نیسان

معرفی نیسان لیف روباز مفهومی

به نظر شما دومین نسل نیسان لیف نیازی به نسخه کانورتیبل یا روباز دارد؟ نه؟ مشکلی نیست چون این خودروساز ژاپنی نمونه‌ای مفهومی از لیف روباز را ساخته است.


این خودرو نیسان لیف اوپن نامیده می‌شود و به منظور گرامی داشت فروش یک‌صد هزارمین دستگاه لیف الکتریکی در ژاپن که از ۸ سال پیش در این بازار عرضه شده طراحی شده است.

لیف روباز که در انجمن خودروهای بدون آلایندگی ژاپن و در جلوی مقامات دولتی و مدیران شرکت به نمایش درآمده ما را به یاد خاطرات کراس اوور روباز مشهور نیسان یعنی مورانو کراس کابریولت می‌اندازد.


نیسان هیچ‌چیزی درباره سقف تارگا مانند، استحکام ساختاری، حفاظت از سرنشینان در زمان چپ کردن، نیمکت عقب افزایش یافته و بدنه دو درب این خودروی مفهومی نگفته است. البته از آنجایی که لیف روباز تنها برای رویدادهای نمایشی ساخته شده بنابراین نیازمند هیچ‌گونه استانداردهای ایمنی نبوده است.


نیسان هنوز به جزئیات لیف اوپن اشاره‌ای نکرده اما گفته که این خودرو دارای برخی تجهیزات نسخه استاندارد است. در این خودرو سیستم رانندگی نیمه‌خودکار پروپایلوت، e-Pedal و دیگر تکنولوژی‌های حمل‌ونقل هوشمند بکار رفته است. شایان ذکر است لیف از پیشرانه الکتریکی ۱۵۰ اسب بخاری و یک مجموعه باتری با ظرفیت ۴۰ کیلووات ساعت استفاده می‌کند.

این هاچبک ۵ درب الکتریکی در حالت استاندارد شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت قابل احترام ۸.۲ ثانیه‌ای داشته و محدوده حرکتی آن ۳۷۸ کیلومتر تخمین زده شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا