نیسان

احتمال استفاده از قطعات مرسدس X کلاس در نیسان ناوارا (فرونتیر) جدید

نسل بعدی نیسان ناوارا که در برخی بازارها از جمله مکزیک، آرژانتین و برزیل با نام فرونتیر عرضه می‌شود احتمالاً از برخی قطعات مرسدس بنز X کلاس استفاده خواهد کرد. البته باید گفت فرونتیر یاد شده را نباید با نسخه آمریکایی و کانادایی این خودرو اشتباه گرفت.

همه می‌دانیم که X کلاس در زیر پوست خود از پلتفرم نیسان ناوارا استفاده کرده است. البته شاید افراد معدودی بدانند که مرسدس برخی اصلاحات را در این پلتفرم انجام داده و اقدام به تقویت ساختاری آن و همچنین بهبود دینامیک رانندگی‌اش کرده است.

هم‌اکنون اتوبلاگ می‌گوید زمانی که نسل جدید ناوارا وارد بازار شود از پلتفرم تقویت شده X کلاس استفاده خواهد کرد. ظاهراً نیسان کار تولید اولین نمونه‌های پروتوتایپ از شاسی این پیکاپ را تا پیش از پایان سال جاری میلادی در آرژانتین شروع خواهد کرد.

اما وضعیت فرونتیر بازار آمریکا چگونه است؟ در ماه فوریه بود که نیسان اقدام به ارتقای این خودرو در بازار آمریکا و کانادا کرد. اگرچه ظاهر این خودرو خیلی تغییری نکرده اما از پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری جدیدی استفاده کرده که ۹۳ درصد قطعاتش جدید یا بازنگری شده هستند. این پیشرانه قدرت احساس‌برانگیز ۳۱۰ اسب بخاری و گشتاور ۳۸۱ نیوتون متری تولید می‌کند. نسل بعدی فرونتیر به‌صورت استاندارد به این پیشرانه و گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک مجهز خواهد بود. این در حالی است که نمونه پیشین فرونتیر از گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک و دستی استفاده کرده بود.

گفته می‌شود نسل بعدی فرونتیر بازار آمریکا و کانادا از پلتفرم جهانی ناوارا که در بالا به آن اشاره شد استفاده نخواهد کرد و دارای نسخه‌ای کاملاً به‌روز از پلتفرم مدل کنونی خواهد بود.

گفته می‌شود این پیکاپ به‌صورت استاندارد از نوع دیفرانسیل جلو خواهد بود و با پرداخت مبلغ بیشتر می‌توان سیستم چهار چرخ محرک و جعبه انتقال را انتخاب کرد.

انتظار می‌رود نسل بعدی فرونتیر بازار آمریکا تا پیش از پایان سال جاری میلادی معرفی شود.

نکته: باید گفت دو نسخه متفاوت از فرونتیر در دنیا عرضه می‌شود که یکی از آن‌ها برای اکثریت بازارهای جهانی بوده و همان مدل اروپایی ناوارا (NP300) است. مدل دوم بر پایه پلتفرم قدیمی‌تر F آلفا بنا شده و مختص بازار آمریکا و کاناداست.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. net

    ۷ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (3063 ديدگاه)

    ای کاش وانت میان سایز بنز x تولیدش متوقف نمیشد و با فورد رنجر و تویوتا هایلوکس رقابت میکرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. AMG///

      ۷ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (579 ديدگاه)

      هیچوقت به وانت های اروپایی اعتماد نکن
      حتی اگه بنز باشه.
      وانت فقط ژاپنی و آمریکایی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. net

        ۷ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (3063 ديدگاه)

        AMG///
        فورد رنجر مدل لاریات در حال حاضر زیباترین و بهترین وانت میان سایز جهان هست و بعد هایلوکس .منظورم این بود اگر بنز x هم هنوز حضور داشت در کلاس وانتهای میان سایز رقابت جالب میشد

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. ارشیاsvj

    ۷ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1745 ديدگاه)

    مگه کلاسx از خودشم قطعه داشت؟؟؟????

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mad.z.Max

      ۷ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1839 ديدگاه)

      به نکته ی ظریف و دقیقی اشاره کردی

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. محمد

      ۷ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (226 ديدگاه)

      من فکر کردم منظورش قطعات تولید شده و بلا استفاده بنز ایکس هست??‍♂️

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا