نیسان

قیمت احتمالی نیسان Z جدید: 34995 دلار

با توجه به سند لو رفتن از کارخانه تنسی نیسان، اطلاعات جدیدی از ۴۰۰Z منتشر شده است. در آغاز باید گفت این خودرو به‌طور ساده در بازارهای آمریکایی با نام نیسان Z شناخته خواهد شد و در کشور ژاپن نیز با نام فیرلیدی Z در دسترس خواهد بود. قیمت پایه این خودرو ظاهراً قرار است برابر با ۳۴۹۹۵ دلار باشد و همه نسخه‌ها از پیشرانه ۶ سیلندر توئین توربوی ۴۰۰ اسب بخاری استفاده کنند. اگر این خبر درست باشد نیسان با شدت به تویوتا سوپرا حمله خواهد کرد و درعین‌حال نسخه پایه آن بیش از ۵ هزار دلار ارزان‌تر از سوپرا بوده و از طرفی ۱۴۵ اسب بخار قدرت بیشتری را در اختیار مالکان قرار خواهد داد. همچنین Z جدید قوی‌تر از سوپرای ۳۸۲ اسبی با قیمت ۴۹۹۰۰ دلار خواهد بود. نیسان Z علاوه بر سوپرا به جنگ فورد موستانگ نیز خواهد رفت اما بی‌شک نیسان هدف خود را رقابت با سوپرا می‌داند.

در خبرها آمده که مدل پایه این خودرو به داشبورد دیجیتال نیسان، اپل کارپلی و اندروید استاندارد و اسپویلر عقب مجهز خواهد بود.

دو پکیج با نام های تایپ S و تایپ T و تریم ST در دسترس خواهند بود که این آخری قیمت ۱۰ هزار دلاری خواهد داشت. اگر تمامی این اخبار درست باشند نیسان Z پایه به ترمزهای Akebono مجهز خواهد بود اما تایپ S از ترمزهای برمبو و… سود خواهد برد. تایپ T نیز پکیجی رفاهی است که شامل مواردی همچون چرم و صندلی‌های گرم و سرد شونده و برقی خواهد بود.

ما قبلاً می‌دانستیم که گزینه گیربکس دستی هم وجود خواهد داشت اما در این اسناد آمده که نیسان Z همانند دیگر محصولات نیسان و نسل فعلی تایتان از گیربکس ۹G ترونیک مرسدس استفاده خواهد کرد. به این ترتیب خبری از گیربکس دوکلاچه نخواهد بود زیرا گیربکس ۹G ترونیک دارای مبدل گشتاور است. اگر این‌گونه هم باشد نیسان Z بازهم مزیت بیشتری نسبت به گیربکس ۷ سرعته نسل فعلی خواهد داشت.

خب صحبت از نسل فعلی شد و باید گفت اسناد یاد شده نشان می‌دهند Z جدید نسخه ارتقا یافته ۳۷۰Z بوده و مدل پایه جدید اساساً همان ۳۷۰Z اسپورت است. به این ترتیب مدل اسپورت جدید معادل ۳۷۰Z نیسموی قدیمی بوده و قرار است Z نیسمو جدید هم تولید شود هرچند اطلاعات چندانی از این خودرو در دست نیست.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. GT

    ۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (436 ديدگاه)

    ظاهرش که عالیه
    مشخصات احتمالی هم که شگفت انگیزه
    باید ببینیم عملکردش چطوره ولی هر چی که هست از سوپرا خیلی بهتره بین این دو، قطعا نیسان Z را انتخاب میکنم

    موافقم 61
    مخالفم 7
  2. کافر مقدس

    ۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    کلاس ایکس رو برای مرسدس ساخت با نیسان ناوارا و گیربکس 9جی ش رو گرفت . ولی مردم ما هنوز پشت مانیتور درگیر ملت ها و پرچم ها هستن

    موافقم 44
    مخالفم 5
  3. زیزیگولو

    ۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (4888 ديدگاه)

    با اینکه دوستش دارم ولی قیمتش خیلی بالاست …. خداییش کی کوروت c8 رو ول میکنه بیاد اینو بخره؟

    موافقم 7
    مخالفم 66
    1. Reza

      ۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (10 ديدگاه)

      کوروت دو برابر تیم قیمت داره برادر

      موافقم 51
      مخالفم 3
    2. Reza

      ۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (5340 ديدگاه)

      قیمت کوروت ۲.۵ برابر اینه در ضمن، اره با این قیمت من ترجیهش میدم به کوروت

      موافقم 37
      مخالفم 3
    3. زیزیگولو

      ۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (4888 ديدگاه)

      رضا و رضا ….. اشتباه چشمی بود چون قیمت رو اشتباهی ۳۴۹۰۰۰ دلار دیدم و خیلی تعجب کردم ???

      موافقم 28
      مخالفم 1
    4. Nima RST

      ۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (52 ديدگاه)

      Wtf?

      موافقم 9
      مخالفم 1
    5. رضا

      ۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1068 ديدگاه)

      هالا کروت نه ولی موستانگ پر فروش ترین و جدی ترین رقیبشه.

      موافقم 9
      مخالفم 0
  4. Amir

    ۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (237 ديدگاه)

    نسبت به مشخصات خیلی خوش قیمت هست
    تقریبا اندازه یه آوالون قیمت داره
    طراحی خارجی خوب ، قدرت و گشتاور عالی ، طراحی داخلی قابل تحسین ، کیفیت نیسان ؛ دیگه چی از یه ماشین میخواین ؟
    و بین سوپرا و این ، مسلما اینو ترجیح میدم.
    تویوتا در همه زمینه ها از نیسان بهتر هست ولی اسپورت سازی فقط نیسان

    موافقم 28
    مخالفم 3
  5. حسین

    ۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1011 ديدگاه)

    نام Zرا که دیدم یه لحظه یاد نیسان (گاوی)افتادم.راستی دقیقا چرا بهش می‌گن گاوی؟

    موافقم 4
    مخالفم 15
    1. Benz SLR

      ۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1962 ديدگاه)

      کی گفته اسمش گاویه ؟ اون یکی از لقباشه
      اسم اصلی ژاپنیش ( نیسان جونیور ) هست که اونی که تو خیابونا میبینی نسل ۳ یا آخریشه که از سال 1970 تا 1982 تو ژاپن و تا الان تو ایران ادامه دارد

      موافقم 7
      مخالفم 1
  6. میثم

    ۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (3540 ديدگاه)

    بجز طراحی جلوش هیچ نقصی نداره
    تیونرها چه ها بکنن با این انجین اصیل ژاپنی

    موافقم 32
    مخالفم 2
  7. میثم

    ۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (3540 ديدگاه)

    با اینکه طرفدار تویوتا هستم ولی همین که نیسان Z اصالت خودشو حفظ کرده و کاملا ژاپنیه شرف داره به سوپرای تقلبی
    هیچوقت از سوپرای جدید خوشم نیومد با اینکه همکاری با بی ام و از نظر اقتصادی به سود تویوتا بود ولی اعتبار و حیثیت سوپرا که کلی براش هزینه کرده بود رو داد رو هوا

    موافقم 35
    مخالفم 1
  8. Alireza

    ۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خب تیونرا باید دنبال یه بادی کیت درست و حسابی باشن براش یکی اینه یکی m3 واقعا نیاز دارن تیونرا طراحی این دو تا رو اصلاح کنن

    موافقم 15
    مخالفم 3
  9. Benz SLR

    ۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    ایکاش مثل دهه ۹۰ همه بزرگان ژاپنی جمع میشدند ( البته نسل بعدی سوپرا هم بیاد بدون دخالت بی ام و )

    موافقم 18
    مخالفم 1
  10. R@m!n

    ۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    از اون ماشیناس که به محض دریافت باید بری نزدیک ترین گاراژ تیون بادی کیت مورد علاقه خودتو بزاری روش

    موافقم 21
    مخالفم 1
  11. NAVID۰۰۹۸

    ۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    حرف نداره ، بینظیره‌?

    موافقم 9
    مخالفم 2
  12. MOS

    ۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (715 ديدگاه)

    قیمتش عالیهههههه

    فقط ۳۵ هزار دلار
    در حالی که سوپرا 2.0 لیتری قیمتش از ۴۲ هزار تا شروع میشه و سوپرا 3.0 لیتری قیمتش از ۵۰ هزار تا!

    با وجود این دیگه کسی سمت سوپرا نمیره

    موافقم 20
    مخالفم 1
    1. Amir

      ۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (237 ديدگاه)

      دلیلش استفاده از پلتفرم گرون ب ام و هست
      تویوتا خودش می‌ساخت ارزون تر در میومد

      موافقم 12
      مخالفم 0
  13. datsun

    ۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (3500 ديدگاه)

    میراث دریفت jdm دوباره زنده شد.

    موافقم 18
    مخالفم 0
  14. Amirreza

    ۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    خیلی ظاهرشو دوست دارم مخصوصا نمای جانبی و پشتی ، چراغای جلوشم قشنگن ولی شاید جلوپنجرش میتونست بهتر باشه

    موافقم 8
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا