نیسان

پیش‌درآمدی بر ماکسیما 2018

انتظارات بر این بود که ماکسیمای کنونی یک سدان با عملکرد سطح بالا و رقیبی برای خودروهایی همچون چارجر و سدان‌های ب‌ام‌و باشد که متأسفانه چنین پیشامدی هرگز به وقوع نپیوست.

۲۰۱۶ Nissan Maxima
نیسان این اتومبیل را در سال ۲۰۱۵ به‌عنوان یک خودروی دیفرانسیل جلو به بازار عرضه نمود؛ اگرچه ماکسیمای فعلی به آن مقداری که مورد انتظار بود از ویژگی‌های اسپرت برخوردار نیست اما شاخصه‌های اشرافی و ویژگی‌های خوبی به نسبت بهای پرداختی در مقایسه با سایر رقبای این کلاس خودرویی، ارائه می‌دهد. از چندی پیش شایعاتی پیرامون ماکسیمای ۲۰۱۸ در محافل مختلف دهان‌به‌دهان می‌چرخد که حاکی از یک فیس‌لیفت میان‌دوره‌ای بر روی این سدان جذاب است.

ریزودرشت پلتفرم:
همان‌طور که بیان نمودیم مدل ۲۰۱۸ از پیکربندی دیفرانسیل جلو بهره می‌برد که از مدل قدیمی‌تر وام گرفته شده است.
مهندسین شرکت سازنده تلاش‌های قابل توجهی به جهت افزایش دقت، پاسخگوتر شدن و البته بیشتر نمودن چاشنی رفاه و آسایش انجام داده‌اند؛ این در حالی است که طراحی بنیادین آن با مدل قبلی تفاوت چشمگیری نخواهد داشت.

کانسپت سدان اسپرت
ماکسیما ۲۰۱۸ احتمالاً در اواخر سال جاری میلادی عرضه خواهد شد و بهای آن نیز بهتر است که تغییرات چندانی نسبت به مدل ۲۰۱۷ نداشته باشد.
این خودرو احتمالاً چیزی فراتر از یک فیس‌لیفت ساده خواهد بود و می‌تواند یک به‌روزرسانی برای رقابت با خودرویی همچون دوج چارجر باشد.
این بهترین فرصت برای استفاده از سیستم انتقال قدرت چهارچرخ محرک است که در نیسان پت‌فایندر مشاهده می‌شود، چراکه پلتفرم این دو خودرو با یکدیگر به اشتراک گذاشته شده است و امیدواریم تا شرکت نیسان این مهم را فراموش نکند.
همچنین نیسان می‌تواند از شر گیربکس CVT فعلی خلاص شود و با مجهز نمودن آن به یک گیربکس اتوماتیک معمولی بر جذابیت رانندگی با این خودرو بیفزاید.

سرچشمه قدرت:
احتمالاً در مدل ۲۰۱۸ شاهد یک پیشرانه جدید چهار سیلندر خطی به حجم ۲.۵ لیتر برای نسخه‌های پایه و همچنین پیشرانه ۳.۵ لیتری V6 فعلی برای تریم‌های گران‌تر باشیم که می‌تواند نویدبخش حضور این خودرو در کشورمان با موتور چهار سیلندر باشد.
همچنین انتظار می‌رود که نیسان از موتور جدید توئین توربو خود موسوم به VR30DDTT V6 با حجم ۳ لیتر در این خودرو استفاده نماید. این پیشرانه اولین بار در اینفینیتی Q50 به کار گرفته شد که انصافاً هم عملکرد تأثیرگذاری از خود به نمایش گذاشته است.


پیشرانه V6 نسل فعلی قادر به تولید ۳۰۰ اسب بخار قدرت و گشتاوری معادل ۳۵۴ نیوتن‌متر است که توسط گیربکس CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود و احتمالاً در ماکسیما ۲۰۱۸ شاهد دامنه قدرتی از ۳۰۰ تا ۴۰۰ اسب بخار خواهیم بود.
در ضمن قوای محرکه از نوع هایبریدی نیز محتمل خواهد بود.

طراحی ظاهری:
اکثر رقبای حاضر در کلاس سدان فول سایز از چهره دلربایی برخوردار هستند و ماکسیمای فعلی نیز از چهره نسبتاً خوبی برخوردار است اما شرکت سازنده ریسک عدم دگرگونی در شمای کلی خودرو را پذیرفته و تنها نمای روبروی خودرو را دچار تغییرات نموده است که احتمالاً شبیه بقیه مدل‌های فیس‌لیفت شده نیسان در سال ۲۰۱۷ خواهد بود.


در مورد کابین هم می‌توان به‌گونه‌ای مشابه سخن به میان آورد.


در پایان با توجه به‌احتمال عرضه ماکسیما ۲۰۱۸ با موتور ۲.۵ لیتری، امیدواریم تا شاهد عرضه این خودرو توسط نماینده رسمی نیسان در کشورمان باشیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

حسین باباپور

کارشناس مهندسی مواد کارشناسی ارشد اقتصاد

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. سیروس

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (73 ديدگاه)

    آشنای دوست داشتنی، جاش خالیه توو ایران

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. serial winner

      ۲۰ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      واقعا قشنگه.
      کاملا موافقم که جاش خالیه.
      رنگ مشکیش رو در عکس های آخر نگاه کن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Shahryar

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (237 ديدگاه)

    ماکسیمای فعلی نیز از چهره نسبتاً خوبی برخوردار است،،نسبتا خوب؟؟؟؟ازین بهتر چی میخوای نویسنده جان.
    دوستانی که گیر دادن به گیربکس cvt نسل های جدید این گیربکسا والا بخدا فرق خواسی با گیربکسای معمولی(از لحاظ هیجان رانندگی)ندارن،شما میتونی مثل گیربکسای معمولی باهاشون رفتار کنی و جواب خوبی هم میگیری،دوستان میتونن فیلمای شتاب گیری ماکسیمارو ببینید،شاید اگ خبر نداشین که گیربکس این ماشین cvt نیس هیچوقت متوجه این موضوع نمیشدین.حتی موقع شتاب گیری ماشین تیکاف میکرد!عملی که از گیربکس cvt بعیده!!
    ی سری مزایای این گیربکسم، ضربه کم،مصرف سوخت کمتر،شتاب بهتر هستش،اونوقت چرا نیسان بیاد این گیربکسو همینطور که نویسنده گفت،با گیربکس معمولی عوض کنه!??

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. رامتین

      ۲۰ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (3020 ديدگاه)

      هر چقدر هم خوب باشه به پایه گیربکسهای به اصطلاح معمولی نمیرسه. البته واژه معمولی، کار اشتباهیه. ضمنا گیربکس DCT هم ارزش نداره. چرا که شرکت فولکس اونو بازنشسته کرد. منظور از گیربکس اتومات معمولی مثلا گیربکس بکار رفته در کمری (8دنده اتو) یا بنز اس (9دنده اتو) یا آکورد2018 (10دنده) است که فناوریهای بسیار خاصی در کنارش اومده ولی ما اونو میگیم گیربکس معمولی! ماکسیما یا موتور 2.5 لیتری باید گیربکس 7سرعته و با موتور توربو 6سیلندر جا داره با گیربکس 8 یا 9 سرعته بیاد.
      فقط یه مشکل: موتور 2.5لیتری در سال 2017 توان 180 اسب داره در حالیکه کمری 2018 با همین موتور توان 206 اسب داره. پس کمری باارزشتره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. datsun

        ۲۱ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (3431 ديدگاه)

        ماکسیما یه سدان نیمه لوکس و اسپورته پس با کمری مقایسه نمیشه .
        آلتیما و کمری تو یه رده قرار میگیرن .
        حالا شما از کجا میدونی این ۲.۵ لیتری به قول شما ۱۸۰ اسبی ،همون انجینیه که مد نظر شماست ؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. رامتین

          ۲۱ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (3020 ديدگاه)

          در نیسان آلتیما 2017 این موتور بکار رفته. در نیسان تیانا هم قبلا بوده. فکر نمیکنم موتور جدید طراحی کنه. فقط احتمال داره همینو ارتقا بده. در کل خرید ماکسیما با موتور 2.5 در ایران کار چندان درستی نیست. من خودم کمری را ترجیح میدم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. امیرحسین

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (102 ديدگاه)

      اگه فرقی نداشت نیسان تو اینفینیتی ازش استفاده میکرد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. سامان اذری

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    اکه RWD بود دیگه حرف نداشت
    AWD هم.که معرکه میشد
    خیلی با ابهته

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. PaRHaM

      ۲۰ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (741 ديدگاه)

      همین محور جلوش هم عالیه
      واقعا از دوست داشتنی ترین ژاپنی هاس برام
      خیلی دوسش دارم
      واقعا جاش خالیه تو ایران
      کاش میشد با قیمت معقول بیاد☹
      واقعا خوشگله❤????

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. ایران خودرو = فرغون سازی (ویران خودرو)

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (990 ديدگاه)

    مشکل دیفرانسیل جلو بودن با ارائه پکیج چهار چرخ متحرک به صورت اپشن حل میشه مشکل اصلی تو ارائه عملکرد اسپرت به نحوه کارکرد گیربکس cvtمربوط میشه که با ارائه نمونه اتوماتیک عادی حل میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. عليرضا

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (18 ديدگاه)

    ماکسیما نسبت به بهای برداختی ماشین ارزشمندیه به خصوص اینکه برند نیسانه که کیفیتش تضمین شدس
    حالا این موتور ٢.۴ لیتری که احتمالا شرایط ورود به کشور رو داره ٣٠٠ اسب بخار تولید میکنه??
    اکه اینجوری باشه که عالیه و رقیباش تو کشور ما مشکل دجار مشکل جدی میشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. CNA

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (235 ديدگاه)

    حیف که نیست.حیییییف.
    یکی از بهترین هاست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. MAHDI . TUNING

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1477 ديدگاه)

    ماکسیما نامی اشنا برای ماست همیشه خوشم ازش میومد
    تنها چیزیش که خوشم نمیاد دف جلو بودنشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Ahura

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (50 ديدگاه)

    چرا جدیدا نیسان قیافه ماشیناشو انقد اجق وجق طراحی میکنه همون ماکسیما قدیمی که آخر ابهت و خلاف بود هنوز از کنارت رد میشه خوف میکنی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Nissan...japan

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (208 ديدگاه)

      عجق وجق دیگه چیه این از کنارت رد بشه سکته رو زدی مطمئن باش!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. MEHRAN

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (32 ديدگاه)

      هرچند دوست داشتن ظاهر خودرو سلیقه ای هستش
      با این حال فکر میکنم شما این ماشین رو از نزدیک ندیدین ( پلاک منطقه اروند ٢٠١۶-٢٠١٧ در حال تردد )
      اگه ببینین احتمال قریب به یقین نظرتون عوض میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    یکی از خوش‌ نام‌ترین خودروها از دید ایرانی‌ها ماکسیماست، حیف که اگر نسل جدیدش وارد شه، خوش قیمت نیست و زیر ۲۵۰ ۳۰۰ نمیدن. از همه نظر همونیه که می‌خوام، تنها مشکلم باهاش، دیفرانسیل جلو بودنشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. نت

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (363 ديدگاه)

    ماکسیمای جدید قیافه زشتی داره -چراغ جلو و عقب و جلو پنجره زشتی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. datsun

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (3431 ديدگاه)

      اگه این زشته من به شخصه تمام زشت های مثل اینو دوست دارم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. مرتضی۵

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بهترین برند در بین برندهای آسیایی و ژاپنی، نیسان است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. datsun

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3431 ديدگاه)

    ماکسیما از سال ۱۹۸۱ تا کنون ساخته شده
    هشت نسل از این ماشین تا به حال تولید شده
    غیر از نسل اول که دیفرانسیل عقب بود بقیه نسلها همگی دیفرانسیل جلو بودن
    نسل فعلی از دو موتور ۳.۵ لیتری و ۲.۵ لیتری بهرمنده
    این ماشین لیاقت یه موتور چهارصد اسبی که قدرت رو چرخ های عقب انتقال میده رو داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. مانی

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    واقعا قشنگه
    چه بیرون و چه درونش
    ماشینه لوکسی هم هست با قیمته بسیار مناسب
    تنها ایرادش اینه که دیفرانسیل جلو هست
    به نظر من اگه همینو دیفرانسیل عقب تولید کنن و بجای آرمِ نیسان
    آرم بنز بزارن وسطِ جلوپنجرش فروشش چند برابر میشه
    در حقه بیچاره اجحاف شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. فيصل

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (350 ديدگاه)

    ٢ هفته قبل رفتیم برای دوستم ماشین ببینیم از بین آوالون و آکوردv6 و این ماکسیما با اختلاف گفت ماکسیما دلیلش هم زیباییش بود چون تو خوب بودن که هر ٣ عالی هستند ولی نمیدونستم ٢٠١٨ فیس لیفت میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. مهدي

    ۱۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماکسیما ته قدرت و شتابه فقط جدا از دف جلو بودن یا عقب ته سبکی داره برای سر پیچا تو رده خودش یه تیپ سلطنتی هنوز بعد این همه سال که اومده یذره قدیمی نشده و هنوز کلاس خودشو داره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا