما واضح است که قشقایی جدید ویژگی‌های طراحی تعدیل شده‌ای خواهد داشت.

طراحی کابین قشقایی فعلاً به‌صورت یک راز باقی مانده اما تصاویر جاسوسی منتشر شده از برادر بزرگ‌تر یعنی ایکس تریل نشان می‌دهد شاید این خودرو دارای طراحی داشبورد ارتقا یافته و صفحه لمسی بزرگ‌تر باشد. همچنین استفاده از زیرساخت به‌روزتر می‌تواند باعث بهبود فضای سرنشینان شود اما انتظار می‌رود ابعاد کلی خودرو مشابه نسل فعلی باقی بماند.

خبری از تولید قشقایی دیزلی نخواهد بود زیرا نیسان این کراس اوور کامپکت را فقط به‌صورت بنزینی و پلاگین هیبریدی تولید خواهد کرد. هنوز نسخه تمام الکتریکی قشقایی تائید نشده و انتظار می‌رود نیسان نسخه تولیدی کانسپت آریا را به‌صورت تمام الکتریکی تولید کند.

شایعاتی درباره معرفی نیسان قشقایی جدید در ماه سپتامبر و نمایشگاه پاریس به گوش رسیده اما هنوز چیزی به‌صورت رسمی تائید نشده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. net

    ۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (3136 ديدگاه)

    چراغ جلو عکس اول نیسان قرمز رنگ قشنگتر از چراغ جلو رندر هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Mahdi

    ۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1195 ديدگاه)

    زیبا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مهراد

    ۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (761 ديدگاه)

    پدال عزیز و دوست داشتنی :
    ضمن عرض خسته نباشید و تشکر ؛
    خواهش میکنم ویدیوی لامبورگینی آونتادور اس وی جی تیونینگ شده توسط نوویتک رو بذارید بچه های پدال یه حال اساسی بکنن

    اول صبح رفتم به صورت اتفاقی تو یوتیوب دیدم و یا صاحب قدرت ؛ کلکو و پری به تنم نموند ((صدای جهنمی))

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مهراد

    ۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (761 ديدگاه)
  5. محمد

    ۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    قشنگه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا