نیسان

فروش نیسان اسکای لاین GT-R V-Spec نسل R34 بسیار کمیاب

یکی از جذاب‌ترین و خاطره‌انگیزترین محصولات نیسان با نام اسکای لاین GT-R R34 شناخته می‌شود. این خودرو در نسخه V-Spec خود یکی از کمیاب‌ترین اعضای خانواده اسکای لاین بوده و هم‌اکنون یک نسخه از آن برای فروش آماده شده است.

نیسان اسکای لاین GT-R 1999 نیازی به معرفی ندارد. این خودرو بنا به دلایل زیادی جزو اسطوره‌های دنیای خودروست و یکی از این دلایل تیراژ محدود است. هم‌اکنون یکی از خودروهای موردبحث با رنگ زیبای بنفش میدنایت آماده فروش در آمریکا شده و مجوز تردد قانونی در معابر عمومی را نیز دارد. شاید همین امر برای برخی افراد سورپرایز کننده باشد زیرا اکثر مدل‌های اسکای لاین مجوز عرضه در آمریکا را ندارند مگر آنکه سن آن‌ها به ۲۵ سال رسیده باشد.

اما خودروهای مدل ۱۹۹۹ هنوز به سن ۲۵ سال نرسیده‌اند پس این خودرو چگونه در آمریکا پلاک شده است؟ پاسخ به تبصره استثنا “نمایشگاهی” مربوط می‌شود و بنابراین این خودرو فقط می‌تواند هر سال به اندازه حدود ۴ هزار کیلومتر رانده شود. شاید حداکثر مجوز کارکرد ۴ هزار کیلومتری زیاد نباشد اما برای لذت بردن از R34 GT-R کفایت خواهد کرد. خودروی موردبحث تقریباً استوک بوده و به پیشرانه ۶ سیلندر خطی RB26DETT، گیربکس ۶ سرعته دستی و سیستم چهار چرخ محرک مجهز است و به خاطر اینکه به نسخه V-Spec تعلق دارد بنابراین نسبت به نسخه‌های استاندارد بهبودهایی نیز داشته است.

از جمله ویژگی‌های منحصربه‌فرد مدل V-Spec می‌توان به دیفرانسیل لغزش محدود عقب، سیستم تعلیق سفت تر و کیت آیرودینامیک گیرا اشاره کرد. فروشنده خودرو می‌گوید تنها ۲۴۲ دستگاه از این خودرو با رنگ بنفش میدنایت تولید شده و تنها تغییر آن نسبت به نسخه فابریک هم به فرمان M-Spec و آینه وسط افترمارکتی مربوط می‌شود. این نیسان اسکای لاین GT-R کارکرد حدود ۱۵۳ هزار کیلومتری دارد و اگرچه مالک بعدی مجبور به رانندگی ۴ هزار کیلومتری در سال خواهد بود اما اخبار خوب بیشتری وجود دارد. خودروی یاد شده در سال ۲۰۲۴ به سن ۲۵ سال خواهد رسید و سپس خواهد توانست بدون محدودیت کارکرد تردد نماید. انتظار می‌رود خودروی یاد شده با قیمتی فراتر از ۲۰۰ هزار دلار فروخته شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۳ دیدگاه‌ها

  1. Daruosh

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (101 ديدگاه)

    ابهت و اصالت و قدرت و زیبایی به روایت تصویر ❤️‍🔥❤️‍🔥😍😍

    موافقم 75
    مخالفم 0
  2. yaazid

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (23 ديدگاه)

    شماهم مثه من دلتون غش میره برا این ماشین؟

    موافقم 81
    مخالفم 2
  3. MK

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (85 ديدگاه)

    این ماشین عشقه آدم عکس هاشومی بینه لذت میبره

    موافقم 55
    مخالفم 0
  4. Hamidreza

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (327 ديدگاه)

    ابهتو…
    نمی‌فهمم چرا نسخه اسکای لان اجازه تردد ندارن… از چی واهمه دارن؟

    موافقم 45
    مخالفم 0
    1. datsun

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (3477 ديدگاه)

      چون r34 فقط فرمان راست تولید میشد به همین بهانه مؤسسات ایمنی آمریکا اجازه ورود به آمریکا رو ندادن البته دلیل اصلی چیز دیگه بوده !

      موافقم 38
      مخالفم 2
      1. viper2

        ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (1144 ديدگاه)

        دلیل اصلیش چی بود؟

        موافقم 8
        مخالفم 0
    2. R@min

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1666 ديدگاه)

      ایمنی پایین و عدم ارائه فرمون راست.

      موافقم 11
      مخالفم 23
      1. R@min

        ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (1666 ديدگاه)

        چپ*

        موافقم 6
        مخالفم 2
        1. datsun

          ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (3477 ديدگاه)

          ایمنی اینو دیگه از کجا اوردی؟ لینک بده

          موافقم 14
          مخالفم 0
        2. R@min

          ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1666 ديدگاه)

          رفیق باز تو شروع کردی !!! اینارو که با هم پارسال مرور کردیم.

          موافقم 2
          مخالفم 9
  5. حسین دهمرد

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2433 ديدگاه)

    اون مانیتورشم فابریکه؟

    موافقم 19
    مخالفم 0
  6. ab0lf4zl

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (173 ديدگاه)

    GOD OF CAR

    موافقم 22
    مخالفم 6
  7. shantia

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (8 ديدگاه)

    دلم غش رفت ❤️‍🔥❤️‍🔥❤️‍🔥

    موافقم 17
    مخالفم 0
  8. BMW

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    گود لایک داره آدم میکشه با دیدنش اصالت چی میگه

    موافقم 20
    مخالفم 0
  9. خخخ

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (244 ديدگاه)

    چقد زشته
    دوج چارجر ۱۹۶۸ رو به این ترجیح میدم

    موافقم 2
    مخالفم 71
    1. ژاپنی باز

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (6 ديدگاه)

      معلوم آمریکایی بازی ولی باید به علایق یکدیگر احترام گذاشت
      من که خودم عشقم nissan skyline r34 z tune

      موافقم 22
      مخالفم 1
    2. ژاپنی باز

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (6 ديدگاه)

      معلوم آمریکایی بازی ولی باید به علایق یکدیگر احترام گذاشت
      من که خودم عاشق nissan skyline r34 z tune

      موافقم 9
      مخالفم 1
    3. Azizi

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      جمع کن برو بابا

      موافقم 9
      مخالفم 0
    4. jaberi21st

      ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (18 ديدگاه)

      داداش طلا اون ماشین رو منم دوست دارم ولی خوب تو مسیر مستقیم دوج جنابعالی بیشتر گاز میخوره اما خب آمریکا بیشتر جاده هاش صافن و زیاد به هندلینگ و این چیزا اهمیت نمی‌دن به غیر از چندین نسخه شون که جهانی ان و مجبورن از همه لحاظ ردیفش کنن مثل دوج وایپر و شورلت کوروت و فورد جی تی و موستانگ و بقیه اما نیسان زمانی اومد که کلی طرفدار داشت این سبک ماشینا یعنی jdm فن که بیشترش به خاطر فیلم های خفن اون دوره و حتی انیمه که اسم یکیش initial d و اون یکی wangan بود اگه اشتباه نکنم حالا اصل کار این بود که این جور سبک ماشین ها تو پیچ خم کوه های ژاپن نظیر ندارن و دوج مورد بحث بهش می‌بازه پس هر سبک ماشینی رو برای یه جور استفاده ساختن.

      موافقم 5
      مخالفم 0
    5. Neverrrrr

      ۱۶ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (14 ديدگاه)

      واسه دیدن زیبایشش چشمِ دل میخواد میگیری که..:)
      یه ماسل کارو با سلطان یکه تازه دریفت مقایسه میکنی هههه بیا پاییین…

      موافقم 3
      مخالفم 0
  10. مازیار

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2461 ديدگاه)

    نمیشه اینو دوست نداشت
    من خودم به نسخه R35 علاقه چندانی ندارم اما این انگار راه به تمام دلها رو بلده

    موافقم 28
    مخالفم 1
  11. مهدی

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (165 ديدگاه)

    به نظر من زیباترین نسل اسکای لاین همین نسله.

    موافقم 15
    مخالفم 2
  12. Mojib

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خریدش خریت
    R34 بدترین نسل اسکای لاین و افتضاح این خانواده بحساب میاد. برای همین تولید کمی داشت و کمیاب
    وقتی میشه R35 , Z رو با 50,000 دلار خرید طرف چرا باید R34 با کارکرد153 هزار کیلومتر به قیمت 200,000 دلار بخر.
    خیلی عشق مدلا قبلی اسکای لاین داری برو R32 بخر.

    موافقم 1
    مخالفم 31
    1. Azizi

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      برعکس بهترین نسخه اسکای لاین هست از هر لحاظ تا ۲۰۰۰ اسب بخار ارتقا میخوره بعد تو میگی افتضاح واقعا که انگار ۵ تا ازش داشتی . اصلا آدم این ماشینو از نزدیک میبینه خوف می‌کنه

      موافقم 11
      مخالفم 0
    2. Saeed

      ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (11 ديدگاه)

      🖕

      موافقم 1
      مخالفم 1
  13. Bmw

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (17 ديدگاه)

    من موندم این ماشین تو حالت فابریک سرعتش بیش از ۲۶۰ تا میره چرا رو کیلومترش ۱۸۰ تا زده

    موافقم 15
    مخالفم 1
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (2326 ديدگاه)

      راست می گی
      اولش فکر کردم سرعت 180 مایل برساعت هست که می شه 290 کیلومتر برساعت :)
      پژو پارس و 206 تیپ 5 که راحت 190 تا 200 سرعت می رن

      موافقم 13
      مخالفم 0
      1. datsun

        ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (3477 ديدگاه)

        یه سری قوانین مسخره یه زمان از طرف دولت ژاپن برای محدود کردن اسپورتها وجود داشت

        موافقم 15
        مخالفم 0
  14. Dariush

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (88 ديدگاه)

    خدایی طراحی داخلیش از نسل جدید این ماشین بهتره

    موافقم 4
    مخالفم 1
  15. jzjdm

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (21 ديدگاه)

    خدای من محشرهههه

    موافقم 6
    مخالفم 0
  16. jaberi21st

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (18 ديدگاه)

    یکم این رنگش رو اعصابه و گرنه که عالی ترینه تو گروه خودش این مدل v spec 2 آبی آسمونیش خیلی خوبه و تو گروه m spec مشکی متالیک و تو قوی ترین گروهش که خیلی دوستش دارم یعنی z tune رنگ نقره ای و کرمی ملایم.

    موافقم 4
    مخالفم 2
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (2326 ديدگاه)

      اون زمان، یکی از لوکس ترین و گران ترین رنگ ها بوده
      پورشه ۹۱۱ توربو دهه ۹۰ میلادی هم این رنگی هست به نام انگوری براق یا بنفش براق معروف بود Glossy purple Glossy grape

      موافقم 1
      مخالفم 0
  17. ^MSP^

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (85 ديدگاه)

    مرحوم پل واکر فقید ازینا زیاد دوست داشت

    موافقم 5
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا