نیسان

پس از 17 سال، سرانجام نسل جدید نیسان فرونتیر رسماً معرفی شد

نسل کنونی نیسان فرونتیر یکی از سالخورده‌ترین خودروهای بازار محسوب می‌شود زیرا در اواخر اولین دورهٔ ریاست جمهوری جورج بوش به بازار آمد! از آن زمان، بخش پیکاپ‌های میان سایز بیشتر از سیاست‌های آمریکا تغییر کرده و این خودروها بسیار محبوب‌تر از قبل شده‌اند زیرا حالا از پیکاپ‌های میان سایز به‌عنوان خودروهای خانوادگی و همین‌طور خودروهای کار و آفرود استفاده می‌شود. در این بازار رقابتی، فرونتیر سالخورده حرفی برای گفتن نداشت اما جای نگرانی نیست چون حالا بالاخره نسل جدید این پیکاپ ژاپنی رسماً رونمایی شده است.

فرونتیر جدید که پس از حدود ۱۷ سال به بازار خواهد آمد، به‌روزرسانی‌های بزرگی را در بیرون، داخل و تکنولوژی تجربه کرده است. در سینهٔ این پیکاپ جدید همان پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V6 جدید قرار گرفته که سال گذشته همراه با یک گیربکس نُه سرعتهٔ جدید برای نسل قبلی فرونتیر ارائه شد. این موتور با ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور، برای این کلاس کاملاً کافی و مناسب خواهد بود. مصرف سوخت فرونتیر جدید هنوز به‌طور دقیق مشخص نیست اما به گفتهٔ نیسان، اگر مصرف آن از ۸.۵ لیتر در هر صد کیلومتر (ترکیبی) نسل قبلی بهتر نباشد، حداقل مشابه آن خواهد بود.

نسل جدید فرونتیر در بیرون به‌گونه‌ای طراحی شده که تا حد ممکن خشن و آفرودی بن‌تر برسد. به همین دلیل، بسیاری از عناصر طراحی این پیکاپ جدید با الهام از پیکاپ نیسان هاردبوی دهه‌های ۸۰ و ۹۰ طراحی شده زیرا آن پیکاپ به خاطر قابلیت‌های آفرود مشهور شده بود و نیسان می‌خواهد از این ویژگی در پیکاپ جدید خود استفاده کند. در همین حال، فرونتیر جدید با جلوپنجره و چراغ‌های جلوی خاص خود، در همان نگاه اول بلافاصله نشان می‌دهد که یک نیسان است.

هرچند طول نسل جدید فرونتیر ۱۲۷ میلی‌متر نسبت به قبل بیشتر شده اما نیسان نمی‌خواسته پیکاپ جدید خود را خیلی بزرگ‌تر کند. به همین دلیل، با اینکه شاسی فرونتیر جدید کاملاً از نو مهندسی شده و طول آن افزایش پیدا کرده اما فاصلهٔ محوری پیکاپ نسبت به نسل قبلی تغییری نداشته است. در همین حال، با استفاده از میله‌های تثبیت‌کنندهٔ بزرگ‌تر در جلو و عقب، از بادی‌رول پیکاپ کاسته شده است.

نیسان همچنین به افزایش راحتی فرونتیر هم توجه داشته و به همین دلیل آن‌را به صندلی‌های Zero Gravity خود مجهز کرده که در رانندگی‌های طولانی‌مدت راحت‌تر هستند. این صندلی‌ها به‌صورت استاندارد با نمایشگر لمسی ۹ اینچی جدید با اپل کارپلی و اندروید اتو و همین‌طور نمایشگری ۷ اینچی در صفحه آمپر همراه شده‌اند. در همین حال، در زیر آرنجی مرکزی جلو ۳.۸ لیتر فضا برای قرار دادن اشیاء وجود دارد که تقریباً دو برابر رقبا است. علاوه بر این، در درهای جلو محفظه‌های اشیاء ۶.۵ لیتری و درهای عقب محفظه‌های ۵.۷ لیتری تعبیه شده است.

برای فرونتیر جدیدترین تکنولوژی‌های ایمنی نیسان هم ارائه شده که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به دوربین دید ۳۶۰ درجه و پکیج ایمنی Safety Shield 360 با ترمز اضطراری خودکار، تشخیص عابر پیاده، هشدار نقاط کور و… اشاره کرد. این پیکاپ جدید در دو نسخهٔ محرک عقب و چهارچرخ محرک به بازار عرضه می‌شود که در هردو نسخه دستیار کمک به آغاز حرکت در سراشیبی‌ها و دستیار کنترل پایین آمدن از شیب‌ها به‌صورت استاندارد وجود دارد. در تیپ PRO-4X نیز قفل دیفرانسیل الکترونیکی، کمک‌های آفرود Bilstein و صفحات محافظ زیرین برای محافظت از قسمت‌های مهم ارائه می‌شود.

فرونتیر جدید در جلو به تعلیق دو جناقی مجهز است درحالی‌که در عقب آن از محور صلب با فنرهای شمش استفاده شده است. به لطف این ویژگی‌ها، فرونتیر حداکثر می‌تواند تا ۶۳۵ کیلوگرم بار را حمل و تا ۳ تن را یدک بکشد. این پیکاپ در دو نسخهٔ یک‌ونیم کابین و دو کابین به بازار عرضه خواهد شد و دو طول ۱.۵ یا ۱.۸ متر برای قسمت بار آن قابل انتخاب است. انتظار می‌رود تحویل نسل جدید نیسان فرونتیر به خریداران از تابستان آینده آغاز شود.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. Farzad

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    استایلش واقعا عالی شده .
    کی میتونه تو پیکاب سازی با آمریکا و ژاپن رقابت کنه ؟ مشخصه ، هیچکس .

    موافقم 62
    مخالفم 5
  2. behzad

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (171 ديدگاه)

    فورد اف ۱۵۰ ???

    موافقم 12
    مخالفم 19
  3. کوشا

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (220 ديدگاه)

    ۶۳۵ کیلو گرم؟؟؟ پدر جد این ماشین تو یه کشوری بالای دو تن بار می خوره!!! واقعا امروزیا سوسول و بچه ننه شده اند!!!

    موافقم 40
    مخالفم 0
    1. S

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (351 ديدگاه)

      پیکاپ پیکاپای قدیم
      تا وقتی که موتور ماشین کشش داشت و حرکت میکرد میتونستن بار بزنن?

      موافقم 30
      مخالفم 0
    2. Benz

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1962 ديدگاه)

      اگه این جور پیکاپا بیان ایران با قیمت خوب فکر میکنی بهشون رحم میکنند به همین شش تن بار بهشون میزنن و مشتری نسخه یک و نیم کابین رو انتخاب میکنه

      موافقم 17
      مخالفم 0
  4. امیر

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (771 ديدگاه)

    بستگی داره چه قیمتی داشته باش مشخصاتش خوب

    موافقم 17
    مخالفم 0
  5. Sina

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (811 ديدگاه)

    خیلی عالی شده
    خوشحالم گوسن غده سرطانی شرش از نیسان کم شد…
    واقعا عالی شده من میگم یه جهش فروشی فوقلاده پیدا میکنه مثل زمانی که رم سری جدید رو داد بیرون؛ چون واقعا بی نقصه از این بیشتر از کلرودا و تاکوما خوشم میاد
    نیسان پث فایندر هم اومده اون که دیگه معرکه ست همیشه دوست داشتم فیس لیفت یا نسل جدید بده بیرون واقعا از هایلندر اکسپلورر پایلوت اطلس و…چ توی ابعاد چ توی زیبایی سرتره فقط میمونه موتوری و قابلیت آفرودی که براش در نظر گرفتن ببینیم چجوره

    موافقم 25
    مخالفم 9
  6. ツSAMURAIツ

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1149 ديدگاه)

    خیلی خوشگل شده به نظر من بهترین پیکاپ مید سایزه

    نیسان پث فایندر هم دیشب معرفی شد ، طراحی داخلی و خارجیش خیلی خوبه و خدا رو شکر گیربکس ۹ دنده داره و خبری از CVT نیست

    فروش این دو تا بخاطر قدیمی بودن خیلی اُفت کرده بود من مطمئنم نسل جدیدشون فروش خوبی خواهد داشت ( خودم به شخصه اینو به رقبا ترجیح میدم )

    موافقم 18
    مخالفم 4
  7. Ali

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (267 ديدگاه)

    خیلی خوب شده..
    واقعا انتخاب سختیه بین این و تاکوما جفتشون بسیار با کیفیت و با دوام هستن

    موافقم 13
    مخالفم 0
  8. Hadi

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    چه عجب بالاخره نسل عوض کرد…
    واقعاً خیلی عالی و مدرن تر از قبل شده اصن قابل مقایسه نیست…
    زیبا تر مجهز تر و بهتر شده ?
    نزدیک ترین رقیب به آمریکاییا در ساخت پیکاپ های ژاپنی ها هستن…

    موافقم 15
    مخالفم 0
  9. ehsan fa

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1895 ديدگاه)

    نیسان آرمش رو کی عوض کرد؟

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      آرم عوض نکرده !
      فقط تِم رنگی اضافه کرده .

      موافقم 6
      مخالفم 0
  10. بهنام

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (492 ديدگاه)

    طراحی چراغ جلو سپر و جلوپنجره بسیار جالب و خاصه و در کل طراحی تر و تمیزی داره. قطعاً از نظر فنی هم کاملا تواناست. امیدوارم بتونه فروش خوبی رو تجربه کنه.

    موافقم 8
    مخالفم 1
  11. datsun

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (3500 ديدگاه)

    خدا رو شکر نیسان از شر مرد خسیس راحت شد و اکثر محصولات که رو به انزوا رفته بودن نو نوار شدن فقط باید منتظر نسل جدید gtr اسطوره ای باشیم. حیف جناب هیروتو سایکاوا خیلی زود با توطئه‌های فرانسوی ها کنار گذاشته شد وگرنه خبرهای بهتری از نیسان شنیده میشد.

    موافقم 12
    مخالفم 1
    1. Amir Machine

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1201 ديدگاه)

      اگه سیاست‌های همین به قول شما مرد خسیس نبود نیسان همون اواخر دهه 90 میلادی ورشکست شده بود و به تاریخ پیوسته بود

      موافقم 2
      مخالفم 5
      1. datsun

        ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (3500 ديدگاه)

        شما یک منبع معتبر بده که نیسان ورشکست شده بود من قبول میکنم درسته قصن اوایل نیسان رو سود ده کرد ولی اواخر تمام سعیش شده بود ادغام نیسان با رنو و همکاری با دولت خبیث فرانسه که هیروتو سایکاوا برنامشون رو بهم ریخت فقط چند سال دیگه هیروتو سایکاوا مدیر عامل نیسان بود سهم نیسان رو تو اتحاد برابر میکرد خاستش این بود.از زمان خروج قصن محصولات نیسان جان دوباره گرفتن.

        موافقم 5
        مخالفم 1
  12. $ÃЪŦÏЛ$

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    چه جالب بالاخره نسل جدیدشو معرفی کردن…ولی با وجود این،رنجر رو به این ترجیح میدم…

    موافقم 5
    مخالفم 6

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا