نیسان

سومین فراخوان سومین نسل نیسان روگ در سال 2021!

نیسان سومین فراخوان برای سومین نسل روگ/ایکس تریل را اعلام کرد. این خودروساز ژاپنی می‌گوید دلیل این فراخوان وجود یک خطای مونتاژ از طرف تأمین‌کننده می‌باشد.

مشکل روگ این بار به کالیپر ترمز عقب مربوط می‌شود که شاید بوش داخلی آن وجود نداشته باشد. این قطعه رینگ ویژه‌ای را در جای خود نگه می‌دارد. اگر این رینگ جابجا شده و تغییر شکل دهد احتمال نشتی روغن ترمز وجود خواهد داشت و این امر می‌تواند فاصله توقف خودرو را افزایش دهد.

در اسناد رسمی NHTSA آمده است:

یک تکنسین در کارخانه ADVICS مکزیک سیکل خودکار برای ورود بوش در خط تولید را شروع نکرده است. کنترلر قابل‌برنامه‌ریزی هم عدم وجود بوش را به خاطر حذف نادرست تأییدیه فرایند تشخیص نداده است. به همین خاطر قطعات کالیپر ترمز بدون وجود بوش در خط تولید مونتاژ شده‌اند.

نمایندگی‌های نیسان بجای بررسی تک‌تک خودروها از اسکنر بارکد برای اسکن شماره شاسی و کدهای QR کالیپرهای ترمز سمت چپ و راست در اکسل عقب استفاده خواهند کرد. اگر شماره قطعه تائید شود نمایندگی‌ها اقدام به تعویض آن خواهند کرد. تمامی اقدامات صورت گرفته به‌صورت رایگان خواهند بود.

تعداد ۱۴۰۵۴ دستگاه نیسان روگ شامل این فراخوان هستند و تخمین زده شده ۱ درصد آن‌ها با چنین مشکلی دست‌وپنجه نرم می‌کنند. این خودروها بین ۹ ژانویه تا ۲۴ فوریه ۲۰۲۱ تولید شده‌اند. انتظار می‌رود فراخوان موردبحث از دهم ژوئن شروع شود.

شایان ذکر است کمپانی ADVICS کالیپرهای ترمز پث فایندر ۲۰۲۲ و اینفینیتی QX60 2022 را نیز تولید می‌کند اما از آنجایی که این خودروها هنوز در مرحله تولید آزمایشی هستند بنابراین قطعات مشکوک تا پیش از عرضه نهایی بررسی می‌شوند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. Amirreza

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    دوباره و دوباره و دوباره و دوباره ، خو مجبورین هرکی از راه میرسه میگه منم میخوام استخدام شم رو استخدام کنین؟

    موافقم 0
    مخالفم 4
  2. میثم

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (3530 ديدگاه)

    اصل و اساس این ماشین با میتسوبیشی یکیه
    ولی میتسو برام جذابتره
    این طراحیش یه طوریه ??

    موافقم 2
    مخالفم 2
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      دقیقا منم اصلا با قیافه اش حال نمیکنم،نسل قبلی خیلی خیلی بهتر بود…

      موافقم 3
      مخالفم 1
  3. NAVID۰۰۹۸

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (10203 ديدگاه)

    اگر توجه کرده باشید ، متوجه شدید که من همیشه گفتم انتخاب نمونه‌های فیس‌لیفت شده در هر نسل بهترین انتخاب هستند ، چون مشکلات ریز و درشت محصول نمایان شده و در نمونه‌ی فیس‌لیفت شده جبران اشتباه و تصحیح میشه با دقت بیشتر !

    خودم به شخصه هر خودرویی که در ایران و در زمان آزادی واردات میخریدم ، نمونه‌ی فیس‌لیفت هر محصول را میگرفتم و بسیار متفاوت هست چه در عایق‌بندی و سکوت کابین و هم در کیفیت بالاتر متریال !!!

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. قاسم

      ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (219 ديدگاه)

      خوب بلدی خودت رو بزنی به کوچه علی چپ!!! ?? فراخوان ژاپنیاست هااااااا???

      موافقم 2
      مخالفم 3
    2. قاسم

      ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (219 ديدگاه)

      من همینجا قول میدم به پیمان آتش بس بین جنگ کره و ژاپن از همین حالا پایبند باشم به شرطی که تو هم پایبند باشی و اگر از پیمان خارج بشی منم خارج میشم

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. ایران

        ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (341 ديدگاه)

        آفرین هردو فراخوان میدن همه فراخوان میدن فراخوان دلیلی بر بد بودن نیست بلکه به نفع مصرف کننده است

        موافقم 2
        مخالفم 0
      2. mahan

        ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (2324 ديدگاه)

        قاسم جان نیومده می خوای بری؟دو دیقه بودی حالا.پسر خوب فراخوان داریم تا فراخوان.واقعا خسته نشدی ازین بحث های الکی اصلا شما خوب شما بشین صندلی جلو فقط مواظب باش اتیش نگیری!!

        موافقم 1
        مخالفم 0
  4. mahan

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    دقت کنید این همون ماشینی بود که نیسان برای راو4 دیس کرده بود!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا