نیسان

رونمایی از نیسان سلفی الکتریکی در نمایشگاه خودروی پکن

نیسان سلفی از سال ۲۰۰۰ تاکنون تولید می‌شود و تنها به فرم سدان جمع‌وجور خانوادگی در برخی بازارها عرضه شده که از جمله آن‌ها می‌توان به آمریکای شمالی اشاره کرد. این خودرو رابطه نزدیکی با دیگر محصول محبوب نیسان یعنی سنترا دارد. سومین نسل سلفی در سال ۲۰۱۲ عرضه شد و هم‌اکنون آماده پذیرایی از قوای محرکه کاملاً الکتریکی می‌باشد. سلفی از پلتفرم نسل جدید لیف استفاده می‌کند. مهم‌ترین موضوعی که درباره یک خودروی الکتریکی قابل ذکر است به محدوده حرکتی آن محدود می‌شود و نیسان سلفی نیز بر مبنای سیکل آزمایشی چینی‌ها برد ۳۳۸ کیلومتری دارد.


سلفی الکتریکی نه تنها پلتفرم خود را از لیف به عاریت گرفته بلکه استایل آن نیز مشابه برادر هاچبک خود بوده و برخی شاخصه‌های طراحی آن در سلفی به چشم می‌خورد. مجموعه باتری این خودرو زیر صندلی‌ها قرار گرفته تا فضای جادارتری در کاین ایجاد شود. البته این برند ژاپنی هنوز تصاویری از کابین سلفی الکتریکی را منتشر نکرده است.


نیسان می‌گوید این سدان الکتریکی به لطف پلتفرم یک خودروی الکتریکی و تجهیز به صندلی‌های گرم شونده و ارگونومیک بهترین فضای پای کلاس خود را دارد. رانندگان خواهند توانست موزیک‌ها و ویدئوهای خود را از گوشی هوشمند به سیستم اطلاعات سرگرمی خودرو بفرستند.


سلفی الکتریکی در تاریخ نیسان به عنوان اولین محصول الکتریکی بازار چین ثبت می‌شود. این خودرو اواخر سال جاری در چین ساخته و عرضه می‌شوند و مشخصات کامل آن در زمان عرضه منتشر خواهد شد.

نیسان برنامه‌هایی برای عرضه ۲۰ محصول الکتریکی شده در ۵ سال آینده دارد اما انتظار نداریم سلفی الکتریکی در سراسر جهان عرضه شود.

ژاپنی‌ها همچنین در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۱۸ از نسخه اصلاح شده کراس الکتریکی IMx Kuro کانسپت نیز رونمایی خواهند کرد. این خودرو قبلاً در ژنو به عموم مردم معرفی شده بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. میثم

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    واقعا این ماشین باید تو ایران بجای سمند و 405 و این آشغالا تولید بشه.
    برای تاکسی هم خیلی میتونه عالی باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا