نیسان

نیسان با انتشار فیلم کوتاه، فناوری سیستم چهارچرخ آریا را نمایش داد

سیستم چهارچرخ محرک خودروهای امروزی بسیار مفید هستند؛ برای نمونه این سیستم‌ها به حفظ چسبندگی، شتاب و پایداری کمک می‌کنند. این سیستم که در خودروی نیسان آریا ۲۰۲۳ با نام «e-4ORCE» شناخته می‌شود، به راحتی راندمان نیز یاری می‌رساند؛ سازنده نیز برای توضیح این مسئله به روشی جالب دست زده است.

نیسان با استفاده از یک ربات تمام برقی نشان می‌دهد این دستگاه چگونه از ریخته‌شدن نودل‌ها برروی زمین جلوگیری کرده و سرانجام آن‌ها را سرو می‌کند. کلیپ کوتاهی که این خودرساز ژاپنی در تبلیغات این سیستم منتشر کرده به‌خوبی نحوه عملکرد سیستم e-4ORCE را در این ربات نشان می‌دهد که مشابه عملکرد آن در کراس‌اوور تمام برقی نیسان آریا است.

سازنده توضیح می‌دهد که سیستم e-4ORCE طراحی شده است تا با استفاده از دو موتور برقی، راحتی سواری خودرو را افزایش دهد. «ریوزو هیراکو»، متخصص در بخش موتوری و مهندسی برقی شرکت نیسان، می‌گوید که نیروی بازیابی‌شده از ترمزگیری در هر چرخ توسط محور کنترل می‌شود و به آن اجازه می‌دهد تا شدت پست‌وبلندی‌ها را کاهش دهد. هیراکو می‌گوید:

پاسخ موتور برقی می‌تواند منجر به شتابی عالی گردد اما این تمام هدف ما نبود. با استفاده از ظرفیت پاسخگویی دقیق سیستم e-4ORCE در کنترل موتور، ما می‌توانیم حرکات خودرو را به محض فعال‌سازی ترمز کنترل کنیم. این باعث می‌شود تا قادر باشیم برای تمام سرنشینان یک سواری نرم و یکنواخت ایجاد کنیم.

این همان چیزی است که نیسان در ویدئوی خود در ربات چهارچرخ استفاده کرده است و خریداران آریا برقی می‌توانند انتظار بهره‌وری از این سیستم را از خودروی خود داشته باشند.

نیسان آریا ۲۰۲۳ هم‌اکنون در ایالات‌متحده قابل‌سفارش است. قیمت آن نیز از ۴۵,۹۵۰ دلار برای نسخه تک موتوری آن آغاز می‌شود. آریا پلاتینیوم پلاس e-4ORCE تنها نسخه این خودروی برقی است که به سیستم چهارچرخ محرک یادشده مجهز شده و به قیمتی برابر ۵۸,۹۵۰ دلار به فروش می‌رسد. نیسان وعده داده است تا نسخه‌های دیگری را نیز از این کراس‌اوور عرضه کند؛ با این وجود نامشخص است که آیا این خودروساز ژاپنی نمونه‌های جدید را به سیستم e-4ORCE مجهز می‌کند یا خیر؟!

آریا ۲۰۲۳ به دو موتور برقی ۸۷ کیلووات ساعتی مجهز است که مقدار ۳۸۹ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور را برای آن تولید می‌کنند. گستره مسافت قابل‌پیمایش این خودرو نیز حدودا ۴۲۴ کیلومتر (۲۶۵ مایل) است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. Afg

    ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (497 ديدگاه)

    قیمتش خیلی بالاست

    موافقم 7
    مخالفم 6
  2. Muty

    ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1846 ديدگاه)

    ” آریا ” منظورشون همون نژاد آریایی هست ؟

    موافقم 20
    مخالفم 7
    1. MC20

      ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1606 ديدگاه)

      آره منظور همون قوم آریایی ( آرین یا آریا ) هست که در گذشته های دور به مردمان ایران زمین اطلاق می شده و در زبان سانسکریت معنی نجیب می دهد . . . نیسان تازه یک مدل هم به افتخار شکوه و سرسختی و صلابت ایل قشقایی پارسی به نام نیسان قشقایی تولید می کنه . . . عشق من نیسان خیلی کارش درسته . . .

      موافقم 20
      مخالفم 5
  3. محمد

    ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (157 ديدگاه)

    طراحی آریا از اکثر برقیا آدمی‌زادی‌تره

    موافقم 23
    مخالفم 6
    1. شاهرخ

      ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (338 ديدگاه)

      این مثل بقیه اس اکثر چینی ها هم همینطورین
      ولی چون این نیسانه همه میگن آره قشنگه ولی اگه از تسلا بود همه میگفتن چقد مزخرفه
      فقط تاثیر برند و رسانه

      موافقم 11
      مخالفم 43
      1. datsun

        ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (3500 ديدگاه)

        نه انتظار داری یه برند ۱۱۰ ساله تاثیرش به اندازه یه کمپانی تازه سر از تخم درآورده باشه.

        موافقم 34
        مخالفم 6
      2. mos

        ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (715 ديدگاه)

        برند تاثیر گذاره ولی طراحی و کیفیت و توجه به جزئیات تو این ماشین یه پله از رقباش بالاتره چه تسلا چه فولکس واگن ID4 چه سوبارو سولترا و…

        موافقم 22
        مخالفم 4
      3. NAVID۰۰۹۸

        ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (10232 ديدگاه)

        کاربر شاهرخ
        کاربر datsun
        با احترام به کامنت شما دو عزیز مخالفم .
        چرا ؟
        چون از طرفی شرکتی را داریم با نام لوسید‌ایر که تازه تاسبس هست و صد به هزار شرف دارد به شرکتی کلاهبرداری تسلا !!!
        و از طرفی آلمانی‌ها و ژاپنی‌ها بهترین برقی‌ها را با طراحی زیبا ارائه کردن !

        اگر تسلا را بگذاریم کنار در بحث طراحی آمریکایی‌ها صفر و صد عمل کردند ، مثلاً هامر برقی که به نظر من یک اعجوبه‌ی کم‌نظیره البته تا وقتی که به خیابان‌ها بیاد و ببینیم چه عملکردی داره و از طرفی محصولات برقی شورلت که همه با هیاهو معرفی شدن و در عمل شکست خوردن !

        به نظر من از نظر طراحی عامیانه برای برقی‌ها اول ژاپن و سپس آلمان !
        اما از نظر طراحی چشم‌نواز ، آلمان‌ها پیشتاز هستند !

        موافقم 6
        مخالفم 6
        1. مردیم از خوشی

          ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (1390 ديدگاه)

          یه مدت نظرات خوشگل و منطقی میدادی ( حتی درباره تسلا ) ولی چه میشه کرد آدم ها نمی توانند همیشه پشت نقاب های ساختگی بمانند و ذات خودشون را دیر یا زود نشان میدند بلاخره بعضی ها هم حسودند دیگه

          موافقم 5
          مخالفم 11
      4. Hamid

        ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (2444 ديدگاه)

        رسانه نیسان آخه؟!
        داش یه چیزی بگو با عقل جور در بیاد خدایی …

        موافقم 10
        مخالفم 1
  4. میثم

    ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (3540 ديدگاه)

    طراحی بسیار خوب ( همچین چیزی از تویوتا انتظار داشتم )
    تکنولوژی بالا
    واقعا از این ماشین خوشم میاد
    عاشقشم

    موافقم 17
    مخالفم 5
  5. زیزیگولو

    ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (4888 ديدگاه)

    آریا اسم ایرانی نیست!!؟؟

    موافقم 10
    مخالفم 1
  6. مردیم از خوشی

    ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1390 ديدگاه)

    به سوال ، بنز جلو خودرو های را مثل نیسان (آریا ) ساخته یا نیسان از روی بنز الهام گرفته 🤔

    موافقم 3
    مخالفم 12
  7. حجی

    ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (10 ديدگاه)

    نیسان پیشتازه همیشه صفا پاترول سواران

    موافقم 5
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا