نیسان

معرفی خودروی مسابقه‌ای نیسان لیف نیسمو RC

خودروی کاملاً جدید، مسابقه‌ای و الکتریکی نیسان لیف نیسمو RC امروز در توکیوی ژاپن معرفی شد. البته معرفی رسمی این خودرو چند روز دیگر در پیست سرعت بین‌المللی فوجی و فستیوال مخصوص نیسمو خواهد بود.


این خودرو که به همراه مدل مسابقه‌ای فرمول E نیسان ظاهر خواهد شد توسط بازوی پرفورمنس و مسابقه‌ای نیسمو توسعه یافته و از دو پیشرانه‌ی الکتریکی با قدرت ترکیبی ۳۲۲ اسب بخار و گشتاور ۶۴۰ نیوتون متری سود می‌برد.


این قدرت بیش از دو برابر خروجی خودروی قبلی معرفی شده در سال ۲۰۱۱ می‌باشد. نیسان ادعا می‌کند لیف نیسمو RC تنها در عرض ۳.۴ ثانیه از سکون به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد که ۵۰ درصد بهبود در مقایسه با خودروی پیشین را نشان می‌دهد.


معاون اجرایی نیسان و مدیر فروش و بازاریابی محصولات الکتریکی نیسان می‌گوید:

خودروی جدید لیف نیسمو RC عملکرد قابل‌توجه ما از نظر قدرت و پرفورمنس و جذاب ساخت خودروهای الکتریکی برای مشتریان را نشان می‌دهد. این خودرو هیجان‌انگیزترین نمایش از فلسفه‌ی حمل‌ونقل هوشمند نیسان می‌باشد.

این خودروی مسابقه‌ای جدید تنها ۱۲۲۰ کیلوگرم وزن دارد. ساختار سبک‌وزن لیف نیسمو RC با مونوکوک فیبر کربنی آغاز شده است. پیشرانه‌های الکتریکی و اینورترها نیز برای ایجاد توازن بهتر بالای لاستیک‌های جلو و عقب نصب شده‌اند و یک سیستم چهار چرخ محرک هم وجود دارد که گشتاور آنی پیشرانه‌های الکتریکی را با بیشترین میزان چسبندگی به لاستیک‌ها انتقال می‌دهد.


اما باتری لیتیوم-یونی کارا و اینورترها نیز از مدل جاده‌ای و نسل دوم لیف گرفته شده است.


نمای جلوی بازنگری شده، کاپوت طولانی، چراغ‌های LED، بال عقب قابل تنظیم، بدنه‌ی سه‌تکه با بخش‌های جداشدنی جلو و عقب، ارتفاع کمتر از سطح زمین و شیشه‌های ثابت، رنگ نقره‌ای و مشکی بدنه و… از جمله ویژگی‌های این خودروی مسابقه‌ای هستند.


تنها ۶ دستگاه از نیسان لیف نیسمو RC ساخته خواهد شد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۱۰ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (126 ديدگاه)

    فکر نمی کردم که از یه نیسان لیف بشه یه همچین چیز نابی درآورد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. datsun

    ۱۰ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (3500 ديدگاه)

    گشتاور زیادی داره ، وزن کم و چهار چرخ محرک رسیدن به شتاب اعلامی دور از انتظار نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. علیرضا

    ۱۰ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (337 ديدگاه)

    عه
    اول فک کردم هوندا سیویکه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Omid

    ۱۰ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    قیافش خیلی خوب شده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا