نیسان

کلید استارت فوق‌العاده نیسان GT-R

زمانی که نیسان بخواهد GT-R فعلی را بازنشسته کند شاید تیم این خودروساز بخواهند با دنی برن ساید گفت‌وگویی داشته باشند. برن ساید یک مدیر خلاق و طراحی خوش‌ذوق در سیرکل مدیاست. او یک کلید استارت پیشرفته و هوشمندی طراحی کرده که فرم کنونی کلید GT-R را حفظ کرده اما دارای عملکردهای بسیار بیشتری دارد.


داخل این کلید ساده صفحه لمسی‌ای وجود دارد که باعث می‌شود بین چندین گزینه سوئیچ کنید. طراحی پایه‌ی کلید به مالکان GT-R می‌گوید که آیا خودرو قفل شده یا خیر و در صورت باز بودن درها به مالک هشدار می‌دهد. همچنین با این کلید می‌توان پیشرانه را روشن یا خاموش کرد. پیش از زدن به دل جاده راننده می‌تواند دمای کابین را هم تنظیم کند.


این کلید هوشمند اطلاعات مفیدی را نیز ارائه می‌کند. برای مثال با این کلید می‌توان میزان سوخت باقی‌مانده در باک را مشاهده کرد و در صورت ضرورت برای سوخت‌گیری دوباره به پمپ‌بنزین رفت. دیگر قابلیت این کلید نیز نشانگر میزان روغن است. همچنین می‌توان فاصله‌ی باقی‌مانده تا سرویس بعدی را هم مشاهده نمود.


یک دکمه‌ی فیزیکی هم روی این کلید وجود دارد. لوگوی GT-R هم در وسط دکمه‌های قفل درها دیده می‌شود. دکمه‌ی سمت چپی برای باز کردن صندوق و دکمه‌ی سمت راستی نیز برای بوق زدن می‌باشد.


آلفونسو آلبیسا طراح نیسان قول داده نسل بعدی گودزیلا سریع تین سوپر اسپورت دنیا باشد. البته او اذعان کرده مهندسان شرکت فعلاً کارهای توسعه‌ی پیشرانه یا پلتفرم نسل جدید را انجام نداده‌اند. ظاهراً نیسان می‌خواهد از سیستم هیبریدی هم برای نسل جدید GT-R استفاده کند.


بنا بر شنیده‌ها نسل بعدی این خودرو پیش از سال ۲۰۲۵ عرضه خواهد شد و به این ترتیب نیسان زمان زیادی برای توسعه‌ی تکنولوژی‌های جدید در کوپه اسپورت خود دارد. تا آن زمان می‌توان با نگاه به GT-R50 تولید محدود خود را متقاعد نمود.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. امیر

    ۸ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (41 ديدگاه)

    ما هم در به در برای نصب زه پرایدیم :)

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. Car Lover

    ۸ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (688 ديدگاه)

    داریم به فیلمای علمی تخیلی هالیوود نزدیک میشیم
    ولی یه پیج هست تو اینستا برای همه ماشینا یه همچین سوئیچی داره باهاش ور میره و ماشین روشن میشه خلی عجیبه اکثر سوپرکارها سوئیچشون عین هم باشه یه چیز بیضی کناره هاشم گرد و با صفحه لمسی برای اکثر سوپرکارها این کارو میکنه سنتناریو ای ام جی جی تی ار پاگانی و…..

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. ahmad

      ۸ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (1170 ديدگاه)

      بله تو اینستاگرام زیاده ولی فکرکنم فیک باشه

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. Bilbo

      ۸ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (516 ديدگاه)

      اینا انیمیشن هستند ولی خب با کیفیت بی نظیری ساخته شدن، اون موارد اولی که از این سوییچا اومده بود کیفیت انیمیشن بودن واضح بود اما این یکی خیلی طبیعیه…هنوز هیچ سوئیچی با این سطح از تکنولوژی که اینقدر راحت سوایپ بشه تولید نشده. برای مثال سوئیچ تکنولوژیک ب‌ام‌و رو ببینید، درسته زیباست ولی اگر کلیپاش رو دیده باشید، می‌بینید که به شدت کنده

      موافقم 2
      مخالفم 0
    3. عاشق خودروهای ۱۲ سیلندر

      ۸ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (195 ديدگاه)

      این کلیپی که شما می فرمایید آخرش گفتند که ساختگی است

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. OMID

    ۸ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    عجب چیزی !
    لمسیه ؟

    موافقم 2
    مخالفم 0
  4. Think different

    ۸ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (17 ديدگاه)

    فتبارک النیسان احسنه جی تی ار

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا