نیسان

فراخوان نیسان آلتیما برای باز شدن غیرمنتظره درب عقب!

دو سال پیش نیسان اقدام به فراخوان سدان های آلتیما ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ در آمریکا کرد که دلیل آن هم نگرانی بسیار جدی‌ای بود. در عقب این خودروها می‌توانست در هنگام حرکت و بدون هرگونه هشداری باز شود. هم‌اکنون هم این سدان به همین دلیل دوباره فراخوان شده است.


NHTSA آمریکا می‌گوید ۳۴۱۰۰۳ دستگاه از این خودروها در جاده‌ها تردد می‌کنند. این میزان خودروی فراخوان شده تنها دو دستگاه کمتر از فراخوان قبلی هستند که دلیل این کار می‌تواند اشتباه در انتشار آمار خودروها باشد و یا اینکه دو دستگاه یاد شده تعمیر شده‌اند که البته احتمال این آخری خیلی پایین است. البته تخمین زده شده تنها یک درصد این خودروها دارای عیب یاد شده می‌باشند.


در آلتیماهای تحت تأثیر این مشکل، کابل قفل در شاید در اولین فراخوان به‌صورت صحیح داخل در قرار نگرفته باشد و این امر می‌تواند با تنظیم کننده‌ی شیشه تداخل ایجاد کند. اگر این اتفاق رخ دهد احتمال باز شدن در مسافر بدون وجود هرگونه هشداری وجود خواهد داشت. این یک ریسک بزرگ برای افرادی است که در صندلی عقب خودرو نشسته‌اند.

2016 Nissan Altima
نیسان به نمایندگی‌ها توصیه کرده کابل‌های قفل در را در موقعیت صحیح خود نصب کنند. این فراخوان از اوایل ماه جاری میلادی شروع شده و با مالکان تا ۱۱ فوریه تماس گرفته خواهد شد. واضح است که این فراخوان نیز همچون تمامی فراخوان‌های خودروسازان مطرح جهانی بدون هرگونه هزینه‌ای انجام می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۷ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (10203 ديدگاه)

    این مُدِلیش را دیگه ندیده بودیم .
    باز شدن درِ خودرو ، نوبَره بخدا .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. مانی

    ۸ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    ۳۴۰۰تا ماشین این اشکال رو دارن با توجه به خطر زیاد تعداد کمی‌ نیست
    اینا به کنار آلتیما چقدر نازه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا