نیسان

چهارمین فراخوان نیسان به خاطر قفل کاپوت!

نیسان با انتشار تیزری کوتاه خبر از تولید ۱۲ خودروی جدید طی ۱۸ ماه آینده داده اما ظاهراً مشکلات گذشته این خودروساز را رها نمی‌کنند. دیترویت فری پرس می‌گوید تقریباً ۱.۹ میلیون دستگاه نیسان آلتیما نسل قبلی به خاطر مشکل قفل کاپوت که حل نشدنی به نظر می‌رسد فراخوان می‌شوند. اولین فراخوان در سال ۲۰۱۴ انجام شد یعنی زمانی که اهرم کاپوت تعمیر گردیده و قفل‌های ثانویه نیز روغن‌کاری شدند. همین کار در سال ۲۰۱۵ نیز تکرار شد و در سال ۲۰۱۶ هم قفل‌ها تعویض شدند.

2016 Nissan Altima

به نظر می‌رسد سه فراخوان قبلی مشکلات را به کلی حل نکرده‌اند زیرا در متن چهارمین فراخوان آمده که کاپوت برخی خودروها به‌طور ناگهانی باز می‌شوند. این بار نه تنها سدان های آلتیما مدل ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ باید به نمایندگی‌ها مراجعه کنند بلکه مدل‌های سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ نیز شامل فراخوان می‌شوند.

مشکل این خودروها نیز ریسک از بین رفتن پوشش قفل کاپوت ثانویه است که می‌تواند با گذشت زمان باعث زنگ زدن آهن شده و قفل به‌صورت مناسب کار نکرده و کاپوت را در جای خود قفل نکند. در سناریوهای بد کاپوت می‌تواند به‌صورت ناگهانی باز شود. این اتفاق قبلاً رخ داده و ۱۶ گزارش درباره برخی حوادث کوچک گزارش شده هرچند چند نفری نیز مجروح شده‌اند.

2016 Nissan Altima

نیسان فعلاً راه‌حل رفع این مشکل را پیدا نکرده اما در هفته‌های آتی دستورالعملی درباره حفظ و نگهداری خودرو منتشر خواهد شد.

زمانی که راه‌حل این مشکل پیدا شد نزدیک به ۱.۹ میلیون خودروی یاد شده نامه دوم را دریافت خواهند کرد و باید به نزدیک‌ترین نمایندگی برای رفع بدون هزینه مشکل مراجعه کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا