نیسان

لو رفتن طراحی احتمالی نسخه تولیدی نیسان آرییا

نیسان در نمایشگاه خودروی توکیو ۲۰۱۷ از کانسپت IMx رونمایی کرد و این عمل حاکی از معرفی یک شاسی‌بلند الکتریکی در آینده بود. کانسپت یا شده در سال ۲۰۱۹ به فرم کانسپت آرییا درآمد و البته این خودروی مفهومی از طراحی نزدیک‌تری به خط تولید سود می‌برد. حالا به آوریل ۲۰۲۰ می‌رسیم و به نظر می‌رسد نسخه تولیدی این خودرو پدیدار شده است.

تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان دهنده‌ی طراحی نسخه تولیدی آرییا است. شاید با دیدن این تصاویر بگویید ما به همان کانسپت سال پیش نگاه می‌کنیم اما برخی تفاوت‌ها وجود داشته و به همین خاطر معتقدیم که نسخه تولیدی آرییا را می‌بینیم.

به نظر می‌رسد آرییا در نمای جلو از قطعات مستطیلی استفاده کرده است. سپر هم کمی متفاوت بوده تا قلاب بکسل را در خود جای دهد. این در حالی است که نسخه مفهومی آرییا فاقد چنین ویژگی‌ای بوده و نیسان آن را حذف کرده بود تا ظاهر یکدست‌تری برای سپر ایجاد شود.

پروفایل جانبی هم تغییراتی داشته به گونه‌ای که درگاه شارژ خودرو کمی به سمت جلوی گلگیر رفته است. بنا به دلایلی در تصاویر پتنت منتشر شده آرییا بدون آینه‌های جانبی دیده می‌شود اما قطعاً این آینه‌ها در نسخه تولیدی وجود خواهند داشت. البته در برخی کشورها استفاده از دوربین‌ها قانونی شده و اگر نیسان بجای آینه‌های سنتی از دوربین‌ها استفاده کند سورپرایز نخواهیم شد.

به‌جز آینه‌ها و محل درگاه شارژ تغییر خاصی در پروفایل جانبی دیده نمی‌شود هرچند احتمال دارد رینگ‌ها کوچک‌تر از نمونه‌های ۲۱ اینچی موجود در نسخه مفهومی باشند. ما همچنین متوجه وجود آنتن روی سقف و حسگر پارک جانبی شدیم که این امر می‌تواند بر تولیدی بودن خودرو صحه بگذارد.

در بخش عقب هم وفاداری زیادی به مدل مفهومی دیده می‌شود اما سپر نیز دگرگون شده تا حسگرهای پارک و درپوش کوچک قلاب بکسل را در خود جای دهد. بخش مشکی شیشه عقب نیز احتمالاً جای برف‌پاک‌کن بوده و حس می‌کنیم چراغ‌های عقب پهن از همان گرافیک مدل کانسپت استفاده نخواهد کرد.

آرییا خودروی مهمی است زیرا نه تنها یک شاسی‌بلند الکتریکی با قیمتی مناسب خواهد بود بلکه زبان طراحی جدید نیسان را نیز نشان خواهد داد. اگرچه تصاویر کابین آرییا تولیدی منتشر نشده اما مدل کانسپت از طراحی مینیمالیستی با دو صفحه‌نمایش دیجیتال و کنترل‌های سنتی محدود استفاده کرده است.

انتظار می‌رود نسخه تولیدی این خودرو در سال ۲۰۲۱ و با تنظیمات یک و دو پیشرانه، برد حدود ۴۸۰ کیلومتری و قیمت پایه حدود ۴۰ هزار دلاری معرفی شود. احتمال هم دارد این خودرو با نام متفاوتی به جنگ محصولاتی همچون فورد موستانگ مک ای و تسلا مدل Y برود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (599 ديدگاه)

    امروز خبرای پدال مربوط به لو رفته هاست….. ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. مهدی اکرمی

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (88 ديدگاه)

    کسی در مورد اسمش اطلاعاتی داره؟ معنی و دلیل انتخابش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (10203 ديدگاه)

      دقیقاً
      تلفظش چه شکلیه (( aria یا aryya ))
      من که یاد آهنگ آریا ، سوزان روشن افتادم حدود ۲۰ سال پیش میخوند فکر کنم .
      نیسان چه علاقه خاصی به سرزمین ایران داره دَمش گرم ، جالبه و این در حالیه که بیشتر خودروسازان اسم تولیداتشون را از روی مناطقی در کشورهایی بر میدارند که بیشترین تقاضا را دارند ، بخصوص آمریکا .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. datsun

        ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (3480 ديدگاه)

        Ariya
        هنوز جایی راجب مفهوم اسمش چیزی گفته نشده

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. Amir

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (121 ديدگاه)

    ماشین ها خیلی شبیه هم شدن یا من اینجوری حس می کنم
    الان این جلوش شبیه چانگان uni_t نشده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Khosrow

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    اقا فقط عکس کف ماشین / بدفرم لو – چی گری کرده تو اون پوزیشن ? ..

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا