اوپل

حضور اوپل آسترا 2020 فیس لیفت در فرانکفورت

پنجمین نسل اوپل آسترا حدود دو ماه پیش به‌روز شده و حالا برای اولین بار در معرض دید عموم در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۹ قرار گرفته است.


البته تغییرات رخ داده در این خودرو خیلی گسترده نیستند و تنها بازنگری ظاهری آن به سپر و رینگ‌های جدید آلیاژی مربوط می‌شود. دیدن آسترا با چنین تغییرات خفیفی می‌تواند باعث تعجب باشد مخصوصاً اینکه فروش آن در اروپا به خوبی رقبایی همچون سئات لئون و پژو ۳۰۸ نیست. همچنین اشکودا اوکتاویا، فورد فوکوس و فولکس‌واگن گلف هم عملکرد بهتری در مقایسه با آسترا داشته‌اند.


اما اوپل در محصول جمع‌وجور خود از پیشرانه‌ی جدید ۳ سیلندر ۱.۲ لیتری و ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری دیزلی گروه پژو-سیتروئن استفاده کرده است. همچنین استفاده از گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک جدید باعث شده راندمان کلی این خودرو ۱۹ درصد بهبود یابد.


پیشرانه‌ی ۱.۲ لیتری با سه خروجی ۱۰۹، ۱۲۸ و ۱۴۳ اسب بخاری در دسترس بوده و مدل دیزلی هم با دو قدرت متفاوت ۱۰۳ و ۱۲۰ اسبی عرضه می‌شود.


اوپل همچنین سیستم شاتر جلوپنجره را برای آسترا ۲۰۲۰ در نظر گرفته که این سیستم باعث بهبود جریان هوا می‌شود. نتیجه‌ی همه‌ی این تغییرات دست‌یابی به مصرف سوخت متوسط ۴.۴ لیتری در هر صد کیلومتر برای مدل دیزلی و مصرف ۵.۳ لیتری برای مدل بنزینی می‌باشد.


اما برای کابین هم می‌توان سیستم‌های شارژ بی‌سیم گوشی هوشمند، سیستم صوتی Bose و شیشه‌ی جلوی گرم شونده را سفارش داد. صفحه‌نمایش ۸ اینچی جدید هم با دوربین دید عقب بهتر و دوربین جلوی دیجیتالی‌ای کار می‌کند که می‌تواند خودروها، عابران پیاده و علائم ترافیکی را تشخیص دهد.


پشت آمپرهای این خودرو نیز دارای سرعت‌شمار دیجیتالی است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. ایمان

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    عدد ۲۷۰ روی کیلومتر شمار یکمی عجیبه
    با حجم موتور ، تعداد سیلندر و قدرتی که داره
    ولی طراحی جوان پسند و قشنگی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Behrouz. anzali

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (372 ديدگاه)

    مدلهای قدیمیش تو ایران هست . خیلی قیمت خوبی داشت . ای کاش به کشورمون وارد بشه مردم از دست این ماشینهای عهد بوق راحت بشن. هر روز یه ماشین رونمایی میشه ولی ما بی نصیب از همه اونا. خسته شدیم بخدا .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مجتبی

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (20 ديدگاه)

    چقدر قشنگ وزیباس به امید موفقیت برای اوپل ایشالا که با همکاری پژو پله های ترقی رو طی بکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. بهراد

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (753 ديدگاه)

    شیشه ی جلوی گرم شونده بدون المنت و خط های نازک قهوه ای چطور گرم میشه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Dante

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (32 ديدگاه)

    پژو اوپل رو نابود کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا